Suljettu

• Tarttisin nyt teiän mielipiteitä. Mä oon päättänyt vaihtaa Naavisemon nimen johonkin toiseen ja tehdä uudet sivut jne. Mutta, mulla on vaikeuksia päättää minkä valitsen. Oisin kiitollinen jos äänestäisitte sitä, joka kuulostais teidän korviin kaikkein kauneimmalta/mielenkiintoisimmalta/yksinkertaisesti parhaalta. Kertokaa myös ihmeessä, jos joku on jo käytössä. Porotila tulee sijaitsemaan samassa kaupungissa Ansamaan kanssa, kunnassa nimeltä Pahanto.

– Toki saa ehdottaa myös jotain joka ei ole tässä, mutta olisi samantyylinen. Mä oon viimeaikoina tykännyt kovasti haka loppuisista.
    – Haluan Naavisemon imagosta nyt hieman juromman, tai mikä sitä kuvastaisikaan parhaiten.
    – Olen jo miettinyt visuaalista ilmettä päässäni ja yhdistän paikkaan korpit ja sellaisen perussuomalaisen, vähän karun maiseman.
    Ehkä jopa vähän aavemaisen tunnelman, mutta sitten samalla kuitenkin jotain lämmintä ja kutsuvaa.

• Kalppinokka |
    Jakurahaka
    Häkärähaka
    Vanamo

• Sekalaisen sakin omistaja

Kalppinokka ||
    Jakurahaka
    Häkärähaka
    Vanamo

• Tarinaheppailijat

Kalppinokka ||
    Jakurahaka
    Häkärähaka
    Vanamo |

• Raviharrastajat

Mun korvaan parhaalta kuulostaa noista Vanamo. Mulle vaikeita lukea (ainakin ensinäkemältä) ja lausua on Jakurahaka ja Häkärähaka. Ja niissä taitaa muutenkin olla yleisesti rumaksi ajateltuja äänteitä 😆 Kalppinokka taas ei nappaa samalla tavalla kun Naavisemo, joten ehdottomasti Vanamo. Muita vois olla esim. Alpi, Heisi, Tädyke, Esikko, Huove, Takkala, Kahma, Utukka tms… (en tiedä eh) Eli siis:

Kalppinokka ||
    Jakurahaka
    Häkärähaka
    Vanamo ||

• @casper Noista ehdotuksista eniten mun mieleen on Huove ja Utukka… noista tykkään jostain syystä, mutta ehkä kuitenkin tulee liian pehmeä kuva… Jakurahaka ja Häkärähaka voi kyllä pistää jonkun silmiä ristiin… se on totta.

• Piirrosharrastajat

Muistelisin, että joskus ainakin oli Vanamo-niminen talli, mutta en tiedä onko enää aktiivisena. 🤔 Äänestän Jakurahakaa, hauska nimi!

Kalppinokka ||
    Jakurahaka |
    Häkärähaka
    Vanamo ||

• ♞ Puoliveriharrastajat

Kalppinokka ||
    Jakurahaka |
    Häkärähaka
    Vanamo |||

• Kalppinokka |||
    Jakurahaka |
    Häkärähaka
    Vanamo |||

• Vanima/Vanimo on ilmeisesti ainakin joku suokkitalli, joten ehkä ei sitä Vanamoa kuitenkaan. Ja ehkä se on mun makuun kuitenkin hieman persoonaton.

Aloitusviesti päivitetty, ulkoasu juttuja ❤

• WESTERNRIDERS

Komppaan @Casper:ia, että nimet pistää silmät ristiin ja ovat vaikeita lukea sekä lausua. Nykyinen nimi on suosikkini, joten sääli, että ajattelit vaihtaa, mutta jos todellakin haluat “karumpaa” mielleyhtymää, niin kieltämättä Naavisemo on aika pehmeä (ja kaunis) nimi. Jos näistä uusista ehdotetuista joku pitäisi valita, niin varmaan Jakurahaka. Kuulostaa sinänsä ihan hauskalta, kunhan siihen ensin tottuu.

Eli:
    Kalppinokka |||
    Jakurahaka ||
    Häkärähaka
    Vanamo |||

• @alexiina-c Jep, olen kyllä sitä mieltä että Naavisemo on kaunis ja sulava nimi sanoa, mutta nyt kaipaan jotain ihan uutta ja nimi on iso osa! kiitos mielipieestä kuitenkin. Kai mun pitää miettiä vielä pari uutta vaihtoehtoa…

• Mitä sanotte jos nimi ois…

– Joiku
    – Seita tai Sieidi (tarkoitti ainakin haltijaa)

Myös Kahvinporot ois kyllä melko hauska 😆

• Piirrosharrastajat

@marjahilla en itse asettaisi saamenkielistä kansanperinteeseen liittyvää nimeä virtuaaliporotilan nimeksi, koska ihan pelkän estetiikan ja eksotiikan nimissä saamelaisuuden hyödyntäminen tuntuu mulle vähän tökeröltä matkailututkimuksen opiskelijana (tästä on tietty eriäviä mielipiteitä, varsinkin kun kyseessä vaan kevyt piirrosharrastus, enkä tiedä sun taustoja tietenkään joten en rupee sen enempää vänkäämään :D)

Se sikseen, Jakurahaka on mun mielestä ihana! Oikeasti Lappilaisen kuuloinen mutta hauska.

• @j Puhutko siis Sieidistä? harmi kun itsestä se on niin kaunis… eikä sen lappalainen tarvi olla… kun tila sijaitsee keskisuomessa

• Piirrosharrastajat

@marjahilla onhan se nätti sana! Saamen kielet on kauniita 🙂 mua vaan itseä vähän risoo kun saamelaisuus on pinnalla niin usein nimenomaan vaan ikäänku eksoottisena mytologiana? ja mun omalla opiskelualalla joutuu miettimään ite suomalaisena asenteitaan saamelaisuuden suhteen kun suomen matkailu ratsastaa sillä niin pitkälle.

Suomalaisia poronomistajia (ja ruotsalaisia ja norjalaisia) kun on kuitenkin myös irl paljon saamelaisten lisäksi, niin on se vähän hassu, varsinkin jos tilan tarinaan ei saamelaisuus liity, vaan kyseessä on nimenomaan suomalainen tila keski-suomessa. Niin en itse lähtis sillon käyttämään välttämättä sitä vierasta kieltä sit siinä nimessä.

Mutta siis ihan mielipidekysymyksiähän nää on ja virtuaaliharrastus on totta kai ihan virtuaaliharrastus - onhan mullakin esim. Brittoniassa yks tallin ihmishahmoista romani vaikka vähemmistökulttuuri hekin myös Briteissä

Älä ota liian raskaasti jooko 😄 🙈 en mä haluu olla ilonpilaaja tai joku nyree kukkahattutäti. Enhän mäkään mongolialainenkaan ole ja yks talli sijaitsee siellä silti.

Mut siis tästä syystä ite käyttäisin mieluummin suomenkielistä tilannimeä jos tilan sijainti ja/tai kuvitteellinen omistajakunta ei ole saamelaista.

• @j Aa aivan, mä en osannut ajatella mitään tuollaista. Yritin vain miettiä jotain nättiä, mutta ihan ne perus suomalaiset on jotenkin tylsähköjä itselle, ja hain jotain erikoisemaa, ei mitään Mustikkamutka, Kielouoma 😆 Kun samalla en haluaisi mitään englanninkielistäkään tai muun maan, kun sijaitsee suomessa. Porot liittyy kuitenkin lappiin, joten mietin sitäkin kautta. Pidän kyllä saamelaisuutta itsekkin mielenkiintoisena, mutta en osannut ajatella ettei ole kohteliasta(?) ottaa sieltä nimiä. Pitää kai vielä miettiä jotain muita vaihtoehtoja. Jakurahaka on ehkä vähän liian huolettoman oloinen… tai miten sitä nyt sanoisi 🙂

// Kahvinporot alkaa vaikuttaa kokoajan vaan parhaimmalta xD (joo sehän sitten on tosi vakava)

• Jos Jakura on liian huoleton ni mieti sillee et se kuulostaa Yakuzalt

• @nikki hah… Jakurahaalla on jotain salaisia sivubisneksiä… xD

Mietin myös sellaista kuin Ajastaika. Luirumi on hassu, mutta tarkoittaa tylsästi sähköä. Mutta taika loppuinen ois kans nätti. Mutta kyllä tuo Jakurahaka menee, jos ei nyt mitään ihan ylivoimaista yhtäkkiä keksi.

17

960
Users

12.7k
Topics

236.9k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.