Virvatulen ensimmäinen valmennuspäivä 1.12. TUNTISUUNNITELMAT

• Pahoittelen jo nyt, että mun osalta kommentit venyvät loppuviikkoon - viikonloppuun! Kiirettä pitää 😅

• Esteratsastajat

Ei kuule mitään paniikkia, nyt on joulukuu :_D

• Taas tuli suunnitelmille muutosta, mutta lupaan kirjoittaa nämä tekstit tän viikon aikana! Pahoittelen suuresti 😕

• Kiireet yllätti minutkin ja tämä kuittaus jäi luonnoksiin lojumaan, mutta tässä se nyt vihdoin on! 😅

Millaiselta Virvatuli vaikutti, kun ensimmäistä kertaa saavuit tilalle?

Ennen kuin ehdin edes pihaan, ehdin miettiä sitä, että miten ihmeessä minä nyt päädyin lähtemään ponitallille tämän mörssärini kanssa. Tokihan valmennus oli avoin kaikille, ja Farley on työhevosrodun edustajaksi yllättävänkin pikkusieluinen, joten ehkä me sinne ponien sekaan mielenlaadultamme ainakin mahdutaan. Kun sitten kaarroin hiekkatietä tallin pihaan ja astuin autosta ulos, oli olemukseni levollinen. Tila oli ensinäkemältä todella sympaattisen ja kotoisan oloinen, vaikkei joulukuun ensimmäisen päivän kolea sää ehkä kutsuvin ollutkaan.

Ensimmäiset ajatuksesi istuntatuntisi ratsusta?

Huokaisin helpotuksesta huomatessani, että sain istuntatunnille asiallisen kokoisen ratsun. Tuollaisen vankan suomenhevosen kyydissä on varmasti hyvä miettiä omaa istuntaa. Jonkun silakan selässä eroa omiin hevosiini olisi ollut varmasti turhan paljon.

Miten istuntatunti sujui omasta mielestäsi, oliko ratsu oletuksiesi mukainen?

Sauli oli hirvittävän sympaattinen ja tykkäsin tosi paljon sen työmoraalista! Alkuun tuntui hankalalta löytää rentoa istuntaa sen askeleisiin. Askellus kun oli hyvin erilaista kuin mörssäreillä joihin olen tottunut. Loppua kohden aloin löytää omat palikkani kasaan ja sen myötä heppakin lähti liikkumaan kivasti.

Mitä odotit valmennukselta? Toteutuiko se?

Lähden uuden valmentajan oppeihin aina melkolailla ilman odotuksia. Koskaan ei voi tietää onko valmentaja itselle se sopivin, mutta oppivainen kyllä saa varmasti jokaiselta jotain työkaluja omaan tekemiseensä- Tällä kertaa valmentaja oli hyvinkin sopiva minulle ja niitä työkaluja todella löytyi!
    Saitko vinkkejä ratsusi kanssa työskentelyyn?
    Pidin valmentajasta, ja sainkin hyviä neuvoja istunnan käyttöön erityisesti ravissa. Lopputunnista Farley kulkikin mitä mainioimmin, kun oikeasti istuin rennosti mutta jäntevästi sen ympärilä askellajista riippumatta.

• Mä pahoittelen edelleen, että nää on vieläkin kirjoittamatta! Yritän saada nyt muutaman tunnin illasta varattua näille ennen vuoden vaihtumista 😅

16

952
Users

12.6k
Topics

235.0k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.