Hevosten myyntivälitys, mielipidettä kaivataan

• Antakaa anteeksi otsikko, mä yritin keksiä mahdollisimman kuvaavan.

Zonjietin alle on joskus tulossa myyntivälitys, tarkoitus olisi lähinnä myydä koulupuoliverisiä, omia kasvatteja sekä tuontihevosia.

Mulla on ollut mielessä idea siitä että välittäisin myös muiden kasvatteja (tai hevosia ylipäätänsä) uuteen kotiin. Mistään Alegren kaltaisesta toiminnasta ei ole kyse, vaan listoille otetaan kerralla muutama hevonen harkitusti jotka ovat tietyn ajan (esimerkiksi kaksi kuukautta) listoilla jonka jälkeen hevonen poistetaan listoilta ja ns. palautuu omistajalleen.

Välittäjänä minä päättäisin hevoselle uuden kodin kasvattajan ehtoja noudattaen. Toivottavaa olisi että omistaja ei tänä aikana myisi hevosta jotta ei tule vahingossa tuplamyyntejä. Uuden omistajan tulee ilmoittaa sivut mulle sekä entiselle omistajalle jotta tiedän että sivut on varmasti saatu.

Olisiko tälläiselle toiminnalle kysyntää? Mistään suuresta toiminnasta ei ole kyse ja idea on vasta suunnitteluasteella eli saattaa hyvinkin venähtää vaikka kahden vuoden päähän.

• Ehdottomasti tällaista pystyyn! Alegre on ihan huippu systeemi, mutta sinne ei voi laittaa hevosia, joiden myymiselle haluaisi edes jotain ehtoja, tai jos haluaa ettei hevonen joutuisi kuoppaan, jos kotia ei löydy. Välillä tulee pistettyä myyntiin itselle kuitenkin jossain määrin tärkeitä yksilöitä, joista luopuu esim. ajanpuutteen takia, tai omien hevosten sukulaisia, joista haluaisi joskus saada esim. laatiksissa jotain pisteitä kuitenkin.

Ois ihanaa pistää joku tän tyyppinen yksilö myyntiin jonkun muun toimesta, jos itsellä vaikka on just jotain kiireitä tai ei muuten vain jaksaisi kaupitella ja nostella myyntitopiceja! Kuulostaa oikein toimivalta systeemiltä, että hevonen olisi myynnissä pari kuukautta, ja palaa sitten omistajalleen, jos ostajaa ei ilmaannu. Tällaiseen systeemiin laittaisi myös mielellään sellaisia hevosia, joista ajattelee “voisin myydä, mutta voisin myös pitää itse”. Eli yes please, toteutukseen! 🙂

2

977
Users

12.9k
Topics

240.9k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.