Websistä maksullinen
-
Sähköpostiin tuli tiivistettynä tämänlainen viesti:
"If you have a free Webs site:
As of March 31, 2021, you will no longer be able to edit or view the published version of your free website hosted with Webs. We are so sorry for the inconvenience to you and would love to continue serving you as our customer under the Vistaprint brand,where our packages start at just $5 per month. We also offer design services to move your site to Vistaprint or create a brand new site for you." https://support.webs.com/hc/en-us/articles/360048554451
Itselläni on vain muutaman hevosen muistosivut websiin aikoinaan tehty, mutta se lukumäärä mitä porukka täällä websiä käyttää, on valtava!
-
Sinne menee mulla satoja muistosivuja
Tosin suurin osa on onneksi Wayback Machinessa, mutta silti. Jotenkin osasin odottaa jotain tämmöstä Photobucketin jälkeen.
-
Oh boy. Ei muuta kuin ottamaan muistosivuja sitten talteen, kaiken varalta.
-
Ensin suntuubi, nyt tämä. Seuraavaksi menee varmaan weebly…
-
Jep
Mä en ainakaan ala tallentamaan mitään sivuja. Paitsi jos on joku tärkeä heponen.
-
Eikä… Itelläni on muutamatkin toimivat tunnarit Websiin, mutta mitään niistä en enää käytä muuten kuin ekojen tallieni nostalgisointiin. Muistosivut tallennan aina suoraan ne tehtyäni Wayback Machineen, mutta kyllähän nuo melkein täytyy varmuuden vuoksi napsia talteen myös omalle domainille.
Pitää muistaa ja jaksaa tästä lähtien aina sukutauluja rustaillessa heittää kaikki vastaantulevat webs-sivuiset hevot Waybackiin.
Mutta joo, tosi surkea juttu. Näiden takia aina katoaa harrastajia ja tärkeitä sivuja.
-
Oi voi
Onneksi on vielä rutkasti aikaa tallentaa sivuja talteen, joululoma hyötykäyttöön.
-
@oona älä pelottele… mulla on kaikki weeblyssä
-
Nicee, eihän mulla oo kuin kuutisen sataa hevosta tuolla
-
Onko kukaan muu saanut vastaavaa mailia? Meinaan itse en ainakaan ole, joten elättelen toiveita ettei tuo deadline koske kaikkia heti.edit. No niinhän se kilahti ny omaankin mailiin sama tiedoteOnneksi siirsin Breawan jo aiemmin pois websistä, mutta mullakin muistosivut siellä… Tsemppiä @Pierre muuttourakkaan jos siihen ryhdyt
-
@miltsu Mulle tuli kanssa.
-
Tämä on kyllä todella harmillista, itse Websiä käyttänyt yli vuosikymmenen ja tärkeimmät virtuaalisivuni ovat aina olleet siellä. Viimeiset pari vuotta Websin HTML-editori on kyllä itselläni takkuillut normaalia enemmän, ollut hyvin hidas etenkin. Joten ehkä olisi jo syytäkin vaihtaa uuteen palveluun.
Missä ilmaispalveluissa ihmisillä nykyään on virtuaalijuttunsa? Olen ihan out of loop, Weeblyn ja Wixin tiedän mutta haluaisin kuulla suosituksia teiltä olisiko muita vaihtoehtoja, joissa valmispohjia käytettävissä. Siirrettävänä olisi varmaan ~140 koiraa, ja haluaisin vielä jaksaa yrittää virtuaalihommien parissa…
-
@nisha altervistaa taitaa moni käyttää. Minä myös!
-
@nisha Altervistalle annan ääneni mutta siellä ei ole valmiita ulkkia vaan sellainen täytyy etsiä vapaasti kopioitavista, tehdä itse tai ostaa joltain.
-
Tähän liittyen mikä olikaan se osoite, jolla sivun sai suoraan lisättyä web archiveen? Mulla se olis joskus kirjanmerkeissä ja kun sitä klikkasi jollakin sivulla, niin se tallensi kys. sivun. Saikohan kukaan selvää mitä haen takaa
-
@cery mulla on ainakin tossa palkissa roikkunu monta vuotta tällanen
javascript:location.href='http://web.archive.org/save/’+location.href
-
@kirsiina Tuo se varmaankin on, kiitos!
-
Nostellaan ihmisten huomioon
-
Nostetaan taas näkyväksi
-
Voi tylsyys. Pitäisi kehitellä noille kuolleille hevosille joku yksi muistosivu ja lisätä niitä vaan sinne jonon jatkoksi.