Help! Lightbox ei toimi (ratkaistu)
-
Html-noob täällä hei, yritin asentaa sivuille altervistaan lightboxia tämän ohjeen mukaan, mutta ilmeisesti joku meni nyt pieleen. Kuva kyllä aukeaa, mutta ei laatikkoon vaan erilliselle sivulle enkä saa kuvaa itse sivulle näkyviin ollenkaan. Täällä esimerkki, hevosen kuvassa pitäisi siis olla lightbox, mutta siitä ei näy kuin tuo teksti (avaa kuva isommaksi). Kuva tekstin yläpuolella on siis normaali kuva, kun en saanut tota lightboxia toimimaan
Oon varmaan tehnyt jotain väärin, mutta en itse keksi että mitäEdit// nyt toimii, kiitos Jassu ja alaera!
-
Sulta puuttuu jQuery-kirjasto sun sivuston head-osiosta
Lightboxin js-tiedosto käyttää jQuerya, eikä “puhdasta” javascriptiä, joten sun pitää lisätä sivun head-osioon scripti, joka vie vähintään version 1.7 jQuery-kirjastoon.
Eli esimerkiksi:
<script src="https://code.jquery.com/jquery-2.1.0.js"></script>
-
@Jassu-L no nyt kuva aukeaa samalle sivulle, mutta vieläkin näyttää kummalliselta
Alas aukeaa valkoinen laatikko ja kuva on sen alapuolella. Mulla on jonkinlaisia ulkoasun mukana tulleita jquery-javascript-tiedostoja, ihan sivun alhaalla body-tagin sisällä.
Edit// nyt toimii, kiitos Jassu ja alaera!
-
Hyvä jos ratkesi! Vastaisuuden varalle jQueryt kannattaa siirtää ihan ylös head-tagiin. Selain lataa sivun ylhäältä alas, joten jQueryt ei siellä alhaalla auta mitään vaan ne pitää olla ladattuna = sijoitettuna ennen sitä scriptiä, johon jQuery-kirjastoa tarvitaan.