o: 1-polvisia puoliverisiä
-
Kesän kunniaksi alan laitella pikkuhiljaa ostohousuja jalkaan, varsinkin kun melkein kaikki hevosetkin on siirretty uusiin osoitteisiin.Niinpä aloitetaan englanninpuoliverisen jalostukseen kelpaavilla puoliverisillä.Tarjolla on:
- Koti Oxford Hallsissa
- Kilpailua porrastetuissa (ostohevosten varsoista tulossa kenttäpainotteisia)
- Varsoja
Lähinnä 1-polvisia siis haussa, mutta kaikkea saa toki näytellä! Olen melko avoin ehdotuksille.Ostohousut poistettu jalasta, lähdemme matkaan ensin jo ostetun lauman kanssa. Kiitos mielenkiinnostanne ja kasvateista.
-
Voi joo, mulla ois oikein passeleita vanhempiehdokkaita kenttävarsoille! Näistä jokainen on matkalla laatiksiin, ja ovat kisalistoilla. Jos löytyy sukuselvitystä, niin saa nyt (ja jatkossakin) copyja vastaan lisätä varsankin sivuille
Valkyria tai Tigressa x Argovia
Magika x Winterspell
Lunaria x Nocturnal WarJoku näistä?
Rotuna FWB.
e// Vai hyväksytäänköhän FWB edes enkunpuokin jalostukseen
?
-
@siguri laitetaan kaikista yhdistelmistä yhdet vauvat. (ekasta Tigressa emäksi) Ja kyllä mä ajattelin käyttää suomipuokkia ihan röyhkeästi enkkupuokkiin.
-
Hmm. Hmm. Hmm. Vaihtoehtoja on paljon, mutta jos mä jotain ehdotuksia yrittäisin laittaa pöytään. Näitä voi kuitenkin yhistellä keskenään ja Sierrasta löytyy lisääkin puokkeja ja täykkejä.
Skydiving Without A Parachute x Faranthe
American God x Butterfly Effect
Black Death x Innuendo
Altaros x Sacagawea
Gunnery Sergeant x Make Me Smile xxLisäks Madafakin Scorpius Honey ois tarjolla uuteen kotiin
-
Jooo, laitetaan!
Kasvattiliitteenä olisi Ashgarth, tarvitsetko nimiehdotuksia vai löytyykö omasta takaa kivoja?
Syntymäaika mieluusti helmikuusta eteenpäin joskus!
-
Jos näistä vanhempiehdokkaista löytyisi mielenkiintoinen yhdistelmä?
Westfalenit ovat ainakin kilpailleet porrastetuissa, joten pisteitä varmaan periytyisi sieltä. Nyt en suoraan muista mutta jollain estehevosellakin saattoi olla ura porrastetuissa.
Angloarabialainen täysiverinen
o. Phoenix III / estepainotus / evm-sukuinenEinsiedelninhevonen (Sveitsinpuoliverinen)
o. Night Watch / estepainotus / evm-sukuinen
t. My Question / koulupainotus / evm-sukuinenHannoverinhevonen
o. Earthquake / estepainotus / evm-sukuinen
t. Unendlichkeit DEU / koulupainotus / evm-sukuinenHollanninpuoliverinen (KWPN)
o. Satisfaction / estepainotus / evm-sukuinen
t. Donatella / estepainotus / evm-sukuinenHolsteininhevonen
o. Live and Let Die / kenttäpainotus / evm-sukuinenIrish Sport Horse (Irlanninpuoliverinen)
o. The Second One / kenttäpainotus / evm-sukuinenMecklenburginhevonen
o. Golden II / evm-sukuinen
t. Belle Star / Valjakkopainotus / evm-sukuinenOldenburginhevonen
o. Agent / yleispainotus / evm-sukuinen
t. Do You Sing / esteratsastus / evm-sukuinenRanskanpuoliverinen (Selle Français)
o. Cavanaugh d’Grand / estepainotus / evm-sukuinen
t. Bellevué / estepainotus / evm-sukuinenRuotsinpuoliverinen (SWB)
o. Ladykiller / estepainotus / evm-sukuinen
t. Icy / estepainotus / evm-sukuinenSuomalainen puoliverinen
o. Oellingrath’s Nicco / estepainotus / evm-sukuinen
t. Xenogenesis / koulupainotus / evm-sukuinenWestfaleninhevonen
o. Quality Norbert von Apfel / koulupainotus / evm-sukuinen
o. Leckerbissen / koulupainotus / evm-sukuinen
t. Harlequinia KTK-III / koulupainotus / evm-sukuinenEnglantilainen täysiverinen
t. Sugar Skull / estepainotus / evm-sukuinen
-
@nikki täällä olikin niin paljon niin ihania että mun pitää tutustua näihin pidemmän kaavan mukaan. Madafakin Scorpius Honey voi muuttaa meille, muista katselen sulle pitkän listan vielä tänään.
-
@lithy samoin näissä on niin monta kutkuttavaa niin mä tutkailen lähemmin ja infoon vielä tänä iltana mun järjettömistä toiveistani.
-
@siguri saa heitellä nimiehdotuksia! Oon viime päivinä tuonut niin paljon uusia hevosia että nimipää alkaa mennä oikosulkuun…
-
No niin.
@Nikki , käykö seuraavat yhdistelmät (ja jos käy, mitä puoliverisiä ne mahtaisi olla? Fwb vai jotain muuta?) Otin myös vapauden tuijottaa ehdotuksia Sierrasta.
Ja tosiaan sen Madafakin Scorpious Honeyn voin ottaa mielelläni myös mukaan. Ja sitten olisi nämä itseäni kutkuttaneet yhdistelmät:
Black Death x Faranthe
Altaros x Sacagawea
Saigon Shakes x Butterfly Effect
Superman Tattoo x Black Opium
Another Lonely Night x DubonnetJa jos on mahdollista, niin yksi xx-vauva yhdistelmästä
American God x Make Me SmileJA vieläkin jos on mahdollista, niin yksi hann-varsa Das Chaosiin yhdistelmästä:
Gunnery Sergeant x Innuendo
@Lithy Olisikos tämmöiset yhdistelmät mahdollisia? (Ja mitähän puoliverisiä niistä tulisi, fwb? Vai jotain muuta?)
Live and Let Die x Donatella = ?
Agent x Do You Sing = old
Cavanaugh d’Grand x Bellevué = sf
Ladykiller x Icy = swb
Leckerbissen x Xenogenesis = ?
Norbert von Apfel x Harlequinia = west
-
@Chao Jes, nää käy kaikki
Tahotko nimiehdotuksia? Kantakirja voi olla käytännössä mikä vaan, eka vaikka fwb, toinen old/kwpn/fwb/tms (en tiiä käykö trak oldiin), fwb, sf, fwb + xx ja hann käy kans
-
@Nikki Mahtavaa! Nimiehdotukset ois todella jees. Kuten jo edellä sanoin, mun nimipää on aika loppuun kaluttu taas seuraavaan inspiraatioon asti - eikä semmoinen ole aivan vielä iskenyt.
Ja toki sopivat syntymäajat ois kanssa kivat, mulla käytössä cas niin se on aika hidas, eli mitä aiemmin niin sitä aiemmin päästään radoille.
-
@chao said in o: 1-polvisia puoliverisiä:
@Lithy Olisikos tämmöiset yhdistelmät mahdollisia? (Ja mitähän puoliverisiä niistä tulisi, fwb? Vai jotain muuta?)
Live and Let Die x Donatella = ?
Agent x Do You Sing = old
Cavanaugh d’Grand x Bellevué = sf
Ladykiller x Icy = swb
Leckerbissen x Xenogenesis = ?
Norbert von Apfel x Harlequinia = westLive and Let Die x Donatella = kwpn
Leckerbissen x Xenogenesis = fwbTeoriassa nuo kaikki voivat myös tehdä suomalaisia puoliverisiä haluttaessa. Kuuluvat kaikki fwb-jalostukseen hyväksyttyihin rotuihin ja syntyvät Suomessa.
Haluatko päättää sukupuolet ennen vai jälkeen nimiehdotuksien?
-
Live an Let Die:sta orivarsa
Agentista tammavarsa
Cavanugh:sta orivarsa
Ja loput yhdistelmistä tammoja. Kiitos.
-
Black Death x Faranthe = Fair Death / Deathfile / Black Fairy / Black Amaranth (rn, rt + vkk, km)
Altaros x Sacagawea = Salt Ring / Satin Rose / Smokesignal / Signs of Three (rn, m, rt + vkk, km)
Saigon Shakes x Butterfly Effect = Saigon Effect / Shake-A-Leg / Saigon Butterfly / Batallion (vkk)
Superman Tattoo x Black Opium = Fly High / Superblack / Black Tattoo / Blindsided (m)
Another Lonely Night x Dubonnet = Bonfire Night / Lonely Bonnie / Another Dimension / Nightlane (rn + km, to)
American God x Make Me Smile = Make Me Smite / American Smile / Godmaker / Make Me God (rn, m)
Gunnery Sergeant x Innuendo = Incantation / In The Army / Gunfire / Gunsight (rn, m, rt)En tiiä paljonko tiiät väreistä ni laitoin nyt vielä värivaihtoehdot varsoille
Liitteeksi joko etuliite Sierra tai jälkiliite di Sierra
-
@nikki Jes, valkkailen näistä kivoja ja heittelen sulle sivuja piakkoin.
Värit on melko tuttuja ja CCC on kovassa käytössä omilla koneilla.
Mutta kiitos silti.
-
Tuleeko nää kilpailemaan vain kenttää
-
@Chao Suurimalla osalla näistä nimistä on joku kytkös vanhempien nimiin vaikka ne voivat vaikuttaa vähän eriteemaisilta. Voin selventää jos jonkun nimen tausta kiinnostaa
Live and Let Die x Donatella =
o. I Lie Around / Versace / Donatello / You Only Live TwiceAgent x Do You Sing =
t. Secret Singer / Undercover Artist / Do You SpyCavanaugh d’Grand x Bellevué =
o. D’Artagnan / Belmont / CallahanLadykiller x Icy =
t. Frostbite / Black Ice / Lady of Ice / Jane SnowLeckerbissen x Xenogenesis
t. Delikatesse / Lilith’s Brood / CyberdyneNorbert von Apfel x Harlequinia =
t. Alberta / Diamondia / Harlequin’s Millions
-
Tigressa x Argovia
Ashgarth
o. Araglas, Argante, Argon, Argus, Arabesco, Aragorn
t. Tigara, Tiger Lilian, Tigerheart, Tigrinya, Leonia, Jaguara, Felidae
Magika x Winterspell
Ashgarth
o. Wintercaster, Wintermagic, Wintershaman, Winterwarlock
t. Magissa, Magita, Magicfull, Maleficent, Magical Winterkiss, Mythical Winter Tale
Lunaria x Nocturnal War
Ashgarth
o. Nocturno, Night Warlord, Night Battle, Night Fight, Night Club Warrior, Night Knight
t. Lundia, Lunesse, Lunica, Lunarita, Lunatic War
Löytyiskö näistä mitään kivaa?
Saa tosiaan myös itse keksiä, jos eivät inspanneet!
-
@siguri on vaikka ja mitä kivaa. Kiitos näistä, koitan viikonloppuna viimeistään ehtiä taas koneelle ja laittelemaan sivuja kuntoon.