Löytynyt!

• Moikka! Tätä viestiä on hirveän vaikea kirjoittaa, kun tulee vuoden tauon (tuntui viideltä) jälkeen kyselemään hoitoheppaa - enkä muistaakseni ole kirjoitellut Keskustaankaan aiemmin ihan kauheasti, joten pieni jännitys tuntuu vatsanpohjassa. Olen pitänyt virtuaalihepoista taukoa tosiaan noin viime heinäkuusta lähtien sen takia, että en ole jaksanut oikein tehdä muuta kuin kouluhommia. Abivuosi lukiossa on nyt takana, valkolakki ansaittu ja välivuosi edessä 😃 Niinpä ajattelin, että nyt jos joskus olisi aika herätä taas vanhan rakkaan harrastuksen kohdalla, kun toistaiseksi syksylle ei ole mitään ohjelmaa tiedossa!

En ole vielä suunnitellut hahmoa tai muuta vastaavaa sen pidemmälle, sillä haluan lähteä tähän hommaan avoimin mielin. Lisäksi olen auttamaton perfektionisti ja haluan, että uusi hahmo sopii sekä hoitohevoselle että kotitallille realistisesti ja on helppo sujauttaa sisään jo olemassa olevaan tarinaan 😄 Sitä paitsi, hahmon rakennus on paljon helpompi aloittaa, kun sitä ei tarvitse tehdä ihan tyhjästä! Hepan omistajana voit myös vaikuttaa hahmoon ja voidaan vaikka etukäteen sopia jo jotain juonikuvioita, joiden suuntaan tarina lähtee enemään - tai sitten ei, ihan miten susta tuntuu 🙂 Osaan ainoastaan varoittaa hahmon iästä - se tulee olemaan suunnilleen jotain omaa ikääni lähestyvää (haarukka n. 18-25v).

Tyylini on kirjoitella pitkiä tarinoita, jotka pyörivät usein aika vahvasti oman hahmoni mielen ympärillä - käytän tarinoissa paljon muita tallilaisia enkä juurikaan kirjoittele ratsastamisesta mitään kauhean yksityiskohtaisia kuvauksia, ellei kyseessä ole sitten vaikka valmennustarina. Nyt on hakusessa kuitenkin hoitajan pesti, jossa mun hahmon ei välttämättä tarvitse edes päästä ratsastamaan. Mun mielestä on aina ollut yhtä ihanaa kirjoitella niin suhteen etenemisestä hevosen ja muiden hahmojen kanssa kuin sinivalkoisista ruusukkeista ja kisavoitoista. En ole kauheasti kirjoitellut yhteistarinoita/roolipelannut, mutta sellainen taitaa olla nykyään yleistymään päin ja vaikka oonkin vähän ujo introvertti, niin lupaan uskaltaa ryhtyä sellaiseenkin 😂 Ainiin, ja tykkään myös piirrellä. En oo mikään Picasso, mutta päikyn kuvituskuvia tulee kyllä tehtyä!

Kriteereitä mulla ei hepalle juurikaan ole - muuten kuin että se olisi piirretty. Piirretyt vaan inspiroivat mua enemmän ja piirroshevosten yhteisö tuntuu jotenkin realistisemmaltakin, kun voidaan piirtää kuvia tapahtumista, kuvia joissa on tiettyjä hahmoja ja mielikuvitusta voi käyttää aivan loputtomiin… ❤ Voin myöntää vielä vinkkinä, että puoliveriset on mun ehdoton heikkous! Tallilta toivoisin aktiivista toimintaa ja muita aktiivisia tarinoitsijoita - ihan sama olivatko sitten yksityishevosten omistajia, muita hoitajia tai vaikka vaan nurkilla notkuvia wannabe-tallityttöjä, varmasti saadaan inspiroiva ja mielenkiintoinen tilanne aikaan! Niin, ja foorumi on aina iso plussa.

Tän seuraavan osan kirjoittaminen tuntuu todella oudolta, kun musta tuntuu, että mun pitäisi olla se joka pyytää saada olla teidän ihanien hevosten hoitaja, mutta kumminkin: jättäkää alle linkki hevoseen ja mahdolliseen kotitalliin ja kuvailkaa parilla sanalla, millainen paikka on kyseessä 😄 Oon tosiaan ollut poissa pelistä jonkin aikaa enkä ole enää kelkassa mukana (haha… kelkasta kaukana oikeastaan), joten mitä enemmän tietoa saan siitä mitä haet, sen parempi! Kiireessä riittää toki vaikka tallin nettisivut, kyllä mä ne luen läpi tilanteesta huolimatta kumminkin ja tutustun varmasti pienimpäänkin nippelitietoon, kun pääsee pitkästä aikaa fiilistelemään virtuaaliheppajuttuja 😍

(Toivottavasti tästä ei nyt puutu mitään. Kysyä saa ihan mitä vaan, jos on kysyttävää 😄 Jos jaksoit lukea loppuun, niin ihanaa loppukesää sulle! Nauti ❤)

• Suomenhevoskasvattajat

Moi!
    Sähän kuulostaisit sopivan Huminaan kuin nenä päähän. Meillä on talli täynnä kovan tason puoliverisiä, joiden selkään hahmosi saattaa hyvällä tuurilla päästä kävelemään alku- ja loppukäyntejä. 😆 Ei vaan, ihan millaisen hahmon sä haluat luoda: hoitaja joka valmistelee hevosen ratsastajalle treeniin ja pyörii apukätenä kisoissa? Ehkä taitavampi yksilö, joka voi myös liikuttaa hevosen kun omistaja on liian kiireinen? Tallityöntekijä meillä on myös edelleen haussa. Yksityisenomistajamme eivät ole ihmisinä sieltä helpoimmasta päästä, mutta sekös antaakin pökköä pesään inspiraatiolle. 😉

Huminalta löytyy oma ryhmä-chat täältä Keskustasta sekä foorumi. Koko projekti on pyörinyt tässä vasta pari viikkoa, mutta nyt jo tämä vanhoista pieruista koostuva porukka (kaikella rakkaudella jos luette tätä ❤ ) on täytellyt päiväkirjoja ja koko ajan ideoidaan juonikuvioita. Kaikkeen pääsee siis myös vaikuttamaan vielä, pohjapiirrokset valmistui juuri. 😄

e/ Niin ja se itse hevonen 😂 Mun omistamista kuka vaan voisi ottaa hoitajan eli Daa, Sinna, Kosti, Verdi, Viivi. Jos meidän konsepti kiinnostaa, niin voin toki kysellä myös näiltä muilta.

• Tarinaheppailijat

Tervetuloa takaisin virtuaalimaailmaan! Ihana nimimerkki sinulla! ☀

Orange Wood on aktiivinen tarinatalli, jossa yhdistyy westernhenkisyys sekä pääsee harrastamaan ratsastustunneillakin tavanomaisempia lajeja koulusta maastoesteisiin. Mikäli ratsastus ei ole se juttu, meillä on myös paljon ohjattua maastakäsittelyä; hoitsun kanssa voi kokeilla join upia tai vaikka meditaatiota hevoslauman keskellä! Meininki on hyväntuulista, vaikka silloin tällöin aina sattuu ja tapahtuu…

Puoliverisiä meillä on muutama ja niistä voisin suositella kimeeriä Zeldaa (muutkin toki tarjolla), jolla on tosi kiva, mutta vähän ujo omistaja, jonka kanssa hoitaja varmasti ystävystyisi lähemmin.

Tarinointi ja muu tapahtuu foorumilla. Ropemahdollisuus on, mutta myös pelkkä itsekseen kirjoittelu on täysin sallittua. Luen ja kommentoin kaikki pelaajien tuotokset.

Jos tykkää laajasta, yksityiskohtaisesta ja valmiista maailmasta, niin sitä meiltä löytyy. Otan aina mielelläni aktiivisesti pelaajien hahmoja mukaan ja huomioon tallin elämässä, ja sen tarina eteneekin koko ajan 😊

• Hei, kurkkaapa aika tuore Ansamaa 😉 Uskon että saattaisit tykätä, ja lukaiseppa sivuilta juonikuviot, jos innostuisit 🙂 Meillä on kiva aktiivinen porukka ja mielenkiintoinen kylä, jossa talli sijaitsee. Tällä hetkellä vapaana on kaksi hoitohevosta, jotka ovat itseasiassa poni kokoisia, mutta voishan sitä hankkia sulle jotain isompaa, jos nuo ei nappaa. (Kiinnostaisko voikko suokki? Olin sellasta miettinu talliin laittavani)

Linkki talliin tuossa alla…

// meillä on muuten myös paljon täysi-ikäisiä kirjoittajia, kun kerran juteltiin. Hahmoistakin suurin osa on +18v

/// mä itse rakastan seikkailuja, joten varmasti tullaan talliporukalla pyörimään ympäri Kuukarin saaristoa (Kuukari on kuvitteellinen kaupunki, jossa Ansamaa sijaitsee). Ollaan ensi lauantaina lähdössä Mustasaareen hevosilla, ties mitä jänniä tarinoita sieltä keksitään.

• Suomenhevoskasvattajat

Musta tuntuu, että viihtyisit meillä Hopiavuoressa. Me ollaan siinä erilainen talli kuin mikään muu, että meillä ei kerrota hevosten tarinaa, vaan hahmojen tarinaa, ja näiden hahmojen elämässä yksi yhteinen osa-alue nyt vaan on hevoset. Sen näkee jo viestimääristäkin: spinnarit on ihan tosi suosittuja, ja heppa-aiheisista päiväkirjoista foorumilla suosituin on Tallipäiväkirja, joka on tarkoitettu just kaikkeen muuhun kuin omien heppojen kanssa yksi askarteluun. :DD Ja kun lukee niitä heppapäiväkirjojakin, niin melkein joka tarinassa mainitaan muita hahmoja. Meillä on tapana jättää muille hahmoille koukkuja, joihin tarttua, ja kirjoitella jatkotarinamaisesti yhdessä. Myös roolipelimahdollisuus on, mutta olen saanut sellaista palautetta, että kun muutenkin on niin sosiaalista, niin sille ei ole sellaista palavaa tarvetta kuin muilla talleilla, joilla se on oikeastaan ainoa yhdessä tekemisen muoto.

Toinen meidät muista erottava juttu hahmojen elämien seuraamisen ja hahmojen yhdessä puuhaamisen ohella on kirjoittajien välinen yhteisöllisyys. Tarinoita kommentoidaan: siis muutkin kuin minä, ja juonikuvoita suunnitellaan yhdessä. Jopa minä, vaikka olen vaan ylläpitäjä, saan kommentteja, huh huh!

Vielä yksi juttu, joka meissä on erityistä, on miljöö, joka edellä me mennään. Hopiavuoren talli sijaitsee Otsonmäen kunnassa Etelä-Pohjanmaan ja Pohjanmaan rajalla. Siitä on karttoja ja kaikenlaista sivustolla, ja muut kirjoittajat ovat tykänneet ottaa miljöön tarkasti huomioon jutuissaan. Google Mapsin avulla pääsee myös Ilmajoelle, joka on naapurikuntamme, ja Seinäjoelle, joka on isoin kaupunki lähellä. Vaasassakin ovat hahmot käyneet, ja kerran meidän Noa vei muutkin mukanaan Helsinkiin, kun kävi kotonaan. (Ja vitsit miten musta oli silloin hauska juttu, että tunnistin ympäristön kuvauksesta asuneeni joskus itse oikeassa elämässä melkein Noan äidin naapurissa… :DD) Kuulostat siinäkin mielessä sopivalta kirjoittajalta jengiin, että menen miljöö edellä: tarinassa on vain sellaisia hahmoja, jotka sopivat Otsonmäen miljööseen aina nenänpäästä nimeensä asti. Yhtäkkiä tulee mieleen vain Orange Wood Ranch (suosittelen lämpimästi!) jossa miljöön kanssa nyhrääminen olisi pidemmällä kuin meillä. 😄 Sitä kohti pyrkiessä!

Kirjoittajat ovat täysi-ikäisiä ihan paria poikkeusta lukuunottamatta. Hahmoista suurin osa on yli parikymppisiä. Otsonmäellä ja Hopiavuoressa ei ole pakko aloittaa tyhjästä, jos ei halua: hahmosi voi tuntea vaikka jonkun tai jotkut minun hahmoistani etukäteen. Hahmoja on kaikenlaisia: on heppahoitajaa, yksärinomistajaa, maneesinvuokraajaa ja satunnaista vierailijaa.

Kaikki hevoset ovat piirrettyjä. Ilman hoitajaa ovat juuri nyt Pasi, Make ja Skotti. Yksikään ei valitettavasti ole puoliverinen. Tarinaan liittyy toki myös puoliveriori Biffe, joka asuu naapuritallilla, ja joka vuokraa maneesia Hopiavuoresta. Siitä saisi puoliverisen hoidokin, mutta silloin kontaktit muihin hahmoihin rajoittuvat aika ikävästi verrattuna tallissa asuvien hevosten hoitamiseen. Pasissa kuitenkin olisi ainakin potkua yhtä paljon kuin viidessä puoliverisessä, ja Skotin ylläpitäjäkin saisi potkittua vauhtia rattaisiin. 😄

Hahmoista löytyy esittelyt foorumilta, ja sieltä näkee muutenkin meininkiä niin yhteistarinoinnin kuin kommentoinninkin suhteen. Akselilla aktiivisesta rentoon me kyllä asettaudutaan sinne aktiiviseen päähän, vaikka itse sanonkin. Tapahtumat meillä ovat tarinatapahtumia, ja nyt meneillään on perheleiri ja ilmoittautumisia otetaan vastaan valmennukseen. Oikea aktiivisuus kuitenkin lähtee ihan vaan siitä, että meillä väki on aidosti kiinnostunut toistensta jutuista ja haluaa ihan itse leikkiä yhdessä myös arkipäivinä ja ilman mitään tapahtumia. 🙂

• Piirrosharrastajat

@oresama Jos Hopiavuori kiinnostaa niin Inkalle voin kyllä ottaa hoitajaa tms 👀 Inka on tuommoinen hienostelukoulupolle, mutta se kyllä tarvitsis vähän monipuolisempaa liikuntaa 😄 Heli kun sattuu olemaan nipottava matalan tason kouluratsastaja eikä uskalla halua hypätä esteitä. Mielelläni kirjottelisin jonkun toisen harrastajan kanssa Inkasta!

• Hopiavuoren tarinaan kuuluvalla Matildalla on nyt syksyn tullen vähän vähemmän aikaa antaa suloiselle ja vilkkaalle 3-vuotiaalle suomenpienhevostammalle Kertulle, joten jos nuoren hepan kanssa puuhailu kiinnostaa niin Kerttua saa alkaa hoitamaan. 😍 Kertun kanssa on ajettu ja seuraavaksi vuorossa on ratsukoulutuksen aloitus. En ole itse IRL yhtäkään nuorta hevosta kouluttanut, joten yritän googlettelemalla selvitä ratsukoulutusvaiheen yli, joten kokemus nuorista hevosista ei ole välttämätöntä 😂

Hopiavuoressa on tosiaan tosi kiva ja aktiivinen hahmokeskeinen tarina, johon pääsee helposti mukaan! Kertun kanssa saa juoksuttaa, taluttaa, kahlata, ajaa (ensin Matildan kanssa ja myöhemmin yksin) ja tietenkin hiljalleen opettaa satulaa selkään ja sitten selästä käsin peruskäskyjä. Sitten kun Kerttu on ratsutettu alkaa sen kouluttaminen joka on ihan oma tarinansa😍 Kertun kanssa saat myös osallistua kaikkiin Hopiavuoren omiin sisäisiin tapahtumiin halutessasi☺

Matildasta voi lukea lisää Hopiavuoren hahmoesittelyketjusta. Lyhykäisesti Matilda on melko hiljainen runosielu, joka nauttii luonnosta, klassikkokirjoista ja omasta rauhasta. Hopiavuoren aika ajoin äänekkäässä porukassa Matilda kokee joskus olonsa vaivaantuneeksi, minkä vuoksi saattaa vaikuttaa hieman etäiseltä. Matilda on kovin perusteellinen ja tarkka ihminen, joka näkyy etenkin säntillisyydessä koulunkäynnin ja hevosenhoidon suhteen. Ei kannata siis pelästyä jos Matilda ojentaa pitkän litannian hoito-ohjeita kirjallisena ensimmäisenä hoitopäivänä - Matilda ei tarkoituksella nipota, mutta ei vain voi mitään pilkuntarkalle luonteelleen.

Jos nappasi niin lisäinfoa saa yvllä tai sähköpostilla 😊

• Tarinaheppailijat

Täältä kans Hopiavuorelle ääni!

Ja jos vaan innostaa, niin tallilla majailevaa Cozmiinaa saa kyllä hoitsuksi 🙂 ! Nelly on aika rento, eikä ota nokkiinsa 😄 . Arabialainen on pääasiassa kouluheppa ja Nelly haaveilee kilpaurasta, mutta kaikki käy 😄 .

Ja jos jotain yhteyttä haluut tarinaan liittyessä, niin ilmoitan Nellyn vapaaehtoiseksi. Helppo luontoisen naisen voi tuntea vaikkapa neljä vuotta vanhalta baarireissulta tai entisen koulun kautta 😄 .

• Piirrosharrastajat

@oresama Anteeksi, tämä ei nyt liity tämän viestiketjun aiheeseen, mutta palautteena viestintätyylistä: On ihanaa, että olet innoissasi tallistasi ja olen aidosti iloinen jokaisesta (piirros- ja) tarinatallista, joka saa hyvän porukan ja pöhinän käyntiin. Ethän kuitenkaan oman tallisi hyviä puolia mainostaessasi mitätöi muita talleja? Se on ankeaa ja tarpeetonta, ja toistuu usein sivulauseina viesteissäsi. Luulen ja toivon ettei se ole harkittua, ja siksi tästä nyt sanon — enkä minkään tallin hermostuneena ylläpitäjänä tms. vaan vuosikymmenen ahkerasti eri ympäristöissä tarinoineena ja mm. yhteishengen luomiseen mahdollisimman paljon panostavana kirjoittajana.

Ei pidä alkuunkaan paikkaansa, että olisitte ainoa tarinaympäristö, jossa hahmojen tarinoita ja vuorovaikutusta kehitellään. Spinnareiden suosio on vuosia vanha ilmiö, joka on tukevasti rantautunut tarinapiireihin. Ne oman kehumisen sivussa vähän parjaten mainitut roolipelit ovat spinnareita ja vuorovaikutusta siinä missä yhdessä kehitellyt perinteiset tarinatkin, ja lisäksi yhteiskehittelyä ja -kirjoittelua tapahtuu muuallakin.

Mitä tulee palautteen antamiseen, siinäkin asiassa on turha alleviivata olevansa ainoa paikka missä tätä tehdään. Kaikissa talleissa, joissa olen kirjoittanut, olen palautetta saanut, usein suoraan viestitse muilta tallilaisilta itselleni. Se, että palaute ei ole kaikkien nähtävillä heti tarinan alla, ei ole merkki siitä, ettei sitä lainkaan anneta. Muitakin palauteväyliä on, eikä kaikki (myöskään se yhdessä tekeminen ja suunnittelu) aina näy ulospäin jokaiselle.

Hyvä, että näitä asioita vaalitaan ja pidetään arvossa. Niin minäkin pidän ja ne ovat isoja tekijöitä siinä, pidänkö jotakin tarinatallia kiinnostavana. Olen innokkaana tarinoitsijana aina vähintään puolella silmällä kartalla uusista ympäristöistä ja seurailen muiden toimintaa siltä varalta, että sopivan ajan tullen saatan aina itsekin tarvita ja haluta uusia tuulia ja näin on kivuttomin hypätä mukaan sellaisiin. Sitäkin mieltä olen, että omaansa saa kehua ja hienosta työstä, jota olet Hopiavuoren kanssa tehnyt, kuuluu olla ylpeä – mutta kiinnittäisin jatkossa huomiota näihin ”vain meillä”, ”ainoana tallina” ja ”ei ole tarvetta kuten muilla”, jotka ihan totta ovat turhanpäiväistä muiden polkemista, vaikka tuskin sentään pahalla tarkoitettuja.

• Suomenhevoskasvattajat

@lynn No, enpä tullut ajatelleeksi: täytyy muuttaa viestintäänsä. Kiitos palautteesta. On muitakin paikkoja, joissa myös muut kuin ylläpitäjä antavat kommentteja, ensimmäisenä tulee tietenkin mieleen Hallava, jonka kommentointia näkee foorumilta, ihan niin kuin meidänkin. Samoin melkein joka tarinatallissa on tietenkin spinnarit. Niiden suhteen yritin muka viestiä sitä, että kirjoitan itse ja pukin muita kirjoittamaan ensisijaisesti hahmoistaan ja toistensa hahmoista, ja vasta sitten hepoista, enkä vielä ole nähnyt samaa vielä muualla: siis virtuaalitalleilla, vaikka tottakai ihan toisissa tarinayhteisöissä. Ja kertoa kommentoinnin suhteen siitä, että kun kirjoittajille konkreettisia palkintoja myönnetään, ne tulevat muiden juttujen kommentoinnista, eivätkä varsinaisista tarinoista, niin kuin tapana on ollut. Pitää keksiä eri tapa siis ilmaista se, mikä on se Hopiavuoren timantti: se, mitä just meillä yritetään saavuttaa, ja minkä takia tähän ryhdyin, vaikka tarinatallin ylläpitäminen kuulosti ihan liian suurelta ja vaikealta tehtävältä. :DD

• Piirrosharrastajat

@oresama Aloittaisin siitä, että puhun siitä, mikä omassa tallissani on hyvää sen sijaan mikä siinä on parempaa kuin muualla tai virheellisesti ”ainutlaatuista”. Näissä on aivan selkeä sävyero, joilla pääsee jo hyvin pitkälle. Se muiden, kohdentamattomastikin, huonommuuden alleviivaaminen on raskasta viestintää eikä edistä mitään hyvää. Luo vain fiiliksen, että tässä on keksitty pyörä uudestaan tai pikemminkin omittu se, ja tuskin nostaa jatkossakaan ihmisten halua tehdä runsaspalautteisia, yhteisöllisiä talleja, koska sellainen tuntuisi tällaisen ”vain meillä” -viestimisen jälkeen tontilletunkemiselta ja matkimiselta.

• Anteeksit että minäkin kommentoin, mutta olen @Lynn in kanssa samaa mieltä, en vain uskaltautunut mitään sanomaan, koska en halua mitään kinastelua. Suurinosa asioista joita Hopiavuoressa on, löytyvät mielestäni myös Ansamaasta, eivätkä ne ainakaan minulle vaikuttaneet olevan ainoata laatuaan, vaan monella tallilla on tuollainen meininki. Toki jostian puuttuu joku yksi kantti ja toisessa on sitten jotain omaansa.

• Suomenhevoskasvattajat

Mä naputin vaan tota vote up -nappia äsken Lynnin kommentissa kun ajattelin, että en kehtaa kirjotella tähän enää, mutta noh. 😄 Oikeesti haluan sanoa, että kyllä voi sanoa asioita ääneen. Ei musta tietenkään ole ihaninta maailmassa kuulla, että oon aika apina välillä, mutta se tekee hyvää ihmiselle joskus. Mulla ei ole tullut tää oikeasti mieleenkään. Yleensä luen omat jutut mitenkään muuten kuin neutraalisti hyvällä säkällä vuoden jälkeen, ja kaikkea en silloinkaan. Se kertoo jotain musta ja mun viestinnässä. Tämä on nyt mulle ihan niitä tapauksia, kun olen lähdössä ABC:n vessasta vessapaperia kengänpohjaan takertuneena ja joku vieras huomauttaa siitä ennen kuin kipitän pitkälle. Ei ole kivaa, mutta tosi paljon kivempaa kuin se että jos mun annettaisiin kipittää vain.

• Piirrosharrastajat

Nämä on näitä – painotan, etten tarttunut aiheeseen ilkeilläkseni tai painaakseni lokaan. Tuli vain pieni myötäharmistus kaikkia niitä tallinpitäjiä kohtaan, jotka ovat jo tehneet, tekevät parhaillaan tai haluaisivat tehdä kaikkea tuota sillä omalla tavallaan ja tulevat tässä sivussa jotenkin näkymättömiksi. Enkä olisi sanonut varmaan mitään, jos en olisi luottanut siihen että tämä on tahatonta ja palautteen myötä korjautuvaa. 🙂

Multa itseltäni olisi kyllä ollut hienovaraisempaa laittaa viesti chatin kautta ja vähän harmittaa etten näin tehnyt. Viesti vaan syntyi niin nopeana vastareaktiona juuri tuohon lukemaani viestiin, että arviointikyky ei ehkä pysynyt mukana. Toivon ettei tämä jää mieltä painamaan, koska siinä tarkoituksessa ei viestiä missään nimessä ole laitettu.

• Raviharrastajat

Tällä ei ole tallia ja eihän se vielä oo kummonen, mutta jos tykkää niin Viirin sais kiikuttaa mille tallille haluaa just sulle sopivalla diilillä 🙂 Sen verran pystyn kertomaan, ettei Viiri ole missään nimessä mikään helpoin ratsastettava ja koulutus oriilla vielä kesken (nyt osaa jotain Helppo C:n asioita, ei vielä hypännyt koska alku ollut hieman kivinen), mutta jos tykkää haasteista ja olla matkassa mukana niin tää ois just passeli ori siihen! Tulevaisuudessa varmasti riittää kapasiteettiä isommillekin radoille (tuulee varmasti olemaan jotain VaB-A:n väliltä, esteillekin riittää varmasti pomppua 120cm±) Toisaalta jos kisaaminen tai ratsastus ei kiinnosta, vois ‘‘kesanto’’ tai maastakäsittelyvuosi tehdä tälle orille ihan hyvää 🙂

• Multa löytyisi mulla jo yli 2v tarinaheppana ollut Kheops, tutummin Kerttu, joka on lempinimestään huolimatta ori. Rotuna tällä herralla on trakehner, ja hän asustaa tällä hetkellä vähän hiljaisemmassa Yläkokossa, joka on kuitenkin ollut pitkään jo pystyssä ja toivottavasti taas jossain vaiheessa aktivoituu enemmän 🙂 Kertun hoitokirja löytyy Yläkokon foorumilta.

Kerttu on peruskiltti rapsutteluita rakastava herrasmies, jolta kuitenkin löytyy pilkettä silmäkulmasta. Kerttu on aktiivisessa treeni- ja kisakäytössä omistajallaan Lydialla, joka omistaa myös Kertun jälkeläisen Kelmin. Nyt kun myös Kelmin kanssa on aloitettu aktiivisempi treeni, lisäkäsistä erityisesti Kertun kanssa olisi hyötyä. Ensisijaisesti tarvetta olisi hoitajalle, joka auttelisi kisareissuilla, valmennuksissa ja liikuttaisi Kerttua maastakäsin, mutta aluksi Lydian valvovan silmän alla ja myöhemmin itsenäisestikin ratsastaminenkin on ok 🙂 Kertun kanssa touhuillessa olisi mahdollisuus myös välillä Kelminkin kanssa touhuta maastakäsin.

Jos Kerttu kiinnostaa, laittele vaikka yksityisviestiä 🙂 Kaikenlaisista kuvioista on mahdollista sopia.

• Hei ja kiitos kaikille tarjouksista! Onpa ihanaa nähdä, millaisia tarinaheppoja ja -talleja kaikilta löytyy 😄 Päädyin antautumaan vanhoille tavoille - hoitelemaan kiiltäväkarvaisia puoliverisiä eliittitallille Huminaan ❤ Päätös perustui ihan täysin siihen, minkä uskon kiinnostavan mua pitkään ja mikä on se mulle sopivin paikka, täällä ryhmässä käyty keskustelu ainutlaatuisuudesta ei vaikuttanut tähän ollenkaan (sen enempää kantaa aiheeseen ottamatta, varsinkin kun en tiedä tänhetkisestä tarinatallimenosta ihan kauheasti) 🙂

Vielä kerran kiitoksia kaikille! Ihanaa loppukesää 😄

• Piirrosharrastajat

@casper Eikös Viiri oo ollu Rosiksessa? Ainaki se on mun yksityishevosten listauksessa etkä oo infonnu mitää uutta? 😅

• Raviharrastajat

@kioja Eiku niimpä olikin, ei mun muisti pelitä DX Kyllä ollaan edelleen teen kirjoilla, sen siitä saa kun hätiköi :’)

0

934
Users

12.4k
Topics

230.3k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.