Teen soittolistoja! (toivo omaa)

• Piirrosharrastajat

Hei moi!

Mulla on sunnuntaista tulossa piirtelyntäyteinen päivä* ja haluaisin kauheesti keksiä ittelleni jotain oheistekemistä siihen sivuun. Ei tulisi sählättyä sitten mitään muuta ylimääräistä jos tietäisin että 1) teen tilareita ja 2) sivussa oheispuuhaani

Se mitä mä tykkään piirtäessä ja kirjoittaessa samalla vääntää on soittolistat. Musiikin kuuntelu siis. Tykkään kans kauheesti luoda teemoitettuja soittolistoja ihan kaikelle. Mulla on tosi laaja maku musiikkigenrejen suhteen** joten senkään puoleen ei oo yleensä ollut ongelmia.***

🎵 Jos haluat jostain aiheesta itselles sunnuntain aikana jonkin pituisen spotifylistan mittatilaustyönä, laita viestiä alle!

• kerro vähän minkä tyyppisestä musiikista tykkäät
    • mainitse kans jos ehdottomasti vihaat jotain lajityyppiä tai artistia
    • voit kertoa millaista tunnelmaa etsit esim. työntekomusiikkeja varten
    • tai sitten jos sulla on joku oma hahmo/tarina tms niin pieni juonitiivistelmä tai hahmokuvaus

En tiedä vielä montako teen, mutta nappaan pari inspiroivaa toivetta ja toteutan ne linkkaamalla ne sitten tänne!

En vaadi mitään palkkaa, haluun vaan jotain ehdotuksia joiden myötä tehdä listoja tänään

Tässä pari mun omaa henkilökohtaista esimerkkiä (joita saa tietty niitäkin kuunnella jos tykkää):

Rautasuu

Piirroskohteena kevätmyrskyä edeltävä rannikko, hiedasta hepo tulevi ja murehesta musta ruuna. Suomipoppia, iskelmää ja pohjois-/itäeurooppalaista etnofolkkia yhdistelevä lista erilaisiin metsäisiin ja melankolisiin suomenhevostunnelmiin.

Shirley

Mies ja nainen, vanha työtuttavuus, ja jokseenkin epäonniset, mutta silti ihan hauskat tanssitreffit Lontoossa vuonna 1975. Vanhaa, vanhempaa ja uudempaa tanssimusiikkia, ja sen sortin flirttailua, josta mummosi olisi ehkä punastunut kikattaen. Alkujaan kaverin kanssa laadittu, mutta mä kaappasin kyllä koko koneen, kun se ei mun ehdotuksiani tarpeeksi nopeasti lisännyt listalle.

Seas and winter chills

Kotkanhahmoisen jättiläisen sotaisa tytär Skaði ja vahingossa tämän koristepuolisoksi päätynyt merenkäynnin jumala Njörð, melankolisten eipäs-juupas-pariskuntien alku ja juuri. Pohjoismaista folkkia, folkrockia, folkmetallia, sekä muutama ihan muu.

Secret life

Ensimmäinen biisi kuvaa koko hoidon heterouden leveliä hyvin - se on nolla, kun kaksi akateemikkoa siirtyy illan päätteeksi vanhan yliopiston illallissaleista toisaalle. Vaan onpahan silläkin piilottelulla historiansa, kun listan nimi on anonyymistä romaanista vuodelta 1906. Homoa englantilaista trad-folkkia, veikeetä ja viettelevää instrumentaalia, lyyristä indierokkia.

After all these years

Heillä kahdella oli, tai ainakin olisi voinut olla, suloinen parisuhde joskus kauan sitten. Nyt kumpikin on ehkä jo vähän turhan vanha ja kyyninen, mies sekä nainen, mutta voihan sitä ehkä yrittää uudestaankin tutustua. Kitkaisen ja vähän katkeran kuuloinen punkimpi?, grungempi, indiempi soittolista, jolla on silti mukana joku romanttinen taka-ajatus.

ja * piirrostyöt ja musiikki olettaen että mua ei keskeytetä kotitöihin sukuni toimesta
    ** erityisesti tykkään kaikensävyisestä kansanmusiikista, 50-70-lukujen kantrista, rokista ja popista, erilaisista uusretroista tyyleistä, esim. electro swing ja brittiläinen garage rock, sekä hempeämmästä runoilevasta indiepopista, sekä palefacen tai AJJn tyyppisestä kantaaottavasta
    *** joskin välttelen yleensä kasaripoppia ja -rokkia, sekä tollasta tän hetken bileräppiä ja ero-dissaus-poppia

• Kauhee kun alkaa itkettään Juokse sinä humma -kappaletta kuunnellessa 😓 😆

• Piirrosharrastajat

@viixi siis se on kyl automaattinen liikutus aina! Kaikki suomalainen musiikki on toisaalta muutenkin jotenkin tosi murheellista (ja tykkään siitä sikana), niin tohon heppalistaan sai tosi kivan tunnelman

• Piirrosharrastajat

Kaikki kansa nyt heti käskemään DJ J:n tehdä teille musalistoja, aloitan päivän piirrostilarit ihan näillä näppäimillä ja tehtailen samalla näitä! 😉

Dungeons&Dragons-tunnelmia? Hienostuneen ratsutallin radio? Jotakin oman hahmosi mietteitä varten? Antakaa ideoita niin mä kokoan biisejä

• Mikä sulla on kasarirokkia vastaa :(((

• Piirrosharrastajat

@nikki ei mikään sinänsä, se on tossa vaan siks etten oikeestaan kuuntele sitä, ku se on sellasta kiiltävää ja menevää ja energistä ja mä en 😄 ei siis juuri löydy mun listoilta

• Laukkaurheilu

Ois mielenkiintosta nähdä, millanen metallimusiikkilista sulta tulis! Samalla jos vaikka itekin löytäis uusia kuunneltavia 😄

• Piirrosharrastajat

🎵 D Stads for Dim Weather

Ei black/death/mitään kovin rajua metallia, mutta silti enemmän ja vähemmän raskas ja reipas lista, omistettu @Dimma lle. Oli muuten kiva tekosyy taas kaivella joitain mun arkistoja sen suhteen, millaista metallia muilta listoilta löytyy ja oliko joku bändi tehnyt jotain uutta (miten mä oli Skálmöldinkin uusimman missannut??).
    Tässä lähdettiin nyt folkmetallin ja kokeilevamman rämäfolkin voimin reissaamaan arktisten ja euraasialaisten maitten ja merten halki.

• Laukkaurheilu

@j Joo hyvä ettet laittanut mitään “rajumpia”. Ei yleensä iske muhun! Ja ihanaa, en oo noista biiseistä tainnut kuulla yhtäkään. Pitää laittaa illalla kuunteluun, kiitos hurjasti! ❤

• Periaattees voisin pyytää jotai Lokisettii, ehkä sekasin kaikkee synkkää ja romanttista ja lieromaista ja skandinaavista. Ja I Just Can’t Wait to Be King koska I mean eiks se oo ihan baby Loki 😂 Mulla on meinaa työn alla miljoonan tunnin digityö Lokist ja Thorist.

• Piirrosharrastajat

@nikki sopii! tehtailen sulle jotain ;D
    mulla ennestään on jo pari lokilistaa, joista yhen eheimmän voin kyllä jakaa kans aikani kuluks jo nyt odottelua varten sulle:

🎵 Heavy Stones / Die Twice
    Tää ei niinkään oo romanttisen synkkä vaan enemmän huvittuneen helpottunut lista, mutta silti. Thor & Loki on mainiot katastrofiveljekset, tässä siis niille katastrofilista Taika Waititin Ragnarökin jäljiltä. Listan alun ekat 9 kappaletta (Sverkeristä Heimaan) on Thorille, seuraavat 9 (Once in a Lifetimesta Glitter & Glossiin) Lokille, ja perässä vielä Glittertindiltä kaks sellasta lepposaa luritusta koko saagan päätteeks. Mukana on sekasin ihan kaikkea indiepopista pohjoismaiseen metalliin.

Tähän mul oli tälläset hienot kappalelistatki

alt text

alt text

• Mun on pitänyt laittaa tähän topiciin viestiä iät ja ajat, mutta aina on jäänyt. Onko listaa vielä mahdollista toivoa?

Enivei, mulla olis toiveissa siiliaiheinen lista joululahjaks siilien ystävälle (esim. Simo siili (mikä tän kappaleen oikea nimi on?), Siili ja mansikat, Siili menee lypsylle, Elefantti-Antti ja siili-Suhonen, Ihme ja Kumma, Musta tuntuu multa jne. Nämä nyt tyli ensimmäisenä mieleen).

Jos sen tekeminen ei nappaa, niin mä kuuntelisin mielelläni kaikenlaista öö mitenkäs tätä nyt kuvailis, oisko vaan jotain pehmeämpää, esim. Owl City, Alan Walker, Enrique Iglesias kuuluu suosikkeihin ja sit myös kevyempi ja ehkä vähän kaihoisa ja/tai imelä suomalainen iskelmä, tällä hetkellä lemppareita etenkin Sinitaivas, Hurma ja Finlanders (Neljänsuora ja Taikakuu on ihan jees, mutta useimmiten vähän turhan reipasta mun makuun). Samoin ruotsalaiset balladit iskee, esimerkiksi mainittakoon vaikka Thomas Stenström. Saisko tästä edes selvän?

• Piirrosharrastajat

@anzkuli Pakko myöntää, ettetn tosiaankaan tunne kovin montaa siilikappaletta, mutta voin yrittää kerätä tätä kasaan - tänä viikonloppuna ei onneksi mitään muuta akuuttia ole!

Ja kokeilen koota jotain pientä myös pehmeän teeman ympärille. Saa nähdä millainen tulee ja tykkäätkö, mutta Owl City on ainakin mun omillakin listoilla siellä täällä, joten enköhän löydä ja keksi jotain samanhenkistä 😉

• Piirrosharrastajat

@Anzkuli tällästä tuli kaavailtua

alt text

🎵 Soft Jam
    dancing alone isn’t so bad

Lähdin siltä pohjalta ettet nyt joudu kuuntelemaan niitä ekoja ehdotuksia joita enrique iglesiaan tai alan walkerin artistiprofiileista löytyy, vaan pikakuuntelun jälkeen lähdin rakentmaan listaa joistakin vähän samanhenkisistä biiseistä. Puolielektronista, kevyttä, rauhallista mutta silti pirteää. Toivottavasti tykkäät 🙂 Saa tätä kuunnella toki muutkin jos tykkää - artisteja listalla Owl Cityn ja kumppaneiden lisäksi mm. Skott, Half-Alive, Tessa Violet, Dua Lipa ja Miike Snow.

• @j Tämä on ihan loistava! Tulee varmasti tämän illan lisäksi kuunneltua vielä myöhemminkin!
    // Dancing alone isn’t so bad <- On se, kun on sellanen kun rakastaa lavatansseja ja paritanssia yleensä ❤ Mut joo, ehkä pitäis opetella myös tykkäämään tanssia itsekseenkin.

7

934
Users

12.4k
Topics

230.2k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.