Ravikeskustelu
-
@nerita http://aateliton.net/radicaltrotters/myytavat.html tuolta numero 5 on myynnissä
- meille voisi kotiutua Scottish Twins v. Pompeji?
-
@spookiness mä voisin itseasiassa tuon ottaa! Ktk en kyllä uskalla luvata, en tiiä millaset kuvat löydän
ja ota ihmeessä vaihdossa tuo
-
@nerita Mä voisin napata Sølv's Honey Dropin
Valmiita varsoja mulla ei ole tarjota vaihdossa, mutta jalostukseen löytyy nämä evm-sukuiset ranskikset:
o. Folio Wrap
o. Malibu d'Athée
o. Paladin d'Athée
o. Giovanni di Boldi
t. Praline d'Athée
t. Polka d'Athée
ja jenkkiori Lexington NoelLyhytsukuiset lämpöiset jalostukseen
t. Magnifique Power 1p amer.
t. WH's Slip N Slide 1p amer.
t. Her Excellency MacLily 1p amer.
t. Seagoddess MacLily 1p ransk.
t. Rjazán Nyx 1p ransk.
t. Graphic Artist 1p ransk.
t. Iruletheseas Snilli 1p ransk.Ja suokit jalostukseen
o. Pertti Altti Albert evm
o. EP Susihiisi 1p
t. Helegia evm
t. Rehjan Veijariina 1p -
@eatnama Sølv's Honey Drop sulle ja mä palailen vaikka yv noihin vanhempiehdokkaisiin. Oon vähän huono päättää ite mitään, niin vaatii pohdiskelua
-
@Nerita meiltä saa katsella vanhempiehdokkaita vapaasti, löytyy ravipuolen poneja, sh ja lämppäreitä
Saa myös yhdistellä toisten vanhempiehdokkaisiin. Lisäksi tuolla tuonneissa olisi vapaana suokkitamma Lumikinos
Nimen ja tietoja saa muutella.
-
Oltiin tänään @aksu n kaa raveissa ja pohdittiin siinä sitten kuvaamisen ohessa raveissa olevia hylkäyssyitä. Tänään meinaan yksi valjakko hylättiin radalta poistumisen vuoksi (hrp), joka meilläkin on yhtenä hylkäyssyynä sekä mun että VRERn raviarvontakoneessa. Tultiin siihen tulokseen, että koska näitä harvinaisempia hylkäyssyitä (mm. hrp, hkä, hel, hyl) tulee IRL niin harvoin vastaan niin poistin ne molemmista käytössä olevista arvontakoneen hylkäyssyistä. Ei mun mielestä kuulosta hirveän realistiselta, jos lämpösten mailin matkalla joku huippuhevonen hylätään esim. kävelyn takia (toki URL kaikki on mahdollista mutta siitä huolimatta). Nyt sinne sitten jäi hylkäyssyiksi hpl, hll, hml, hva ja k.
Pitkä viesti lyhyesti:
raviarvontakoneesta otettiin pois hylkäyssyyt hrp, hkä, hel, hyl
jäljelle jäävät hylkäyssyyt: hpl, hll, hml, hva ja k
-
Bloggeriini oli päässyt joku ulkopuolinen ja sieltä oli poistettu sitä sun tätä ja aloitettu kirjoittamaan mitälie englanninkielistä remppareiska lätinää (mainos?). Osa vahingoista on korjattu kuten tungettu NDM osallistujat takaisin paikoilleen.
Instagramista oli saatu vissiin salasanat ja sähköposti osoitteet instagram tilin kaappauksen yhteydessä sillä instagram oli täyttynyt yön aikana bubble tea ja slime videoilla ja vastaavasti samaan aikaan oli Tallinnasta, Lontoosta ja Brysselistä kirjauduttu googletililleni.
Nyt on salasanakin päivitetty ja harkinnassa koko talli höskän muuttaminen vihdoinkin kotisivu alustalle.
Mutta ennen sitä ois kasvattajakruunun vieminen loppuun edessä ja NDM ravit.PS. Suositelkaapas Ripalle uutta nääpäimistöä pöytäkoneelle. Nykyinen on joku vanha kökkö HP merkkinen höskä. Tämän kirjaimia saa melkein lyödä että ottaa vastaan "merkin". Ei auta enää näppiksen puhdistuskaan (imuroitu, puhallettu jne).
-
@ripa 2-vuotiaiden karsinnan lähtö 2 puuttuu tuloksista kaks hevosta. Toinen on ainakin mun Cashmaker
Osallistujissa näkyy 10 hevosta mut tuloksissa 8.
-
@aksu said in Ravikeskustelu:
Poneille ja peitsareille toukokuun divarit
Nostellaanpa tämä kutsu ihmisten ilmoille.
Aksula täyttää muuten tänä vuonna 15 vuotta. Mulla ei oo mikään muu talli ollut aktiivinen näin pitkään, vaikka ratsutalli onkin 3 vuotta aksulaa vanhempi
(Aktiivinenhan se ei ole enää, vaan tuollainen joskus ja jouluna piirrosheppajuttu
)
Mulla on myöskin tällainen pieni sivuprojekti, joka oli aluksi sellainen "kaikki suokkien jalostussuunnat" talli. Mutta mihinkäs tiikeri raidoistaan, nyt se on ravi- ja työhevostalli
-
Tulin vaan ilmoittamaan että miä jättäydyn 1.6 alkaen määrittelemättömän mittaiselle tauolle.
Ihan kokonaan en ole (vielä) lopettamassa koska mulla on talleissa sen verran kivoja hevosia että ne saa ainakin juosta vielä kilpauransa loppuun.
Valitettavan hiljaiseksi mennyt tämä ravipuoli ja silläkin ehkä oma osuutensa tähän ettei itseä enää jaksa innostaa tää niinkuin ennen. Eihän sitä koskaan tiedä jos pieni "loma" auttaa ja jaksais taas puuhastella ihan uudella puhdilla.
Hoidan kuitenkin kaikki mulle jo varatut suurkilpailut yms normaalisti ja voi olla että jos aikaa on ja innostaa niin saatan silloin tällöin järkkäillä muitakin raveja mutta nyt ainakin kesäkuun mun osalta ravit jää näihin 4.6. juostaviin NDM-osakilpailuihin.
ps. toukokuun sarjaravien b-ponien tulokset saatte viimeistään huomenna aamupäivästä.
Oikein hyvää kesää kaikille harrastajille !
- Mitä suunnitelmia teillä on tälle kesälle ?
-
@siinau URL tarkoitus ois jatkaa samaa tasasta tahtia ja ehkä jopa taas pitää pitkästä aikaa ravit tai kahdet.
IRL sitten tehdäänkin töitä ja valmistaudutaan ensi kuussa koittavaan pentuarkeen ja siitä seuraavaan pentukuplaan 🤩
-
@minni kuulostaa kivalta ! millainen pentu sulle on tulossa ?
️
-
@siinau manssi poika on muuttamassa kuukauden päästä
️ malttais vaa odottaa ku on sen ~5v haaveillut tuon kasvattajan pennusta ja nyt senkn melkein kotona 🥺
-
-
-
@siinau Mitä nämä tämmöset lopettamispuheet muka on?
Mulla ei ole niin mitään kesäsuunnitelmia. Just alkoi loma ja oon tyytyväinen, jos saan vaan nukkua ja lukea. Toukokuu oli töiden takia hektinen ja veikkaan, että sama meno jatkuu taas loman jälkeen (tuli hirveä kasa uusia tehtäviä ja vastuita, ja todennäköisesti unohdan loman aikana kaikki opitut asiat).
Parit ravit oon merkinnyt kalenteriin ja ois kiva päästä käymään joillain kesäradoillakin. En olekaan tainnut käydä kuvaamassa vielä kertaakaan tälle vuodelle. Finlandia-ajo on ollut mulle se vuoden kohokohta, mutta enpä päässyt tänä vuonna