M/EJ/TJ: Budjonnyt

• Pitkästä aikaa Domenicasta tulee myyntiin muutama budjonnykasvatti.

➡ Katso myytävät nuoret
    Tarjouksia voi laittaa alle, yv tai sähköpostiin.

Lisäksi voisin katsoa jalostustarkoituksessa etenkin pidempisukuisia sekä estepainotteisia (n. III-polviset) budjonnyoreja, sillä tallissamme on paljon enemmän tammoja kuin oreja. Voit läväyttää kokonaisen heppalistan tai eritellä tarjottavat orisi tarkemmin. Varsat tulisivat myyntiin (ehkä mahd. joku jäisi meille - en ole kuitenkaan vielä varma!) ja mikäli eivät mene kaupaksi, astutus peruuntuu. Voidaan sopia tapauskohtaisesti 🙂

Myös meidän budjot tarjolla jalostukseen, etenkin varsattomat/ vain yhden varsan tapaukset. Tammojen kohdalla leasing mahdollinen, jos varsa jää isäorin omistajalle.
    ➡ Budjonnymme

• Sopisiko sulle jos Izuver astuisi Astanan? Varsa jäis mulle Pritoniin kasvamaan ja kisailemaan hissukseen kouluratsastuksessa. Tulevaisuudessa sit vähintään sais yhden suvun jatkajan 🙂

Sitten myös kiinnostas varsa Ailika Domista. Isäksi voisi sopia meidän Aatrox samoilla tulevaisuuden suunnitelmilla kuin Astanan varsa.

Ihana nähdä muutoikin budjonnyja myynnissä, mutta myytävien varsojen kohdalla oli kyllä super paljon tuttuja nimiä mulle niin jään seuraileen josko ne kaupaksi menis. Ehkä mä sit saattaisin tulla sellaisenkin hommaamaan, jos näyttää ettei ottajia löydy 🙂

EDIT/ Luin väärin 😆 joten siis meidän oreja voi lainailla.

• Pitää jättää Dostoevskystä tarjousta myöhemmin tänään!

• @sarqquu Molemmat astutukset onnistuu! Haluatko tammat leasingiin vai varsat meidän kasvateiksi? Kummin vaan sopii mulle! Syntymäajat voi laittaa takautuneeksikin kun tässä on livahtanut muutama vuosi tosi hiljalleen 🙈

Ja ihan totta, en ihmettele yhtään jos on tuttuja nimiä! Mun “uusimmat” budjot taitaa olla juuri Pritonista ja muut onkin sitten asuneet tallissa jo vuosikaudet. Suunnittelin kyllä, että pitäisin näiden nykyisten budjojen varsamäärät aika pieninä (1-3 kaikille vähän tapauksesta riippuen), kun monet ovat “yleistyneistä” suvuista. Täysin varsattomiksi en viitsi jättää, mutta sitten seuraavaksi voisikin keskittyä kannan uudistamiseen 🙂 Mutta joo, kurkkaan Pritonin orit ja palaan asiaan mahd. astutuskyselyjen kanssa!

• Sekalaisen sakin omistaja

Hep, mäkin aion osallistua näille markkinoille viimeistään ensi viikolla oikein ajan kanssa 🙂

Tosiaan samat nimet alkavat pyörimään budjonnyjen suvuissa. @Sirpa on tainnut aloittaa Ionicissä jo budjonny-talkoita, ainakin tämän vuoden rekisteröityjen budjonnyjen perusteella. Eiköhän @Cee ja @sarqquu lähdetä oikein talkoovoimin laittamaan rodun tulevaisuus nousuun - jokainen tuo ainakin 10 uutta budjonnyä omiin riveihinsä? 😉 Vai 20? Kuka huutaa 30? Voidaan mun puolesta laittaa tästä vaikka jonkinlainen kilpailu vireille.

• @zack Oi, hauska haaste! Mä oon aina ollut mahdottoman huono hankkimaan evm-sukuisia, kun toisilta shoppailu ja kasvattaminen on vaan niin paljon kivempaa 😂 Selkeästi kyllä ryhdistäytymisen paikka!!

• @zack Haaste vastaanotettu 😁 Mä tossa loppuvuodest yhden tuonnin toin pitkästä aikaa, mut siihen se jäi, hupsista! Välillä näiden budjonnyjen kans on sen verran yksinäistä vain ollut et motivaatio meinaa katoilla niihin 🙄 Mut tästähän vois saaha vähän potkua tähän hommaan ja tuoda hevosia oikein kunnolla 🙂

• @zack
    Haaste vastaanotettu, tosin en taida kyllä tänä vuonna ehtiä budjonnyihin asti tuossa “rotu kerrallaan”-kierrossani. Mutta voihan sitä yrittää silti! Kymmenen nyt ainakin, enempää en lupaa.

(Eikä mulla mitään budjonnytalkoita ole ollut, viime vuoden puolella tein vanhoille kasvateille roppakaupalla sivuja ja nyt tämän vuoden puolella lykkäsin niitä rekisteriin. Hevosmäärää on kyllä, mutta aika paljon niitä vanhoja, kovin tuttuja nimiä. Lisäksi Ionicissa lojuu edelleen vuonna 2014 syntyneitä budjonnyja, joilla ei ole vielä varsoja. Noo, kunhan kerkiää…)

• Mulla on kolmipolviset puoliveljekset tarjolla jalostukseen, este-/koulupainotteinen Tehnecij sekä koulupainotteinen Stoyan Tihomir. Riittää että mulle ilmoittaa aikanaan varsan/varsojen sivut, niin saan lisättyä isukin sivulle.

• o. D.E. Dostoevsky / Descartes / t. D.E. Ziana

Dostoevsky olisi mainio lisä mun alter egon tällä hetkellä yhden eläimen sisältävään hevoskokoelmaan, pienelle tallille jonnekin päin Suomea (on vasta ajatustasolla että mihin nää hevoset majoittuvat). Elämään kuuluisi hiljalleen kehittyminen esteille ja kenttään, mun inspiraation mukaan tarinointia ja kilpailua porrastetuissa ja villeissä. Mä en nää että mä itse tällä varsoja teettäisin, mutta ehdottomasti olisi aina tarjolla ulkopuolelle jos joku muu tästä isän tahtoisi! Ei mitään mahdottomuuksia tai suuruuksia tulevaisuudenkuvioissa siis, enemmänkin höntsäilyä ja rentoa harrastamista mun puolelta. Sivunäyttöinä hevoskokoelman ainut osakas Hupsu, sen lisäksi näytille vielä Thalia 🙂

• @laura Sulle se! Tosi kivan näköiset hevoset sulla 😍 Ilmoittele sivuja vaikka yv:llä kun saat valmiiksi!

16

1.1k
Users

14.3k
Topics

276.3k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.