Mitä kaipaat virtuaalikylältä?

• Piirrosharrastajat

Piirrostallia perustaessa tuli perustettua virtuaalikylä, jonka aluksi ajattelin vain toimivan majoituspaikkana omalle tallille. Päätin kuitenkin tarjota 5 muutakin tonttia, joista yksi on jo varattukkin. Tällä hetkellä sivut ovat tässä kunnossa, lisäksi tulee kartta jossa näkyy mm. maastoreitit, uimapaikat jne. mutta tuota enempää infoa itse kylästä tuskin tulee, jotta mahdollisilla kyläläisillä on mahdollisuus käyttää omaakin mielikuvitusta.

Ongelmaksi tulee nyt se etten tiedä yhtään millaista toimintaa järjestää kyläläisille, vai haluavatko mahdolliset kyläläiset edes mitään yhteisöllisyyttä vai ainoastaan paikkakunnan minne sijoittaa tallinsa? Aktiviteetiksi miettinyt roolipelaamista, jonkin sortin kilpailuja, esim. kylän oma cupin tapainen tapahtuma, mutta ei cup niitä on liikaa*. Vaikka muut tallit ovatkit piirrettyjä en rajaa kyläläisiä pois vaikka kylällä olisikin valokuvat.
    *edit: 18.8. klo 17.30

Yhdelle tontille kahden varatun lisäksi on mahdollista saada maneesi, muihin mahtuu ainoastaan kenttä. Kuitenkin käytössä on yleinen maneesi ja kenttä, jolle tulee aikataulu että milloin on kenelläkin käyttövuoro. Muuta oikeastaan ei ole suunniteltuna, foorumia olen pohtinut mutta mitä sinne sisällöksi?

• Millaista toimintaa itse kaipaisit kylältä vai kaipaisitko ollenkaan?
    • Onko sinulle yhteisöllisyys tärkeää vai haluatko olla omissa oloissasi?
    • Vapaa sana on tervetullutta!

• Piirrosharrastajat

Etusivulle, auttakaa ihmistä mäjessä!

• Muokkaisin ihan ensimmäisenä tietosivua niin, ettei se ole täysi kopio Auburnin Faktat-sivusta. Jotenkin omaperäisemmin, ettei tulisi matkittua fiilistä. Tämän myötä hylkäisin myös “Cup” nimityksen ja keksisin siihenkin jotain omaperäisempää, koska nykyisin tuntuu olevan paljon cupeja. Onnee kehittelyyn! 👍

• Mielestäni tuo tietosivu ei nyt ole niin pahasti kopioitu, mutta ymmärrän mitä @Inna tarkoittaa. Joka tapauksessahan nuo asiat joutuu listaamaan, jos haluaa asiat selkeästi ja lyhyesti esille, toki tuota muotoa voi muuttaa. Itse tykkään ideasta ja se on mielestäni todella kiva, saattaisin olla kiinnostunut jopa tontista kun tämä valmistuu täysin 😉

// Kysyit yhteisöllisyydestä, mielestäni se on aina kiva. Vasinkin jos vartavasten on luotu kaupunki, jossa on eri omistajien talleja. Niiden kesken voisi järkkäillä vaikka ja mitä!

// Foorumi tosiaan olisi ehkä kiva lisä(?) Jos sinne saisi joka talli oman alueensa, jonne voisi esimerkiksi esitellä hahmonsa, ja roolipelaus olisi mahdollista? Toki riippuu siitä millainen tämä kylän kokoonpano lopulta on. Jos kaikki ovat sellaisia kirjoittaja tyyppejä, niin silloinhan tuo olisi ihan kiva lisä, mutta jos vain muutama… niin onko sitten tarpeen?

• Piirrosharrastajat

pakko nyt se kommentida että kun “cup” on ihan kansainvälinen ja yleistajuinen termi minkä tahansa lajiselle, ja missä tahansa järjestettävälle, yleensä osakilpailuista koostuvalle isommalle arvokilpailulle, niin en ihan ymmärrä miten se on omaperäisyydestä kiinni että kuka sitä käyttää 😅 ei kai se auburnilaisten keksintö sinällään ole?

mutta hauska nähdä että Kruuneksasta tulee jotain isompaakin, ja nimi pääsi näin hauskaan käyttöön! tykkään virtuaalikylien ideasta, ja vaikka mulla ei itselläni olekaan suomalaista tallia, nämä on aina söpöjä seurata.

Ehkä Kruuneksassa voi joskus käydä jotain kesäraveja tai jouluisia käsityömarkkinoita sit vaikka hahmot lomaillessaan katsomassa! Tätäkin varten voisi joku vierasfoorumi olla ihan kiva, kuten @Marjahilla ehdotti.

• Piirrosharrastajat

@inna mitenhän tuota muuttaisi ettei näytä samalta? Tollaset lyhyet infosivut on aika vaikeita saada omaperäisiksi asettelulla. Kasasin tosiaan tiedot itse wikipediaa apuna käyttäen ja sen jälkeen katsoin vain että en jaottele asioita/käytä tismalleen samoja väliotsikoita kuin Auburnissa. Tosiaan en halua cuppia järjestää niitä on niin monia jo, käytin sanaa ilmaisemaan minkä tyyppistä tapahtumaa miettinyt 🙂

@Marjahilla juuri jotain tommosta mietinkin, että iso tapahtuma olisi sellainen missä kaikki tallit olisivat mukana. Foorumille miettinyt juurikin tuota, että jokaiselle tallille oma alue jonne tulee esittelyt talliporukasta. Roolipelaamiselle tulisi sitten oma alueensa, jos sellainen on kyläläisten mielestä tarpeen. Niin moni asia riippuu sitten tyypeistä, jotka tuovat tallinsa Kruuneksaan 😄

• Piirrosharrastajat

@j kiitos nimestä, se tuntu heti passelilta ja tästä tosiaan tuli vähän isompi kuin ajattelin… Ja kaikki vaan yhden tallin takia 😄 Foorumille tosiaan ajattelin sitten sellaista aluetta minne voi vieraatkin kirjoitella, muut alueet suljettu mutta voi kuitenkin katsella 🙂

Pitää alkaa näitä ehdotuksia ottamaan ylös.

• Piirrosharrastajat

(Ja infosivujen muotoilusta vielä, että johan mullakin oli kaks viikkoa sitten tämän tarinan sisällä listattu Brittonian lähikylän statistiikkoja.
    En ollut aiemmin Auburnin faktasivuun tutustunut, mutta kyllähän siinä samanlainen tarkoitus näkyy olevan. Listat on näppärä tapa välittää tietoa, vaikkeivät tässä esimerkissä tarinaformaatista johtuen ranskiksilla olekaan.)

• Ulkonäöllisesti pystyy tekemään vaikka minkälaisia. Muotoja on monenlaisia ja nyt se on erittäin paljon lähellä Auburnin tyyliä, siksi asiasta sanoinkin. Kuten nyt esim. J:n linkkaamassa tarinamuodossa olevassa statistiikassa 💁 En nyt todellakaan tarkoittanut Cupista, että Auburnin ylläpito olisi sitä keksinyt. Lähinnä niitä tuntuu nyt olevan sen verran liikkeellä, että jos on sellainen, joka haluaa erottua massasta, käyttäisi eri nimitystä 😅

• Piirrosharrastajat

@inna valitettavasti tommonen kaksi palkkinen tyyli on yleisessä käytössä. Mulla ei ole kykyä kirjottaa samanlaista tarinamuotoista kuvausta kuin J:llä, yritin kyllä ja sain aikaseksi kolme lausetta kahden päivän aikana. Jos keksit keinon jolla ei näytä samalta kuin Auburnissa, mutta siihen ei tartte kuin ranskalaiset viivat otan ehdotuksia vastaan 🙂

• Sekalaisen sakin omistaja

Kroneksås Horse Show?
    (irl toki olemassa Power Park Horse Show ja Helsinki International horse Show ym…)

• Piirrosharrastajat

@anarchy hmm… tuossa olisi ideaa, olisi ainakin eri nimi josta saa väännettyä eri variaatioita. Itsellä tuli mieleen Kroneksås SIM-horse Show, jotta erottaa IRL horse showsta 🙂

• Horse Show on kyllä kiva eikä sitä ole vielä käytetty kauheasti! Mä vaan ainakin yhdistän sen johonkin isompaan kuin vaan kylän sisäiseen mestaruuteen (tulee mieleen Helsinki Horse Show, Gothenburg Horse Show, Falsterbo Horse Show jotka on kaikki kansainvälisiä GP-tason tapahtumia) 🙂 Mutta on se mun mielestä silti omaperäisempi kuin Cup!

Olis hauska nähdä välillä suomen- tai ruotsinkielisiä kisoja! Mulle tuli mieleen esim Kroneksås Mästerskapet (ei varmaan oo kieliopillisesti oikein, mutta jotain vastaavaa kumminki) tai Kruuneksan Mestaruus. Jos kuitenkin englannin kieli iskee niin mun henkilökohtainen lemppari olis Kruneksås Trophy (tähän vois liittää jonkun nätin pystin jonka voittajatalli/-ratsukko sais heittää etusivulleen ensi vuoden mestaruuteen asti)! 😄

• Piirrosharrastajat

@aurinko tässä olikin todella hyviä ideoita, tuo ruotsinkielinen nimi tapahtumalle ehkä kaikkein paras koska valtaosa kylästä on ruotsinkielistä! 🙂 Mästerskap näyttäs olevan mestaruuskilpailu ruotsiksi eli olisi sitten joko Kroneksås Mästerskap/Häst Show tai jotain vastaavaa.

Joo tarkoitus olisi sitten jotakuta pyytää piirtämään palkintoja, jotka saa sitten hevosen/tallin etusivulle lisätä.

• Piirrosharrastajat

Uppia, kasailen huomenna vähän muistioon juttuja ylös ja saatan ehkä vilauttaa suunnitelmaa teille että mitä muutoksia olisi hyvä tehdä 🙂

• Piirrosharrastajat

Hoppistakeikkaa, piakkoin alan kasaileen muistioon suunnitelmaa toiminnasta 🙂

• Piirrosharrastajat

En tiedä, sotkeeko tämä nyt aiheen tarkoitusperää, mutta koen tarpeelliseksi oikaista omasta puolestani tätä “samankaltaisuutta”.

Muotoiluthan kiertävät tallilta toiselle, trendit näkyvät ulkoasuissa ja asettelut vaihtuvat. En näe, että tässä olisi ketään loukattu (Auburnia tai sen kummemmin ketään muutakaan), vaikka faktasivu on ollut meillä tuossa mallissa jo toiminnan alettua. Väkisinhän vaikka esimerkiksi sukutaulut ovat toistensa kopioita, sillä talleilla on paljon esille laitettavia samoja tietoja, joiden muotoilut muistuttavat tahattomasti toisiaan!

Ehkä vähän ihmettelen @J. n tarvetta puhua monikossa “auburnilaisten keksinnöistä” ikävään sävyyn, sillä kukaan (Innakaan) ei ole täällä kuitenkaan mitään sellaisiksi väittänyt 😄 Ymmärrän kuitenkin, että nämä ovat aiheita, jotka aina nostavat keskustelua hyvän maun rajoista ja siitä, mikä on vain samantyylistä ja mikä kopiointia. Tässä tilanteessa voin vain sanoa, että ehkä se kopiointi on kuitenkin liian vahva sana.

Cup-asiaan otan sen verran kantaa, että ehkä juurikin Kruuneksa Cup olisi ollut vähän mielikuvitukseton. Ei Cup-sanan takia, vaan kokonaisuuden: pikkukylän mukaan nimetty Cup olisi kyllä ollut ihan kuin Kalla Cup. Mutta haluan painottaa, että se on vain oma henkilökohtainen mielipiteeni, joka varmasti on ihan ymmärrettävä 😂

Hauskana yksityiskohtana mainittakoon, että vuosia sitten pidin tallia nimeltä Rävholm, ja siellähän se nyt on, Kruuneksan naapurikylänä 😂 kyllähän nämä ideat/nimet/kaikki kiertävät, se on sitten eri asia, missä menee se raja matkimisessa (jota luojan kiitos ei tässä vaiheessa elämää jaksa enää hirveästi vatvoa, toisin kuin ehkä teininä).

Sen sijaan minulta lohkeaa iso peukku Kroneksås Mästerskapille/Häst Showlle 👍 Korvat valuu hunajaa, aivan ihana! 😄

Pahoittelut aiheen “sotkemisesta” ja tsemppiä virtuaalikylälle! 😊

• Pakko huomauttaa että tuo Cup ei ollut alunperinkään eepun tarkoitus tai mikään vaihtoehto tai päätetty juttu, kuten hän on monesti jo maininnut. Se oli vain esimerkki. Lukee ylhäälläkin selvästi, joten sen mauttomuutta on turha mielestäni kommentoida, kun kaikki on samaa mieltä.

// Tuo Kroneksås Mästerskap kuulostaa ihanalta ja multakin ääni sille 🙂

• Piirrosharrastajat

@marjahilla olen pahoillani, jos luit kommenttini kärkkäällä sävyllä? Asiasta puhuin vain ja ainoastaan sen takia, kun se oli keskustelussa otettu esille osittain Auburnin takia (tai niin ymmärsin) 😊 Mielestäni kirjoitin selkeästi “olisi ollut”, en niin, että se olisi enää edes vaihtoehto!

• Piirrosharrastajat

@sage sori jos olin ärhäkän oloinen, tässä oli nyt tuplana pientä väärinymmärrystä

Innan kommentista olin saavinani sellaisen fiiliksen että cuppiakin nimenomaan käsitteenä ja sanana liitettiin auburniin, ja että siksi sellaisen käyttö olisi muilta talleilta jotenkin halpa temppu.
    Sitä ajatusta siis kritisoin, enkä Auburnia tai Auburnin toimintaa - teidän jaksaminen kaiken järkkäilyyn ja sivujen rakenne on sellasta jota jaksaa ihailla aina!

4

932
Users

12.3k
Topics

228.2k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.