Puoliverikeskustelu
-
@poppens hahaa hyvin ovat Skumppilaiset vallanneet maailmaa kyllä tänäkin aikana. Ainakin meidän vanhusten toimesta, uudemmat harrastajat eivät oikein ole päässeet tähän mukaan - mutta onpahan jäänyt meille enemmän aarteita mitä välillä tullut myyntiin tai tarjolle jalostukseen
-
@poppens löytykö jotain tuttua. Mulla on ainaki yksi on kasvatti vielä elossakin, vaikka onkin jo kolmekymppinen. En vaan raaski kuopata.
-
@Kida Osa harrastajista varmaan kiroaa jo noita PB-poneja :DD Järkytyin aivan kun kävin kattoon, että montako PB-kasvattia on aikojen saatossa syntynyt.
Hei osaatko muuten sanoa onko noista jaosten ja hevosktk:n säännöistä poistettu se yhden tallin sääntö osallistujista? Kun en löytänyt kun että vain omistajan VRL-tunnus merkkaa siinä, montako hevosta saa laatiksiin
@Chao Skurvashissa on vielä pari Yavelaistakin hengissä
-
@poppens HevosKTK:lla on edelleen rajoituksena "Yhdeltä omistajalta (tai useamman omistajan yhteiseltä tallilta)"
-
@screwdriver Kiitos tiedosta (ja tottakai sinne laitokseen on kovin ruuhka kun menin noita kopukoita tuossa läpi.. :'D)
-
@poppens mahtavaa etten oo ainoa joka säilöö noita vanhoja suosikkejaan.
-
@poppens Wau, tervetuloa takaisin! Viime viikolla Sincreamin sivuja tehdessä juuri fiilistelin skurvashilaisia ja mietin itekseni, että mahdatteko enää koskaan palata ja nyt yhtäkkiä sä olet täällä! Mulla on tallissa (ainakin vielä toistaiseksi) hengissä yksi PB-heppa, Lemon Trio. Uunituore skurvashilainen olisi kyllä erittäin tervetullut.
Itsehän en enää pahemmin laatiksia harrasta, joten mulle ei oo merkitystä millä tyylillä tai kuinka paljon oriehdokkaat tai hevosten vanhemmat on kisanneet. Kasvatuksessa hyödynnän kaikkia FWB-jalostukseen sallittuja kantakirjoja. Linjasiitos ei itselleni ole ongelma, kuten Sincreamin suvusta näkyy, mutta yleisesti sitä taidetaan vältellä edelleen.
-
@milja On kyllä käynyt joskus aikaisemminkin mielessä, että pitäisikö koittaa paluuta, mutta tähän asti ei ole into riittänyt. Pitää varmaan pitää kohta jotkut markkinat, sovittiin kyllä abyssin kanssa, että yhtään kopukkaa ei laiteta myyntiin, ennen kuin hevosten sivut on päivitetty :'D
-
Mun puoliveribuumi tyssää kohta siihen, ettei oo sopivia kuvia hevosille. Mutta niin saatiin vaan Himmelille vielä viimeinen pentu tehtyä, FWB I See Dead Rainbows. Kiitos vain @alina tamman lainasta. Samaan hengenvetoon hurautimme hakemaan Belgiasta uuden zangerheide oriin Lucipurr Z. Tätä kantakirjaa en ajatellut ikinä omistavani, mutta kun estehevosta toivoin, niin tuntui käypäseltä ja oriista tulikin melekoisen kiva.
(jos joltakulta sattuupi löytymään rakennekuvaa tuosta Gigolo van Paemelista, niin täällä voisi olla onnellinen ostaja)
Yks oma kasvatti täytyisi vielä vääntää sivuille asti, ei ookkaa roikkunu ku varmaan vuoden. Ainakin yhdelle tuontitammalle olisi myös nimi valmiina, pitäisi vaan yhdistää se nimi sopivaan kantakirjaan ja kuvaan.
Sekä sitten tuo glitterstickerunicorn joka tuijottaa mua syyttävästi nimilistassa.Käykääs ostamassa nuo pois etteivät homehu.
/ Nyt on roikkujakin sivutettu, hui mikä elikko siitä tulikaan.
-
Mulla on jokunen puoliverinen sivuttamatta (ah, kuvaongelmat), mutta vanhempi väki pärjää oikein mallikkaasti!
Eda palkittiin juuri YLA1-palkinnolla (ja luonteesta saadut kehut lämmittävät mieltä älyttömän paljon!). Tämän hevosen kanssa tuli kerättyä aiottua enemmän meriittiä, tykkään hurjasti tamman persoonasta! Nyt keikutaankin sitten haudan partaalla, vaan eiköhän tuosta tyttärestä ole täyttämään emänsä saappaat.
Zarinasta olen tykännyt aina, mutta siitä on vähän varkain tulossa mun lempihevosia. Mä en nyt tiedä yhtään, mikä näissä kouluratsastajan estehevosissa on. Mutta ihania ovat. Ensimmäistä varsaa olen suunnitellut jo pitkään, vaan saa nähdä, milloin toteutan. Varsaparalle kun on ihan kamalat paineet emän mussukka-aseman vuoksi.
-
Mulla on puokit vähän heitteillä, mutta Viivistä on tulossa yksi mun suosikkipuokeista. Täytyisi löytää jossain kohtaa aikaa kirjoittaa tammalle luonne ja muut tekstit sekä etsiä sille kuvat.
-
-
Hoihoi!
Uteliaisuuttani kyselisin, että oletteko kasvatelleet zangersheidejä "puhtaina" vai haittaako jos suvusta löytyy muita kantakirjoja?
Täällä on uus projekti hissuksee valmistumassa, jossa ois tarkoitus kasvatella kyseistä kantakirjaa kans Kertokaa kans kaikkee muut nippelitietoa mitä ette usko tän tyhmän tietävänMitä muiden harrastukseen? Onko mitään projekteja meneillään?
-
@sarqquu mä oon kasvattanut ihan sekaisin vaan Cloverissa, jotenkin sopii tohon zangersheideen sen verran hyvin koska siinä sallittu estelinjaiset puokit lähes mistä vaan - sama ajatus mulla on kyllä myös kwpn, sf ja bwp suhteen (näillä toki koululinjat sallittu). en tiedä mutta musta näyttää hölmöltä jos zangersheide on pelkkää zangerseihea koko suku täynnä
-
@sarqquu mulla ei haittaa muut kantakirjat yhtään, päinvastoin jopa tykkään jos on vähän muitakin seassa! Pääasiassa kasvatan kyllä kwpn, mutta Z on heti toisena suosikkina Pikkuhiljaa nousemassa puokkipiirrostalli
-
-
Mulla on tämmösenä kv projektina yks zeta josta vois kyl ehkä joskus olla kiva saada varsakin.
Tää on todella raaka teksteiltään as you can see... Tai siis meikämanne on ollut laiska kääntämään sen luonteen suomeksi ja siirtämään sukarin suomisivuille. Tää kisaa atm porrastetuissa esteitä ja on käymässä sen jälkeen ERJL joten jos jotain kiinostaa niin tätä saa kyl käyttää jalostukseen. Ehkä mahdollisesti saatan olla kiinostunut tän varsastakin ellen loppupeleissä sit vaa lopeta koko harrastusta kun saan hevoset veks.
-
Kiitos kaikille vastauksista
Mut täähä on sit oikein hauska kantakirja kasvattaa, kun saa just yhdistää ne estesuvut mitkä haluaa -
Oon ite aivan vannoutunu ”puhdasrotujen/kantakirjojen” kasvattaja, mutta zetat kyllä kiehtois just siinä että voi yhdistää aivan mitä ominaisuuksia itse haluaakaan.
Oon ihan tosi pitkään pyöritelly ajatusta estetallista, ehkä pitää tässä talven aikana perustaa kun saan muutaman työprojektin maaliin.
-
@maura Oioi! Eikun sit kasvatteleen zangersheidei kans Mä voin alkaa yhteistyöhönkin vaikka tavalla tai toisella Superzerosin kanssa, jossa alottelen just hissuksee zangersheidien kasvatust