Tylsää? Auta testaamaan mobiilitoimivuus!

• Piirrosharrastajat

Hei!

Mulla on ollut tässä projektina tehdä Shelyesin ulkoasusta mobiiliystävällisempi. Haluaisin nyt kysellä palautetta, kuinka työni jäljet näkyy muiden mobiililaitteilla, sillä itse olen testannut ulkoasun vain iPhone XS:n Chrome-selaimella. Suurkiitos kaikille, jotka vaivautuvat tsekkaamaan ja kommentoimaan! ❤

Tässä linkki sivuille

Pyydän kiinnittämään huomiota tekstin ja kuvien luettavuuteen ja laatikoiden marginaaleihin suhteessa sivun reunaan (kaikissa pitäisi olla saman verran tilaa reunassa). Myös spoilereita yms. räpellyksiä saa rämpyttää ja katsoa että kaikki pelittää 😄

Isommista häiriöistä screenshotit olisivat kova sana!

• Sivupalkin sisällön siirtäminen rinnakkaiseksi sisällöksi sivun alkuun ei ainakaan ole kovin ketterä mobiilivalinta, teksti menee niin pieneksi ja sisällön lukemisesta tulee käytännössä mahdotonta kun palstatilaa jää niin vähän ☹

Kannattaa myös laittaa scale/viewport kuntoon, nyt eri elementtien tekstit eri kokoisia jne. Sen jälkeen voi asettaa eri näyttökoolle eri tyylejä jne. Tässä muutamia vinkkejä:
    https://www.w3schools.com/css/css_rwd_viewport.asp
    https://www.w3schools.com/css/css_rwd_mediaqueries.asp

• Sekalaisen sakin omistaja

En tiedä onko tarkoitus, mutta “Porukka” sivulla nuo tiedot aukeaa yhtä palkkia liian alas?
    Eli esim. Jassun ja Jannin tiedot aukeaa Catun ja Christianin kuvien alle. Vähän hämmentävä ominaisuus, muttei maata kaatava 😂

(Catun ja Christianin tiedot aukeaa oikeaan paikkaan, joten vissiin ominaisuus?)

• Piirrosharrastajat

@h02877 Kiitos vinkeistä, mutta koko sivut menee tuon diaesityksen takia aivan sekaisin jos lykkää tuon viewportin sinne ja vaatisi käytännössä täydellisen uudelleenkoodauksen. Jätän suosiolla väliin 😞 Yritän tekohengittää vaikka puolittamalla tuon etusivun lootan kahdelle riville jos se vähän jeesaisi luettavuutta.

@Anarchy Joo on ominaisuus, en keksinyt parempaakaan ratkaisua tolle sivulle, kun tosiaan neljä porukkasivun nappia on aina saman divin sisällä ja niiden alla on ne tietolaatikot… 😅 Jos jollakin on parempi ratkaisu niin kuuntelen mielelläni

• Voin lähettää pari screenshottia sulle Wapissa, niin helpommin saan, ettei tarvii säätää, että saan nettiin kuvat ja sulle vielä tänne linkit, niin helpompi niin

Ite kyllä tykkään enemmän Shelyn vanhasta, koska jostain syystä mobiiliversiot ei vaan mulle uppoo, enemmän puhelimella kuitenkin siellä oon, ja mulle paljon helpompi ja mukavampi käyttää pöytäversioisia sivuja! Sillä just silloin kun ekan kerran Shelyesin sivuille löysin, just ekana kiinnitty ulkoasuun, ja siihen ettei ollut bobiili, eikä selailla hieveesti tarvinnut.

• Piirrosharrastajat

@viivi-p Kiitos paljon! Voisin katsoa jos osaisin kyhätä sinne jonkun napin josta sivun saa tietokoneversiona, kun varmasti osa tykkää enemmän sillä tavalla selata 🤔

• @Jassu-L kuulostaa hyvältä! Siten kaikki Shelyssä pyörivät saisivat ite päättää, kummalla selaa, kumpi tuntuu siis paremmalta! ☺ 👌

• Tietokoneversion saa jokainen päälle mobiiliselaimesta 😉 erillisen täpän tekeminen on aika HC homma

• Piirrosharrastajat

@H02877 Ei mulla ainakaan tapahu yhtään mitään kännykän chromella ku painaa vaihda työpöytäversioon 🤨😅 No anyway tympäännyin tosta viewportjutusta nyt sen verran että koodasin uuden diaesityksen ja työpöytäversionapin tänne, saattaa tovi mennä että saan vaihdettua kaikki sivut uuteen pohjaan 😂 Teki kyllä ihan hyvää ku vanha diaesitys oli tosi raskas, kevenee sivut tosi paljon ku sai saman toteutettua nyt lyhyemmillä rimpsuilla.

• Androidilla toimii tuo Chromessa mobiiliin vaihtaminen, omenalla ei kunnolla t. viikko sitten androidista takaisin appleen vaihtanut

• Piirrosharrastajat

Parannuksia:

Sivuille

• Porukkasivun laatikoiden aukeamisongelma ratkottu ja aukeavat nyt suoraan napin alle joka laitteella
    • Optimoinnit tehty iPhone XS & iPad pääsivuille ja hevosten sivuille
    • Sivujen alaosaan väsätty ”vaihda tietokoneversioon” -nappi iOs:n käyttäjille

Lisää palautetta ja kehitysideoita otetaan vastaan 😇 Saattaa mahdollisesti olla että joillain sivuilla on asettelullisia virheitä (oon joskus tunkenut html-sivulle jotain stylingeja elementteihin, en jaksanut käydä joka sivua läpi näiden osalta), olisin kiitollinen jos näistä hoksautettais jos sattuu eteen! 🙂

0

1.0k
Users

13.5k
Topics

256.9k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.