Western-mallisto, vaikuta! (+mallihaku)

• Piirrosharrastajat

Heissan hei, tämä brittiesteetikko repäisi ja ryhtyi suunnittelemaan western-ratsastajille suunnattua vaatemallistoa teidän kaikkien virtuaaliharrastajien käyttöön!
    Kauluspaitaluonteensa takia osa näistä soveltuu varmasti myös muihin historiallisiin lajeihin tai arkikäyttöön.

Käytännössä halusin vain tekosyyn päästä piirtelemään cowboymiehiä ja cowgirlnaisia tyylikkäissä persechapseissa.

Nyt pyydän kuitenkin asiakaspalautetta! Millaisia kuoseja ratsastajanne käyttävät, ja minkä tyyppisistä sävyistä pidätte? (perusvärit, tummat ja rikkaat ruhtinaalliset sävyt, kevyet pastellit, neon, murrettu vintage?)

Tässä esillä puseroita viidessä eri mallissa. Sanotaan että ne ovat kaikki unisex, jottei mun tarvitse lähteä piirtämään erikseen sellaista mallinukkea jolla on rinnat. Mukaan liitetty myös kolme väripalettia, joiden mukaan suurin osa paidoista on jo suunniteltu.

alt text

(malliston työnimet saattavat vielä muuttua)

Retro, John Denver ja Montana ovat kaikki kolme sellaisia malleja, että niihin sopii sekä kirkkaammat kisavärit ja satiinikankaat, että tuttu ja turvallinen flanelli ja pellava ja farkku ja mikä tahansa duuni-/treenipaidan materiaali.

Wanda on ensisijaisesti naisten pleasure-luokkien showpaita, ja se tulee olemaann TÄYNNÄ glitteriä.

Maral on itseasiassa mongolialaisten kansallispukujen inspiroima “kaviohihoineen” ja mandariinikauluksineen, lähinnä mun omaan käyttöön Tsingis Derbyyn, mutta senkin ajattelin silti jakaa.

Väripaleteista “Tormund” on ikään kuin kaikki perinteisimmät perusvärit, joita normaali järkevä maanläheinen ihminen voi tarvita. Sen lisäksi on 60-70-lukuja henkivä ummehtuneen intensiivinen “Groove” jolle on kaverina kans takataskussa muutamia aika meneviä geometrisia ja paisley-kuoseja. Kolmantena vielä vähän hurjempi ja raikkaampi “Psykedelia” niille kaikkein neonvärisimmille ratsastajille.

Jättäkää palautetta, toiveita ja ihmeessä uusiakin ideoita!

Paitojen lisäksi suunnitteilla ainakin saappaita, pari eri mallista stetsonia, ja ainakin yhdet tai kahdet kunnon chapsit - ehkä yhdet ranch-hommiin ja toiset tiukemmat show-malliset. Muitakin juttuja saa kyllä toivoa, mutta hevosten satuloita jne tuskin on ihan heti tulossa kun niissä on niin paljon yksityiskohtia ja mä uuvun muuten kesken.

• Piirrosharrastajat

Voi vitsi miten hienoja! 😮 Itse ainakin tykkäisin hillityistä vintage-sävyistä, joita olis helppo yhdistellä muiden vaatteiden kanssa. Ratsastajien piirtämistä helpottaa hirmuisesti, kun on tällaisia referenssejä ja ns “vaatekaappi” josta valita 😆 Näistä viehättää erityisesti Denver ja Montana.

Oliskohan mahdollista saada näiden kylkeen ihan perussiistejä farkkuja? Vaikka tumman- ja vaaleansinisinä ja mustina? Jotain tämän tyylistä siis 🤔 Voisihan noista sitten vaikka kehitellä hienommatkin versiot, jossa ois vaikka lahkeessa kaikenlaista yksityiskohtaa.

• Piirrosharrastajat

@kioja Joo! Ajattelin kyllä farkkujakin, joten on tosi kiva kuulla että niille on kysyntää!

Vois tehdä yhdet tuollaset rennommat hyvät normifarmarit, ja yhdet vois olla ehkä sit vähän tyköistuvammat joita muutkin tallitytöt voi sit käytellä jos ei haluu olla ihan liian kantrimuoti 😄

• Piirrosharrastajat

Tämän tyyppisellä tasolla ajattelin viimeistellä vaatteiden tekstuurit, joten materiaalivalinnoistakin saa heittää toivetta 😉

alt text

Puseron pohjakangas on jonkintyyppistä satiinia/kiiltävää urheilusekoitetta, “liivi” samettimaisempaa kangasta, ja loput sit ihan jotain tukevaa hilettä täynnä olevaa juhlamatskua.

• GLITTERIÄGLITTERIÄGLITTERIÄ OH MY LOOOOORRRDDDDDD

• Retro/John Denver/Montana mallistoihin ei juurikaan ole kangastoivetta, mutta väritoiveena jotain tämän varustekaapin pohjalta. Tuollaista vaaleata, aika neutraalia beigeä/punertavaa(/oranssihtavaa?)/rusehtavaa?
    Ja Wandaan olisi ihan super mahtavaa saada jokin sinisen sävyinen väri myös 😊 Tai kenties jonkin muun malliston ‘kirkkaampana kisavärinä’ toimiva vaaleahko/kirkas sininen? 😄

• WESTERNRIDERS

Hei, kiva, että joku muukin tekee westernmallistoa (itsellä on myös juuri nyt työn alla)! 🤠 Väreissä itse heitän toiveena maanläheisiä sävyjä ja sitten sellaisia perusvärejä ehkä vastavärien korostuksella (sinistä oransseilla kuvioinneilla jne.). Ja ihan valkoista ja mustaa myös!

• Piirrosharrastajat

@alexiina-c anteeks mut täytyykö mun oikeesti tehä länkkärihahmo ihan vaan noiden ihanien pride-buutsien takia oh no 😄 ihan supersöpöt!

• WESTERNRIDERS

@j Ha ha 😄

• @J. Joo, olit muutenki tuomas länkkäriheppaa Bonecreekiin…

• Piirrosharrastajat

Puseroita on väännelty ja käännelty ja kaavoitettu ja tehtailtu jo jonkin aikaa, samoin ensimmäisiä farkkuja!

Nyt onkin erinomaisen hyvä aika sanoa, josko jompaan kumpaan näistä malleista olisi lisää väritoiveita. Vasemmalla on korkeavyötäröisempi, hieman retrohenkinen väljä boot cut-malli, Ghost Rider, ja oikealla tyköistuvampi, näyttävämpi ja nykyaikaisempaan katumuotiinkin istuva Saddle Tramp.

alt text

Kumpikin on saatavissa viidessä sinisessä (navy, pale denim, denim, smoky ja powder) sävyssä, sekä mustana ja valkoisena. Onko joku olennainen farkkusävy mielestäsi vielä hukassa?

Heittäkää toki yhä palautetta ja ehdotuksia muutenkin! Nämä on kaikki myöhemmin syksyllä tarkoitus julkaista myyntiin 🙂

▶ HUOM! kuvastomalleja haussa!

Jos sinulla olisi joku ratsastajahahmo tai piirretty lännenhevonen, joka tahtoisi osallistua muutamiin muotikuvauksiin kun malliston julkaisu tulee ajankohtaiseksi (haluaisit siis art traden hengessä piirtää mainosta näille vermeille, ja saada vastineeksi piirroksen sekä ehkäpä jonkin tilausvarusteen) niin ota ihmeessä yhteyttä!

Kovin monelle halukkaalle ei ole paikkaa, mutta muutama halukas saattaa päästä poseeraamaan kivoissa lännenvarusteissa vielä ennen joulua.

• WESTERNRIDERS

@j HERE HERE! Tämä kuvastojuttuu istuisi kuin punainen nenä pellen naamaan Billyn suhteen, joka on juuri aloitellut mallintöitä ja jonkinlaista kuvastohommelia* olisi meilläkin siis luvassa - more the better! Heppana rinnalla toimisi hyvin vaikka Rock. 🤞

Ja mitä tulee mahtavalta näyttävien farkkujen väritoiveisiin, niin ruskeansävyjä! Vaaleampaa toffeebrownia ja tummempaa coffeebrownia ☺

• Mulla ei varsinaisesti ole westernhevosta, mutta about kaikessa mukana ollut Tonttu muuttaa etelämmäs lapista ja voisi samalla reissulla olla kuvauskohteena tai vielä kuvattavissa lapin ruskassa.

Selkään löytyy Titta tai saa tätä lainata ihan malleillekin

• Piirrosharrastajat

@alexiina-c ja @SissiP kiitos! Kiva saada eri näköisiä heppoja ja ratsastajia mietintään jo nyt 😉 valinnat menee vähän mun inspiksen mukaan että mikä näyttää hyvältä kenenkin päällä, joten pistän nää korvan taakse ja oon yhteydessä sitten kun alkaa olla ajankohtaista sopia vaihtareista lisää!

• Piirrosharrastajat

Inka ja Heli voisivat olla innostuneita mallin hommiin, vaikka eivät olekaan se klassisin westernratsukko 😂 Jos taas criollot kiinnostaisivat niin mun ja @Nikki’n yhteisomistuksesta löytyy Misty, Rommi ja Haahu. Näiden selkään voisi heittää vaikka Kristiinan tai Helgan 🤔

• Äkkiä mallia kehiin! Multa ei länkkäriheppaa ikävä kyllä löydy, mutta mieluusti tarjoaisin ihmismalliksi Nicholaksen (jolle oon näitä sun paitojas jo kuolannukki… 😏). Hälle on piirrettyä kuvaa tekeillä, kyseisen sivun kuva ihan vain suuntaa ja kuvitusta antamassa (eikä äijä välttämättä juuri ko. mallilta tulekaan näyttämään). 😊

• Piirrosharrastajat

Pistäkääs muuten ystävät hyvät tuotteita odotellessa kuunteluun mun objektiivisesti parhainta laatua oleva teemaan sopiva Spotify-soittolistani

alt text

▶ LÄNNENLAULUJA Spotifyssa

Vanhan työväenmusiikin, amerikansuomalaisten jenkkojen, persechapsien, hopeakannusten ja joukkoon sopimattomien naisongelmaisten lehmipoikien täyttämä kantri- ja jenkkifolklista. Artisteista suurin osa on jotakuinkin 1940-80-lukujen väliltä, eli puhutaan klassisesta hyväntuulisesta kantrista tuon nykyisen antiglobalistisen kapitalistibiletyksen sijaan. Kyllä kaikki oli paremmin ennen vanhaan…

• Suomenhevoskasvattajat

Silvia sekä Fleur tarjoutuvat malleiksi yhdessä tai yksinään, vaikka eivät ole westernratsukkoa nähneetkään 😌

• Piirrosharrastajat

Onko koiratuotteille kysyntää? Tuli nimittäin nyt sellanen fiilis @hazel että voisi olla että kolmikko kutsuttais ehkä Baloota myöten kuvauksiin jossain vaiheessa - tuollanen paimenrotuinen koira sopis sekin länkkärikuvauksiin ihanasti. ❤

• Suomenhevoskasvattajat

@j oi, ihana idea! Mä oon ainakin keräillyt Baloolle koiravarusteita, joten mulla tulisi ainakin käyttöä niillekin! ❤

10

977
Users

12.9k
Topics

241.3k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.