Piirroskeskustelu
-
@jennie Kiitos! Mulla on Art Aquan värit. Sain joululahjaksi tämmösen "aloitussetin" missä oli noi värit (12kpl), siveltimiä ja lehtiö. Tällä hetkellä mulla on tämä Cansonin lehtiö, musta tää tähän mennessä testailluista ollut paras. Mun ymmärtääkseni vesiväripaperia hankkiessa kannattaa kiinnittää huomiota tohon g/m² lukemaan eli paperin paksuuteen (esim. tossa Cansonin pohjassa 200), mitä isompi luku sitä enemmän veden käyttöä paperi "kestää". "Normaalin" ohuen piirustuspaperin kanssa on turha yrittää, kokemusta on
-
Helssalle pari uutta kuvaa
-
Mua niin ilahduttaa nähdä paljon käsin tehtyjä kuvia! Itse vuosikaudet piirtelin lähes pelkästään digitöitä, mutta nyt kun piirtokone hajosi eikä vielä ole sopiva hetki panostaa uuteen laitteeseen, olen tosiaan palannut käsinpiirtelyn pariin itsekin. Pulmallista sikäli, että oon käytettävissä olevaan aikaan nähden hidas piirtämään = mitään ei valmistu, ja kun ei ole skanneria, digitoiminen on vähän turhauttavaa puuhaa. No, näillä mennään!
Mä kaipailen jo kevättä Granni pääsee kevät-kesäkaudella leikittelemään maastoestehommilla
Edit:
Vaikka yo. kuvassakin vauhtia on, sanoisin että JOTAIN kypsymistä ja kehitystä on parin vuoden takaiseen maastoestemenoon tällä ratsukolla -
Teidän upeita kuvia katsellessa uskaltauduin tänään printtaamaan itselleni vähän tekemistä tälle iltapäivälle/illalle ja saas nähä mitä tästä tulee
-
Joku aika siinä meni, mutta jaksoinpa taas pitkästä aikaa piirtää jotain diginäkin! Tässäkin tosin meni vain reilu tunti, eikä tuo seppele ole edes omaa käsialaa, vaan pixabaysta, mutta kai se nyt jotain on? Kuvassa on Leia-poni, joka kipusi hyvin nopeasti mun omalle lempparilistalle
-
Kuvassa uusi iberianpuoliverinen Commemoratio LH -
Kuvassa Lukaris Delicacy -
Tänään iski kauhee inspis piirtää Aragonille ja omistajalleen Magnukselle yhteiskuvaa! Vaikka mulla on (ollut) vaikka ja mitä hevosia, niin silti Aragon on näin viiden piirroshevosteluvuoden jälkeen edelleenkin se ykköspiirrosheppa. Tykkään myös tästä mun ihmishahmosta, se on semmonen mukava piirrettävä.
Aragon tosiaan alkaa olla jo enemmän ja vähemmän vanha hevonen joten tottakai sille piti piirtää ekat harmaatkin.
Ja tosiaan aivan ihania ja upeita piirroksia taas kaikilla, ihanaa että jaksatte piirrellä niin aktiivisesti!! Varsinkin kaikki puu- ja vesivärityöt, oi että Ite en osaa värittää värikynillä enkä varmaan koskaan opikaan (koska laiskuus).
-
Hei, te taitavat käsinpiirtäjät ja -värittelijät! Täytyisi hankkia uudet puuvärikynät, että akvarellikynät. Onko teillä merkkisuosituksia, mitkä olisi laadukkaita, kestäviä, kivoja (mitä hyviä ominaisuuksia kynissä sitten arvostaakin)? Erityisesti sellaiset setit, joissa olisi maanläheisiä sävyjä (kaikki ruskeat, harmaat, vihreät, MUSTA - ehkä jopa erikseen mustien kynien paketti, se kun kuluu auttamatta eniten ).
Saa suositella
-
@alexiina-c Mä ostan aina Faber-Castellin Polychromos kyniä kun niitä saa pakkauksien lisäksi yksittäisinä! Niitä saa jostain paikoista tilattua. Itelle ne on ollu hyviä kyniä, kestää kohtuullisen pitkään varsinkin jos ostaa kerralla vähän varastoon ja värit hyviä, ehkä vähän pehmeitä eli jos ei pehmeämmistä kynistä tykkää niin voi olla ettei sovi. Miinuksena ehkä se, että ovat yksittäisenä kyllä melko hintavia monessa paikkaa, mutta mun mielestä ne on kyllä olleet hintansa väärtiä!
-
@valooooo Otanpa nimen ylös! Tarkoitatko "pehmeydellä" värin ns. voimakkuutta (täytyykö värittää vahvasti), vai kynän tuntua ja terän pehmeyttä?
-
@alexiina-c Enemmän tuntua ja terää!
-
-
Hoi piirrosväki, olisiko intoa väellä taas osallistua tuotoskilpailuihin? Järkkäsin Kultasaaressa viime vuonna ne yhdet KRJ:n alaiset tuotoskilpailut, joissa oli myös yksi kuvaluokka, ja silloin ainakin tuli hieno määrä osallistujia! Nyt mietin järkkääväni KERJ:n alaiset vastaavanlaiset kenties huhtikuun loppuun tai toukokuun alkuun. Löytyykö innokkaita osallistujia eli kannattaako järjestää?
Aiheena toki luvassa kenttäratsastukseen liittyvää ja varmaan jotain merellistä, kun kerta rannan äärellä hypätään. Onko liian tylsää, jos täytyy vain toteuttaa joku tilanne esteellä? Jotenkin mietin tunteiden välittämistä siihen yhdistää ja ehkä joku teema (esim. meri, metsä, vastakohdat, joku tietty väri), mutta koen kuvaluokkiin teemojen keksimisen vaikeammaksi kuin tekstiluokissa
-
@sonja Ehdottomasti kiinnostaisi!
-
@sonja Voisin osallistua Estetilanteen toteuttaminen ei oo ainkaan musta tylsää, tykkään piirtää estekuvia
-
@sonja Kiinnostaa paljon!!
-
@sonja koulukisat kiinnostaa todellakin
-
Eiköhän pistetä siis toteutukseen, kolmellakin osallistujalla saa jo kilpailun aikaiseksi! Toki enempikin saa tulla 🤭
Sori @Raituva, nyt oli kyseessä tosiaan kenttäkisat. Mutta varmasti tulee vielä myös koulutuotoskisoja tulevaisuudessa!
-
@sonja Ah voi harmi, no joskus miettinyt Ullan kokeilevan kenttäratsastusta, let's see