Mitä kuuluu virtuaalimaailma?

• Hei pitkästä aikaa! Siitä taitaa olla jo neljä vuotta kun viimeksi aktiivisesti täällä pyörin. Oma virtuaaliharrastus on ollut siis jo pitkään tauolla, mutta lopettamassa en kuitenkaan vielä ole. Tässä tylsyyksissäni eksyin pitkästä aikaa tänne ja ajattelin kysellä että mitä kuuluu? Kuinka paljon vanhoja harrastajia täällä vielä pyörii ja onko uusia tullut paljon? Muistaako kukaan vielä minua ja etenkin Special Ringiä? 😄

Millainen tilanne on etenkin täysiveriratsujen, connemarojen ja muiden brittiponien puolella? Löytyykö kasvattajia? Meneekö hevoset kaupaksi?

Miten laatuarvostelut toimii, onko tullut uusia yms?

Sana on vapaa!

• Special Ringiä kaipasin tuossa vajaa vuosi sitten kovasti, kun yritin etsiä ratsu-täysiverisiä, varsinkin pitkäsukuisia ja koulupainotteisia ja joka paikassa oli vastassa ei-oota! Ionic siis porskuttaa edelleen, blogi on vähän telakalla mutta muuten mennään kyllä eteenpäin ja täysiverisiä sekä useampaa eri sorttia brittiponeja löytyy kyllä. Myymisestä en tiedä, kun en ole kokeillut tässä taas hetkeen tyrkyttää erityisesti mitään, mutta epäilisin että vähän heikkoa suattaap’ olla. Ioniciin kyllä mahtuisi noita ratsutäysiverisiä miten paljon vain kehtaat myydä.

• @sirpa Ionic ei kyllä koskaan petä! Se vaan porskuttaa 😄 Itsellä ei ole myyntiaikeita noiden nykyisten täysiveristen osalta, ne vaan jumittaa nyt ihan täysin. Kasvatteja meiltä kyllä saa, mutta en uskalla niitä tehtailla ennen kuin saan jonkun sortin fiiliksen päivittää sivuja. Lähinnä tässä kai pitäisi löytää aika ja inspiraatio koko hommaan. Lisäksi mun pitäisi etsiä uusi sivutila.

• @sirpa hei olis mulla tällainen ori myynnissä, kiinnostaako?

• @nora
    Aivan varmasti kiinnostaa vaikka onkin kenttäpainotteinen! Pitkä- mutta vierassukuisia ratsutäysiverisiä ei ihan oikeasti ole liikaa tällä hetkellä liikkeellä, liekö ollut pitkiin aikoihin kun Kerppa on lopettanut ja tosiaan Ringkään ei ole ollut aktiivinen. Tuntuu että niitä on tosi satunnaisesti ja varsinaista kasvatusta ei juuri kellään.

• Heimdallissa (ak) on muutama ratsutäykkäri ja niitä pienimuotoisesti kasvattelenkin, kenttäpainotteisena. Ehkä myöhemmin enemmänkin kunhan kuva-asiaan saan helpotusta.

Dewey Ringin poika on niittänyt mainetta ja kunniaa; KTK-II, champion sekä ERJ-I. Jalostuksessa käytetty 4 varsan verran.

(Sirpa, saa noitakin käyttää jos tahtoo)

• Hmm ittekki tulin haistelemaan virtuaalimaailman tunnelmia tänään ekaa kertaa muutamaan vuoteen. Mut muistan kyl Special Ringin ja taitaa mulla tallissa olla yks sun kasvattikin. Mietiskelen kans ton oman ratsuponi- ja ratsytäykkkärikasvatuksen herättämistä henkiin taas. Kauhee työmaa vaan näköjään jäi jälkeen kun lähdin tauolle (ulkoasun vaihto kesken ja kaikkee muuta kivaa). Photobuckettikin on räväyttäny jotkut tosi nätit logot noihin kuviin näköjään… 😅 No, sain mä ainakin sivut taas ylös ku oli sulkeutuneet altervistassa.

• @sirpa said in Mitä kuuluu virtuaalimaailma?:

ntuu että niitä on tosi satunnaisesti ja varsinaista kasvatusta ei juuri kellään.

Otatko sitten tuon orin? Voin heittää sen sun tunnuksille ja sivuja voit laittaa tähän tai chattiin. Päivittelen sitten sivuille sen joskus hamassa tulevaisuudessa. Mä yritän kehitellä inspiraatiota jos vaikka saisin kasvatushommat taas vauhtiin.

• @nora said in Mitä kuuluu virtuaalimaailma?:
    Siis juu, otan mielelläni! En ole sivuja saanut vielä tehtyä, mutta listalla on. VRL-tunnukseni on 00329, voi sinne siirtää ja yritän saada niitä sivujakin tässä.

• @Procella mäkin muistan sut! Nimenomaa tuo työmaa mua tässä aktivoitumisessa ahdistaakin 😄

@Jenna wau Rami on hieno! Kiva kun Ring-täysiverisiä löytyy puoliveristenkin suvuista 🙂

@Sirpa jees siirtelen piakkoin! Ja painotuksen voi toki muuttaa 🙂

• Ratsuponeilijat

Minä muistan! Sulla on/oli brittiratsuponeja, ja muistaakseni Noel oli joskus Knockturnin/Lowlandin kanssa jossain yhteistyössä, mutta sillon ei mitään tapahtunut 😛 Oma brp-tilanne on sellainen, että talleja ei oo vissiin ainakaan vuoteen päivitetty, hups. Kun muutkin kasvattajat jossain niin oma innostus laskenut. Ja on mulla kiireitäkin ollut opiskeluiden ja muun elämän kanssa, etten oo kerennyt. Ehkä tänä vuonna?

• @Nora
    Crayon on saanut sivunsa, uusi osoite on http://hevosmaailma.net/Ionic/XXt/crayon.html
    Ja olit näemmä siirtänyt sen jo VRL:ssäkin, olin katsovinani. Kiitos kovasti oriista, ehkä tuosta tulee meidän koulu-xx-jalostuksen uusi tukijalka, vaikka onkin kenttäpainotteinen suvultaan…

• Tarinaheppailijat

@nora said in Mitä kuuluu virtuaalimaailma?:

@sirpa Ionic ei kyllä koskaan petä! Se vaan porskuttaa 😄 Itsellä ei ole myyntiaikeita noiden nykyisten täysiveristen osalta, ne vaan jumittaa nyt ihan täysin. Kasvatteja meiltä kyllä saa, mutta en uskalla niitä tehtailla ennen kuin saan jonkun sortin fiiliksen päivittää sivuja. Lähinnä tässä kai pitäisi löytää aika ja inspiraatio koko hommaan. Lisäksi mun pitäisi etsiä uusi sivutila.

Taikaponi.net tarjoaa pienellä tekstipalkalla sivutilaa. Palkan maksun jälkeen saat roikkua palvelimella niin kauan kuin tarvetta 🙂

• Aina välillä tulee mieleen, pitäiskö tätä “lapsuuden” harrastusta taas nostaa jaloilleen, kun periaatteessa vanhat sivut jne on tallessa läppärin uumenissa ☺
    Ratsuponeissa vaan ei taida olla enää kysyntää noille antiikin aikaisille suvuille, jotka menevät vielä sinne 2000-luvun alkuun ja ensimmäisiin kantakirjattuihin ratsuponeihin…

3

979
Users

12.9k
Topics

241.7k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.