Piirroskeskustelu

• Valitin @Jouni lle et Grimin naama on realistisempi ku Perryn ja urpå vastaa mulle tällä XDD

alt text

• Piirrosharrastajat

@nikki Muokkaus on aika huono, mut naamat oikein hyvät 👍 😁

• @Jouni Se on hyvä muokkaus!!

• Oon viimeaikoina alkanut harjoittelemaan enemmän rakenteita ja muita kuvia mallista katsoen. Kaikki tosin käsin, yhtä aloitin tekemään koneellakin, mutta se on yllättäen kesken. Harjoituksen kannalta kaikki, joten mielelläni ottaisin vinkkejä vastaan (erityisesti ne takajalat on mun mielestä kamalan vaikeet) 😄 Jos joku myös haluaa näistä lyijäripiirroksista jonkun hevoselleen, voin skannata ja lähettää (ehkä) paremman version kun puhelimen kameralla kuvatun. Tai jos joku haluaa väritellä koneella päälle 🙂
    0_1572455151625_kollaasi.jpg

• This post is deleted!

• Mä harrastan valokuvallisia hevosia suurimmaksi osaksi, mut valokuvien lupakyselyiden myötä oon saanut myös parit luvat maalattuihin kuviin (eli hevosen omistaja on teettänyt hevosestaan muotokuvan) ja mä mietin että onkohan sellaistan käyttäminen sallittua vai napsahtaako PKK:sta suoraan hylky?

• Piirrosharrastajat

@hm Luvallisesti käytössä olevat kuvat on ok PKK:n näyttelyissä. Esim. deviantartin vapaasti kopioituja lineartteja saa käyttää (tosin siellä paljon valokuvajäljennöksiä, jotka toki hylätään, jos tuomari on tietoinen läpipiirrosta), ja vapaasti kopioitaviin piirroksiin rinnastaisin nämä 🙂

Aivan ihania lyijäritöitä @Milma lla 😍 Lempparini on tuo istuva poni. Kaunista jälkeä, tekniikka hallussa ja piirtäjän oma ihana tyyli näkyy ❤

• Piirrosharrastajat

@Milma Wau! Ihastuin tohon istuvaan shettikseen! Se näyttää hurjan pörröiseltä ❤ tosi hyvin oot saanut tekstuuria karvaan! Tykkään ylipäätään miten oot rohkeasti laittanu reilusti kontrastia varjoihin, heppojen muodot tulee kivasti esille

Mallikuvat todella auttaa värittämisessä ihan hirmupaljon! Suosittelen kaikille! 😄 Mä oon niiiiiin tyytyväinen miltä tää rakennekuva näyttää ja vielä tyytyväisempi oon että sain sen oikeesti näyttämään täysiveriseltä eikä puoliveriseltä! Kuvassa siis Molli, joka on kyllä yksi mun suosikkihevosista 😂 Vielä on toki parannettavaa ja harjoiteltavaa, mutta kehitystä on todella tapahtunut nyt viime aikoina, kun oon oikeesti alkanut panostaa ja miettimään että miten ne valot, varjot ja muodot sun muut oikeen toimii

(Anteeksi jo etukäteen jos tää on ihan jäätävän iso 😅)
    alt text

• Piirrosharrastajat

@kioja Huu miten siisti intensiivinen väri! Mollillakin on kyllä aivan sikaihana galleria, näitä katselee ilokseen.

Mulla meni kohtalaisen hoopoiluksi tämä viimeisin piirtely, kun innostuin tästä kuvasta.

http://lauantaimaalari.net/piirros/auburn/gauhistus2.png

• Kiitos kaikki 😍 Piirtäminen on nyt juuri oikein mukavaa vastapainoa koulustressille. Täällä toki on aina niin hienoja kuvia että meinaa ihan kateus iskeä, mutta ainakin on jotain mitä kohden harjoitella 😄 Innostuin värittämään yhden noista lyijäripiirroksista koneella, tällä kertaa ilman värimallia ettei menisi ihan toivottomaksi nysväykseksi. On myös ensimmäinen hevonen pieneen ikuisuuteen jonka olen saanut valmiiksi asti… (taustaa ei lasketa, ne ei ikinä valmistu) Ja jos joku kokee tarvitsevansa, tämänkin saa ottaa käyttöön 🙂
    0_1572801849473_perche2.png

• @Milma oi kun on suloinen nallukka

• Perry kertoo vissii Norjan parhaat vitsit ku bitch face syndrome-Grimiäki naurattaa 🤡 ps. vihaan miettii mittasuhteita ihmisten ja hevosten kesken

alt text

• Piirrosharrastajat

Piiiitkästä aikaa taas piirtopöydän ääressä, kuinka sitä onkaan kaivannut piirtämisjuttuja!

Aloin piirtämään venäläiselle estesukuiselle trakehnerorille kuvaa, mutta matkan varrella muuttuikin tammaksi… Useampi mallikuva oli apuna, jaloille, rungolle ja päälle omansa. 😄
    Haluaisin yrittää työstää tästä “PKK-kelpoisen” ja koska omille töilleen tulee sokeaksi, niin saa antaa korjausvinkkejä, jos näette tässä jotain selvästi outoa (etujalkojen lisäksi). Onkohan kaula liian ylös asettunut?
    alt text

EDIT. Muokkasin tuota kaulaa alemmas, onkohan tämä parempi?
    alt text

EDIT2. Se on jo harmaa!
    alt text

• Esteratsastajat

Vinkkaan vielä tällekin puolelle, mikäli löytyy villien kisojen kisaajia, että Adinan marraskuun kisoissa on muutama tuotosluokka 😉 Mätsäreistä löytyy myös muutama mihin saa piirrellä syys/talvikuvia jos innostuu 😄 (toki jo olemassaolevillakin saa osallistua ja myös rakenneluokkiin piirroshevoset ovat tervetulleita).

• Nyt ollaan historiallisen hetken äärellä: sain tehtyä kuvan valmiiksi ja mitä kummaa vielä, sille taustan! Jos nyt innostuisi tarinoinnista ja piirtoheppailusta, kun ajatuksissa olevalle pollelle olisi jo rakennekuva valmiina 🙂
    0_1574530573154_ansku_rak_malli.png
    ps. meniskö perlinosta vai oisko vaan cremello? Ja näyttääkö edes puoliveriseltä 😄

• Piirrosharrastajat

@milma Perlinolla ja cremellolla ja smoky blackilla on kaikilla kolmella toki omat “ideansa” siitä miltä ne näyttää, tai siis meillä ihmisillä on, mutta irl moelmmista löytyy kyllä ihan reilusti toistensa näköisiä tapauksia - valkovoikkoja ei käytännössä voi erottaa toisistaan ilman geenitestausta.

Sulla on tosi nätit sävyt tossa, hyvin onnistunu sekä tummat varjot selkeästi että kuitenkin tommonen nätti puuteriväri!

• @j Kiitos 😍 Värimallia toki käytin, olis muuten tullut varmaan banaanin värinen hevonen… Ja omassa päässä perlinolla on hivenen tummemmat jouhet, enkä tiedä sainko sitä tuotua nyt kuitenkaan kovin hyvin esiin 😄 Mutta hyvä jos usein näyttävät toisiltaan, voin siis valkata kumman vaan!

• Piirrosharrastajat

@milma Joo, se se arkkityyppinen perlino onkin, mut joillain rautias- ja mustapohjaisilla valkovoikoilla on kans tummia jalkoa ja jouhia, ja toisin päin, joten ei tartte stressata liikaa vaikka jäiskin 😄 Tiedä sitten nillittääkö joku tuomari joskus, mutta hän on kyllä sit väärässä.

• Tarinaheppailijat

@milma ääh, vähänkö söpö kuva😍

• Vähän ehkä spämmään, mutta on ollut niin mieletön piirtelydraivi päällä viime päivät. Tänäänkin olisi pitänyt lukea tenttiin ja vaatekaapinkin siivous jäi kesken, mutta oon sen sijaan piirtänyt koko päivän niin, että käsi on ihan krampissa 😄 Mutta, tuotokseni (jonka sain valmiiksi ja jossa on tausta):
    0_1575148674724_ansku_kilpa_malli.png
    Ikinä en ole saanut näin paljon kuvia valmiiksi näin lyhyessä ajassa…

7

942
Users

12.5k
Topics

232.4k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.