Taulukon värimäärittely ja leveys
-
Moi,
Oon tässä väsännyt hevossivua vapaastikopioitavalla ulkoasulla sekä vapaaseen kopiointiin tarkoitetuilla koodeilla ja omalla (ruostuneella) koodiymmärryksellä.
Minkä värisenä sulla näyttäytyy tässä perustietotaulukon tausta?
Mulla on koneella läpinäkyvä, mutta mobiilissa pinkki (minkä koodi siellä tällä hetkellä on).Tarkotus olis siis saada valkoiseksi läpinäkyvä alue, mutta käytin pinkkiä niin erotan ainakin kun onnistun korjaamaan tän.
Mutta nyt en enää tiedä missä vika. Oon yrittäny kahdella eri tavalla tuota asettaa tuloksetta. Tässä vielä css.
Ja mitä mun pitää asettaa tuonne, että kaikki taulukot venyis yhtä lähelle myös oikeeta reunaa? Nyt näyttää vähän hassulta kun ovat vasemmassa reunassa ja tekstit menee kuitenkin laidasta laitaan niinkuin kuuluukin.
-
Väreistä en oikein ymmärtänyt mitä halusit, mutta tuolla saa taulukon venymään myös oikeaan reunaan
#perustieto {
width: 100%;
border-collapse:collapse;
background-color:rgba(231,134,179,1.00);
}
-
@Mirkku Kiitos!
Värien osalta siis pitäis saada perustietotaulukkoon myös vastauksien alle pohjaväri. Ongelma on nyt lähinnä se, että mobiilissa (ja incognito-tilassa) taustaväri näkyy mulla itellä, mutta normaalisti selatessa ei. Eli joku vika on sillon mun koodissa.Oon nyt käyttänyt siihen tuota pinkkiä erottaakseni sen heti, mutta lopputulos pitäis olla valkonen sitten joskus lopulta.
-
Mulla siis näyttää tälle
-
@eedla-s Koita päivittää sivu pitämälä Ctrl pohjassa. Sulla oli varmaan selaimen välimuistiin jääny se vanha versio. Tätä käy usein kun muokkaa css-tiedostoa
-
@Mirkku tuolta sen on pitänytkin näyttää, mutta jostain syystä mulla näky vaan läpinäkyvänä. Nyt kun vaihdoin taulukoitten leveyden ja muutin taustan valkoiseksi niin näkyy ainakin mulla oikein?
-
@felissa kiitos vinkistä. Pitää ens kerralla kokeilla, kun on sama ongelma. Nyt luultavasti tää ongelma ratkaistu. :E