Soihdut sammuu, kaikki väki nukkuu... ❄️

• Mä olin viime joulun&uudenvuoden töissä ja niin oon tämänkin - onneks heppojen parissa edes 😄 Oon kuitenkin jouluruokia tässä ahkerasti miettiny ja tänään mä sen kuusen sieltä varastosta kaivan 😄

• Nyt kun tuli mieleen, niin löytyykö teiltä vinkkejä seuraavanlaiseen koristelupulmaan:
    Minä tykkäisin kovasti joulukuusenpalloista, vaikka meillä ei olekaan joulukuusta. Miten muuten joulukuusenpalloja voisi käyttää sisällä tai ulkona? Yksi idea oli ripustella niitä jollain tavoin terassin jouluvaloihin, käytännön toteutus uupuu vielä. Toinen idea oli hankkia terassille jokin sypressi tms. ulkona nyt ainakin joulun yli viihtyvä/selviytyvä vihreä asia, johon voisin ripustella pieniä palloja. Onko teillä muita ideoita?
    Tykkäisin niistä esimerkiksi roikkumassa ikkunan edessä tai portaiden kaiteessa, mutten tiedä, miten niitä voisi ja kannattaisi kiinnittää. Kevyet pallot tietysti pysyvät sisätiloissa vaikka läpinäkyvällä teipillä, mutta jos siitä taas sitten jää pintaan jälkiä, niin ei hyvä. Nauloja en viitsi alkaa hakata ja siinäpä omat ideat olikin.

• @sirpa Kaiteisiinhan saisi pallot roikkumaan lahjanarulla sitoen. Samalla sais nätit rusetitkin niihin. Tosin tämä riippunee kaiteesta. Samalla tavalla saisi palloja roikkumaan esimerkiksi verhotangoista/-nipsuista. Jouluvaloihin saa myös sidottua samalla tyylillä. Jos lahjanaru ei nappaa, niin hamppunaru tai muu vastaava käy myös ja tuo vähän “rustiikkisempaa” näkyä 😄

• Tarinaheppailijat

@sirpa Mun emäntä teki palloista yhtenä vuonna kranssin ja toisena vuonna siimalla sellaisen mobilen tyyppisen, kun me ei laitettu opiskelijakämppiin kuusta. Molemmat oli hienoja, mutta mobilen kanssa meni ikä, terveys ja muutamaan kertaan ilmeisesti hermotkin.

Mullakin olisi vinkkikysely. Nimittäin äitin joululahja. Mitä ostan sille veljen kanssa? Mielellään alle satasen luokkaa. Äiti on käytännöllinen ihminen, mutta en nyt viitsi sille mitään pyyhkeitä ostaa. (Niitä se kyllä tarvisi. Se kasvattaa turkkikoiria. Muilla ihmisillä on pyyhkeitä ja koirapyyhe; äidillä on koirapyyhkeitä ja ihmispyyhe.) Se tykkää myös kaikesta kauniista, mutta ei mistään pikku tukuista, vaan isoista asioista. Viime vuonna ostettiin Clas Ohlsonilta sellainen iso valoporo ja siitä se tykkäsi ihan hirveästi. Sen kenneli on tällä hetkellä sen suurin intohimo, mutta se ei välitä mistään rotukrääsästä. Ei kuulemma tarvitse rotu-t-paitaa, kun narun päästä näkee neljään kertaan mitä rotua se kasvattaa. 😄

• @kirsiina
    Ikävästi vaan on lasikaide portaissa, joten siihen ei oikeasti saa mitään kiedottua. Verhotankoja tai -klipsujakaan ei ole (meillä ei oikeasti harrasteta mitään skandiminimalistista sisustusta, mutta nämä nyt vain on näin ikävästi). Tosin tuossa olisi tuo portaiden tukipaalu, johon voisin kietoa jotakin joulukuusen nauhaa tai semmoista ja jos keksisi siihenkin kiinnityssysteemin sitten. Sehän olisi melkein kuin joulukuusi.

Kranssi olisi kiva idea myös, mutta sekin pitäisi ripustaa jotenkin. Mä olen tosi arka laittamaan yhtään mitään seiniin, kun jos jää jälkiä ja tulee reikiä jajaja. Taisi olla virhe ostaa vastavalmistunut asunto, kun sitä pitää näin varjella…

• Tarinaheppailijat

@sirpa Nythän on olemassa myös semmoisia command hooks(?)eja mistä ei pitäisi jäädä mitään jälkeä seinään kun irrottaa. Mulla on semmosilla, tai oikeestaa vaa semmosilla tarrapaloilla pari kehystä seinällä vuokra-asunnossa.

• Deck the halls with salt and iron… 🎶

• Mun syksyyn ja talveen tuli lokakuussa sekoittamaan Vilja 1, 2, jonka takia oon ollut hieman ulkona täältäkin. Nyt joulukuun oon ollut etänä töistä jo kaksi viikkoa (okei, viiime viikon tiistaina menin testeihin, keskiviikkona ja torstaina karanteenissa, ja negatiivisen tuloksen jälkeen siirryttiin etäopetukseen), ja ens viikko pitäisi vielä mennä etänä. Viikko 51 on vielä epävarmaa, mutta 19.12. joululoma alkaa.

Lahjoista pitää ostaa enä isälle veljien kanssa reinot ja koiralle jotain kivaa. Kavereille tuli hankittua kirjoja, äidille palapeli, muutamalle nuoremmalle serkulle lahjoja, kummit saavat illalliskutsun, vanhemmat serkut “elämyslahjakortin” ja molemmille isoäidille leivon!

Mun lahjatoivelista on:

• langattomat kuulokkeet
    • 3l kattila
    • lahjakortti Mustiin ja Mirriin tai Prismaan

• Tarinaheppailijat

@alina oi mikä söpöys toi doggo! Paljon rapsuja toiselle 😍

• @minni Joo hän on sydämiä murtanut jokaisen vastaantulijan kohdalla! 😍 🙈

• @minni
    Kiitos vinkistä, löysin niitä Motonetistä ja ostin pari pakkausta pieniä läpinäkyviä. En ole vielä päässyt testaamaan, mutta vaikuttavat päteviltä. Kunhan saan tuon ukkokullan pois jaloista, niin testailen. Tunnustin sille nimittäin ostaneeni joulukuusenpalloja ja se alkoi heti epäileväiseksi. Pelkää kai että aion hankkia kuusenkin sitten samoin tein 😄

• Nonii, meikä liittyy teidän seuraan jotka ette nää perhettänne koronan takia. Meijän mummi ja vaari on päättäny jäädä tän takia kotiin, mutsi pääsee aattoaamuna töistä 6.15 ja veljet meinaa et ei ne varmaan tuu jouluaterialle jossei mummi ja vaari oo siellä. Meillä on siis perhe tänä jouluna hajalla, ekaa kertaa mun elämäs.

Mä yritän parhaillaan houkutella mun faijaa tulemaan mun luokse joulupäiviksi. Tänä vuonna alkoi jo ennen tätä tietoa kutkuttelemaan ajatus, että viettäisin joulua koiran kanssa kahdestaan kotona. Faijan kutsuin lähinnä siks, ettei se jää kotiin yksin ryypiskelemään ja että saan joululahjat ja -ruuat ja kuusen 😅 Vittumaiseltahan tää kuulostaa, mutta etenkin ruuat ja kuusi on mulle tärkee osa joulua, eikä mulla oo varaa tai taitoa tai mahdollisuutta hommata näitä itse. Mieluiten viettäisin yksin koiran kanssa siitä syystä, että mulla on koiraan ihan erilainen suhde kuin ihmisiin, eikä sen kanssa oo sitä riskiä, että tulee riitaa - faijan kanssa me ei oikein osata asua yhdessä, enkä mä oo siihen yhtä hulluna kuin koiraan, vaikka asuttiin yhdessä kaheksan vuotta ja ennen sitä asuttiin koko perhe 11 vuotta samassa taloudessa.

• Mä harkitsen vahvasti koronajoulua, mutta muut ei varmaan ole yhtä hyvillään. Tuntuu vähän ettei riskiä viitsi ottaa tässä tilanteessa etenkin isovanhempien kohdalla tai muiden jotka on riskiryhmää. Ei sitä joulua oikein voi viettää maski naamassakaan porukalla 😄

• Hyvää itsenäisyyspäivää! 🇫🇮

• Raviharrastajat

• Taitaa jäädä perinteiset kinkkumaistiaiset tältä vuodelta 😭 Pikkusisko joutu väliaikasesti muuttaa mun luo, kunnes iskä saa heille uuden kämpän. Sisko saa niin pahat astmaoireilut niitten tän hetkisestä asuintalosta. Toki voisin paistaa kinkun täälläkin, mutta ei se jääkaappiin mahdu kaiken muun lisäks…

• Tarinaheppailijat

@kirsiina Voi ei 😕 mulla on kyl toisaalta vähän samat fiilikset koska en voi enää olla iskän tykönä yötä ja sen kanssa ollaan yleensä tehty ensimmäiset maistelut kankun tultua leivinuunista lämmittelemästä…

• Mä asun 500 km päässä mun vanhemmista ja jotenkin viis tuntia junassa tässä koronatilanteessa ei houkuta, niin olen tämän vuoden ihan vaan kotona joulua viettämässä. Töissäkin tarjouduin jäämään välipäiviksi töihin niin muut saavat viettää joululomaa. Parina viime vuotena ollaan arvottu, että kuka joutuu jäämään (meidän toimistolla on töissä esimiehen lisäksi neljä ihmistä). Mä olin kyllä toissa vuotenakin töissä välipäivät eli varmaan pari seuraavaa joulua saan todennäköisesti sitten vietelläkin kokonaan vapailla jos muuten toimiston tilanne pysyy samana.

Mä rakastan perunalaatikkoa ja ensimäiset laatikot on jo tyhjennetty. Samoin tykkään joulutortuista ja niitäkin on jo mennyt yks pellillinen (plus pari huoltoasemilta, kun olen työreissulla pysähtynyt tankille).

Onko muita, jotka ei osta ainuttakaan joululahjaa jouluna, mutta on silti jouluihmisiä? Mä oon ihan joulufani, mutta en ole enää vuosiin ostanut kenellekään mitään. Kaikille olen sanonut myös, että paras joululahja on, kun mun ei tarvitse ostaa lahjaa eikä siten mullekaan tarvitse ostaa mitään. Lahjojen ostaminen on yks semmonen, mitä en vaan siedä, se on mun mielestä ihan hirveää. Onneksi mun lähipiiri tietää sen, enkä ole vuosiin saanut lahjoja eikä mun ole tarvinnut niitä kenellekään antaa. Enemmänkin vaan ahdistaa, jos saan joltain lahjan, kun sitten tulee olo, että pitää itsekin hankkia jotain vastapalvelukseksi 😞 Jotain suklaalevyjä tai -rasioita tai lahjakortteja annan jos on joskus ollut olo, että jollekin on pakko jotain antaa.

• @Nintsu Mä taas rakastan ostaa ja antaa lahjoja ja mua ahistaa enemmän se jos en keksi jotai mist uskon et saaja tykkäät :----D Vielä ku ois rahaa ostella niit lahjoja

• Tarinaheppailijat

Mä tykkään antaa lahjoja vaikka sanoinkin tänävuonna et mä en tartte mitää. Vielä pitäis yks lahja hankkia kokonaan ja yhteen jotain lisää, mut iskälle on ihan hirveen vaikee keksiä mitään…

14

1.1k
Users

14.1k
Topics

271.4k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.