Työhevosyhdistyksen kehityskeskustelu

• Ne jotka lajia harrastavat ja käyttävät TYH:n eli Työhevosyhdistyksen sivuja, ovat varmaan tietoisia, että siellä on likimain kaikki tietokantoihin liittyvät toiminnot enemmän ja vähemmän rikki 😁 Sivujen alkuperäiseen koodariin ei olla saatu aikoihin yhteyttä ja mietittiinkin @Kirsiina n kanssa, että olisi ehkä helpompi luoda kokonaan uusi alusta kuin alkaa koittaa korjata tuota vanhaa.

Kysymys kuuluukin, minkälaisia muutoksia tai uutuuksia haluaisitte yhdistyksen alaisuuteen? Uskoisin että kisakalenterin ja laatuarvostelun toimivuus olisi se tärkein prioriteetti, mutta mille kaikelle muulle olisi kysyntää?

1. TYH-tunnukset, onko niille varsinaista tarvetta? Uuden sivuston koodaus oli huomattavasti yksinkertaisempaa ilman niitä ja uskoisin, että kaikki tarpeellinen saataisiin toteutettua myös ilman niitä.

2. Tulosarkisto ei ole tällä hetkellä ollenkaan käytössä sivulla esiintyvien ongelmien vuoksi, mutta kokisiko joku sen tarpeelliseksi uudella pohjalla? Jos se päätetään olla ottamatta uudestaan käyttöön, luovuttaisiin samalla myös tulosten lähetyksestä eli kisajärjestäjille siitä koituisi vain vähemmän työtä.

3. Hevosten rekisteröinti, tallilista, jalostuslistaus & hevosmarkkinat, onko näille enää kysyntää? Tarkoitus olisi luoda uudesta sivustosta mahdollisimman yksinkertainen ja täten karsia kaikki ylimääräinen. Tietty ainakin jalostus- ja markkinalistauksia voitaisiin vain yksinkertaistaa ja tehdä niihin esim. jokin lomaketyyppinen haku ja poistaa ilmoitukset vaikka aina parin kk välein. Tallilistauksenkaan en uskoisi olevan kovin iso homma toteuttaa tai ylläpitää, sitä kautta löytäisi ainakin helposti eri rotujen kasvattajia.

Kehitysideat, toiveet, risut ja ruusut voi jakaa alas, tarkoitus olisi saada yhdistyksen sivuista toimivat sekä käyttäjiensä näköiset! 😊

1. TYH-tunnukset on musta ollut semmoinen kiva “yksilöllinen” lisä sivustolla, mutta voin elää ilmankin, kun varsinaista funktiota näillähän ei ole…

2. Mun mielestä on ollut kiva ettei tarvi erikseen tuloksia lähetellä mihinkään kisoja järkätessä ja emt mihin tulosarkistoa varsinaisesti tarvitsee? En oo koskaan tarvinnut.

3. erittäin hyvä idea olisi jos jalostus ja markkinointi listaus esim pysyisi, mutta juurikin niin että se tyhjennettäisiin vaikka parin kk välein. Tätä itse käyttäisin enemmäin kuin mieluusti, jos olisi toiminnassa tai päivitettynä sivuilla 😄

Mut ison iso peukku että tulee päivitystä ja uudistuksia sivuihin 🙂 Oikeastaan ei oo muuta sanottavaa kuin, keep it simple!

1. Minusta TYH-tunnukset eivät ole niin merkitykselliset 🙂 eikä niitä tule edes käytettyä itsellä 😄
    2. Mä ajattelen mitä vähemmän työtä niin sen kivempaa on kisojakin järjestellä eli tulosarkisto pois vaan mun puolesta 😄
    3. Mukava olisi juuri löytää ehkä kasvattajat jostain ja ehkä myös jalostusorit? Muutoin musta ei tarvitse olla mitään kummoisempaa.

Mul ei ehk oo mitään sanottavaa muuta kuin et oot tehnyt ihanaa työtä Pierre tän yhdistyksen eteen ja kivasti järkännyt/ideoinut työhevosharrastajille kaikkea 🙂 Must ollu tosi kivoi noi Mestaruuskilpailut ja se et työhevoset on saanut oman laatuarvostelunsa, josko sitä joskus sais hevosia valmiiksi et vois ilmotella 😄

• Aihe ei tällä hetkellä ole niin ajankohtainen minulle, mutta tulevaisuudessa ehkä.

1. Ei mielestäni tarpeelliset.
    2. Ei mielestäni tarpeellinen. En tiedä mihin tulosarkistoa tarvitaan oikeastaan. Tulosten lähetyksestä luopumisesta myös plussaa.
    3. Jalostuslistaus mielestäni ainoa tärkeä 🙂

1. Ei tarpeellinen
    2. Ei tarpeellinen, onko niitä ikinä tarvittu? 😅
    3. Mun mielestä talli- ja jalotuslistat on erittäin käteviä kun hakee samanhenkisiä ihmisiä! ❤

• Onpas ollut yhteneväisiä mielipiteitä, tosin niitä osattiinkin odottaa. Mä alan tätä pikkuhiljaa koodailemaan, mutta en uskalla luvata kovin lähelle deadlinea. Ehkä kesän aikana - sillä välin TYH toimii manuaalisesti.

Jalostuslista tulee olemaan sellainen, että se poistaa automaattisesti kaikki yli 2kk (tästä voidaan sopia) vanhat ilmoitukset, jonka jälkeen “hakemus” täytyy uusia. Tallilistaus tulee pysymään sellaisenaan, ja ylläpitäjä(t) manuaalisesti poistaa jos talli on lopettanut tms ja omistaja ei ole tätä tehnyt.

Antaa kuulua jos on vielä mielipiteitä ja ideoita 🙂

• Kiitos kaikille arvokkaasta palautteesta, lisää vaan tulemaan niin saadaan mahdollinen laaja otanta työhevosharrastajien mielipiteistä! 😊

• ⬆

• Mul ei oo varsinaisesti väliä niin kauan ku kisoja järjestetään joskus. Kaikki plussa on toki plussaa 😄

• Piirrosharrastajat

1. Miusta tunnuksia ei välttämättä tarvita. Tai siis, tykkäsin siitä miten omat hevoset sai kätevästi listattua sille ja ylipäänsä omat jutut löytyi yhden linkin takaa, mutta turhauduin niin sisäänkirjautumisongelmaani että luovun kyllä mieluusti tunnuksesta jos sillä pääsee noista ongelmista samalla lopullisesti eroon 😁
    2. Tulosarkistoa ei ainakaan meikäläisen puolesta tarvitse pitää. Luotan siihen että tulokset ilmestyvät ajallaan ja merkkaan ne itse talteen.
    3. Tallilista, jalostuslistaus ja hevosmarkkinat ovat miusta ihan toimivia ideoita, varsinkin jos listoja tosiaan parin kuukauden välein tyhjennetään niin että ne pysyvät ajankohtaisina. Olisi niin kätevää etsiä listasta sopiva ori foorumeillahuutelun sijasta ja vaikka napin klikkauksella lähettää astutuspyyntö omistajalle! Hevosrekisteröinnille en sen sijaan näe niin tarvetta.

• @pölhö Käyttäjätunnukset tulee pysymään, jotta voidaan hallinnoida paremmin kuka sinne tietokantaan työntää mitäkin. TYH-tunnuksista kuitenkin luovutaan. Salasanan ja käyttäjätunnuksen vaihtamisen skriptit tarkistetaan nyt paremmin ja koko sovellus testataan huolellisesti ennen käyttöönottoa.
    Tuosta napin klikkauksesta tulikin mieleen - pitäisikö siihen ottaa jonkinlainen lomake käyttöön mikä lähettäisi pyynnön suoraan hevosen omistajan sähköpostiin? En vielä tiedä miten tämä olisi fiksuinta toteuttaa, mutta periaatteessa mikä tahansa on mahdollista.

Tulen itseasiassa tänne varmaan huutelemaan jossain vaiheessa jos porukka haluaa sitten testata uutta TYHiä. Tarkoituksena on yrittää rikkoa se, jotta löydän kaikki bugit 😄 Se on kivaa puuhaa.

Ja huudellaan tässä vielä lisää - olisiko TYHin aika vaihtaa ulkoasua? Sinänsä tykkään hirveästi tuosta vanhasta (ääkkösongelmat pois lukien), mutta mitä mieltä muut on? En viitsisi yksin (tai kaksin Pierren kanssa) olla diktaattorina 😄

• Piirrosharrastajat

@kirsiina Mie olen ainakin hyvä testaamaan sitten noiden tunnusten toimivuuden, mie kun olen tupannut pahalla karmallani saamaan vähän kaikki tunnukset ennemmin tai myöhemmin sekaisin. 😅 😆

Miusta lomake olisi oikein näppärä idea, jos vain sellaisen jaksat väkertää! Uusi ulkoasukin voisi olla freesi, vaikka pidän kyllä tuosta nykyisestäkin. 🙂

• @pölhö No mähän tulen sitten sua suoraan huutelee 😄

• ⬆

• Mua on IRL-elämä heitellyt jo syksystä alkaen ihan miten sattuu, niin mun virtuaaliheppailut on kyllä olleet ihan retuperällä, mutta vastaillaan nyt kuitenkin 😄

1. TYH-tunnukset saa jäädä tai mennä, ei ole sen suurempaa merkitystä.

2. Tulosarkisto saa myös mun puolesta jäädä edit aivopieru, siis mennä. Poistua 😂 . Oon luvattoman laiska kisajärjestäjä, niin yksikin vaihe pois niiden tuomasta työmäärästä voisi innostaa muakin järjestämään enemmän.

3. Hevosten rekisteröinti, tallilista, jalostuslistaus & hevosmarkkinat - Hevosten rekisteröintiä en näe tarpeellisena. Kasvattaja-/tallilistaus olisi näistä ehkä se, mitä tulisi eniten käytettyä, jos siinä olisi tosiaan jokin päivityssysteemi, että se pysyisi ajantasaisena. Nykyisiä listauksia en ole katsellut herra ties miten pitkään aikaan, kun siellä roikkuu niin paljon lopettaneita talleja, etten todellakaan muista mikä olisi uusi tai aktiivinen. Jalostuslistauksen ja hevosmarkkinoiden kanssa oikeastaan vähän sama homma. Niiden pitäisi pysyä ajantasalla. Markkinat noista ehkä vähimmälle käytölle jäisi, sillä iso osa kuitenkin laittaa hevosesta tänne keskustaan myynti-ilmon, ja niitä mun tulee jo valmiiksi seurattua varsin tarkkaan. Jalostuslistauksesta toki voisi sitten löytää helpommin niitä satunnaisten omistajien yksittäisiä heppoja.

Eli ei mulla sen kummempaa sanottavaa ole kuin aiemmillakaan 😄 Tärkeimpiä mulle on noi “perustominnot”, eli kisat (mestaruuksineen, vaikka oonkin onnistunu skippaamaan aivan liian monet 🤦 ) ja laatuarvostelu. Laatiksessa tökkii oikeastaan vaan se, että alan jo potea huonoa omatuntoa kun melken kaikki siellä näytettävät hevoset on mun eikä mulle oo tuomaroitavaa kuin joskus ja jouluna 🤣

• Raviharrastajat

1. TYH-tunnuksia itse käyttänyt vain, kun osallistunut kilpailuihin. Minulla on vähän kuin se ja sama pysyisivätkö.
    2. Tulosarkiston näen vain kaikkia kuormittavina. Jos näidenkään kommenttien perusteella, siitä ei loppujen lopuksi olla hyödytty.
    3. Äänestän tallilistauksen ja jonkinlaisen jalostusorilistan puolesta, jos sen pystyy pitämään ajankohtaisena!

• 1 TYH-tunnukset: Ei tarpeellinen

2 Tulosarkisto: Ei tarpeellinen

3 Hevosten rekisteröinti, tallilista, jalostuslistaus & hevosmarkkinat: Rekkaus kiva lisä, samoin jalostus- ja tallilista. Tärkeintä, että laatis säilyisi (vaikkei sitä tässä kysyttykään =D)

• 😎 etenee etenee, hitaasti mutta varmasti…

0_1588697565068_sneakpeek.JPG

1

1.0k
Users

13.7k
Topics

261.4k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.