Keskustelua laitosten vastuusta / kehitysideoita?

• Tarinaheppailijat

Rakennearvosteluissa on vain se juttu, että siihen vaikuttaa vahvasti myös mielipiteet ja rotutietämys. Tuomari X tykkää mun Hepasta 1, tuomari Y ei tykkää mun Hepasta 1. En vie jatkossa näyttelyihin/uusimaan kantakirjaukseen jos tuomari Y on tuomaroimassa. Näinhän se menee esim. irl koiranäyttelyissäkin, ei viedä kaikille tuomareille kun tiedetään, ettei ne tykkää oman koiran tyypistä 😄 Siksi musta on hyvä, että on näkösällä nimet.

Tietääkseni ei ole aikoihin lynkattu tuomareita ainakaan julkisesti?

edit: oot timbe muuten ihan oikeessa 😂 toki siinä menisi taas hetki että oppisi kuka on kukakin

• Virtuaalikoirat

@matty mutta kyllähän Tuomari X:nkin mieltymykset pystyy tunnistamaan parin tuomaroinnin jälkeen ja yhtä lailla suosimaan ja välttelemään tiettyjä tyyppejä. 😁

• Mulla ei oo pahemmin lisättävää aikaisempiin viesteihin, hurjan paljon hyviä pointteja! Haluan tähän vaan pikaisesti väliin tunkea kannustamaan kaikkia epäileväisiä kokeilemaan vastuuhommia!

Itse ryhdyin ihan keltanokkana jokunen vuosi sitten YLA:n jalostustuomariksi ja voi jumpe se on kivaa, ihan ootan aina innolla joka kuun tilaisuutta! Tykkään lukea muiden tekstejä ja tutkia sukuja. Tuomarointi vie niin vähän aikaa, että nyt just hyppäsin mukaan kelkkaan myös ERJL:n osalta tuomaroimaan. Vielä ehkä yks tai kaks pikku vastuuhommaa voisin ottaa, mutta opintojen ja muutenkin kiireisen IRL-elämän oheen ei enempää viitti. Mitä muuta oon tehnyt pikkuhommia, niin mm. suunnittelin VPVL:n sukupisteytyksen kokonaan (sekin lafka nyt taas kuolleena 😞 ) ja KWPN:ssa tuomaroin kans välissä pitkään.

Mieti mikä just sua kiinnostaa ja lähde kokeilemaan! Tykkäätkö lukea tekstejä? Hyvä, tuomaroi tekstejä! Tykkäätkö tutkia sukuja? Jee, tuomaroi sukuja! Kiinnostaako rakenteet? Super, opettele rakennetuomariks! Osaatko käyttää hiirtä ja näppäimistöä? Mahtia, eiku vaan tulospalveluun! Vastuuhommia löytyy sata erilaista, kaikille löytyy jotakin! Ei oo pakko ryhtyy esim. näyttelytuomariks, jos ei yhtään jaksa rakennekuvia tutkia.

Toinen fakta on se, että jos on hektinen elämä ja harrastus menee miten sattuu, niin tarjoa kertaluontoista apua! Mene varatuomariksi tai kyttää foorumilla, jos joku pyytää apua muotoonlaitoissa, tuloksissa, missä ikinä… Tämä toki vaatii taas sen, että ihmiset (erityisesti ne ylläpitäjät!) pyytää sitä apua ja ilmoittaa, että nyt ei ite pysty. Jos ei oikeesti pysty sitoutumaan joka kuukausi tapahtuvaan hommaan, niin sit et sitoudu. Mut se ei oo ainoo tapa olla vastuuhommissa mukana! Kerta vuodessa on enemmän kuin nolla kertaa kuukaudessa! 🙂

Ja sit vielä kolmas fakta ennen kuin lopetan: jos sit ei pystykään tai ehdikään, niin kättä pystyyn ja kerro siitä. Ei täällä ketään kivitetä hengiltä, ja jos joku yrittää kivittää, nii se on sit sen kivittäjän häpeä, ei sun. Kokeile tuomaroida, ja jos ei tunnukaan omalta, niin sit vaan sanot, että nyt ei lähe. Rehellisyys on kaiken a ja o, pysyy mielekkyys tässä touhussa, kun ei pakottamalla pakota itteensä. Mut jos on yhtään mitään annettavaks tälle yhteisölle, ees se joku pikku hiekanjyvä, niin anna pliis! Ja kiva juttu tässä on myös se, että on ajoissa liikenteessä, jos voi! Esim. ite oon aina ilmottanut omista lomistani laatiksille vähintään kuukautta ennen.

“Kommentoin vaan nopeesti.” Mmmh, jep jep 😄 Kiitos ja aamen!

PS. @Sorel tai joku, jos sinne kalenterin puolelle tarvii jonkun hyväksymään kisoja tai muuta simppeliä, niin mä voin ryhtyy siihen hommaan! Kyttään kalenteria kuiteski 2-20 kertaa viikossa 😄 Ja jos tähän varaylläpitäjä juttuun jossain laitoksissa lähdetään, mitä kannatan ehdottomasti, niin I volunteer as a tribute! Tänne vaan tunnuksia nii yritän parhaani, jos hätäpäivä iskee 🙂

• @Sonja, Amen! 🙏

Vieläkö herää keskustelua ja mietteitä? 🙂

7

955
Users

12.6k
Topics

235.6k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.