EJ: Evm appaloosa tamma

• Etsiskelen mieluiten piirrettyä appaloosa tammaa jalostukaeen, mutta kuvallisetkin tammat käy. Varsa tulisi tarinointikäyttöön ja mahdollisesti kisaksi hitaalla aikavälillä myös jossakin lajissa sijat täyteen. Toivoisin tammalla olevan valmiiksi kirjoitettu luonne ja jonkinlainen kuva, muita kriteerejä ei ole.

Ori, jolle etsin yhden illan seuraa on Rocky. Rocky on todella helppo ja mukava hevonen, joten tammassa saisi olla enemmän potkua. Rocky on kisannut sekä wrj että erj alaisissa kisoissa ja tarkoitus olisi jossain vaiheessa, että Rocky kilpailisi myös krj:n alaisissa kisoissa. Rocky on hevosen kokoinen (152cm), joten toivoisin että tamma olisi samaa kokoluokkaa, eikä menisi ihan ponikokoiseksi. Lisäksi haluaisin, että tammalla olisi väh. 2 polvea sukua, jotta suku ei menisi täysin tuntemattomaksi ja saisin kirjoitettua sukuselvityksen varsalle. Kaikista kriteereistä voidaan joustaa ja nämä ovat vain toiveita, joten saa tarjota millaista hevosta vaan 😊 Mahdollinen kasvattajaliite tulee tietysti tamman omistajan mukaan.

• Nostan 😊👆

• WESTERNRIDERS

Kelpaisiko Sunny? Sivut on vielä päivittämättä (kaikki linkit eivät toimi), mutta voin ne parempaan kuntoon laittaa ihan lähiaikoina. 🙂 Kilpaillut westerniä ja toimii karjahevosena.

• @alexiina-c Sunny olisi täydellinen morsian Rockylle! Jos astutus onnistuu, onko sulla jotain vaatimuksia varsan suhteen (nimi, ikä, väri tms.)?

• WESTERNRIDERS

@tuutikki Hauska kuulla! Tarinallisuudesta johtuen meillä varsat syntyy kevätkaudella, että toivottavasti muutaman kuukauden odottelu ei haitanne. Sunny voi aikaisintaan varsoa maaliskuun kieppeillä ja vähintään yhden kuukauden pitäisin varsan emän kanssa ennen uuteen kotiin muuttoa (siltä ajalta on mahdollista saada varsalle matskua meiltä mukaan) - siitä eteenpäin voit toki ikääntymisen vaihtaa omanlaiseksi ja heittää vaikka heti aikuiseksi. Ja suunnitella ja sivut sille tehdä toki voi jo etukäteen ennen syntymää 🙂 Haluan panostaa jokaiseen kasvattiin, tilareihinkin, niin siksi prosessi ei tapahdu ihan sormia napsauttamalla.

Kasvattiliite edessä olisi Orange Wood’s. Kiva tietysti, jos varsan nimi jotenkin sopii vanhempiin, mutta saa kyllä olla jotain ihan muutakin (kunhan mielellään englantia). Voin antaa nimiehdotuksia, ellet itse heti tiedä mitä haluat. Ja kunhan on realistinen periytyminen värin suhteen, niin eipä siinä minulla paljon muuta sanottavaa ole! 😗

• @alexiina-c Mulla on Rockylla myös realistinen ikääntyminen niin ei haittaa yhtään, päinvastoin! Tarkoituksena olikin, että varsa tulisi vähän myöhemmin. Noista värien periytymisistä en ole ihan perillä, mutta voin jotain laskuria käyttää ja vielä varmistaa sulta sen lopputuloksen, jos epäilyttää. Nimeä voisin pohtia ensin itse, kysyn sitten ehdotuksia, jos ei tule minkäänlaista ideaa 😊

15

977
Users

12.9k
Topics

240.9k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.