Piirroskeskustelu

• Moderaattorit

@milma hienoja, kiva et saat aikaseks 🙂

Ite sain vĂ€riteltyĂ€ 6 vuotta sitten tehdyt linet vihdoin eilen
 linet tehty siis 11/2013 😄
    Kuvassa tapittaa 4v suomenhevostamma Rusiina, eli tutummin Rusina

• Piirrosharrastajat

pitkÀstÀ aikaa puri vihdoin se piirrosheppakÀrpÀnen jota oon odotellutkin

ensinnÀki uus pohja kouluhuovalle ja pinteleille jotka tuli tonne dressage mastersin palkinnoiks, tykkÀÀn miettiÀ vÀrejÀ aina mut varustelinet on ihan kuolemantylsiÀ :DDD jospa niilleki joskus keksis jonku meditatiivisemman nyhverrystavan

alt text

ja sit työn alla uutta kuvituskuvaa jahka joskus saan kuntoon Hemsburyn uudet sivut. Musta tuntuu et sanon tÀn aina ku alotan jonku uuden työn, mut nyt ihan oikeesti haluan vaan piirtÀÀ jotain kivaa ja kehittÀvÀÀ omaks ilokseni ja unohdan kokonaan kaikki maholliset nÀyttelyt ja kÀvijÀt ja toiminnat ja meriitit ja piirrÀn vaan työhevosiani koska ne on ihania

alt text

ja oikeestihan mun pitÀs kolmen tunnin pÀÀstÀ palauttaa essee. kumma kun sitÀ motivaatiota nÀihin löytyykin tietysti just nyt

• 0_1575413866183_373804c0-1446-42fe-9571-8b2a059a44d0-image.png
    Kai sitÀ voi aina yhden nopean varsan piirtÀÀ, vaikka olisi ties kuin monta työtÀ jonossa?

• Pakko fiilistellĂ€ vĂ€hĂ€n nĂ€itĂ€ talvivauvoja 😍

0_1575475087587_36378d64-8ad3-4323-9f1b-f1bed0bfc3e5-image.png
    0_1575475116079_d4f46d7b-130f-4ba1-9410-3a398c74bc9d-image.png

• @Loci ihana tuo ruunivoikko 😍

ensimmĂ€inen hevosvĂ€ritys iPadilla done ! 😄 voittaa kyllĂ€ piirtopöydĂ€n 6-0, sopii mulle paljon paremmin. @J :n lineisiin vĂ€ritetty kainostelijaori, joka kaipais itselleen sitten nimen ja omistajahahmon, ja kaikkea muuta hauskaa hĂ€rpĂ€kettĂ€ ympĂ€rille josta innostun taas jo ihan liikaa 😅

alt text

• Piirrosharrastajat

@leahiiii siis voi itku miten söpön teit siitĂ€ 😍 ihana! Onnea uuteen kotiin, oon ihan heikkona tollasiin kirkkaisiin sukkajalkaruunikoihin

• PitkĂ€st aikaa lyhennĂ€n omii tuontilistoja 🙈 Sanokaa moi punahallakolle Lunar Eclipselle! Ps. Vihaan piirtÀÀ korvia

alt text

• Ennoo öö kahteen-kolmeen vuoteen saanu mittÀÀn valmiiks tai ees oikeestaan piirtĂ€nykkÀÀn, niin onhan tÀÀ merkityksellinen pĂ€ivĂ€! 😂 Sen verran merkityksellinen, ettĂ€ jaetaan tĂ€nnekin, vaikka ihan silleen kohtuullisen huonosti oli muistissa esim. tuo hevosen rakenne ja mulle hyvin tyypillisesti vĂ€rityksenkin kanssa loppu mielenkiinto kesken kaiken. Seuraavalla kerralla paremmalla draivilla! đŸ’Ș

alt text

• Esteratsastajat

Innokkaille piirtĂ€jille luukku 7 😊

• Moderaattorit

Sain vihdoin valmiiksi 2016 aloittamani piirroksen yhdestĂ€ rakkaimmasta irl heppakaverista ❀ Parempi myöhÀÀn kuin ei milloinkaan

Harmittavasti ei ollut tallella alkuperÀistÀ muokattavaa versiota, vaan facebookista napattu tÀmÀn kokoinen pikselimössöinen kuva. Vanhalta koneelta toki voisi tÀmÀ vielÀ löytyÀ isompana! ViimeisteltÀvÀnÀ/vÀritettÀvÀnÀ oli vain kaviot ja pÀÀstÀ silmÀt, turpa ja korvat, mutta aikoinaan tÀtÀ tehdessÀ loppui mielenkiinto. Harmi sinÀnsÀ, olisi ollut niin vÀhÀn enÀÀ jÀljellÀ sitÀ. Hieman sukkia muokkailin myös, ettei varjostukset olleet niin tummia.

TĂ€mĂ€ tulee kĂ€yttöön tammalleni 🙂

• alt text
    VielĂ€ tĂ€lle vuodelle jos sais tusattua Encoreen muutaman kasvatin 😄 TĂ€ssĂ€ eka rĂ€pellys

• Moderaattorit

Löytyi vanhoja piirroksia vuosilta 2014 ja 2016, ovat olleet joskus mun vanhoilla piirroshevosilla (oletettavasti kuolleita ja kuopattuja, nimiĂ€kÀÀn en muista enÀÀ) ja haluaisin mahdollisesti ottaa uudelleen kĂ€yttöön uusille hevosille 🙂 Kysyn kuitenkin varmuuden vuoksi, ettĂ€ eihĂ€n teillĂ€ kellÀÀn ole kĂ€ytössĂ€ omilla hevosillanne nĂ€itĂ€ alla olevia kuvia:

Muistan, ettĂ€ tĂ€mĂ€ oli “Luppa” lv tai vastaava, mutta kohtalosta en sen enempÀÀ tiedĂ€ ja ei löytynyt VRL / PKK tietokannoista:

TÀmÀn nimestÀ ei tietoa, oli joku kimo sh

ja yllÀolevan lisÀkuva:

TOKI jos nĂ€mĂ€ joltain löytyy, olisi kiva nĂ€hdĂ€ 🙂 EnkĂ€ sitten ota uusiokĂ€yttöön tietenkÀÀn 😄 Muistan, ettĂ€ nĂ€mĂ€ eivĂ€t kovin pitkÀÀn kĂ€ytössĂ€ ehtineet olla

• Piirrosharrastajat

@kics Oii ihana tuollainen suklaan vĂ€rinen! 😍

En olekaan hetkeen tĂ€nne jakanut piirroksia, mutta pakko esitellĂ€ uusin tuontini, 1,5v brassitamma. Olen jotenkin ihan innoissani tĂ€stĂ€, odotan vain, ettĂ€ se kasvaa ja saan piirtÀÀ lisÀÀ kuvia sille. đŸ‘đŸŒ

alt text

• alt text
    Tuli yhtĂ€kkiĂ€ visio ryhdikkÀÀstĂ€ valjakkohevosorista ja pakkohan se oli “hetinyt” toteuttaa parissa tunnissa
 đŸ˜”
    Oriin suvusta löytyy mm. friisilÀistÀ ja irlannincobia.

• Piirrosharrastajat

Mun ja piirtopöydĂ€n suhde takkuaa, joten olen piiiiiiiiiiitkĂ€stĂ€ aikaa tarttunut ihan “tavan kynÀÀn” sekĂ€ tuhrustellut paperiin. Olin jo unohtanut miten kivaa (ja hermoja raastavaa) tĂ€mĂ€ on. 😄 Ei toimi ctrl + z jos joku viiva menee vÀÀrin jne, mutta eiii se mitÀÀn. 😄

ViimeisimmĂ€n työn kanssa oli usko, toivo ja rakkaus koetuksella, koska hyppĂ€sin todellakin ulos mukavuusalueeltani eli piirsin A4-paperille (tykkÀÀn enemmĂ€n A5) ja pipersin taustaa huomattavasti kauemmin kuin itse ratsukoita. EihĂ€n se vielĂ€kÀÀn mikÀÀn huippuunsa viritetty yksityiskohtainen taustamahtavuus ole, mutta meikĂ€lĂ€isen hermoilla toi on jo saavutus. 😄

alt text

• nyt on kyllĂ€ piirtokĂ€rpĂ€nen purrut ja kuvaa toisensa jĂ€lkeen valmistunut 😄 Töpseli sai itselleen symppiksen pÀÀkuvan loimi pÀÀllĂ€, ja Siljan tuleva tamma jo vĂ€hĂ€n etukĂ€teen aikuiskuvaa tulevaisuuden koulukisoista, kun törmĂ€sin lineihin deviantartissa enkĂ€ voinut vastustaa ! 😁 toivottavasti nÀÀ ei iskeydy tĂ€nne tuhannen leveyspikselin voimalla 

alt text

alt text

• @milma tuo applen ipad 2018 on kyllĂ€ oikeesti ollu ku lottovoitto, procreate ohjelma siihen kylkeen niin voila đŸ˜ŽđŸ‘ŒđŸ»

• VĂ€liin jotai muutaki ku hevosia
    alt text
    KeskenerÀnen naamakuva surkealla laadulla. reffinÀ tÀmÀ. MitÀköhÀ muuta tÀhÀ nyt sanois. Hevosten piirtÀminen ei innosta.

• Mahtaakohan kukaan Gimpin kĂ€yttĂ€jĂ€ olla enÀÀ hereillĂ€? MĂ€ kokeilen nyt ekaa kertaa piirtÀÀ koneella ja linet onnistu ihan hyvin, mutta vĂ€rittĂ€minen on ihan kauheen haasteellista 😖 TĂ€hĂ€n asti olen vĂ€rittĂ€nyt tuota kuvaa vaan perus siveltimellĂ€ ja nysvĂ€nnyt joka nurkan tarkkaan, niin onko tĂ€hĂ€n mitÀÀn helpotusta? Ja sitten se kaikkein haasteellisin osio: varjostukset. Miten te Gimpin kĂ€yttĂ€jĂ€t saatte siistin ja kivan nĂ€köisen varjostuksen? En osaa ollenkaan kĂ€yttÀÀ tuota smudge-toimintoa ilman, ettĂ€ jĂ€lki on tosi tönkön nĂ€köistĂ€. Netti ei ole ollut ystĂ€vĂ€, koska youtubesta olen yrittĂ€nyt etsiĂ€ tutoriaaleja mutta huono englanninkielentaito ja huono kuvalaatu videoissa ei ole hyvĂ€ yhdistelmÀ  🙄 Eli jos joku pystyisi mua nĂ€issĂ€ jutuissa jelppaamaan, niin olisin ihan superkiitollinen! 😇

• @tuutikki MikĂ€ on se “perussivellin”? ItellĂ€ vĂ€hĂ€ kaikki asetukset sÀÀdetty eri tavalla ku mitĂ€ ne asennettaes on 😄 . VinkkejĂ€ vĂ€rittĂ€misvaikeuksiin on hankala antaa, kun ei tiiĂ€ millasta se jĂ€lki nyt on. Ite vedĂ€n vĂ€ritettĂ€vĂ€lle kohteelle pohjavĂ€rin maalikannulla, ja sit vaa alan vĂ€rittÀÀ siihe pÀÀlle niitĂ€ varsinaisia varjoja,valoja,sĂ€vyeroja jne. LĂ€pikuultavilla vĂ€reillĂ€, koska 100% peittĂ€vĂ€ jĂ€lki jĂ€ttÀÀ helposti rumia rantuja ja nĂ€yttÀÀ tönköltĂ€.

Kivat varjostukset saa vĂ€rittĂ€mĂ€llĂ€, eri työkaluja kĂ€yttĂ€mĂ€llĂ€ ja sÀÀtĂ€mĂ€llĂ€ niitĂ€ omiin tarkotuksiin sopivaks. Ei sillĂ€ smudge/sormityökalulla. Se just nĂ€yttÀÀ poikkeuksetta rumalta ja sotkuselta. Ja on noob moka. Sama ku tekis valot ja varjostukset dodge/burnilla (oon ite aikoinaan syyllistyny tĂ€hĂ€n kaikkeen ouuu
😁)

6

1.0k
Users

13.5k
Topics

256.9k
KysyttÀvÀÀ, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttÀ suoraan yllÀpitÀjÀÀn (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.