joukko lynkkaaminen virtuaali piirteissä

• miks ihan mun asiallisia viestejä on poistettu mieli valtasesti ? esim se missä kerroin että olen kiinnostunut piirtämisestä piirros topicissa ja sitten kysyttiin errääseen asiaan mielipidettä niin sanoin että samaa mieltä olen niin nämä poistettu en ymmärrä miksi koska olen ennenkin kokenut kiusaamista elämässä niin fyysisistä kuin henkistä. pahalta tuntuu sanon nyt rehellisesti osan ymmärrän miksi poistettiin anteeksi lähti mopo käsistä 😩

• Syy viestien poistamiseen saattaa juurikin olla tämä edellinen “mopon käsistä lähteminen”, mikä saattoi loukata tai muuten halveksua monia virtuaaliharrastajia, eikä juttuihisi täten enää oikein luoteta.

• @viixi juu

• mutta ollut myös asiallisia viestejä kun en oikein ymmärtänyt topicien tarkoitus periä

• Suomenhevoskasvattajat

Minähän ainakin luulin heti, että olet trolli, kun lähdit liikkeelle sellaisella koheltamisella, mutta välillä tunnut olevan kuitenkin ihan tosissasi. Mitä jos koettaisit rauhoittua vähäsen ja sitten aina vaikka kysyä, mitä tarkoitetaan, kun et tiedä? Kaikkea ei voi tietenkään osata ja tietää heti, ja se on ihan OK, mutta vähän rauhallisemmin joudut ehkä ottamaan, jos oikeasti haluat meidän kanssa leikkiä heppaa. 😄

Musta täällä pätee aika hyvin se sanonta, että niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa. Joskus tulee sanottua ihan vahingossakin typeriä juttuja. Mä ainakin sanon, eikä mulla ole aavistustakaan, että sanoin tyhmästi ennen kuin joku tulee kertomaan. Mulle ihmissuhteet on kauhean vaikeita, koska usein porukka tietenkin olettaa, että olen ilkeä, kun en vaan käsitä. Mutta hei, nyt sulle on sanottu, että miksi suhun ei aina osata suhtautua, ja se on se sun kova vauhti. Nyt voi kokeilla, löytäisitkö jonkun ihan vähän erilaisen tavan olla meidän kanssa, koska kyllä me ihan todella tarvittaisiin uusia kivoja harrastajia meidän juttuun. 😄 Mä myös yritän aina ymmärtää, miten muut on mun jutut tulkinneet, jos saan palautetta jostain. Ei ketään täällä yritetä haukkua, vaan kertoa, että tällä kertaa tuli viestittyä vahingossa vähän eri lailla kuin oli tarkoitus.

• @oresama juu samaa mieltä✌

• Piirrosharrastajat

Kysehän ei ole siitä, että täällä joukolla lynkattaisiin uusia harrastajia asiallisten viestien takia, vaan siitä, että foorumia pidetään siistinä asiattomista käyttäjätunnuksista.

Virtuaalitalliharrastajien foorumilla pistää silmään käyttäjänimi, jolla ei ole missään linkitettynä, tai edes omissa puheissa mainittuna, minkäänlaista virtuaalitallia; joka ei edes luo keskustelua kysyäkseen tallin aloittamisesta tai foorumin käytöstä mitään, kuten moni trollaamaton uusi foorumin jäsen; ja joka jatkuvasti viestittelee nettifoorumien käytänteiden vastaisesti (useaa viestiä peräjälkeen viestin muokkaamisen sijaan). Tapana on myös se, että virtuaalijutuille tehdään oma tallisäpo. Osaat selkeästi gmailiin niitä luoda, mutta jasonderulo ei sekään ole tallin nimen oloinen.

Tuskin tulee ihan täytenä yllätyksenä. Sitä voi sitten pohtia, että oletko sä täällä harrastamassa yhteisön kanssa vai viihtymässä höpsöjä viestejä laittamalla omaksi iloksesi. Onhan se kivaa se jälkimmäinenkin, mut se on sitä trollaamista sitten jo.

Tero vailla tallia ei ole se tyypillisin virtuaalitallikeskustelija, sitä vastoin erittäin tyypillinen trolli. Varsinkin kun sulla on aika pitkään jo ollut tää tili, maaliskuusta asti, mutta aloitit postaamisen kaksi päivää sitten. Vajaassa vuodessa ehtii kyllä seurata mitä tahansa foorumia sen verran, että saa edes viestittelykäytänteistä kiinni.

Ja itse asiassa en edes osoita tätä niinkään sulle kuin ihan yleisesti kaikille. Mua ottaa herkästi aina pannuun, jos en kykene saamaan toisten tarkoitusperistä selvää. Avuliaisuus on mun mielestä Keskustassa ihanasti in, pidetään siitä kiinni, mutta arvostan kans sitä että täällä porukka tarttuu trollaamiseen ja anonyymeilyyn aika nopeasti. Sillä ilmapiiri on toistaiseksi pysynyt avoimena ja mukavana.

• Tarinaheppailijat

Ja onhan se outoa, kun ekaksi alkaa kauppaamaan toisten hevosia

• Suomenhevoskasvattajat

@aava-p (ja muutkin)
    Ei ole ensimmäinen väärinkäsitys. Me tietenkin otetaan se trollauksena, kun asia on meille niiiiiin itsestäänselvä. Mutta on sitä sattunut paremmissakin piireissä, kun oikeasti ei ole tajuttu. En muista enää, ketkä harrastajat vuosia sitten nauroivat itsellen esim. siitä, kun eivät ymmärtäneet, mitä tarkoittaa “kisanäyttö” ostotarjouksessa. Toinen oli tyyliin kirjoittanut tarinan kilpailuista kisanäytöksi, ja toinen oli linkittänyt joukon muiden omistamia hevosia, joilla oli paljon sijoituksia. Jos kyseessä on oikeasti tietämättömyys, musta nämä mokat ovat ihan saman sukuisia ja voitaisiin antaa anteeksi ja unohtaa saman tien. Siis kunhan se ei toistu, tietenkin.

19

952
Users

12.6k
Topics

234.6k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.