SHLA - helmikuun tilaisuus

• SHLA - Shetlanninponien laatuarvostelu

Terve kaikki ponitädit ja -sedät. SHLA vaihtoi nyt vuoden 2020 alusta tirehtööriä, eli piiskaa heiluttelee nykyään @serena. Jatkossa kaikki tiedotus sekä vuorovaikutus puljun nimissä tapahtuu tämän tunnuksen kautta. Sivujen osoite tulee pysymään ennallaan, mutta SHLA:lla on uusi sähköpostiosoite; shelaatuarvostelu@gmail.com.

Käythän vastaamassa käyttäjäkyselyyn!
    Tässä kohtaa on erittäin hyvä sauma vaikuttaa, mikäli on kokenut jonkin kohdan laatuarvostelun toiminnassa kehnoksi. Kyselyyn voi vastata anonyymisti, mutta kaikenlainen keskustelu on tottakai sallittua myös täällä.

Tuomarointi
    Vanhojen tuomareiden kartoitus on vielä kesken, mutta näin alustavasti mielenkiintonsa tuomarinvirkaa kohtaan saa esittää vapaamuotoisesti esim. (tälle tunnukselle) chattiin tai sähköpostitse.

Rotunäyttelyt & SHLA -cup
    Rotunäyttelyitäkin on kai ollut tarkoitus järjestää kuukausittain, mutta edes jokatoinen kuukausi olisi kiva. Mulla itselläni ei oo mitään ymmärrystä shetlanninponien rakenteen suhteen, muuten voisin ehdottomasti osallistua tähänkin toimintaan. Noin muutenkin näkisin, että rotunäyttelyt olisi viisain hoitaa useamman tuomarin voimin.

Myös kuukausittaisille SHLA-Cupeille olisi kiva saada muitakin järjestäjiä.

Tähän alle, chattiin tai sähköpostiin voi vapaamuotoisesti ilmoittautua mikäli mielenkiintoa järjestää cupeja tai rotunäyttelyitä löytyy!

• Keskustelua aiheesta pisteytys?

Vaikka tätä ei isommassa mittakaavassa olekaan kritisoitu ainakaan tuolla kyselyn puolella, olisin kiinnostunut kuulemaan ajatuksia nykyisen pisteytyksen suhteen.

Olen muotoilemassa pisteytysinfoa uusiksi ihan selkeytysmielessä, koska omasta mielestäni se on melko sekava. Tässä yhteydessä voisi kysyä, ei vastaako tuo pisteytys harrastajien tarpeita ja toiveita, ja jos ei niin mihin suuntaan sitä tulisi muokata? Mua itseäni mietityttää mm. valtavan iso pistehaitari sekä eri osa-alueiden painotukset (esimerkiksi miksi luonne, suku ja jälkeläiset ovat muihin verrattuna noin suuressa roolissa?).

• Serena

• ⬆

• Näin yleisesti nyt nähtäville (linkki) millaisia ajatuksia mulla tuosta nykyisestä pisteytyksestä herännyt. Haluan korostaa, että mitään muutoksia en ole tekemässä mikäli sellaisille ei ole halua/tarvetta.

• Serena

• Helmikuun tilaisuus auki!

• Mitähän tuo jälkeläisosion pisteytys tarkoittaa, kun sijoituksista voi saada max 10 pistettä per jälkeläinen eli käytännössä kolmella tarpeeksi kisatulla saa täydet 30 pistettä. Mutta lopussa lukee, että “loput 5 pistettä (/jälkeläinen)” saa jälkeläisen muista tiedoista. Pitäisiköhän siis sijoituksien kohdassa lukea vielä erikseen, että niistä voi saada yhteensä enintään 20 pistettä, jolloin ne loput kymmenen tulee jälkeläisten muista tiedoista?

Lisäksi lopussa sanotaan mitä täysiin pisteisiin tarvitaan (eli kaksi kisattua jälkeläistä, jolta löytyy viisi lisäjuttua), mutta eikö pisteet voi saada myös vaikka kahdella täysin kisatulla ja kahdella lisäpisteet täyttävällä varsalla?

• @tuire Mun täytyy myöntää, että en tiedä! 😄 Tuo pisteytys on muutenkin mielestäni monessa kohtaa epäselkeästi / puutteellisesti avattu.

@Natalia tai @Humutin jälkeläistuomareina (tai joku muu tuomari?) varmaan osais vastata miten tässä on menetelty.

• Tarinaheppailijat

Mun mielestä toi on kans ollu ehkä vähän sekava. Mie oon kyllä käsittänyt sen niin, että saa just sen max 10p / jälkeläinen kisoilla ja täydet voi saada niin kolmella kisatulla tai kahdella kisatulla joilla on nuo lisäpisteet. Tai miksei useammalla jolla noita lisäpisteitä jos ei kisoista tuu tarpeeksi. En mä oo nähny syytä jättää antamatta pisteitä kolmannesta kisatusta jos sellainen on kun ei ole selkeää rajoitusta että voi niistä saada max 20p. En tiedä osaanko selittää kun väsyneenä katselin tuota 😄

• @natalia Kiitti! Itsekin näkisin asian juuri noin ja mielestäni tuo on ihan hyvä systeemi kun jälkeläispisteitä voivat saada myös muut kuin tavoitteelliset kisaajat ja/tai vaikka vähän keskeneräisemmilläkin varsoilla.

Vastasiko tämä @Tuire sun kysymykseen? 🙂

Mun on tarkoitus kirjoitella uusiksi noita pisteytys -sivun tekstejä, mutta olen odotellut vielä mikäli jollekulle sattuisi tulemaan ajatuksia sen suhteen pitäisikö pisteytyksiä jotenkin muuttaa (näillä näkymin ei).

• Joo, vastasi kyllä ja hyvä näin 🙂 Mut tosiaan vähän kannattaa selkiyttää noita, laitoinkin sinne palautteeseen parist kohdasta kommenttia just, kun ovat vähän epäselviä.

• Huomenna VIP!

1

963
Users

12.7k
Topics

237.2k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.