Millaisia unia olet nähnyt viimeaikoina?

• FWB

Huomenta 😄

Oon tässä itse nähnyt nyt viimeisen parin viikon ajan hirmuisen mielenkiintoisia unia, ja tästä on uskoakseni kiittäminen vain ja ainoastaan Supernaturalia. Parissa viikossa on tullut kahlattua läpi melkein viisi kautta kyseistä ohjelmaa, ja se alkaa näkyä… Mun unet on oikeastaan aina olleet aika värikkäitä ja omituisia, mutta surukseni en joko enää näe yhtä paljon unia tai sitten en niitä vain samalla tavalla muista. Ehkä tästä alkaa munkin unien nousu jälleen 😄

Mutta juu, meikä on lähinnä seikkaillut Winchesterin poikien kanssa luoja ties missä metsästämässä mitä lie, mutta tuossa viime yönä näin kyllä tästä kaavasta hyvin poikkeavaa unta. Tästä kyseisestä unenpätkästä en muista muuta kuin sen, että söin B&J jäätelöä Hulluilta Päiviltä ostamani (maailman parhaan) luolassa kypsytetyn juuston päältä. Siis, juustokimpale ja sen päällä jätskiä. Eh… Muistan myös, että olin kauhean surullinen kun jäätelöni suli ja imeytyi juustoon! Tiedän tosin lähteen tällekin unelle: söin edellisenä iltana juuri kyseistä juustoa ja jäätelöä - hyvin mielikuvituksetonta siis!

Millaisias unia te ootte viime aikoina nähneet? Onko mitään erityisen hauskaa tai omituista tai onko joku raukka vaikka kärsinyt painajaisista? Osaatko sanoa, mistä unesi saattaisivat juontaa juurensa? 👻

• Brittiponeilijat

Viimeksi näin unta jossa söin raidallista jäätelöä 😆 Jäätelö seikkailee näköjään meidän molempien unissa…

• FWB

@Ally haha, jäätelöt jyrää 😄

• Piirrosharrastajat

Se taisi saada alkunsa mökkitalkoista ja uuden Inferno-leffan trailerista jonka näin youtubessa, vaikkei sitten lopulta liittynytkään niihin mitenkään

Olin isän kanssa järjestelemässä jotakin karua huonetta ja muutakin väkeä oli paikalla (välillä se tosin näytti vanhan peruskoulun käytävältä) ja kamala kiire oli kaikessa. Kaikkialla maailmassa oli uutisoitu jonkin punaisen töhnän leviämisestä ihmisiin ja asioihin (muttei eläimiin) ja jostain syystä sitä salailtiin kuitenkin tosi paljon. Sitä oli kai siinä meidänkin remontoitavan huoneen peltilipastossa.
    Jostain syystä mä olin itse varma siitä että asiat voitaisiin hoitaa kirjastossa. Piti vaan löytää kirja jonka tietoja voitaisiin soveltaa tähän ongelmaan. Isä ei uskonut ja äiti ja veli etsi ihan muita kirjoja tai jotain karttapalloja. Se oli hieno kirjasto, sellainen lämpimästi valaistu ja monikerroksisten massiivipuuhyllyjen täyttämä.

Ja mä etsin noitakirjaa. Punainen töhnä piti manata pois ja tiesin kyllä mitä tarvitsisin sitä varten. Kaikki kirjaston noitakirjat vaan oli valitettavasti liian pliisuja, ja niissä oli pelkkiä rohtokasveja ja vaaleita kivoja kuvituksia. Lähdinkin sitten kahden kaverini kanssa toiseen kirjastoon/kirjakauppaan, joka näytti ihan tältä meidän lähikirjastolta (mutta saattoi sijaita yhdessä oudossa kauppakeskuksessa jonka olen ennenkin nähnyt unissani). Siellä oli onneksi sellainen emolapsen unelmanurkka, jossa oli DVD- ja pelihyllyt täynnä kaikkea kummaa kauhua ja kaikenlaisia mustia ja tosi edgyjä mangapokkareita. Ja sieltä me kaiveltiin noitakirjaa, josta löytyisi manaus punaisen töhnän hävittämiseen. Kirjastotäti ei osannut auttaa.

Valitettavasti en tiedä miten tarina olisi päättynyt koska heräsin :'D

• FWB

@J oh no oisin halunnu tietää sun seikkailun lopun 😄 plus hei mäkin haluun tollaseen omituiseen kirjastoon XD Siitä vois olla hyötyä näissä munkin seikkailuissa, ehkä koitankin vierailla siellä ens yönä!

• Piirrosharrastajat

@Narie tsemppiä etsimiseen ;D

Samassa ostoskeskuksessa kakkoskirjaston kanssa on muuten myös liike, joka on tavaratalon näyttelytilan, elokuvateatterin herkkuliikkeen ja nuorisotalon pelinurkan yhdistelmä, ja siellä seurataan usein jalkapalloa teeveestä julkkisten kanssa. Ja viimeksi siellä oli jokin jouluinen hevosrekisomistus meneillään.

• Suomenhevoskasvattajat

Mistähän mä alottasin mun unien kanssa… Nään niin absurdeja unia, että ois kiva jos voisin tallentaa niitä muiden katsottavaksi 😄

Viimeisin mitä kettua täällä tapahtuu-reaktio tuli unesta jossa pöllin joltain papparaiselta sähköskootterin ja ajelin sillä polliisi-setiä karkuun. En oikein muista sitten sen enempää, paitti että se vekotin meni hemmetin lujaa ja heräsin siinä vaiheessa ku olin pääsemässä lopullisesti karkuun :DD

Sitten hyvin usein toistuvia teemoja mun unissa on Hopeanuoli ja Weed, lentäminen, vanhat muistot joita en edes muista tapahtuneen eli nään jostaki tapahtuneesta asiasta unta ja se sitten palautuu mun mieleen kokonaisuudessaan. Sekä muumit toistuu aika usein mun unissa, joskus jopa saattaa olla Hopeanuoli ja muumit yhdistyneenä.

Jos osaisin selittää noiden toistuvien teemojen unia nii kertoisin tarkemmin, mutta ne on niin omituisia etten saa mitään järkevää selitystä aikaan. Mulla on myös ehkä maailman kivoin taito, pystyn lähes joka kerta kun nään unia hallitsemaan mitä tapahtuu ja milloin herään jne 😄

• FWB

@eepu hahah mä kauheesti haluaisin nähdä ton Hopeanuoli feat muumit-asian XD Ja hiukanko oon kade sun taidosta! Ois ihan sairaan makeeta…

• Suomenhevoskasvattajat

@Narie se oli kylläkin painajainen mitä näin hopeamuumi-asiana XD Muutenkin aika usein nuo toistuvat teemat on painajaisia ja se ärsyttää etten painajaisia pysty hallitteen niin hyvin mitä kivaa unta 😞 Tää taito on ihan näppärä, varsinki ku näät jotain tosi ahdistavaa unta ja voit vaan herättää ittes 😄

• Brittiponeilijat

Se on muuten ihan superärsyttävää jos unessa juoksee jotain pakoon ja ei liiku mihinkään vaan juoksee siinä unessa pakosti paikoillaan… ja sitten aina kaatuu eikä pääse uudestaan ylös :'D Ja se kun on just saamassa unen päästä kiinni mutta sitten tuntuu että tippuu jostain korkealta vaikka oikeasti makoilee ihan normaalisti sängyssä 😆

• Brittiponeilijat

Ja se on kans ärsyttävää kun ei saa unessa oikeasti tehtyä mitään mitä pitäisi ja sitten tulee (siinä unessa) hirveä paniikki kun myöhästyy joka paikasta

• Suomenhevoskasvattajat

Oon tässä pari viikkoa pelaillut TOSI ahkerasti AC3:sta ja Rogueta, ja tää on selkeesti heijastunut uniinkin… On meinaan viime yöt pitänyt kiirettä keräillä aarrearkkuja ja muuta sälää, kiipeillä puissa ja kallioilla, purjehtia ympäri Atlanttia ja taistella vihollisia vastaan :rofl:

@Ally Mä en taas ikinä pysty pakenemaan ketään unissani kävelyvauhtia lujempaa, vaikka kuinka yritän juosta niin kovaa kuin jaloista vaan lähtee! Mikä on kyllä tosi ahdistavaa… Ja tota hereille sätkähtämistä harrastan myös, tipun aina mun unimaailmaan vievistä portaista 😄

Harrastaako kukaan muuten seinien potkimista? Mä oon mutaman kerran unessani hakannut antaumuksella yhtä ärsyttävää tyyppiä ja herännyt lopulta siihen, että potkaisen seinää niin kovaa että varvas melkein murtuu :rofl: Sängyn päädyssä olleen kirjahyllyn kirjatkin oon kerran potkaissut lattialle unissa taistellessani.

• Suomenhevoskasvattajat

@Tinúvel mä harrastan potkimista ja muutakin heilumista jos nään just jotain unta et vedän jotaki nokkaan 😄 Onneks harvemmin tota tapahtuu, vierustoveri ei varmaan arvostais 😄

• @Tinúvel @eepu mä en oo vielä seiniä potkinut, mut muuten harrastan kyllä runsasta unissapuhumista ja toisinaan myös kävelemistä! Sellaista juttua tulee (ja ihan selviä lauseita, oon joskus äänittänyt) ettei uskois! Oon varmaan fiksumpi unissani kun valveilla 😆 Onneks en oo pitkään aikaan lähtenyt sängystä pois (viis vuotta sit kävelin nimittäin rappukäytävään ja löin oven kiinni perässä…) mut istumaan nousen hyvinkin usein unissani ja kuvittelen jotain touhuavani. Viime yönä nousin istuun ja silittelin poikaystävän polvee… kuvittelin että nukutan vauvaa. :thumbsup_tone2: Oon huomannu, että nää yöhääräämiset aina pahenee mitä stressaantuneempi oon

Unia pystyy muistaan aika hyvin kun niitä aina muistelee heti herättyään. Joskus tosi pitkään aina aamusin kävin yön unet läpi ja muistin niitä tosi yksityiskohtasesti, kaikkia henkilöitten kasvoja ja sanomisiakin. Nyt en oo viime aikoina muistellut yhtään, enkä kyllä enää muistakaan mitä unia tuli nähtyä 😞

Viime yöstä muistan sen verran, että olin mikki hiiren ja minni hiiren kans jollain laivamatkalla. Oh god mitä mun päässä oikein pyörii…

• Sekalaisen sakin omistaja

Mä nään nykyisin usein painajaisia mun yhdestä harjottelupaikasta Islannissa, kun seuraavana päivänä on tiedossa jotain stressaavaa, kuten tänään hammaslääkäri. 😄 Viime yönä olin taas siellä harjottelupaikassa ja paikan omistaja tuli huutelemaan mua töihin. Pakenin äkkiä läheiseen metsään (Islannissa?) parin ulkomaalaisen työkaverin kanssa ja näimme paljon kiwi-lintuja.

Katselin edellisenä iltana myös Hobitin lisämateriaaleissa olevaa Uusi-Seelanti dokkaria, joten olisko kiwit tulleet sitten sieltä. Mulla on kyllä erityisen vilkas mielikuvitus öisin. Ja muistan yleensä ihan ihmeellisen hyvin kaikki unet mitä nään. Nuorempana pidin joskus unipäiväkirjaa, joten olisiko sillä sitten osuutta asiaan.

Poikakaveri taas ei IKINÄ muista uniaan, mutta puhuu öisin kyllä senkin edestä. Tällä hetkellä se on elintarviketehtaassa töissä ja yhtenä yönä heräsin siihen, että se komens mut hädissään äkkiä sohvalle, etten jää jonkun kaatuvan lasitornin alle. 🙂

• Suomenhevoskasvattajat

Mulla oli viimeyönä kaksi erittäin mielenkiintoista unta 😂 Unet olivat niin pitkiä että en rupea niitä tässä selittämään, mutta yön aikana tiivistetysti mm. Olin Mikael Gabriel, yövyin saunahotellissa (?), istuin kottikärryissä ja myös työnsin niissä elotonta mummelia, ratsastin islanninhevosella, juoksin pahaa aavepoikaa pakoon, söin viinirypäleitä, näin koulun läpi kävelevän tuhoajanorsun sekä saalistavan kotkan ja kissan yhdistelmän, piilouduin koulun vessaan ja näin haamun heittelevän lautasia ruokalassa.

Että tämmöistä tällä kertaa 😄

• Tää ei ole eilinen eikä sitäkään edeltävä uni, mutta tämän vuoden puolella nähty kuitenkin. Mä en varsinaisesti pelkää lentämistä, koska rakastan esimerkiksi kaikkia korkeita paikkoja mutta pidän lentämistä kuitenkin jollain asteella vastenmielisenä ajatuksena - oon esimerkiksi varhaisteininä perheen etelänmatkalle lähtiessä todennut lähtöselvityksessä että iskä anna taksirahaa, mä meen kotiin ja elellyt varsin tyytyväisenä pari viikkoa yksin. Kerrottakoon vielä, että mä oon aina miettinyt miltä se tuntuu, kun lentokone nousee ilmaan ja varsinkin sitä, miltä se tuntuu kun se laskeutuu maahan. 😄

No. Yks yö mä sitten pääsin kokemaan miltä se sitten oikeastaan tuntuu kun lähdin maailman raskaimman hevosihmisen hevosenhoitajaksi ulkomaille. Istuin siinä jäätävän kokoisessa lentokoneessa eturivissä niin, että mä mun edessä oli pelkkä ikkuna samalla tavalla kuin lentäjillä. No, kun lentokone lähti liikkeelle niin mun suureksi ihmetykseksi se rullaili kiitoradan sijasta kaupunkiin jossa me sitten ihan rentona vedettiin pisin katuja - maantasalla. Pikkuhiljaa vauhti kiihtyi ja lopuksi tajusin, että tähän menee pitkin kaupungin katuja jotain kahtasataa kunnes kuulin, kun lähtölupa ilmoihin annettiin. Muistan, miten mun posket liimaantu penkin selkänojaan kun se lentokone ampas johonkin 100000km/h vauhtiin pystysuoraan ylös ja miten mä ajattelin, että tää matka voittaa kyllä Särkänniemen tornadon tarjoaman kyydin. Siinä sitten olin iha fiiliksissä ja mietin minkälainen se laskeutuminen olisi. Sen sijaan että laskeutuminen olisi tapahtunut loivasti ja rauhallisesti, me tultiin sitä 1000000km/h vauhtia pystysuoraan myös alaspäin ja mä vaan kikatin siinä etupenkillä ku roikuin turvavöissä etten tippuisi ikkunaa päin. Siinä sitte kauhealla ryminällä maahan lentokoneen keula lyttynä kun muut kiljuu kuoleman kielissä ja mä nauran hysteerisesti ilosta. Siinä sitte se lentokone kippasi normi asentoon ja matkustajat sai poistua lentokoneesta… xD

Että sellanen uni. Aamulla herätessä olin ihan törkeen pirteä ja iloinen, ja edelleen sana lentokone saa mut lähes hykertämään naurusta. Tästä unesta inspiroituneena varasin itselleni vapaahypyn ensi keväälle, joka siis hypätään 4km korkeudelta lentokoneesta. Pakko saada tuntea se fiilis uudelleen kun maa lähestyy hurjaa vauhtia! 😄 XD

• Viime yönä näin painajaista, että musta oli tehty topa tänne ja se keskittyi mun haukkumiseen 😄 Toimitin sivuja varsoille Iiian hitaasti ja olin muka huijannu kaikkia jotenki.

• Aiva hullua… @VP ✈

Näin iha kauheen painajaisen viimeyönä… 😞 Eilen kävin steriloimassa kissan ja päivän tapahtumat sit varmaan vaikutti tähän. Unessa kissa karkasi ulos ja jahtasin sitä monta kaupunkia läpeensä juosten. Aina se päästi lähelle ja juuri kun olin ottamassa siitä kiinni, se luikahti pakoon ja juoksi taas yhden kaupungin läpi xD Lopulta luovutin ja menin kotiin aivan surkeana itkien että sinne meni, ei se osaa enää kotiin.

Yhtäkkiä kissa seisoi eteisessä yltäpäältä veressä; toinen korva oli irronnut juuria myöten, toisesta etutassusta puuttui varpaat ja tietenkin leikkaushaava oli revennyt niin että tyylii koko maha sisältöineen ulkona. Silti se vaan puski kehräten (???) ja minä itkin niin hysteerisenä, että siihen sitten heräsinkin 😄 Aiva kamala, onneks tajusin heti herättyäni et nou hätä

• Viime yönä näin ihan älyttömän häröä unta. Heräsin outoon tunteeseen (unessa siis) ja menin eteiseen. Meidän eteisen ovi oli aivan veren tsjp peitossa ja siinä oli kirjoitettu tyyliin Illuminati was here ja piirretty se logo. Eteisessä oli kans laatikko, jossa oli laskettelulasit ja laatikon pohjassa luki, että meillä on käyty, kun ollaan nukuttu ja mun koneessa on ollu joku virus, joka on nakkonut Illuminatin jäseniä pois verkosta ja he sen takia ovat käyneet sörkkimässä mun konetta ja poistaneet sen viruksen :'D

6

867
Users

11.4k
Topics

208.4k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.