👑 DRESSAGE MASTERS 2019 (KRJ) 👑

• Tarinaheppailijat

Ja toki voi ilmota myös vaikka VIELÄ ei olisikaan kisatulosta! Oiva mahdollisuus startata vaB, vaA tai GP esim. 16.11. Ruunaankosken villeissĂ€ 😌 Jos hevosella ei ole kisatulosta nĂ€kyvillĂ€, tulee ilmoittautumisen perÀÀn merkintĂ€, ja nĂ€mĂ€ hevoset tarkastetaan vielĂ€ vipin jĂ€lkeen uudelleen. OP-hevosilla katsotaan VH-profiilista taso.

• Tarinaheppailijat

Tuleva Dressage Master?

Tiitus Hellevaara Hopiavuoren tallilta

”Nii Eetu, siitĂ€ Dressage Masterista, tĂ€n Tiituksen varsaki lĂ€htee sinne”, Ritva tokaisi ihan yhtĂ€kkiĂ€.

HÀmmÀstyin siitÀ, koska olin vain maininnut, ettÀ tÀtini asuu Saksassa ja hÀn oli kutsunut meidÀt sinne, mutta en ollut pÀÀttÀnyt vielÀ mitÀÀn. Mutta en ollut lÀheskÀÀn niin yllÀttynyt kuin Eetu. HÀn nÀytti melkein jopa vihaiselta, mutta ehkÀ vain kuvittelin. Miksi hÀn olisi tuosta vihainen?

”MinĂ€kin kuulin siitĂ€ erÀÀltĂ€ tutulta ja Nellykin taisi puhua siitĂ€â€, Sonja sanoi, ”Olisi kyllĂ€ niin hienoa pÀÀstĂ€ sinne, mutta ei meillĂ€ Salierin kanssa ihan pÀÀluokkaan ole asiaa.”

”Joo, sama homma meillĂ€â€, Heli myötĂ€ili.

”MinĂ€kin olen vĂ€hĂ€n kahden vaiheilla viitsinkö lĂ€hteĂ€ BeetĂ€ esittĂ€mÀÀn varsakatselmukseen”, sanoin ennen kuin tajusin miten typerĂ€ltĂ€ se kuulostaa. ”Siis lĂ€hinnĂ€ kun on aika pitkĂ€ reissu ton ikĂ€selle ja
”, aloitin.

”No tottakai viet, tekee vaan hyvÀÀ hevosella heti oppia reissaaminen. Etkös sinĂ€ kuitenkin ala kisaamaan sillĂ€? Onhan sillĂ€ kuitenkin potentiaalia vaikka mihin”, Ritva sanoi.

”Joo, niinhĂ€n sillĂ€ on”, vastasin miettiessĂ€ni, ettei olisi pitĂ€nyt mainita asiasta mitÀÀn. Nyt joudun ehkĂ€ pakosti lĂ€htemÀÀn Saksaan. Mutta ehkĂ€pĂ€ Eetukin lĂ€htee, niin ei tarvisi yksin mennĂ€.

Lue koko merkintÀ

• Suomenhevoskasvattajat

Kysymys! Ihan mielenkiinnosta haluaisin kysyĂ€, kun tĂ€tĂ€ nyt aikani oon pohtinu, et miksi meet & greet -tapahtumassa on oikeat hahmot, Sokka ja Susineva, mutta muuten muut esillĂ€ olevat hahmot ovat keksittyjĂ€ - tuomarit ym? Ja millĂ€ perusteella juurikin nĂ€mĂ€ em. henkilöt on valittu nostettavaksi esiin? 😊

• Tarinaheppailijat

Meet and greetiin saa kuka tahansa ehdottaa kyllÀ hahmoja! TÀhÀn mennessÀ ei ole tullut yhden yhtÀ hakemusta esim. valmennukseenkaan, joten en uskonut, ettÀ joku olisi halunnut hahmonsa tuonne? Alun perin ajatuksena oli avata sekin haettavaksi, mutta vÀhÀn hiljaisemman vastaanoton myötÀ jÀÀnyt pois.

Oikeat hahmot siksi, ettĂ€ halutaan tehdĂ€ tapahtumasta mahd. mielenkiintoinen tarinoinnin saralta ja tietenkin realistinen, ja koska sekĂ€ Sage (Amanda) ettĂ€ Lynn (Daniel) ovat laittaneet tĂ€hĂ€n tapahtumaan myös omaa aikaansa ja panostaan, on heidĂ€n hahmot nostettu sinne. He ovat myös molemmat aktiivisia harrastajia, joilla paljon ”virtuaaliporukkaa” - esim. omille hahmoilleni on vain kiva huomio, ettĂ€ on tuttuja hahmoja tuollakin, vaikkakin olen noteerannut (vielĂ€ julkaisemattomissa) tarinoissa kaikki GP-luokan ratsastajat tunnettuina huippuina 😅 KyseessĂ€ on kuitenkin ihan vaan kĂ€sien heiluttelu -tyylinen tapahtuma, josta mitÀÀn sen kummempaa tarinaa ei tule, joten en ajatellut asiasta sen enempÀÀ.

Jos on sellainen piiri pieni pyörii -maku suussa niin kannattaa sylkÀistÀ pois ja heti, sellainen on myrkyllistÀ! MinÀ teen nÀitÀ tapahtumia, joissa olen osallisena, juurikin siksi, ettÀ porukka olisi yhtenÀisempÀÀ kuin mitÀ nyt on. Haluaisin vain tallien vÀlistÀ vuorovaikutusta ja sitÀ, ettÀ omissa tarinoissa voi noteerata ja huomioida myös muiden tallien hahmoja. Nuo kaksi hahmoa M&G-hommassa on siis yksinkertaisesti siksi, ettÀ molemmat ovat olleet oma osansa tÀmÀn tapahtuman rakentamisessa ja siten sattuivat nyt olemaan myös ensimmÀisen mieleenjuolahtavat hahmot tuolla tasolla. Tuomareita olisi tuota mÀÀrÀÀ ollut mahdoton raapia kasaan oikesta hahmoista ja mitÀttömiÀ sivuhahmoja (kpj ja juontajat) olisi turha edes hakea. Esim. klinikan valmentaja on kuitenkin ihan aiemminkin olemassa ollut hahmo!

Eli no hard feelings, eiks?? 😎

• Suomenhevoskasvattajat

@matty mĂ€ kyl mun mielestĂ€ kysyin ihan asiallisesti, koska ihan oikeasti pohdin tĂ€tĂ€? MĂ€ en tiiĂ€ mitĂ€ mielensĂ€pahottamista sĂ€ onnistuit vetĂ€mÀÀn mun tekstistĂ€ viitaten tohon no hard feelings mut okei, asia selvĂ€. 😅

• Tarinaheppailijat

EipÀ tÀssÀ kai kukaan mieltÀ ole pahoittanut? MielestÀni vastasin itsekin ihan asiallisesti. MyönnÀn, ettÀ harmittaa rivien vÀlistÀ luettu oletus siitÀ, ettÀ tÀmÀ olisi jotenkin pienemmÀn porukan juttu. Miksi sitÀ, ettÀ esim. valmentaja on olemassaoleva hahmo (sekin Lynnin), ei ole kyseenalaistettu samalla tavalla? Miksi kukaan ei vastannut kun kyselin kiinnostuneita olemaan osana tapahtumaa ennen julkaisua? Miksi kukaan ei ole hakenut valmennukseen osalliseksi? En tiedÀ, mutta kuten sanoin: myös M&G:n piti olla alun perin avoin hauille, mutta poistin sen listasta kun kiinnostusta ei ollut ja pidin koko ideaa siten typerÀnÀ. Se, ettÀ tekijÀporukan hahmoja on isommissa rooleissa, saisi mielestÀni olla kyllÀ ihan sallittua. Toivottavasti myöskÀÀn Lynnin hahmolle varattu valmennuspaikka (kiitoksena kaikesta avusta) ei aiheuta nÀrÀÀ muiden hakijoiden joukossa.

Mutta kuten sanoin, ja toivon kaikista ponnisteluistani (esim. Ruunaa ja nyt tĂ€mĂ€!) nĂ€kyvĂ€n, ettĂ€ minĂ€ vaan haluaisin yhtenĂ€isemmĂ€n tarinaporukan! Kaikki pyörii niin omissa nurkissaan eikĂ€ oikein oteta osaa toisten juttuihin. Sitten hommat ajautuu helposti siihen, ettĂ€ kĂ€ytetÀÀn oman porukan hahmoja. Muistaakseni kumpikaan, ei Sage eikĂ€ Lynn, edes kysynyt hahmoilleen tuota paikkaa vaan minĂ€ vaan laitoin ne sinne kun tarvitsin tĂ€ytettĂ€ 😅

• Suomenhevoskasvattajat

@matty en halunnut tietÀÀ mitÀÀn muuta kuin sen ettÀ miksi nÀin, koska sitÀ pohdin. En osotellut, syytellyt tai vÀhÀtellyt. EikÀ tarkoitus ollut aiheuttaa mielipahaa yhtÀÀn mistÀÀn. Kiitos vastauksestasi, sain tietÀÀ sen minkÀ halusin.

• Tarinaheppailijat

MĂ€ olen kyllĂ€ miettinyt ihan samaa meet&greetista. Ajattelin, ettĂ€ hahmot on valittu jollain tietyillĂ€ kriteereillĂ€, enkĂ€ olisi asiaa sen enempÀÀ aprikoinut, jos olisin keksinyt, ettĂ€ kyseessĂ€ oli palkinto. TĂ€mĂ€hĂ€n on hieno tapa palkita. Mutta mieleeni ei kyllĂ€ olisi ikinĂ€ omin pĂ€in juolahtanut, ettĂ€ saahan sinne ehdottaa muitakin. 😄

Mutta ettĂ€ nĂ€mĂ€ ovat ekat/ainoat hahmot, jotka Ă€kkiseltÀÀn tulevat mieleen, on aika huono juttu! SehĂ€n kertoo just siitĂ€, ettĂ€ sinne nimen omaan pitĂ€isi nostaa joitakuita ihan muita nĂ€iden kahden rinnalle, jotta tarinaporukat yhtenĂ€istyisivĂ€t, niin kuin sanoit. 🙂 En siis missÀÀn nimessĂ€ sano, ettĂ€ nĂ€mĂ€ kaksi pitĂ€isi laittaa mun mielestĂ€ pois, mutta ehdottomasti pitĂ€isi olla muitakin, jos kerran tilanne on se, ettĂ€ nĂ€iden lisĂ€ksi ei tule mieleen ketÀÀn. SittenhĂ€n seuraavalla kerralla tulisi, kun niitĂ€ esiteltĂ€isiin. Nyt kun sekunnin mietin, ekana tulee mieleen Ratsastuskeskus Eevan Eeva, mutta ei kyllĂ€ Ă€kkiseltÀÀn muita. Muut hahmot eivĂ€t ole samalla tavalla julkkiksia kuin nĂ€mĂ€ kaksi: ei niitĂ€ “kaikki” oikeasti tiedĂ€. Tarinassaan moni hyvĂ€ ratsastaja saattaa olla kuitenkin julkkis, ja musta olisi ihana tuoda mun omia (nuoria) hahmoja fanittamaan nĂ€itĂ€ hahmoja tarinoissaan ja kerÀÀmÀÀn nimmareita, kun he ovat ainakin toistaiseksi ihan liian kakaroita kilpailemaan itse tuollaisissa kisoissa. Voi kuinka ne ovatkin Susinevaa ja molempia Sokkia jo fanittaneet: en taida enÀÀ kirjoittaa heistĂ€ fanitusta, vaikka hahmot ovatkin ihania ja mun lasteni idoleita. 😄

Se olisi sitten eri asia, jos muitakin hahmoja linkiteltĂ€isiin vaikka kisoissa. Silloin joku saattaisi hokata, kuka on joku Hopiavuoren Eetu, ja tulisi tutustuttua toisten hahmoihin, huomata hahmon oman tavan kertoa tarinaa ja niin edespĂ€in. En mĂ€ silloin niin esille nostamista kaipaisi muiden hahmoille, koska kuitenkin kĂ€visin tutustumassa niihin ja yrittĂ€isin jopa varovasti haastaa niitĂ€kin leikkimÀÀn, niin kuin viime Ruunaan KypĂ€rĂ€ssĂ€ kokeilin kisatarinassa. No eipĂ€ nytkÀÀn ole iso homma kaivaa esiin jotain yksittĂ€istĂ€ hahmoa, mutta ei ainakaan mulla riitĂ€ aika metsĂ€stÀÀ niitĂ€ jokaista itse. 😄 Nyt tulee kĂ€ymÀÀn niin, ettĂ€ tutustun vain muutamaan.

MitĂ€ taas siihen hiljaisuuteen alussa tulee, nĂ€ytit olevasi tuumasta toimeen -tyyppi tĂ€ssĂ€ tapahtumassa. 🙂 Mulle on vaikeaa sanoa mitÀÀn arviota ÀÀneen tÀÀllĂ€ foorumilla, kun pelkÀÀn ettĂ€ joku pahoittaa mielensĂ€. (PelkÀÀn nytkin: niin hienoja tarinajuttuja teet, ettĂ€ pelkÀÀn, ettĂ€ moti menee jĂ€rjestÀÀ, kun avaan idioottimaisen suuni, ja ettĂ€ mua pidetÀÀn vielĂ€ Ă€rsyttĂ€vĂ€mpĂ€nĂ€ valittajana kuin olen.) MĂ€ siis hioin mun kommenttia tĂ€stĂ€ tapahtumassa vĂ€hĂ€n aikaa piilossa, enkĂ€ sitten koskaan ehtinyt julkaista, koska ahdistus. Sen kommentin sisĂ€ltö oli mahdollisimman varovasti sanottuna, ettĂ€ tapahtuman vertaaminen HIHSiin pelottaa ainakin mua: vaikka luokkien taso olisi mitĂ€, koen ettei mun tavallisilla suomipojillani ole mitÀÀn asiaa sellaisiin tapahtumiin multaa kynsiensĂ€ alla ja tukka takussa. Sittemmin kommentointi tuntui tyhmĂ€ltĂ€, kun julkaisit jo kutsun, ja kun pÀÀsyvaatimukset olivatkin mahtipontisuudesta huolimatta ihan inhimilliset ja tapahtumasta tulossa tosi kiva. Koska hienohan tĂ€mĂ€ on!! LisĂ€ksi pohdin kommentissa just sitĂ€, ettĂ€ keiltĂ€ kaikilta voisi löytyĂ€ hahmoja.

Mutta vielÀkin se HIHS-vertaus kummittelee jotenkin mussa ja koen, ettei mun vÀki tai ainakaan minÀ itse ole vain tarpeeksi hyvÀ tÀhÀn, kun ne ei ole tunnettuja enkÀ minÀ senkÀÀn vertaa. TÀmÀ on tapahtuma, jonka Meet&Greetissa on vain Oikeita Julkkiksia, koko tarinamaailman oikeasti tietÀmiÀ hahmoja: miten mun murretta puhuvat, kynsiÀÀn pureskelevat tavikset uskaltavatkaan tehdÀ muuta kuin parhaassa tapauksessa suorittaa ratansa, pyytÀÀ anteeksi ja lÀhteÀ? Valmennukset jne pelottaa mua, minkÀ tiedÀn olevan ihan hullua! Se ei siis johdu sun konseptista, joka on huikea, vaan HIHS-mörköajatuksista ja tavisharrastajien muka-julkkishahmojen poissaolosta.

En ole mistÀÀn katkera, mutta tulin nyt tarttuneeksi tuohon virtuaalimaailman yhdistĂ€minen hahmoja esittelemĂ€llĂ€ -juttuun ja pÀÀtin, ettĂ€ nyt julkaisen tekstini, enkĂ€ vain meinaa taas. 🙂 Olkaa niin kilttejĂ€ ettĂ€ lukekaa tĂ€mĂ€ ystĂ€vĂ€llisellĂ€ ÀÀnensĂ€vyllĂ€ itsellenne 😄

• Tarinaheppailijat

Kuten sanoin, yritÀn vilpittömÀsti vain rakentaa tapahtumia ihan kaikille ja sanon nyt suoraan: mulle tuli ikÀvÀ fiilis siitÀ, ettÀ tapahtumat otetaan vastaan hampaita kiristellen. Tarkoituksena on tarjota kaikille jotain kivaa, ja on ikÀvÀÀ, jos koko roskasta poimitaan yksi pieni kohta viemÀÀn maku koko hommasta. KyseessÀ ei edes ole OLEELLINEN osa tapahtumaa! KyseessÀ ei edes ole TARINALLINEN/TOIMINNALLINEN osa tapahtumaa! KyseessÀ on pieni lisÀ ohjelmistoon Isojen IRL-tapahtumien tyyliin ja laitoin sinne kaksi ensimmÀistÀ nimeÀ, jotka tuli mieleen.

Olen pahoillani, jos se on aiheuttanut jollekulle pahaa mieltĂ€. TĂ€mĂ€n enempÀÀ en asiaa kommentoi, koska olen sanonut kaiken sanottavani, mutta toivon, ettĂ€ kaikki vĂ€hÀÀkÀÀn minut tÀÀllĂ€ virtuaalipuolella tuntevat tietĂ€vĂ€t, ettĂ€ olen viimeinen ”sisĂ€piiri-ihminen” tai klikkeihin kuuluva tyyppi.

Kuten sanoin, saa sinne omiakin hahmoja ehdottaa jos on joku merkittÀvÀ kouluratsastajahahmo, jolla mielellÀÀn kasvatustyötÀ kouluhevospuolella, niin otan vastaan. Otamme myös edelleen vastaan klinikkahakemuksia, sillÀ niitÀkin on pyöreÀt nolla. Orisuoraan on tullut yksi hevonen, sinnekin otamme mielellÀmme ilmoittautumisia.

• MĂ€ en ainakaan nĂ€hnyt siinĂ€ ongelmaa jos suoraan sanon 😅 Kiva ettĂ€ on sentÀÀn jotain! Ja jos joku haluaisi sinne oman hahmonsa niin olisi varmasti voinut kysellĂ€ 🙂

Kuten aiemmin jo kehuinkin, mun mielestĂ€ tÀÀ tapahtuma on aivan upea toteutukseltaan, mulla jÀÀ osallistumiset lĂ€hemmĂ€s vippiĂ€ ku valmistan ensin kaikki hepat kuntoon 😄

• 👑 KOULUKLINIKAN KUTSU ON NYT JULKAISTU 👑
    Tutustu kutsuun tÀÀllĂ€ ja jĂ€tĂ€ ohjeistuksen mukainen osallistumishakemus sĂ€hköpostiimme. Myös ensimmĂ€iset demoratsukot on valittu, loput julkistetaan viimeistÀÀn 1.12. Myös lopulliset klinikkapohjat julkaistaan, kun pÀÀtökset on tehty! 🙂

• PienenĂ€ tippinĂ€ vielĂ€, ettĂ€ klinikkahakemuksiin saa myös tarinoida ratsukosta enemmĂ€nkin 😇 lisĂ€ilen tipin kutsuun, kun unohdin sen sieltĂ€ 🙈 ei ole pakollista ja jo hakemusta laittaneet voivat halutessaan laittaa nĂ€itĂ€ vielĂ€ erikseen 🙂

• TĂ€tĂ€ ei ole, etenkÀÀn toissapĂ€ivĂ€isen sekĂ€ tapahtuman eteen nĂ€kemĂ€nne panostuksen vuoksi, mukava nostaa esille. EnkĂ€ tule haastamaan riitaa, vaikka pientĂ€ kritiikkiĂ€ esitĂ€nkin.

Oletteko ajatelleet, mitĂ€ tĂ€mĂ€ pĂ€ivĂ€ohjelma(n hahmokattaus) nĂ€yttÀÀ ulkopuolisen silmiin? Klinikkakutsu julkaistiin tĂ€nÀÀn, siihen oli toki saanut hakea jo etukĂ€teen ja hakuaikaa on jĂ€ljellĂ€ vielĂ€ hulppeat 17 pĂ€ivÀÀ. Toissa pĂ€ivĂ€nĂ€ kerrottiin klinikkahakemuksia tulleen pyöreĂ€t nolla (nykyhetkestĂ€ en toki tiedĂ€), mutta klinikkakutsu julkaistiin saatesanoin “ensimmĂ€iset demoratsukot on valittu, loput julkistetaan viimeistÀÀn 1.12.”.
    “Valittu” vain kalskahtaa vĂ€hĂ€n hassulta, sillĂ€ nĂ€mĂ€ valitut ovat toinen tapahtuman pÀÀjĂ€rjestĂ€jistĂ€ (joka on myös klinikan jĂ€rjestĂ€jĂ€ sekĂ€ demoratsukoiden valitsija) ja tapahtuman suunnitteluun osallistunut ihminen kahdella ratsulla. “SyövĂ€tkĂ¶â€ nĂ€mĂ€ jĂ€rjestĂ€jĂ€tahon ratsukot paikkoja ulkopuolisilta osallistujilta? Hakuaikaa on kuitenkin vielĂ€ yli kaksi viikkoa, joten ainakin minĂ€ oletan/oletin, ettĂ€ deadlineen asti on aikaa lĂ€hettÀÀ hakemuksensa ja on silti samalla hakuviivalla muiden kanssa. Siksi tuntuu hieman hullunkuriselta, ettĂ€ kesken haun on valittu ratsukoita, kun ainakaan ei ole tiedotettu paikkojen tĂ€yttyvĂ€n sitĂ€ mukaa kun sopivia ratsukoita ilmoittaa kiinnostuksensa. Ja kun ratsukot ovat vielĂ€ jĂ€rjestĂ€jĂ€tiimin hahmoja hevosineen, joiden tuskin on tarvinnut paikkaansa hakea.

Dressage Masters on huikean hieno, panostettu ja inspiroiva kokonaisuus, joten on todella ikĂ€vĂ€ huomauttaa tĂ€llaisesta. Valitettavasti tĂ€stĂ€ nyt tulee vĂ€hĂ€n tahattomastikin sellainen olo, ettĂ€ jĂ€rjestĂ€jillĂ€ lĂ€hipiireineen on jokin etuajo-oikeus. Vaikka kyse onkin vain (“vain”) vĂ€liaikaohjelmasta, niin on silti ikĂ€vÀÀ, ettĂ€ avoimessa tapahtumassa, jonka vĂ€liaikaohjelmasta, tai ainakin tĂ€stĂ€ klinikasta, tulee myös tuotoksia, on niin nĂ€kyvĂ€ osallistujarooli jĂ€rjestĂ€jĂ€taholta. Etenkin jo hyvissĂ€ ajoin ennen hakuajan umpeutumista. Kaikki varmasti ymmĂ€rtĂ€vĂ€t, ettĂ€ itse kukin haluaa oman hahmonsa osaksi nĂ€in suurta ja vĂ€hĂ€n erilaista tapahtumaa, mutta ehkĂ€ tĂ€ssĂ€ olisi vĂ€hĂ€n avoimemman infon tai ainakin eri sanavalintojen paikka? “Klinikkaan on varattu X paikkaa tapahtuman jĂ€rjestĂ€jien valitsemille ratsukoille sekĂ€ Y paikkaa ulkopuolisille ratsukoille.” ? Tai vaihtoehtoisesti tĂ€yttÀÀ klinikkapaikat jĂ€rjestĂ€jien hahmoilla vasta deadlinen umpeuduttua, mikĂ€li kiinnostusta ei tosiaan ole herĂ€nnyt?

• Piirrosharrastajat

@lissu NÀkyy olevan tuo toinen pelkkÀ tÀytehevonen, sitÀ en tiedÀ miksi sille on Daniel Susinevan nimi laitettu ratsastajakohdalle. Kahdella hevosella en ole paikkaa hakenut. Olisin myös suonut, ettÀ olisi joku kiinteÀ hakuaika, jonka umpeutumisen jÀlkeen vasta tehdÀÀn kaikista siihen mennessÀ hakeneista valinnat ja sen jÀlkeen jos paikkoja olisi auki niin tÀytellÀ sitÀ mukaan kun uusia hakijoita tulee.

Omasta puolestani koen harmilliseksi, ettÀ tÀstÀ hahmosta ja sen osallisuudesta on herÀnnyt nÀrÀÀ. MitÀÀn etuajo-oikeuksia en ole toivonut ja olen ajatellut ilmoittautuvani kuten muutkin. M&G-mukanaolosta en tiennyt etukÀteen vaan luin sen kisakutsusta, klinikkaosallistumiseen olen ilmaissut halukkuuteni.

YmmÀrrÀn tÀmÀn etuajovaikutelman ja sen ettÀ kun sellainen pÀÀsee syntymÀÀn, herÀÀ herkÀsti kysymys kenelle tapahtumaa tehdÀÀn. Toisaalta kannatan myös sitÀ, ettÀ jos nÀkee nÀin paljon vaivaa yhteisen tapahtuman eteen, voi siitÀ myös kohtuullisissa mÀÀrin hyötyÀ itse (ja nyt en siis puhu omasta hahmosta, vaan toisen jÀrjestÀjÀn). Isoissa tapahtumissa on vaivansa eikÀ niitÀ liikaa jÀrjestetÀkÀÀn. Tuo lÀpinÀkyvyys paikkajaosta olisi toki hyvÀ, vÀhÀn laatisten tuomarietuuksiin verraten mutta tapahtuman osallistujapaikkojen mÀÀrÀ huomioonottaen.

• Haluan painottaa nyt yleisesti kaikille, ettĂ€ Lynn ei ole vastuussa mistÀÀn, mitĂ€ tapahtuman eteen tehdÀÀn. HĂ€n on ainoastaan ihanana ihmisenĂ€ auttanut pienissĂ€ graaffisissa asioissa. LisĂ€ksi klinikasta olen vastuussa ainoastaan minĂ€. LisÀÀmĂ€llĂ€ Lynnin hahmon jo osallistujiin, halusin ainoastaan palkita hĂ€ntĂ€ ihanasti tehdystĂ€ työstĂ€. Sanon tĂ€mĂ€n nyt vain siksi, ettei kenenkÀÀn mielipide vÀÀristy LynnistĂ€ ja hĂ€nen hahmoista minun toiminnan kautta. Lynn ei ole pyytĂ€nyt minua lisÀÀmÀÀn ratsukkoaan klinikkaan.

• Tarinaheppailijat

Tapahtuman sivuilta:

Klinikalle on auki 4-6 demohevosen paikkaa ja yleisöllÀ on vapaa pÀÀsy seuraamaan klinikkaa haluamiltaan paikoilta areenan katsomosta.

AloitusviestistÀ:

Klinikkaan otetaan 4-6 valikoitua ratsukkoa seuraavista ryhmistÀ: nuoret hevoset, nousukkaat ja GP-ratsut.

11.11. klo 17:15 kirjoittamasta viestistÀni:

Toivottavasti myöskÀÀn Lynnin hahmolle varattu valmennuspaikka (kiitoksena kaikesta avusta) ei aiheuta nÀrÀÀ muiden hakijoiden joukossa.

• 👑 Hopsan, ylös! Allekirjoittanut lĂ€htee nyt parin viikon bittilomalle, mutta osallistukaapa te siellĂ€ ahkerasti 😊 koskaan ei voi olla tapahtumassa ja sen oheistoiminnassa liikaa osallistujia!

• Tarinaheppailijat

Palkintoja on alkanut sadella ihanilta sponsoreilta!

Tsekkaa kaikki tÀhÀn mennessÀ julkaistut palkinnot tÀÀltÀ! Esimerkiksi intertasoisen Prix de Sokka Luxin voittajalle hieno villaloimi:
    alt text

• Tarinaheppailijat

Kunnon show

Cadi Swatson & Nicole Rayman Everholt Estaten tallilta

Cadi istui talonsa lasitetulla terassilla, toisessa kÀdessÀ kahvikuppi ja toisessa sanomalehti. Se rauhallinen hetki ei kauan kestÀnyt, kun Cadi nosti katseensa lehdestÀ ylöspÀin ja hÀn nÀki, kuinka ystÀvÀnsÀ Nicole kÀveli tomerasti kohti taloa. Cadi huokasi syvÀÀn. HÀn tuntee ystÀvÀnsÀ liian hyvin, nimittÀin tuo ilme on aina silloin, kun joku asia mietityttÀÀ tai joku on mennyt pipariksi. EhkÀ hÀn sen kohta kuulisi, mikÀ on hÀtÀnÀ.

Nicole astui terassille, katsoi Cadia ja asteli tÀmÀn viereen istumaan tuolille. Cadin ilme oli paljon kysyvÀ, mutta Nicole ei saanut sanaa suustaan. Cadi rikkoi hiljaisen hetken, lÀimÀyttÀen lehden keskelle pöytÀÀ kovaÀÀnisesti. Lehti oli avoimena levitettynÀ, kunnes Nicole tajusi, mikÀ oli homman nimi.

“Oletko ihan tosissasi?” Nicole kysyi Cadilta epĂ€varmalla ÀÀnellĂ€. Cadi nyökkĂ€si vienosti hymyillen: “SiinĂ€ olisi jo kunnon show! Olisihan meillĂ€ hevoset, joilla osallistua.” Cado tokaisi tyyneesti.

Nicolen murheet olivat hÀvinneet sillÀ punaisella sekunilla, kun hÀn alkoi pyörittelemÀÀn ajatuksissaan tuota kaikkea. Vai ettÀ me lÀhtisimme Saksaan!? EdessÀ olisi syksyn yksi arvostetuin kouluratsastustapahtuma, Dressage Masters!

Lue koko merkintÀ

• Tarinaheppailijat

Viikko ja yksi pÀivÀ viimeiseen ilmoittautumispÀivÀÀn! Onko hepparekat jo pakattu ja hotellit varattu?

12

997
Users

13.2k
Topics

247.9k
KysyttÀvÀÀ, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttÀ suoraan yllÀpitÀjÀÀn (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.