Pölhön (rakenne)kuvatuubi (suoramyynnissä 2 koirakuvaa 19.12.2020)
-
Mie en yleensä kuviani kaupittele, vaan (rakenne)kuvia saa lähinnä vain kasvatin tai muun myyntihevosen mukana. Nyt on kuitenkin sellaiset häppeningit että joudun etsimään eläköityvän esiintymisratsun suurille saappaille täyttäjää, joten heitän rumasti aatteet romukoppaan ja alan kaupittelemaan kuviani.
Jos siis tahdot tukea Haukkalevän Tallin toimintaa hyötymällä siitä samalla itsekin, niin tässä on oiva rako! Kiitos jo valmiiksi kaikille
Esimerkkejä töistä löytyy allekirjoituksen linkeistä. Oletuksellisesti piirrän kuvat koneella, mutta erityistoiveesta voin tehdä myös puu-, peite- tai akryyliväritöitä. Toki öljyväreillä maalaan myös jos joku vähän arvokkaampaa taidetta seinilleen tahtoo vaikkapa omasta irl-lemmikistä.
Tilauksia voi tehdä yksityisviestillä tai sähköpostitse. Valmiin työn lähetän sekä webbikoossa että alkuperäisessä kuvakoossa (yleensä 1500-2000px leveä, min. 72dbi) jpg-muodossa, taustattomat png. Voin lähettää myös psd-muotoisen “raakakuvan” mikäli erikseen niin toivotaan.
Otan näin ensialkuun jonoon vain muutamia töitä. Kun saan hoidettua muita reittejä pitkin tulleet kuvitusprokkikset pakettiin, pidentelen jonoa. En tahdo että kukaan joutuu odottelemaan viikkotolkulla kuviaan vain siksi että olen pistänyt liian monta rautaa tuleen samanaikaisesti.
Hinnasto
Pelkkä lineart 8 €
Lineart flat-värityksellä (varjostamaton, taustaton) 10 €
Semirealistinen rakennekuva/muu ratsastajaton kokovartalokuva ilman taustaa 25 €
Semirealistinen rakennekuva/muu ratsastajaton kokovartalokuva piirretyllä (tai osittain piirretyllä) taustalla 33 € (esimerkki ja toinenkin)
Semirealistinen pääkuva 16 € (esimerkki)
Tyylitelty rakennekuva/muu ratsastajaton kokovartalokuva ilman taustaa 20 €
Tyylitelty rakennekuva/muu ratsastajaton kokovartalokuva piirretyllä (tai osittain piirretyllä) taustalla 28 € (esimerkki ja toinenkin)
Tyylitelty pääkuva 11 € (esimerkki)Ratsastajan/lisähevosen kanssa hintoihin + 4 € (eli esim. tyylitelty taustallinen kokovartalo ratsastuskuva 32 €)
Tyyliteltyihin kuviin voin tehdä pehmeän varjostuksen (esimerkki) tai cell-henkisen varjostuksen (esimerkki)
Esimerkkinä rakennekuvasta suomipoika Vappulan Välskäri
SUORAMYYNNISSÄ
10 € (semirealistinen pääkuva)
10 € (semirealistinen pääkuva)
-
EIII, just ko mun pitää säästää joka penni…
Nää on niin kauniita
-
@marjahilla
No hei jos yhtään lohduttaa, niin miun säästöt kasaantuu sellaiseen tahtiin että kaupittelen näitä varmasti vielä pitkään…
-
Voi Pölhö minkä teit. Pitäisiköhän jotain tilailla…? Mielelläänhän sitä fellow harrastajaa tukee
Asiasta toiseen, näin susta Pölhö unta viime yönä! Ratsastit Dukella hiekkatiellä nämä Iivarin vaatteet päällä ja ajoin Torolla vastaan, mutta ehdit kääntyä risteyksestä, niin huusin ihan julmetun lujaa perään: “PÖLHÖ!!!” Ja tiedätkö mitä sanoit? “Mitä ihmettä, ootsä Alexiina C? Luulin, että oot jotain 40v”
Ai että naurattaa vieläkin kun muistelen, kiitos ja anteeksi
-
@alexiina-c Olen tehnyt jotain oikein jos pääsen muiden uniin mukaan! Tai sitten tosi väärin.
Tilaa tilaa
Pienistäkin hiluista kasvaa suuri joki, jokainen säästetty sentti on askeleen lähempänä pelastusta siltä että joudun perumaan nolosti ensi kesän esiintymiset
(Oon kylläkin jo valmistellut mielessäni puheen sitäkin varten jo valmiiksi. Ehkä vähän harjoitellutkin.)
-
Ei mulla oo ehkä ideaa / järkeä shoppailla silakalle enään mutta pitäähän sitä pientä piruparkaa sponssata. Jos silakkalaisen laittaa johonkin jonon pohjalle tuollaisen kympin kuvan merkeissä ja palaan astialle kun keksin mitä haluan vai haluaako hän käyttää silakkaa treenikappaleena? Sekin nimittän enemmän kuin ok
-
@minni Eli flat color taustaton kuva? Roger that! Pistän siulle joko täällä tai Zenin foorumin kautta yv:tä kun jono vähän lyhenee.
Onko siulla mielessä mitään tiettyä kuvaa minkä tahdot, esim. pää- tai liikekuva?
-
@pölhö nokun siis ei mitään ideaa mutta mä valehtelen ittelleni että mulla on idea siinä kohtaa kun palaat astialle
-
Onnistuuko koirien pääkuvat?
-
-
@Pölhö Laittelen sulle kohta yv, kunhan löydän mallikuvat
-
Kiitos kaikille tilaajille, ette arvaa mutta te oikeasti autoitte miua niin että tavoite toteutui!
Pienistä puroista syntyy suuri koski…
Tilareiden tekeminen oli hauskempaa kuin oletin, joten 2021 voisin ottaa taas muutamia töitä työn alle. Nyt hoidan nämä viimeisimmät loppuun ja nautin sitten joululomasta.
Tässä muutamia esimerkkejä 2020 tilauksista. Ensimmäisenä esitetyt koirakuvat ovat myös uudelleen myynnissä tilaajan vastaamattomuuden vuoksi. Tähän liittyen toivoisin, että kertokaa rohkeasti jos tahdotte kuviin muutoksia tai tilaus ei vaikkapa muuttuneen rahatilanteen vuoksi onnistukaan. Ymmärrän sen hyvin ja no hard feelings, voin käyttää kuvia aina itse tai laittaa eteenpäin.
-
Voisin tulla rakennekuvajonoon vuodelle 2021
-
@annel Yosh, pistelen siun nimen jonon jatkeeksi, pistele miulle kuvan speksejä pikaviestillä. n__n
Tätä myöten 2021 jono on nyt täysi. En ota hetkeen uusia töitä vastaan, mutta laittelen tähän ketjuun viestiä kun tilauksia otetaan taas.
-
Nyt on piirtopöytäongelmat ( = paineentunnistus, missä olit ) saatu kuriin, eli piirrosten tekeminen voi jatkua. Anteeksi pieni muutaman viikon katkos!
Viimeistelen tänään jonon valmiimpia kuvia (kirjava pv ja yksivärinen pv) joten illasta lähtee taas kuvajono purkautumaan.
-
En nyt vielä tilaa mitään, mutta kyselisin vähän että minkä hintaisia öljyväritöitä tekisit? Ja joku esimerkkikin ois jees
mietin että jos omasta koirasta tai sitten ystävän yllättäisin edesmenneen hevosen kuvalla. Vielä en oo kyllä päättäny että mitä tilaisian kun opiskelijabudjetti ei kaikkiin välttämättä veny.
-
@maria Tähän hätään en ihan älyttömästi löytänyt valmiita malleja, mutta tässä alla muutama IG-screenshotti.
Voin maalata myös pienemmällä budjetilla akryyliväreillä, se on myös nopeampaa.Toki öljyvärityö on paljon hienostuneempi ja jäljeltään pehmeämpi, minkä vuoksi itse suosin sitä muotokuvissa.
n. 50 cm korkeasta, nopeahkosta (eli en tavoittele fotorealismia) akryylitaulusta veloitan 70 €, öljyväreillä nopeahko (eli jälleen ei fotorealistinen) saman kokoluokan taulu on 100 €. Tarvikekulut kuuluvat hintoihin, ja lisämaksusta voin myös ne luottokehystäjällä käydä pistämässä raameihin. Hintaero johtuu lähinnä siitä, että öljyvärityö vie miulta säilytystilaa kuivuessaan aina n. 2-4 viikkoa maalauskerrosten välissä. Vernissaamaton nopea öljyvärimuotokuva on yleensä valmis n. 6 kk sisällä, vernissattuna 9-12 kk.
(detalji isosta kokovartalomuotokuvasta)