Osallistu tarinakisoihin! (KERJ) + tuomareita kaivataan!

• Tarinaheppailijat

Tervetuloa tarinakisaamaan! Luokat ammottavat harmittavan tyhjinä ja toivoisin saavani niihin joitain osallistujia. Päivittelen kutsuja sitä mukaa kun osallistujia tulee. 🙂

WRJ-Cup joulukuu (tarinaluokkia) viimeinen osallistumispvä 30.12.
    KRJ:n alaiset tuotoskisat 18.1. (viimeinen osallistumispvä 16.1.)
    KERJ:n alaiset tuotoskisat 25.1. (viimeinen osallistumispvä 23.1.)

Äänestäkää jaloillanne. 😄 Kannattaako näitä yksittäisiä tarinakisoja (jotka eivät ole sarjakisoja tai Dressage Mastersin kaltaisia hienoja isoja tapahtumia) järjestää?

//edit:
    Haluaisitko tuomaroida?
    KRJ:n alaisiin tarinakisoihin kaivataan kolmea tuomaria kumpaankin luokkaan. Voit tuomaroida toisen tai molemmat. Osallistuja saa nähdä tuomarien arviot, mutta ei tiedä, mikä arvioista on minkäkin tuomarin. Teokset ovat taidetta ja viihdettä, joten tietenkin tuomarin subjektiiviset mieltymykset vaikuttavat tuloksiin. Myös ensikertalainen käy tuomariksi ihan yhtä hyvin kuin kuka tahansa muu! Osallistuja ei voi toimia tuomarina siinä luokassa, johon on itse osallistunut.

• Piirrosharrastajat

No kun kerran kysyit… 😄 Niin kovasti kuin mä tarinoida tykkäänkin, jotenkin vieroksun tarinakisoja. En ihan tarkalleen tiedä mistä se johtuu, mutta usein tulee jätettyä välistä niihin osallistuminen. Piirtää on helpompi esimerkiksi Power Jumpin tuotosluokkaan kuin kirjoittaa. Ehkä mä otan siitä sitten jotain paineita tai muuta ja siitä tuotoksesta tulee ihan hirveetä kuraa jolla ei ikinä sijoitu ja se ei tietenkään ikinä rohkaise kokeilemaan uudelleen - siis se, ettei ole omaan tuotokseen tyytyväinen. Ei sillä sijoituksella niin väliä.

Harvoin näihin tuntuu olevan osallistujia. Ehkä jos pitäisi oikein kovasti mekkalaa ja tarjoilisi tarinahevosille täytteenä, mutta en sittenkään menisi vannomaan että osallistujia tulisi max kolmea enempää. Usein tuntuvat olevan vielä samoja nimiäkin nämä osallistujat. Sitä en tiedä mistä tämä muiden kohdalla johtuu, mutta ehkä se kun on pakko kirjoittaa syö sitä intoa? On pakko kirjoittaa tiettyyn päivämäärään mennessä, on pakko kirjoittaa tietystä aiheesta, vaikka miten laajan ja vapaan aihealueen yrittäisikin tarinakisaan laittaa.

Eli siis mun mielestä ei kannata, vaikka tosi harmihan se on jos niitä ei järjestettäisi enää ollenkaan ja kisaajien vähyyden takia ei uskallettaisi kokeillakaan. Vähän hankala yhtälö 😄

Olis kyllä mielenkiintoista kuulla useampien ihmisten mielipiteet, miksei tarinakisat vedä porukkaa mukaan? 🤔

• Tarinaheppailijat

Onko luokka 2 siis maneesissa vai kentällä?

Koska en ehdi kamalasti virtuaalipuuhastelemaan mutta haluan kuitenkin kommentoida niin ranskalaisin viivoin tässä lyhyesti 😄

• ajankohta: joulun pyhät, ihmiset olleet kiireisiä ja sitten poissa koneiden ääreltä, välipäivät vietetään esim. mökillä; aina on huono aika jollekin kun on hyvä aika toiselle, ja etenkin tarinaihmiset tuntuu olevan viimetinkaan osallistumisen jättäviä tyyppejä 😄
    • laajat tasot vaikeuttaa realistista tuottamista: miten voin kirjoittaa kisaavani vaikka vaA-tasolla samassa luokassa GP-ratsukoiden kanssa
    • tarina-aiheet: tämä yleisesti, ei siis just henk. koht. näihin kisoihin, mutta yleensä joko liian epämääräinen tai liian tarkka, arviointikriteerit osallistujalle epäselvät = mahdotonta pyrkiä tuottamaan ”voittavaa” tarinaa kun ei tiedä mitä tuomari kaipaa
    • alaisuus karkoittaa aina oman osansa, mutta niin karkoittaa myös villeys…
    • se, että järjestävältä tallilta, etenkin jos foorumipohjainen, ei ole osallistua, on ainakin mulle luotaantyöntävä merkki - tulee fiilis, että heitä ei kiinnosta tarinakisat itseäkään, miksi osallistuisin
    • paha huudella nyt kun omia ruunaakisoja seisoo koneellakäymättömyyden takia, mutta tuntuu, että tarinakisatuloksia saa AINA odotella, ja tarinakisat on kuitenkin hahmon päiväkirjassa noteerattava asia, joten on ikävää odotella; etenkin jos ei ole aiempaa kokemusta ko. järjestäjän tarinakisoista niin jättää helposti osallistumatta mieluummin kuin jättää päiväkirjan roikkumaan tuloksia odotellen
    • tuomareita ei ole esitelty tai (tämä ei teillä ongelma) ei tarpeeksi kuvailua ympäristöstä ja tallin hahmoista
    • ei mainosteta muiden tallien foorumeilla tai anneta puskaradion laulaa, itse ainakin yritän etenkin puskaradiolla mainostella eli kerron tutuille harrastajille, että nyt ois tällasta ja kiertelen foorumeita
    • yleinen inspispula tai yksinkertaisesti aikapula! kuten mulla nyt! mutta yritän tulla kekkereihin!

Ja edit vielä kun tuli mieleen niin yleinen epärealistisuus, esim. talli ei puitteiltaan sopiva kisojen järjestämiseen tai että kisat on vaikka tavallisena tiistaina. Ei kukaan normaali työssäkäyvä ihminen yleensä pääse keskellä viikkoa kisareissulle 😂 tämä myös siis tällainen YLEINEN kommentti

• Piirrosharrastajat

@oresama jahka joulun ja vuodenvaihteen kiireet on ohi niin yritän ainakin tuonne kerjiin ehtiä 😉

• Tarinaheppailijat

KRJ ja KERJ ovat vielä osallistujia vailla. Joku siellä sentään jo on, ettei aivan itseään vastaan tarvitse kisata. 😄

Kiitos, kaikki, hyvästä vinkkipläjäyksistä! Pitää säätää vähän kisojaan. Tähän asti olen järjestänyt vain sellaisia kisoja, joihin itse haluaisin kovasti osallistua, ja sen ohjenuoran säilyttäen muokkaustilaa on kuitenkin valtavasti. 😄

Koulukisan luokka 2 on sisällä, vain ykkönen ulkona.

• Piirrosharrastajat

Mie ainakin koulukisoihin voin pistää Näehimäestä pikkuluokkiin osallistujaa. 😄 Vaativampiin luokkiin ei miulla tarinallisesti ole nyt osallistujia, kun kaikki pidemmälle edenneet ratsukot ovat Suomen rajojen ulkopuolella. 😅

Tarinakisoja kyllä kannattaa järjestää, vaikkei niihin aina osallistujia löydykään — tuossa edellisissä viesteissä jo hyvin selitettiinkin, miksi osallistuminen on välillä niin kausiluontoista. Välillä luokat jää tyhjiksi, välillä taaskin tulee kivoja yllätyksiä ja osallistujia tulee yli kymmenen. Miusta tärkeintä on että jaksaa uskoa ihmisten kiinnostuvan ja luovuttamatta järjestää myös lamakaudella kisoja, vaikka luokkia sitten joutuisikin perumaan 👍 😄 Nimimerkillä kolmet viimeisimmät VHRY:n kisat, kaikki osallistujat olivat meikäläisen… Mutta uskon vahvasti että vielä tästä noustaan ja lisää innostuneita tulee, niin tarinakisojen kuin VHRY:nkin puolesta! 💪

• Piirrosharrastajat

Merkkaan tän itselleni että muistan osallistua nyt viikonloppuna!
    Ilahduin varsinkin kenttäkisoista, koska niitä järjestetään niiiiin harvoin.

Itse ainakin yritän (köh, yritykseksi useimmiten jää) osallistua tarinakisoihin melkein aina kun sellaiset vastaan tulee, mutta riippuu itellä kyllä niin päivästä, planeettojen asennosta ja mielialasta millainen tehtävänanto inspiroi.
    Ja kun lisää soppaan muut kiireet sekä meikäläisen huonon muistin niin siinä meni sitte vipit sun muut. 😄

• Mä oon tosi huono osallistumaan tarinajuttuihin, mutta noihin kouluskaboihin oon ainakin yhen hevon voimin tulossa! Osallistuminen odottelee vielä luonnoksissa, että innostunko jonkun toisenkin ratsun nappaamaan mukaan 😄 Mun tarinointi on niin vahvasti tuulen suunnasta ja tähtien asennosta kiinni, etten oikeen osaa edes sanoa mikä mun osallistumiseen vaikuttaisi. Sopivat tasot ja kivat tehtävät pitäisi olla, mutta mikä se sitten on sen kivan tehtävän määritelmä on melko hyvä kysymys… 😅

• Tarinaheppailijat

Vielä vähäsen osallistumisaikaa. :))

• Tarinaheppailijat

No ni, nyt sinä siellä, joka olet niin kuin minä, että teet muka viime hetkellä ja sitten kuitenkin unohdat joka toinen kerta, nyt on hetkesi koittanut. Osallistumista vain! Joka tarinakisaan ei edes tarvi osallistua hiotulla mestariteoksella, jos ei ole koko päivää aikaa. Mäkin välillä haluan vain kannattaa tarinakisojen (ym) järjestämistä osallistumalla vaikka sitten välillä hutaisten, jotta kisoja olisi vielä silloinkin, kun mulla on varsinaisesti aikaa hioa ja hinkata. 😄 Yritän tartuttaa samaa filosofiaa muihinkin, siksi tämä propaganda.

• “Ihan nopee nyt sit jotain raapustan.” Jaaaaaa jostain syystä molemmat osallistumistekstit on yli 300 sanaisia, whut. Mut oikeesti hyvä pointti, että silloinkin kun ei meinaa keretä, niin ois kiva tukea tarinakisojen järjestäjiä edes nopealla hutaisulla mielummin kuin että jättää välistä! 🙂 Kiitos kivoista kisoista, pitää koittaa vielä tohon KERJ-kisaan ehtiä raapustella jotain.

• Tarinaheppailijat

@sonja Joskus käy näinkin onnellisesti ja tuleekin vaikka mitä tekstiä! 😄 Kiitos osallistumisesta

• Piirrosharrastajat

Tuu potkaisemaan mua jos ei tänään ala osallistumista multa näkymään. 😂

• Tarinaheppailijat

@mila muuten joo, mutta en ole yhtään väkivaltainen silloinkaan kun vissiin pitäisi. Mutta mä voin murjottaa sua kohti muistutukseksi. 🙂

• Piirrosharrastajat

Mun on pakko ehtiä pyykkäämään ensiks mutta yritän vielä ehtiä messiin!

Yhdyn aiempiin - vuoden alku nyt vaan on kiireistä 🙈 Ja ehkäpä tarinakisoissa myös juuri se harvalukuisuus pistää stressaamaan, että tän on nyt “pakko olla hyvä” teksti ja tosi supertaitava, ja sitten jääkin kokonaan tekemätä. Vaikka vois vaan istua alas ja raapustella hepastaan jotain. Kumma kun niitä paineita kasaa itse itselleen vaan liikaa… 🤔

• Tarinaheppailijat

@j Mulla on kyllä ollut joskus ihan sama ajatus, että mun on kisassa jotenkin pakko “näyttää” mitä osaan tehdä. Mutta kun just tarpeeksi monet kekkerit jäi välistä tämän ahdistuksen takia, aloin ottaa rennommin nyt tässä tarinahevosten uudessa nousussa. Tarkkailin nimittäin mun veljeä ja otin siitä mallia! Edes ammattiurheilija ei näköjään mene ihan aina kisoihin voittamaan tai tekemään ennätystä. Joskus ne menee ihan vaan tekemään tulosta, ottamaan tuntumaa ja avaamaan kauttaan. Arvokisat ja muu semmonen missä on rahaa ja mainetta jaossa, on eri juttu Ei meidänkään tarvi ottaa siis paineita taiteesta. 😄 Varsinkin kun meillä nyt ei edes ole jaossa mitään muuta kun piirrettyjä leikkiruusukkeita ja “arvokisoissakin” leikkirahaa. 😄 Paljon hauskempaa, kun saa halutessaan yrittää parastaan vaikka sitten veren maku suussa, mutta kun kukaan ei millään lailla velvoita siihen, voi myös höntsätä ja lötkötellä.

• Näpyttelin puhelimella osallistumisen, oli niin kiva toi eka aihe että oli pakko uhrata vapaahetki kirjoittamiseen ! 😁

• Tarinaheppailijat

Huh heijjakkaa kulukaa mikkä koulukisat tulos! 😄 Ei ole tainnut ikinä ennen meikäläisen tarinakisoissa olla näin hienoa määrää osallistujia. Olette kyllä ahkeria veikkoja!

@elva jee, kiitos osallistumisesta! 😄

• KERJ:n alaisissa kilpailuissa hevonen ei saa osallistua kuin yhteen luokkan.

“Moneenko luokkaan yksi hevonen saa osallistua (max. yhteen)”

• Suomenhevoskasvattajat

Kenttäkisoihin iski semmonen random inspis kuin salama kirkkaalta taivaalta niin laitoin osallistumisen mailitse! 😆

17

977
Users

12.9k
Topics

240.9k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.