Mitä kuuluu?

• ♞ Puoliveriharrastajat

Mua suututtaa kun en saa tietokannan ääkkösiä toimimaan. Ja myös se, että oon hyvä tekemään ulkoasuja, mutta mun tekstit on ihan hirveetä ripulia enkä keksi mitään jännittäviä elementtejä ite tekstialueelle 😄 Jos joku ymmärtää tietokannoista jotain niin voi yrittää auttaa ton ääkkösongelman kanssa niin saisin tallin joskus julkaistuakin.

• Raviharrastajat

Mun pari on loppujen lopuksi ihan mukava kaksari (kuten minäkin, ala vain eri), hieman ehkä “inhottu” koulussa ja itsekin alkuun vierastin mutta tuolla treeneissä on paljastunut siitä ihan uusi puoli. Mekkokin ollut kaapissa pari viikkoa ja kävi todella hyvä tuuri sen suhteen - mekko tullut edellisenä päivänä liikkeeseen joten myyjät eivät olleet nähneet sitä kenenkään päällä. Oli ensimmäinen sovittamani mekko, eikä tarvinnut tehdä mitään lyhennyksiä tmv. Rakastuin heti siihen! ♥

• Upitellaan tääki. Musta on kiva kuulla ihmisten kuulumisia.

• haha @beeko luit mun ajatukset, ehdit just nostamaan topan ennen mua…:D

• @Juulia koitan samalla vältellä kouluhommia ja morkkista… 😄

• Minäkin ollut koko tämän vuoden enemmän ja vähemmän tauolla virtuaalipuolelta, kun alkuvuosi meni samaan aikaan opiskellen ja töitä tehden, eikä aikaa jäänyt yhtään millekään… Sitten tulikin kevät ja perheenlisäysuutiset, kesä ja kiireisin aika töissä. Nyt sitten syksyn myötä tahti viimein helpottanut, kun työsopimus loppui ja saan rauhassa kotona odotella tammikuussa saapuvaa nyyttiä! Mikäpä siis tän parempi aika palata taas virtuaalihevosten pariin, kun ei nilkkavamman takia paljoa ulkoilemaankaan pääse 😄 Kamalasti on rästissä hommia, pitäisi päivitellä linkkejä tallin sivuille, päästä mukaan laatisten rytmiin ja inspiroitua kirjoittamaan päiväkirjoja ja luonteita! Vasta kisailua oon jaksanut aloitella rauhakseen, mutta jospa se tästä etenis pikkuhiljaa.

• Suomenhevoskasvattajat

Perjantai, jee! ❤ Tein vähän työhommia, osasin kerrankin jaksottaa hommia muutamalle päivälle niin ettei ahdista. On taas viikko mennyt miesystävän luona, evakossa viemäriremontilta lähinnä oikeastaan, tosin olisin varmaan muutenkin täällä. Anopin koira oli täällä pari iltaa/yötä meidän hoidossa ja oli tosi mukavaa. Neidin sai houkuteltua viereen sänkyyn illalla. Yöt nukkui omalla pedillä olohuoneessa, vahtivietti on vahva eikä malttanut jäädä meidän kanssa makkariin. On se vaan ihana. ❤

Illan taidan yrittää viettää kotona. Muuten kivaa olla täällä, mutta nyt alkaa ihmismittari olla täynnä ja haluan edes yhden illan omaa aikaa. Askarteluinspis on nyt kova, joten pakko päästä toteuttamaan itseään edes vähän illalla. Oli ehkä virhe liittyä johonkin askarteluryhmään Facebookissa. 😄 Pinterest on ollut myös kovassa käytössä…

• Esteratsastajat

Jee perjantai indeed! Rästihommia ja tilari/ostoponien sivuja tänään vuorossa koska vp. Tänään ajattelin viettää ihan heppavapaan päivän 😄 ehtii sitten viikonloppuna liikutella poitsut. Onko muilla omia/hoito/vuokraheppoja? Kertokaa kertokaa 😄 meidän pihaa koristaa shettisorin lisäksi eestiruuna.

• Tämä marras-joulukuu tuntuu olevan aina vähän haastavaa aikaa. Sitä kun tulee töistä kotiin, tekee mieli vain käpertyä sohvannurkkaan tai koneelle tekemään ei-mitään-järkevää. Aikaisin tuleva pimeä nyppii, yleisesti ilmenevä kurja kelii nyppii (nythän on tosi jees, pikkupakkanen ja lunta!), isänpäivä nyppii vielä 9 vuotta isän kuoleman jälkeenkin, joulu on toki kiva mutta kun se mainittu isän kuolinpäiväkin osui aatonaatolle, niin sekin vähän nyppii.
    Sitten tietenkin on kaikenlaista ohjelmaa tässä, neljät synttärit, joista yhdet omat, kaikki pikkujouluhärväjäiset, ja sitten kun ei osaa sanoa kaverille ei, niin olin maanantaina keikalla, menen tänään keikalle ja huomenna vielä konserttiin. Sunnuntai-iltana pitää taas yökyöpelöidä, pitikin mennä lupaamaan. Sitä minä vain, että pitääkö näiden kaikkien osua samalle viikolle? Aion kyllä maata ensi viikon kuin makkara. Ai niin, pitäisi siivota kotona.

Mut muuten menee toki ihan kivasti 😃

• Esteratsastajat

@Sirpa Joo niin se aina menee, että ohjelma osuu samalle viikolle, ikävä vaan kun mullakin tällaisia viikkoja osunut putkeen jo ainakin kolme 😕 Ja ikävää kuulla sun isästä, vuosipäivät ja juhlapyhät on aina pahimpia 😕 meillä veljen kuolema osui ystävänpäivälle.

• Brittiponeilijat

@Jannica Meillä arabiruuna, suokkiruuna ja mun oma nyffiruuna ❤

• Suomenhevoskasvattajat

Kun selviäs, kirjaimellisesti, eilisistä tsempaloista niin lähtis ehkä päiväkin paremmin käyntiin… En raahautunu luennolle enkä oo jaksanu ku siirtyä sängystä sohvalle mut jotain pitäis tehdä… 😄

• @Jannica mulla löytyy kaksi vuokrahevosta! ❤ toinen tollanen hieman mielenkiintoinen miksaustamma (25% pre, 25% esh, 50% tuntemattoman kantakirjan pv = mulle fwb :’'D) jonka kanssa oon kuluneella kaudella kilpaillut heB-tasolla, tarkoituksena joskus tulevaisuudessa siirtyä heA luokkiin ja mahdollisesti kisata esteilläkin jos päästään säännöllisesti valmentautumaan silläkin puolella.
    Ja sit on tollanen keskeneräinen wielkopolskitamma, jonka kanssa treenataan vielä kotona ja kokeillaan josko ensi kaudella loppukaudesta ehtisi startata heC pitkästä aikaa :slight_smile: tää viimeisenä mainittu saa kuitenkin ensi keväänä varsan, joten voi olla että kisakausi menee täysin sivuun sen takia.
    Ratsastuskoulun omistuksessa ovat molemmat, mutta pääsen niiden kanssa halutessani kisaamaan ja valmentautumaan itsenäisen ratsastelun lisäksi :slight_smile:

Seuraavaksi taidan kaivaa esille motivaatiosuklaata ja kokeilla saisinko sen voimalla suunniteltua Defectiveen uuden otsikkokuvan!

• Esteratsastajat

Haha, ei hullumpi idea tuo motivaatiosuklaa @Juulia (vaikken sitä saisikaan syödä) 😄 Ja aivan ihania heppoja (etenkin tuo eka!), miten on kisat menneet? Meillä pikkukamu (she ori siis) kilpailee koulua heB vaihtelevin tuloksin, sekä esteillä 60-70cm (enempi noi esteet ja kenttä hänen laji). Isomman kanssa aloiteltu vuosi sitten syksyllä ratsastelua vasta, täytti marraskuussa 5 vuotta, niin ei niin hirveästi olla tavoitteita aseteltu, ei olla kisattu vielä, perusasiat on kyllä hallussa noin heB tasoinen sekin, esteitä hyppää näppärästi kotona 50-70cm mutta tekniikka vielä niin lapsenkengissä, että jos keväällä kisataan niin koulua 😉

• @Jannica pitikin ihan kaivaa kesän pöytäkirjat esille kun kysyit! Ei kai noita startteja nyt niin monta oo ollut etten muistaisi miten on mennyt… aika tasaisesti heB tullut +60%, kauden huonoimmat prosentit taitavat olla 62%. Yksi heC luokka käytiin kesäkuussa voittamassa, mutta heB aika tasaisesti luokan keskivaiheilla ja siitä ylöspäin. Kaiken kaikkiaan ruusukkeita tältä kaudelta löytyy 4kpl.
    Minäkin niin haluaisin päästä kisaamaan esteillä (kouluratsastus on tylsää :D). Mutta kun ei tuolla tallilla nyt ole ollut valmennusryhmää kohta kahteen vuoteen ja ulkopuolisiin valmennuksiin lähteminen on omalle kukkarolle liian kallista.

Teillä on vielä nuoremman kanssa aikaa treenata koko pitkä talvi ensi kesän kisakautta varten! 😉

• Esteratsastajat

Joo sepäse 😄 mie oon kanssa henkeen ja vereen este/kenttäratsastaja, mutta jotenkin uuden valkun kanssa oppinut siihen, että kyl se koulu vaan on kaiken perusta, vaikken siitä tykkäiskään aina 😄

• Esteratsastajat

Meillä taas miinuspuolena se, että talvisin on pakko lähtee maneesille pari kertaa kuussa traikun kanssa hyppäämään ainakin tuon pikkukaverin kanssa et pysyy taito hallussa 😄

• Haha samaa on omakin entinen estevalkku toitottanut mulle monet kerrat kun ratsastajalta unohtuu ulkoavut ja heppa laukkaa kaikki kaarteet vastalaukassa kun ei suostu vaihtamaan laukkaa 😛 ton nuoremman takia oon (onneksi!) alkanut keskittyä myös enemmän tuohon koulupuoleen.

Maneesille lähteminen onkin aina oma projektinsa ja talleiluun saa varata enemmän aikaa kun normaalisti 😄 Meillä on kyllä onneksi tossa tallin pihassa maneesi mikä kyllä helpottaa treenaamista talvisin kun ei tarvitse suunnitella treenejä kentän pohjan mukaan.

• Esteratsastajat

No joo 😄 kotipihaan ei oikein oo mahdollista tehdä 😄 vaikka on meillä ollut sellanen puhallettava paineilmahalli kyllä pohdinnassa et jos lähistön yksärien kanssa vaikka saisi, meiltä kun lähin maneesi on tosiaan vajaan 50km päässä… Toisaalta aika usein ollaan se hyppääminen ajotettu maneesilla esimerkiksi näyttelyjen tai koulukisojen yhteyteen.

• @wishmaster Vauva! Kaikki saa vaan vauvoja, paitsi minä. Tai kai mäkin saisin, jos viittisin lähtee kolmannen kerran siihen rumbaan. Mut ei tää elämäntilanne nyt kyllä oo ihan kolmannelle kakaralle suotuisa. Onneks mulla on kissa, jota voi kanniskella sylissä iltasin ja lässyttää. Ja noi kaks isompaa apinaa, jotka päivisin muistuttelee, et miks en taho (vielä) lisää lapsia. 😄
    Mukavaa loppuodotusta vaan ja tsemppiä vauva-arkeen ❤ Oon niin häpi sun puolesta, vaikken tunnekaan muuta kuin nimimerkin etäisesti 😄

Mulla piti tänään olla kunnon tehopäivä niin IRL kuin URL. No, oon mä saanu yhdet (vai kahdet?) konin sivut tehyä ja varsan aikaseks, joka kans pitäs sivutella ja sit ois jotain kisaushommia ehkäpä. IRL en oo sit muuta tehny ku just äsken ruoan kakaroille, ettei ne syö mua elävältä ja käytyä kaupassa. Piti pyykätä sata koneellista ja heivata kaikki tonne alas huoneeseen kuivuun. Suunnitelma hyvä, toteutus ei niinkään. Plah. Ja muutenkin pitäs varmaan tarttua imuriin ja rättiin ja siistiä tää läävä kunnolla.

Oon ihan naatti. Aamulla olin mukamas pirtee, mutta heti yhden jälkeen nuupahdin. Nytkin istun koneella silmät ristissä odottaen, että kello tulee edes kahdeksan, jotta vois viskoo lapset sänkyyn ja nukahtaa itekin vaikka istaallen sohvalle. Kattellaan vaan, niin ei tollon enää väsytä, kun ois mahdollistuus päästä nukkumaan. Normipäivä. 😄

22

977
Users

12.9k
Topics

240.9k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.