Suomenhevoset
-
@Siiri Lumikinos etsii vielä tuonneista uutta kotia, kaikkia tietoja saa muokata (myös nimeä) ^^
-
Saanko esitellä mun uusi rakkaus, Teriina Musta jotenkin tuntuu että oon löytänyt Louhin rinnalle nyt toisen panostushevosen..
Näin eilen ensin hepan myynti-ilmon ja heti perään tuli toisessa keskustelussa vastaan toi myynnissä oleva kuva, jonka välittömästi päässäni yhdistin tähän hevoseen.. Ostettavahan se oli molemmat! Ja siis tuo suku. Iik! Aattelin ensin että menee ehkä max viidenteen-kuudenteen polveen mutta tässä sitä taas ollaan, koko illan oon näpytellyt tota ylös enkä silti oo vielä ees eee. suvussa menossa.. Kivan erilainen suku kuitenkin verrattuna moniin mun muihin hevosiin! Tuolla eei. puolella toki jonkun verran noita yleisimpiä (paljon mm. Taikatuulen ja Kuujärven hevosia), mut eee. suvussa ainakin pikaisella vilkaisulla enemmän mulle tuntemattomia nimiä.
-
Pieni suokkiötökkä tais purra mua ja tekis mieli hankkia omista vanhoista suokeista sph jälkeläisiä. Lista löytyy täältä.
Eli jos jollain löytyisi este/yleispainotteisia sph oreja (evm-2p) mitä saa lainella niin linkittäkää. Myös pelkkä listaus käy.
Ainiin ja yksi evm tamma etsinnässä myös, omat tuontitammat niin raakoja vielä
-
Siis. Mun piti vähentää piksijuttuja taas sen verran, että mulla ois vaan pieni länkkäriprojekti, mutta yks aamu soi päässä Fröbelin Palikoiden Haivaara ja sen inspiroimana syntyi Haivaara. Hai jää toivottavasti pieneksi pihattotalliksi, jonne voi turinoida joskus ja jouluna ilman paineita Jos jotakuta kiinnostaa tuoda paineeton yksäri tänne tarinoimaan, niin sekin onnistuu, että mulle jää vähemmän tilaa omille hevosille.
-
@turjake multa löytyy yleispainoitteinen evm piekkariori Möhkökvantti, esteilläkin muistaakseni pitäisi sijat olla kasassa jo
-
@turjake Kaihovaaran oreja saa lainata! Yleispainotteisia ovat kaikki.
@Nikki onpa ihan super symppis Haivaara! Tykkään tuosta ulkoasusta kovasti.
-
-
@Hazel Ehkä yksinkertaisin ulkoasu minkä oon koskaa tehny, mut jotenki se iskee itelläki
-
@turjake ai vitsi mulle tuli semmonen ihanan lämmin kevätfiilis tosta ulkoasusta ja kuvituksesta. Semmonen jossa kenttä on vihdoin sula ja kuivahko ja ulkona tarkenee ratsastaa jo hupparilla ja on semmosta ihanaa raikkautta ilmassa. Vappulan oreja voi vilkaista läpi, jos sieltä löytyy joku kiva lainaksi
-
@turjake Pöystilän oreista löytyy vähemmän noita piensuokkeja, mutta on niitä silti muutama: evm-sukuinen Luminietos, yksipolvinen Tillintallin Mukahauska (kenttäpainotteinen ja ihan raakile) sekä kaksipolvinen Pöystilän Hippasilla. Mainittakoon vielä myös yksipolvinen Kuu-Luuko, joka kyllä meni sentillä ohi piensuokin mitan.
Tallista löytyy myös yksi ainoa evm-sukuinen tamma, 151 senttinen Punas-Tutti, jonka saa myös liisaukseen.
-
-
Osaatteko tunnistaa näitä suokkeja? Mulla olis kyllä paljon muitakin tunnistusta vailla...
Tunnistamatta:
1, 2, 4 -
@elli-l olen tässä juuri vaihtamassa tummaan ulkoasuun
-
@elisa Kasi on mun mielestä S.O. Terva-Snapsi
-
@turjake Evm-sukuinen Silkkihuivinalle on Kastehelmen ainut lyhytsukuinen P-suunnan ori, hevoslistasta löytyy 1- ja 2-polvisena 149-150 cm orit, joista niistäkin varmasti pienen varsan saa.
-
@nikki joo! Sain saman vastauksen toisaalta myös kiitos
-
@Elisa 9 Auringon Ihme?
-
-
@Hazel Lällällää x Heljävirran Pihlaja & Kuhdon Kekrikolttonen x Mörkövaaran Suruselma
@Elli-L Hiidelmän Haiku x Kuuralehdon Rinsessa
@felissa Kievarinkujan Karkulaistähti x Mäkisuon Hillakäviskö tämmöiset?
-
@turjake käy hyvin!