e: kotitalli vuonovarsalle (o: nvh-o kuvat!)

• Moi! Minä olen Serena ja olen— noh, aloitetaan siitä, että vähän hölömö. Ja tuore hevosenomistaja. Mistä päästään asiaan, eli siihen, että etsin tallipaikkaa.

Olisiko pitänyt miettiä tätä etukäteen? Varmasti. Mutta minua on myös joskus haukuttu impulsiiviseksi ja ehkä se johtuu juuri tämän tyylisistä jutuista. Etsin siis sopivaa kotikoloa vuonohevosvarsalle. Kodin tulisi olla Suomessa, mutta paikkakunnalla ei ole merkitystä, koska tämänhetkiset työni eivät ole paikkaan sidottuja. Toiveissa olisi mukava, tukea antava ja aktiivinen ympäristö, koska - tässä se tulee - tämä on minun ensimmäinen hevoseni. Kyllä, orivarsa. Niin ja mulla ei muuten ole mitään superpätevää hevoshistoriaakaan. Ei siitä sen enempää nyt. Henkilökohtaisesti tykkään eniten maalaismaisesta ja rennosta ympäristöstä, mutta en mä ehkä katso karsaasti kisakireämpiäkään talleja - eihän sitä ikinä tiedä mihin tulevaisuus meitä vie. Tärkeintä mulle on kiva yhteisö ja jonkinlainen tuki varsan kasvatuksessa.

Siispä, jos sulla on paikka johon tunkea yksi pieni oripoika ja paikkakunnalla vapaita vuokrakämppiä yhdelle pienelle kainuulaiselle sinkkunaiselle, niin otathan yhteyttä.

ps. voin myös tehdä töitä tallilla vuokraa vastaan.
    pps. mulla on myös bordercollien pentu (ei ees puhuta siitä impulsiivisuudesta nyt), joten ois kiva jos hän saisi hengailla mukana tallilla.

Eli siis vasta mamman helmoista revitty vuonispoika Cadogan Veðrfölnir ja hänen uunituore omistajansa kaipaavat kotisatamaa. Tää on mun ensimmäinen yksäri, älkää kivittäkö. Sivuja ponilla ei vielä ole (eli jos sulla on tallillasi joku valmis sivupohja, niin sekin on vaan plussaa), mutta hänestä tulenee kunnon kansalainen – toivottavasti, kuka tietää mitä ensimmäinen hevosen kanssa käy. Me mennään ihan fiilispohjalla eteenpäin, joten toivon ettei tuleva koti vaadi orjallista aktiivisuutta tai sitoutumista mihinkään tiettyyn ikääntymiseen tms.

Mulla on valmiudet tehdä omat sivut ponille ja voin myös tehdä hänestä piirroshevosen mikäli se on pakollista (toiveissa kuitenkin olisi paikka jossa hyväksytään sekä piirros- että valokuvat). Kivassa yhteisössä multa varmasti irtoaa tekstiä ja sitä riittänee muillekin.

Vapaamuotoisia, mieluusti kiinnostavia tarjouksia voi heittää tähän alle tai chattiin.

🆘 Kuvia vuonohevosesta! Voin maksaa euroilla tai teksteillä. Myös yksittäiset varsakuvat kelpaavat, mutta ensisijaisesti aikuiskuvia haussa.

• Esteratsastajat

Adinassa on tilaa yksityisille ja kiva pieni porukka suuren tallin katveessa yksityistallin omassa rauhassa. Työnteko onnistuu osana tallivuokraa, varsa voi myös asua vauvavuodet pihatossamme toisten kanssa. Adinan lähistöllä on mökkikylä, jossa voi asua ympäri vuoden edulliseen hintaan järven reunalla, ihan Ounasvaaran toisella puolella, joten maisemat ovat taatut. Tallille on helppo kulkea ja keskustaan on mukava matka asioita hoitamaan, silti taaten oman rauhan. Lisää meistä voit lukea esittelystä 🙂

• Kouluratsastajat

Ratsastuskeskus Eeva(linkki alempana) on uusi mutta mukava talli, joka kaipalisi juurikin tällasia asukkaita! Tänne siis olet enemmän kuin tervetullut! Oripoika olisi tervetullut ja tallin henkilökunta myös on valmis auttamaan tuon veijarin kanssa. Sivuilla esittelyt tiluksista ja hahmoista, juoni vielä aluillaan, kun väkeä tallille etsiskellään.

Sivut on mahdollista saada tuohon samaan pohjaan ja foorumille on helppo ilmoittautua, myöskin roolipelausmahdollisuus löytyy.

Ratsastuskeskus Eevassa järjestetään myls osallidtujamäärästä riippuen aktiivisesti tapahtumia, jotka tuovat lisää potkua tarinointiin!

• ⬆

• ⬆

• ⬆

• Suomenhevoskasvattajat

Hopiavuoressa (ak) on tällä hetkellä tilaa. Kaikki nykyiset yksärimme ovat piirrettyjä, mutta meille otetaan toki myös valokuvallisiakin porukoita. Jokin tikkuheppakuva hevoslistaukseen täytyy vain olla, jotta sivu pysyy yhtenäisen näköisenä.

Hopiavuoressa koko porukka pitää huolta tallin aktiivisuudesta. Muiden hahmoja ja heppoja otetaan mukaan tarinoihin ja kuka tahansa kävijäkunnasta voi järjestää pieniä tapahtumia. Myös kaikenlaista kommentointia arvostetaan, ja muiden juttujen kommentointi onkin ollut mun mielestä ihanan aktiivista ja kannustavaa.

Hepat ovat vain yksi osa Hopiavuoren väen elämää. Spinnareita kirjoitellaan meillä jopa enemmän kuin heppatarinoita, ja suurilta osin nekin ovat yhteisöllisiä. Tallimestarimme Camilla on vastikään perustanut jopa Otsonmäen kunnan oman höntsälenttisjoukkueen, josta kävijät kirjoittelevat foorumin tapahtumat-osiossa siinä missä heppatapahtumistakin. Hahmot solmivat ja sotkevat ihmissuhteitaan suurelta osin tallilla, mutta vievät niitä mukanaan ympäri kuvitteellista Otsonmäen kuntaa ja kauemmaksikin. Aktiivisuudestaan saa palkinnoksi tosi hienoja (lue: yleensä vähemmän hienoja) kunniamerkkejä, ja saattaa niitä saada ihan muuten vainkin. Yksikin hahmo palkittiin kunniamerkillä siitä, että hänellä on kiharat hiukset. 🙂

• Sekalaisen sakin omistaja

Uskaltaisiko sitä vähän vilauttaa Helmikujaakin vaihtoehtona 🙈 Talli on todella tuore ja osittain sieltä täältä vielä hiomaton, mutta kyllä meille jo poneja mahtuu. Asukkaana on vasta omistajan oma vuonopoika Pelle, mutta kyllä meistä kahdestakin seuraa irtoaa. Tervetuloa tutustumaan 🌼

• Nostan tän vielä päiväksi ja vapaiden koittaessa saadaan ponille uusi koti!

6

934
Users

12.4k
Topics

230.2k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.