Auta tallin nimen kanssa, voita valmennus <3

• Humlegårdilla on identiteettikriisi eikä nimi enää sovi mun suuhun. Toiminta ja koko talli muuttuu jonkinverran alkuperäisestä eikä Humlegård tunnu enää sopivalta. Tarkoitus on myös siirtää kisahevoset Ruotsin puolelle kisaamaan ja ruotsalaisten foorumilla näkyi heti kaksi Humle- alkuista tallinnimeä joten me tarvitaan akuutisti uusi nimi! Lupaan kirjoittaa parhaan nimen ehdottajalle valmennuksen tai pk-merkinnän.

Omat ehdotukset:
    Wallby Gård / Wallby ***
    Hasselbo (Gård) / Hassel *** tai HG ****
    (Stuteri) Falkenberg
    Svanaholm/Svanholma

Yllä olevista nimistä voi väännellä omia ehdotuksia myös! Nimen oltava ehdottomasti ruotsiksi, tai siansaksaa joka kuulostaa ruotsilta. Ihanne olisi jos nimestä saa suoraan myös etuliitteen kasvateille niin että se sopii puoliverisille ja poneille. Ja lisäbonus vielä jos se kääntyy kivasti suomeksi niin että kasvatusliite voisi olla suomeksi. Tallin nimessä voi olla gård, stuteri, stall jne varsinaisen nimen lisäksi.

• Svanaholm 😍

• Esteratsastajat

Gammalsby
    Vittangi (kasvattajanimi esim. Vitt)

• @jannica Kiitos ehdotuksista, pistän nämä korvan taa 🙂

• Piirrosharrastajat

Wallby Gård on oma lemppari näin äkkiseltään. Tykkään sen ytimekkyydestä ja tuntuu sointuvalta.

Hassel-alkuisia talleja ja paikkoja (ja -backan perunat) tulee mieleen joitakin vuosien varrelta eikä se tunnu kovin omaleimaiselta, mutten tiedä onko juuri nyt aktiivisia Hassel-talleja. Falken-alku taas menee mulla torjuntaan vaan siitä syystä, että olen käyttänyt kuluvan vuoden keväällä tapahtumapaikkana ja jo pidempään tarinahahmon työpaikkana Stall Falkencreutzia — tämä toki ei ainakaan toistaiseksi mikään varsinainen virtuaalitalli ole, nimi vain joidenkin hevosten kisakalenterissa, tarinallinen kehys ja tallialuekartta 🙂

• @lynn Kiitos vastauksesta! Tuo Wallby on omakin lemppari, vaikka joku siinä ei natsaa… Hyviä pointteja sulla, Hassel on kyllä ollut varmasti monesti käytössä aiemmin ja mahdollisimman uniikin nimen tahdon. Toki alkaa olla hankala nykyään keksiä sellaista, josta ei edes etäisesti tule mieleen jokin muu talli näin yleisellä nimiteemalla 😄

• Suomenhevoskasvattajat

Mä tykkään myös Wallby Gårdista! Kiva nimi 🙂

• Tässä muutama, jotka mulla tuli mieleen! Ensin tallin nimi ja sitten ehdotus kasvatusnimelle. Innostuin vähän näitten luontosanojen kanssa. Vindholme ja Vindlea nousivat näistä omiksi suosikeiksi!

Rubin Gård / Rubin (rubiini)
    Stjärnabo / Stjärn tai Stjärna (tähti)
    Stavaholme / Stava (taikaluoto)
    Stavadal / Stavadal (taikalaakso)
    Stavalea / Stavalea (taikaketo)
    Blommadal / Blom (kukkalaakso)
    Blendeholme / Blende (välkeluoto)
    Vindholme / Vind (tuuliluoto)
    Vindlea / Vind (tuuliketo)
    Vind Gård / Vind

Siun omista ehdotuksista Hasselbo ja Wallby Gård on suosikit!

• @Hazel, kiitos komppailusta, tekee päätöksestä helpompaa. Tuo edelleen myös oma suosikki 😄

@sonja Oi paljon ehdotuksia, kiitos! Rubin Gård on mielenkiintoinen, saisikohan tuon rubiinin liitettyä johonkin toiseen sanaan… Stava tarkoittanee tavata tai sauvaa, en ainakaan ole törmännyt koskaan että sillä tarkoitettaisiin taikaa 😄 Stjärnabo oli symppiksen kuuloinen myös!

• Oma suosikkini aloitusviestin ehdotuksista on Svanholma, kelpaisiko siitä kasvattajaliitteeksi sitten Svan jos Svanholmas on liian pitkä. Lynnin kanssa olen samaa mieltä tuosta Hasselbosta, että se Hassel-sana on aika yleinen ja vaikka noin muuten onkin mielestäni nätti ja kiva, niin ei ehkä kuitenkaan. Falkenbergin jättäisin laskuista pois kokonaan, se on paikkakunnan nimi ja sukunimi ja siitä tulee mieleen joku IRL-tallikin Euroopassa jonka nimeä en nyt muista, mutta vähän tuonkaltainen se oli.
    Sonjan ideoista Blendeholme on oikein kiva ja Rubin Gård myös. Vindleasta tulee mieleen Airlea mutta kyllä se silti tarpeeksi erilainen on ja Airleakaan ei ole tainnut olla aktiivinen aikoihin.

• Hahah, sopiiko tässä vaiheessa paljastaa, että mun ruotsi on auttavalla tasolla ja leikin lähinnä google-kääntäjällä 😂 Mutta kiva jos sieltä jotain mielenkiintoista löytyi, nimien ideointi on aina hauskaa! Pitäis tosin yrittää ehkä sanakirja.org sivulla niin tulis parempia käännöksiä.

Rubin-sanan perään voisi sopia myös seuraavat?
    Rubin Stall / Stall Rubin
    Rubinholm
    Rubindal
    Rubinfjord
    Rubinskog

En kyl tiiä, ei pää toimi tähän aikaan aamusta 😆

• @sirpa Falkenberg tipahtaa siis tämän myötä kokonaan pois, myönnän etten googlannut sitä edes vielä 😄 Ja sinä sen sanoit, Vindleasta tuli vahvat vibat että olen nimen kuullut aiemmin mutta se oli varmasti Airlea joka pompsahti mieleen. Kiitos oikeen kattavasta kommentista ja kasvattajaliite ehdotuksista 🙂

@Sonja Rubinholma tai Rubindal ❤ Kiitos paljon ehdotuksista!!

• Piirrosharrastajat

Svanaholm on ihana! mä ihan ehdottomasti tykkäisin nähdä varsoja kasvatusliitteellä “Xyz Svan”

• @j Hitsi kun itse en jotenkin syty kasvatusliitteille nimen jälkeen, olen aina käyttänyt etuliitteitä 😄 Mutta Svan voisi toimia myös tuollain nimen perässä 🤔 Itse mietin Svanholmalle liitettä Svans *** mutta kun svans tarkoittaa häntää ruotsiksi niin ei käy 😄 Ehkä Svanas *** kävisi sen sijaan.

• Hasselbo (Stuteri) on myös shetlanninponikasvattaja Ruotsissa IRL. 🙂 Mun mielestä kaikki muut esille tulleet nimet on tosi kivoja! Rubin Gård erityisesti.

• Nyt kun olen näitä pyöritellyt niin edelleen Svanholma ja Wallby Gård tuntuvat kivoimmilta. Silti tuntuu ettei ne jotenkin natsaa, Svanholma on niin pitkä ja Wallby kuulostaa niin englantilaiselle. Vaikiaa on tämä! Onneksi ei ole kiire nimenvaihdon kanssa niin näitä kerkiää ihmetellä pidempäänkin.

Sonjan ehdottama Rubin Gård on jotakuinkin täydellinen, siitä saan kasvattajaliitteet suomeksi (Rubiinin) ja englanniksi (Ruby). Mutta vähän pidemmän siitä haluaisin, Rubindahl, Rubinvik, Rubinskog… Jotain omaperäistä kaipaan siihen loppuun joka kuitenkin sointuu alun kanssa tekemättä nimestä liian pitkää. Hjälp? (psst. @Sonja nakkaa mulle yvllä heppa jolle haluat päikkymerkintää tai valkkua ❤ )

@jp No sekin vielä, jätetään sekin pois ettei tule sekaannuksia 😄 Hyvä kun mainitsit!

• Voi, ihanaa että mun kokeiluista oli apua! 😍 Mun mielestä noi kaikki Rubin-versiot on tosi kivoja, musta ei taida olla enempää apua 😂

• Rubinvik kuullostaa omaan korvaan söpöltä, tosin en tiedä mitä vik tarkoittaa 😄 Lyhyehköstä plussaa

2

952
Users

12.6k
Topics

234.8k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.