Rate My Pony
-
Rate My Pony
Kehitysideoita otetaan vastaan - mitä haluaisit Rate My Ponyyn? Kommentoi alle tai jätä anonyymi kehitysidea tänne: https://megasim.eu/rmp/yhteystiedot/
Allekirjoittaneella ei ole paljoa aikaa käsillä, joten en lupaa nopeita muutoksia, mutta jos jostain ilmestyy aikaa ja kädet on tyhjänä niin mielelläni palaisin taas koodailun pariin kun nyt ei enää töissäkään pääse editorin, gitin ja stackoverflown kanssa hengaamaan.
Alkuperäinen aloitus:
Rate My Pony palvelussa tulossa toimintakatko tällä viikolla kun jumppaan lafkan palvelimelta toiselle. Sivut siirron ajan kiinni ja huomenna voi myös antaa 404 erroria, muttei tarvitse huolestuaPalvelua on tarkoitus ylläpitää jatkossakin, jatkokehityksen osalta on suunnitelmia muttei aikaa tällä hetkellä.
-
Milloin RMP palailee taas toimintaan?
-
@elen tätä minäkin olin tulossa kysymään
-
Moro, nyt taas RMP ylhäällä
-
Kehitysideoita otetaan vastaan
Jos allekirjoittaneella tulee vaikka tylsä kesäloma niin muutamia uusia juttuja tai korjauksia voisi keretä tekemään!
-
- mahdollisuus poistaa tallin asukkaita, jotka ei enää ole sun omistuksessa.
- en nyt muista oliko jo mahdollisuus piilottaa/näyttää hevosia profiilissa monivalinnalla, ei yksittäisten klikkailua
- mahdollisuus selata rodun X palkittuja otuksia, suodatus vaikka rotu, sukupuoli, painotuslaji, RMP-ensiarvostelun palkinto. Löytäisi helpommin mahdollisia sulhasia tammoille.
- yo. lisäys, orien profiileihin, jos ovat tarjolla jalostukseen?
- muiden tallien/profiilien katselu
- ohjeet-sivulle ohjeet mitä teet, jos salasana unohtuu
- ohjeet-sivulle ohjeet mitä teet, jos tulee tehtyä virhe ensiarvostelun lomakkeeseen
- Ensiarvostelun lomakkeeseen linkki VRL:n rekisteriin VH-tunnuksen kohdalle? Ei välttämättä ole kaikille tuttu
- ilmoitus, kun hevonen siirretään sun omistukseen
- pääpainotuslajin vaihtaminen (välillä uusi omistaja vaihtaa hevosen lajia)
- lajeihin lisäys: maastoesteet (tälle on oma jaos MEJ)
- ensiarvostelun lomakkeeseen: kotitallin valintaan "pikavalintana" jotenkin omat tallit
- Pitäisikö tuloskoodi piilottaa, jos hevone ei ole sun omistuksessa? Nyt näkyy ainakin sisäänkirjautuneena
- Hevosen pystyy tuomaan ensiarvosteluun ainoastaan, jos se on jo syntynyt. Tuntuu hassulta, että syntymätön voisi käydä arvosteltavana.
Lisää tulossa....
-
@elen Osui tuo viimeinen kohta silmän. Muistan kuulleeni että osa ihmisistä heittää syntymättömät hevoset arvosteluun nimenomaa sen takia että ne voi ööh, rakentaa? hevoset sitten noita arvostelun tuloksia silmällä pitäen sekä päättää niiden tulevaisuudesta. Onko sillä sitten väliä tekeekö hevosen sivut josta löytyy syntymäaika mut ei oikeen mitään muuta vai et tekee kunnon sivut vasta sitten kun on pohja mistä kirjottaa niin en tiiä x) (ihan näin ohimennen kun sattui silmään)
-
@elen said in Rate My Pony:
pääpainotuslajin vaihtaminen (välillä uusi omistaja vaihtaa hevosen lajia)
Tämä! Ja itse tykkäisin jos koulutustasoja voisi generoida useammastakin lajista niin saisi yleispainotteisille koko setin mikäli sellaisia sattuu olemaan.
Hevosen pystyy tuomaan ensiarvosteluun ainoastaan, jos se on jo syntynyt. Tuntuu hassulta, että syntymätön voisi käydä arvosteltavana.
Itse en tätä kannattaisi. Mua ärsyttää jo vallan kun VRL:oon ei voi rekata ennen kuin varsa on syntynyt. Kuitenkin melko paljon tulee ostettua varsoja jotka ovat syntymässä vasta lähi päivinä - kuukauden sisään ja itse tykkäisin pyöritellä sivut kerralla noihin rekistereihinkin, koska lahoaivo ja jos sitä ei tee saman tien niin aivan varmasti unohtuu jopa kuukausiksi....
-
@serena said in Rate My Pony:
Tämä! Ja itse tykkäisin jos koulutustasoja voisi generoida useammastakin lajista niin saisi yleispainotteisille koko setin mikäli sellaisia sattuu olemaan.
Tätä itsekin kannatan!
Lisäksi olisi kiva jos vanhempia hakiessa näkisi muutakin kuin vain nimen! (esim rotu?) Terveisin anteeksi sille toisen Once in a Blue Moonin omistajalle, jonka jälkeläislistalle on ilmestynyt painthevonen!
Sitä en varsinaisesti kannata etteikö tuplanimiä saisi rekisteröidä tai jotain, mutta joku millä vanhempia selatessa lomaketta täyttäessä tietäisi kumpi niistä samannimisistä on se oma hevonen!
Jos saa heittää lajilisäysehdotuksia, niin itse tykkäisin myös jos mukana olisi historiallisia lajeja. Joko ihan vain yhtenä että historialliset lajit tai sitten eriteltynä jotenkin? En keksi miten se olisi järkevin toteuttaa.
Väriharrastelijana olisi myös kiva, että lomakkeessa olisi enemmän värivaihtoehtoja, mutta toisaalta tähänkin asti pärjätty niin ei se mielestäni ole listan tärkeimpiä muutoksia!
-
@valooooo said in Rate My Pony:
Väriharrastelijana olisi myös kiva, että lomakkeessa olisi enemmän värivaihtoehtoja
Mitä nyt itse katsoin, niin sieltä puuttuu päistärikkö, mutta muutenhan on kaikki oleelliset? Okei, tiikerinkirjava toki vois olla kans ja ihan vain pelkästään maininta, että on tiikerinkirjava. Itse en lähtis erottelee, että onko se nyt blanket vai roan tms. Tai toki jos se on tehtävissä eroteltuna, niin onhan se aina tarkempi tieto
Sitten toki on näitä hyvin erikoisia, esim. shettisten mushroom ja pearl, mutta en nyt tiiä tarviiko näitäkään välttämättä olla. Vaikka sama kuin tiikerinkirjavan kanssa, kaipa nämäkin on sinne helposti lisättävissä
-
@tuire just tota pearlia ja päistärikköä kaipailisin, mutta noiden lisäksi mä en oo ainakaan tota hallakkoa tuolta löytänyt.
Mut tosiaan, kuten sanoin niin ei nää nyt listan tärkeimpiä mullekaan oo, vaik ne vois olla sellanen kiva lisä!
-
Tälleen pienenä värihifistelijänä irvistän kans vähän noille väreille, hyviä pointteja yllä, mutta tuolla on noita KIT-geenin kantamuksia erillään, sinnehän kuuluis Sb1, To, Rn ja ilmeisesti myös W.
Onko tuolla jotkut rajat tasoissa kullekin rodulle minkä mukaan antaa ton tason vai...? Ihmetyttää kun mun reininhevoset on selkeästi heikompia kuin muut mun pv:t ja nykyään irl reininhevoset on sulautettu hannoverin kantakirjaan kuitenkin.
-
@loci Reininhevonen on määritelty raskaaksi lämminveriseksi kun taas esim hannover on määritelty puoliveriseksi. Kaliiberit määritelty vuonna nakki ja muusi, siihen osallistui paljon porukkaa ja eri lähteitä
valitettavasti nyt kesken kaiken kaliiberien muuttaminen vähän nihkeää kun vaikuttaa isosti pisteisiin.
-
Sneakpeek, projektin käpistelyä ei voi aloittaa päivittämättä ulkoasua. Katsotaan saanko tässä samassa päivitysinnostuksessa rakenneltua jotain toiveitakin tuonne vai siivoilenko vain koodia ja päivitän ulkonäköä
-
Bongasin juuri että jostain syystä tuloskoodi laittaa kaikkien arvon väriksi vihreän, riippumatta mitä se arvo oikeasti on. Edellisellä hevosella ajattelin, että no nyt on kivan värinen, kun kaikki vihreää, mutta nyt kun sain toisen tulokset, niin tajusin, että eihän joku 15 arvon tulos voi olla vihreä
-
Tuiren innoittamana huomasin noita tuloskoodeja katsellessa myös, että ratsastettavuus/ajettavuus on koodissa kaikilla eri, kuin mitä itse ensiarvostelun tuloksissa näkyy. Ja tuloksissa myös ratsastettavuus/ajettavuus on aina sama pistemäärä kuin käytös tilaisuudessa.
-
@tuire juu tämän on muutama muukin bongannut, koodit siis virheelliset tuon "väri-class" attribuutin ostalta. Korjaus työlistalla
@indy oho, siellä tulostellaan vahingossa sama arvo kahteen kertaan, vaikka itseasiassa ratsastettavuus ja käytös on eri numeroita ja kannassa kaikilla arvostelluilla ne eivät ole samat - kiitos kun huomasti, pitää pikaisesti käydä korjaamassa pisteiden tulostus oikein. Kokonaispisteet onneksi merkitty oikein eikä vaikuta siis tuloksiin, näppäilyvirhe vain tulosteessa -
- mahdollisuus poistaa tallin asukkaita, jotka ei enää ole sun omistuksessa.
- ilmoitus, kun hevonen siirretään sun omistukseen
- pääpainotuslajin vaihtaminen (välillä uusi omistaja vaihtaa hevosen lajia)
Näitä mäkin toivoisin! Etenkin tuo ensimmäinen. Tykkään käyttää RMP:tä hirveästi, mutta nyt olen vähän vältellyt sinne hevosten laittamista kun tuntuu ettei ole tarpeeksi "liikkumisvaraa", kun tämmöisenä tuuliviirinä mä saatan jonkun puolenvuoden jälkeen tajuta, että hitsi, tästä hevosta tuleekin juoksija kouluputen sijaan.
Myös omaa nimimerkkiä toivoisin pystyvän vaihtamaan, edes kertaalleen.
Mulla on siellä muutama hevonenkin joiden tietoja pitäisi korjata, se nyt on tietty ihan oma moka.
Ja tästä nyt onkin ohje jo olemassa että miten toimia
-
@jesse Hyvää pohdintaa! Pistän näitä aiheita ylös
-
Joku haku ominaisuus vois olla kiva. Siis jos esim. haluaisin katsoa jonkun toisen omistuksessa olevan hepan tietoja tai että onko joku otus Y edes käytetty ensiarviossa.