Hopiavuoren etsintäkuulutus: länkkäri-mysteeriprojekti on julkaistu, etsitään esiteltäviä hahmoja, hevosia, projekteja!

• Suomenhevoskasvattajat

Hopiavuoren hevostallilla on puuhailtu kulissien takana Lännenratsastuksen teemaviikkoa. Nyt teemaviikon runko on julkaistu.

Lännenratsastuksen teemaviikko

Tapahhtumien kutsuja ei ole vielä julkaistu ja torstain esittelytkin puuttuvat, mutta projekti kestää jo päivänvalon. Nyt etsin vielä mukaan innokkaita tekijöitä. Haluatko esitellä tarinallisen lännenhevosesi, hahmosi tai vaikka länkkäritavaraa myyvän varustekauppasi? Nyt siihen olisi tilaisuus. Myös tarinallisia valmennuksia ja muita tapahtumia pystyisi vielä tässä vaiheessa sitomaan lännenratsastusviikkoon, jos muista löytyy inspiraatiota! Karjankäsittelylajeja ei Lännenratsastusviikolla esitellä Hopiavuoren isännän eläinsuojelullisen vakaumuksen vuoksi.

Etsin myös varustekauppaa sponsoroimaan palkintoja WRJ:n alaisten tarinakisojen voittajille/sijoittuneille. Ruusukkeet tulevat omasta takaa, mutta olisi ihana antaa osallistujille jotain uniikkia. Olisiko se uniikki palkinto sinun varustekauppasi tuote ratsun nimellä varustettuna, esimerkiksi?

• Mulle voi laittaa sneak peekia länkkätapahtumasta, kiinnostaa ainakin kuulla mistä kyse ja ehkä lähtä mukaankin jos oikein innostava konsepti kyseessä ja aika ja rahkeet riittävät 🤠

• saattaa hieman poiketa siitä mitä haet, mutta tarjoan kumminkin 😄

Carbon Sportpferde on pääasiassa kilpa- ja kasvatustalli, mutta siitä on vahingossa tullut myös jokseenkin tarinapainotteinen kulissien takana. tallia pyörittää nuori kaverikaksikko, ja he seikkailevat aika-ajoin myös Huminassa, jossa on tällä hetkellä pientä kaksikkoon liittyvää tarinointia. niin kuin uusimmasta tekstarisodasta Aino Kurkisen kanssa voi päätellä, Benjamin ja Alexander ovat vähän pulassa, koska heillä on itsensä lisäksi vain yksi tallityöntekijä, joka on saamassa potkut kunhan kaksikko selviää takaisin Belgiaan, sekä 15 hevosta plus kolme uutta tuloillaan. eli siis täysi kaaos 😄

mitä Carbonilla on tarjota, on sellaisen yleisen tallityöntekijän ja hevosenhoitajan paikkaa. koska Benjamin on maailman ihanin, olisi Inarin mahdollista päästä myös estepuoliverisen kyytiin ja kehittämään ratsastustaitojaan Benjaminin valvovan silmän alla, jos näin tahtoo. saman maan rajojen sisällä sijaitsee myös Benjaminille ennestään tuttu Boelens, jonne voidaan Inarille järkätä myös mahdollisuus työskennellä vaikka viikon tai parin verran nuorien hevosten keskellä. Inari saa halutessaan ottaa myös oman pollen mukaansa, mutta hänelle voidaan katsoa myös meiltä joku tietty hevonen, jonka kanssa pääsisi touhuamaan vähän enemmän. kaikilla hevosilla ei ole vielä luonnepätkiä, mutta jokaisesta on mun pään sisällä jo tietynlainen kuva, että ne ovat tulossa 😅

mulla on itselläni alkanut IRL-opinnot about kuukausi sitten, joten bittiponeilu on vähän jäänyt taka-alalle. multa saa kuitenkin halutessaan tukea tarinointiin ja vaikka en itse ehdi tarinoida hirveän usein, niin multa saa aina kysyä ja Benjaminia ja Leksaa saa käyttää omissa stooreissaan ! tähän suosittelisin kuitenkin lukaisemaan Huminassa olevat tekstit läpi, niin saa persoonista vähän enemmän irti 😊 Benjaminilla on tallin pihaan hänen itsensä rakennuttama luksuslukaali jossa Alexander myös bunkkailee, ja siellä on tarpeen tullen tilaa myös Inarille.

• Piirrosharrastajat

Brittonia Yard B&B
    Downcliffe Rd, Baxtershill, Warwickshire UK

Tilan toimintaan kuuluvat: bed and breakfast-majoitus, hevosavusteinen lasten- ja nuortenterapia, valjakko- ja harrastetalli.

Brittonia on pieni perheyritys jota pyörittävät irlantilaistaustainen äiti ja tytär Bethany ja Abigail Auley.
    Bethany on nuorisoterapeutti ja matkailuyrittäjä neljänkymmenen puolipaikkeilla, Abigail parikymppinen hevosharrasteohjaaja ja/tai ratsuttaja, käytännössä ihan vaan heidän omille hevosilleen. Heidän lisäkseen tilalla on vakituisesti töissä ja asumassa myös seudulta kotoisin oleva romani Ambrose Sebastian Grey, reilu kakskutonen “tallimestari” ja/tai yleismies. Muu kävijäkunta on vaihtuvia kyläläisiä, terapia-asiakkaita ja B&B-vieraita.

Ei ehkä se unelmien au pair -paikka, pikkuinen takapajula keskellä Englannin vanhahtavinta murrealuetta, mutta mahdollinen pesti joka tapauksessa, ja taatusti sellainen, josta riittää kirjoitettavaa kotiin.
    Oxfordiin ajaa Brittoniasta noin tunnissa, joten tarvittaessa sivistyksenkin pariin on mahdollista päästä. Birmingham on vielä lähempänä, ja potentiaalisin shoppailupaikka.

Hevoset - melkein kaikki isoja työhevosia tai englantilaisia show-tyyppejä - ovat pääasiassa leppoisia tapauksia ja pihattokaakkeja, mutta kaipaavat aina huolenpitoa. Talven hallikaudella voi myös lähteä kilpailuihin auttamaan Abigailia jos joku siistimmistä ratsuista pyörähtää näytöskehissä.
    Toisinaan apua saatetaan tarvita myös keittiössä tai päärakennuksen neljän vierashuoneen siistimisessä. Tai että joku hurauttaisi tukkuun tai postiin kerran viikossa tai parissa hakemaan jonkun laatikon. Työntekijälle hoituu asuminen ja jonkintasoinen ruokailu talon puolesta osana sopimusta, ihan jo johtuen siitä millaista toimintaa täällä pyöritetään.

IRL-hommat pitää Brittonian sivuja aina hiljaisena, mutta siksi mä siitä itse niin pidänkin.

Käytössä ei ole foorumia eikä mitään isoa kävijäkuntaa, se on käytännössä ihan vihkotalli.
    Se meinaa kuitenkin sitä että oman hevosen saa ehdottomasti tuoda messiin, palautetta saa multa aina kun ketään muita ei ole tiellä, ja myös tallin oman pienen hevosmäärän kanssa pääsee nopeasti tutuksi.

Hyvin voisi pykätä pystyyn vaikka yhdessä jaetun blogin tai kevyemmin esimerkiks pelkän google docsinkin, jonne päivityksiä voi raapustaa.
    Mielelläni kirjoitan myös itse kolmella henkilökuntahahmolla tekstejä vastineeksi, kun sellainen on käytännössä tilan ainoa toimintamalli.

Käytännössä tarjoan siis vapaata hiekkalaatikkoa johon saat tulla leikkimään, mikäli se viehättää.

Mikään Brittonian suhteen ei ole kovin kiveen hakattua, nummilla on aina sumua, joten kysy ja ehdota jos Inaria tällainen ilmoitus kiinnostaa!

🤠 länkkärijutut kiinnostaa myös vaikka mulla ei omaa aktiivista lännentallia nyt tähän hätään ihan heti olekaan. Haluaisin kyllä lännenhevosen vielä joskus ja varustekauppa on yhä suunnitteilla.
    Jonkin sortin paimennusta ja askellajihommia lännen sijaan kyllä idässä Tsingis Derbyssä.
    Kerro ihmeessä jos kaipaat ylimääräistä roikkujaa salaprojektiin.

• Suomenhevoskasvattajat

Ihan paha mieli tulee, kun tarjoatte molemmat niin hienoja ja mielenkiintoisia paikkoja, että harmittaa, kun ei kaikkiin voi jakaantua. Molempien talleissa on oikeasti puolensa, ja uskon, että Inari viihtyisi kaikissa. Luulen, että olen kuitenkin tehnyt päätökseni – mutta varmuuden vuoksi nukun vielä yhden yön ylitse ennen kuin otan yhteyttä yksityisviestillä. Olen vetkutellut näin kauan just siksi, että tykkään molemmista talleista. Kiitos ihan tosi paljon tallien näyttämisestä!

J:lle esittelen salaprojektiani myöskin huomenna. Jollakulla vähän taas työt venähtivät (tasan 12 tuntia tuli juuri täyteen ja lopetin tältä päivää). Onneksi töiden suhteen pahin on takana ja voin taas hukuttautua mielikuvitusheppoihin ja mahtavaan salaprojektiin.

Salaprojekti etsii edelleen lisää tarinalänkkäreitä. Ei tarvi olla edes varsinainen Tarinaheppa isolla T-kirjaimella: kunhan olisi luonnetta, (piirrettyä tai kameralla otettua) kuvaa ja kunhan heppa olisi sinulle itsellesi niin spesiaali, että haluaisit näyttää sitä vähän maailmalle. 🙂 Myös joka ainoa tarinallinen länkkärihahmo, oli hän sitten tallinomistaja ja mestari, tai ekaa vuotta ratsastava aiheesta kiinnostunut ponityttö, kiinnostaa minua tämän projektin tiimoilta. Ottakaa yhteyttä vain vieläkin: väkeä on, mutta ei liikaa. Länkkäriprojektin tutkaileminen ei vielä sido mihinkään. 😄 Pian saan myös julkaista tiedon siitä, mitä tämä kaikki salamyhkäisyys koskee.

• Mä voisin innostua länkkärihommiin 🤠

• Suomenhevoskasvattajat

Nyt salaprojektin runko on julkaistu! Tekijöitä ei ole kuitenkaan koskaan liikaa. Haluaisitko mukaan julkistettuun salaprojektiin? 🙂

• Tarinaheppailijat

Toi linkki ei taida olla ihan oikein tällä hetkellä? 😁 Ja tulikohan mun yv silloin aiemmin perille tähän liittyen? En oo ainakaan vastausta saanut 😊

• Suomenhevoskasvattajat

@tanttu :DDDD viimeinen mun kutsua varten kopioima kuva, voi huvanen aika kuulkaa. 😄 Taitaa olla aika vaihtaa kone uuteen, kun piti käynnistää uudelleen että sai copypastattua.

On sun viesti tullut ja mä muistan, että olen sen lukenutkin, mutta ilmeisesti unohdin kun en heti reagoinut. 😮 Nyt mun pitää tunnin verran tehdä muuta, mutta palaan siihen

• Olisikohan mahdoton ajatus, jos tuo keskiviikon ei-länkkärien tuotoskisa olisi avoinna esim. enintään viidesti sijoittuneille? Mun molemmat silmäterät on sijoittunut yhden ainoan kerran eikä ole enempään osallistumassa, ni vähän harmi, jos eivät sen takia saa osallistua. Toki ymmärrän jos ei onnistu 🙂

• Suomenhevoskasvattajat

@tuire olisi 😄 Vaihdan sen: ei se ole niin nuukaa, jos se inspiroi tekemään tuotoksia

• Tarinaheppailijat

Gäägs, yritän ennen tätä H-hetkeä saada OWR:n ja A&B:n sivut toimintaan. Osan olenkin jo siirtänyt uuteen osoitteeseen, mutta koska mikään ei mene koskaan niin kuin Strömsössä, ulkoasu pissasi ja täytyy sitä vielä fiksailla sekä lisätä hyllyille pari tuotetta 👉

Mutta hyvältä näyttää kutsu! Tästä voisi vaikka itsekin kirjoitella jotain 🤠

• Suomenhevoskasvattajat

WRJ:n alaiset tuotoskisat julkaistu! Toivottavasti tehtävänannot kuulostavat teistä inspiroivilta! Nyt osallistumaan!

Tänään päivitän vielä pääsivun ja yritän ehtiä luomaan myös leikkikisoille kutsun. Ainakin valmennuksiin on tulossa hieman muutoksia.

• Suomenhevoskasvattajat

10

937
Users

12.4k
Topics

230.8k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.