Piirroskeskustelu

• Piirrosharrastajat

@jouni said in Piirroskeskustelu:

@marjahilla Ite en lähtis tilitietojani antamaan ihan uusille kasvoille, vaan ainoastaan sellasille “luotetuille” eli suht tutuille nimille, jotka on täällä ollu asioimassa ja aktiivisena pidempään.

Ainii, aina se pitkään mukana olo ei tee automaattisesti luotettavaks, tietenkään. Ollaan kaikki yksilöitä ja sillee. Harkintaa kannattaa aina käyttää 👍

• “angloarabi” (teke)

alt text

alt text

• Laiskistuin ihan kunnolla taustan kanssa taas kerran :))) Mutta onpahan sentään kaikilla ratsastuskouluprojektin hevosilla kuvat viimeinkin 😆 Ja papurikkokuvio helevettiin, en osaa 😫

alt text

• Ensimmäinen kokonaan uusilla välineillä tehty piirros 🙂 Tosin harmittaa, kun ei koneella näytä värejä ihan samoin.
    // alumperin siis väreiltään lämpimämpi ja kontrastia on enemmän, en kuitenkaan voinut lisätä sitä juuri ollenkaan koneella, koska olisi mennyt sellaiseen suuntaan tyyliltään mistä en tykkää 😕 + taustan pitäisi olla vaaleanpunainen, itsellä näyttää tässä ainakin sinertävältä/violetilta.

alt text

• alt text

• 0_1561035168615_äkänen lapsi.JPG

Oli sit pakko koittaa piirtää jotain ja no… se on jotain, saa nähä jaksanko perehtyä työnimi äksyboihin niin paljon ettäå tekisin siitä ihan vrt pollenkin mut toistaiseksi se on vain yhen päivän matikan opiskelun välttelypiirros

• Instan puolella tämän jo julkaisin aiemmin, mutta laitan tännekin. Heppojen piirtämiset jäänyt taas vähän vähäiselle, mutta vihdoin sain jotain aikaiseksi mun kakkostallia varten.
    Alla toissapäiväinen grayscale-tekele, joka itseasiassa näyttää harmailla sävyillä paaaljon kivemmalta kuin värien kanssa.
    alt text

Jaksaako ihmiset selata sellaisen tallin sivuja, jossa kaikki kuvat ovat harmaasävyisiä? 😂

• Piirrosharrastajat

@jodochus mä ihastelinkin tätä jo ign puolella!! ❤ Sun tyyli on samaan aikaan jotenkin niin rento mutta silti niin huoliteltu! 😄 Kyllä mä ihan hyvin voisin harmaasävyistä tallia katsella, jos sivutkin on sitten siihen sopivia, mutta jos ne kovasti kiistelee keskenään niin sitten varmaan jättäisin välistä.
    Ihan pakko kysyä (toivottavasti et pahastu), onko hahmot ottaneet paljon inspiraatiota Tintin seikkailuista vai onko nimenomaan juuri niistä hahmoista kyse? Jokatapauksessa mielettömän hyvin onnistuneita!

• Meikäläinen päätyy tämän topicin puolelle (pakko pitää topa seunnassa että saa muiden töitä ihailtua <3) aina ollessaan ongelmissa, mutta nyt ongelmat johtuvat sentään piirtoinnon heräämisestä!

Piirtopöytää en koskaan ole kokenut omaksi jutuksi, mutta digitaalisuus kiinnostaa. Millainen vaihtoehto piirtämiseen olisi ipad + jonkun kynä? Mikä kynä? Apple Pencil?

Kovin suuria vaatimuksia mulla ei piirtämiselle ole, oon tosi amatööri, joka ei koskaan ole opetellut kunnolla digitaalista värittämistä 😄 Viime vuoden ipad ei maksaisi kuin 300 ja kynä jonkun verran, hieman houkuttaisi, tilillekin on kertynyt sen verran rahaa että jotakin ylimääräistä olisi varaa ostaa. Tässä vaihtoehdossa plussana olisi myös se, että olisi padi jolta katsoa netflixiä 😄

• @jesse Kiitoksia paljon! 😍 Toki jos tekisin mustavalkoisen tallin niin saisi olla sitä alusta loppuun ulkoasusta lähtien, mutta ehkä nyt kuitenkin teen “värillisen” tallin.
    Ja hyvin tunnistettu, Tintti-sarjiksista olen ottanut vaikutteita noihin hahmoihin… 😄

• Tässä piirros josta olen todella ylpeä 😊 Mielestäni kuvasta välittyy hyvin keskikesän raikkaus, mutta samalla vähän metsän hämäryyttä. Kuvan aavehevonen on Ansamaan Laukkaava valkea.

alt text

• Piirrosharrastajat

@marjahilla ooooo ihan mielettömän hieno!! vau! :0 pitääpä tulla vilkaisemaan Ansamaata joku kerta vähän tarkemmin kun kerkeen jos sieltä löytyy tälläsiä hienoja! 😍

• @jesse Kiitos! 😍 Nyt kun oon saanut kunnon piirtovälineet ja oon alkanut oppia miten sitä käytetään, niin into kuvittaa Ansamaan tapahtumia on kasvanut vielä entisestään! Minulla on tarkoituksena laittaa vähän enemmän aikaa tallilaisten elämän, hevosten, eläinten ja hahmojen kuvitukseen, eikä ensisijaisesti vain omien. Haluan keskittyä muiden hahmoihin, koska tykkään siitä ja uskon että myös kirjoittajat saavat kuvista lisää inspiraatiota ja innostusta 🙂 Itse olen pari kertaa joskus aikanaan ollut tarinatallilla, ja itse olisin ainakin kaivannut enemmän kuvia, jotka on osoitettu muiden hahmoille kuin ylläpidon, varsinkin kun pitäjät olivat todella taitavia piirtämään.

// Piirsin tänään myös yhden tallilaisen koiran, toivottavasti tykkää!
    alt text

• Sekalaisen sakin omistaja

Siis aivan älyttömän upeita @Marjahilla! 😍 Munkin täytyy ehottomasti tulla visiitille ihmettelemään! ❤

• @marjahilla Voi miten sä sait piirettyä täydellisesti Piipaan sellasena hymyhauvana kun oon sen ajatellut 😍

• Sekalaisen sakin omistaja

@ilo Apua mikä (lempi?)nimi! 😍

• @knipse Kiitos paljon! 😍
    @ilo Ihana kuulla että meillä on samanlainen kuva Piipaasta 😆 Tuo nimi on muuten ihan mainio!

• Piirrosharrastajat

Mikä rasauttaa rusinat… Se ku joutuu piirrellä 30e pilipali hiirellä. No kuitenki, tämmöstä sain aikaseks ku ei ne hermot kestä alkaa hinkkaa joka ikistä viivaa sata kertaa vaan siks, et kursori elää omaa elämäänsä ja liikkuu ehkä vähä sinnepäi mihi haluan.

alt text

Saa ottaa käyttöön/väritellä harjotuksena, jos kelpaa. Ehtoina samat ku viimeks, eli joko kuvaan tai sen yhteyteen tulee merkitä tekijänoikeudet (nimimerkki, vrl-tunnus, tai molemmat. Ihan mite tykkää laittaa) Piirrelty päästä vaan, ni ei kelpaa ku galleriantäytteeks korkeintaan, mutta hyvällä värityksellä tästä saa varmasti ihan kivan kuvan. Esitelkää valmiit taas täällä jos tartutte haasteeseen 😃

• Ah, osaispa itekki piirtää tollasia ihan vaan päästä ja hiirellä 😞

Ei se oo kuin harjoituksen puutetta, pitää ehkä rukoilla jumalolennoilta aikaa ja inspiraatiota.

• Piirrosharrastajat

@Fulli Mulla on vaan ollu liikaa aikaa 😅 … Järkevämpää ajankäyttöä olis esim. opiskelu. Siitä on elämässä sentään jotain konkreettista hyötyä.

En tiiä oonko ainoo joka usein pohdiskelee tällasia turhuuksia, mut tuntuu et pakko mainita erikseen ettei oo käyttäny mallia, koska mallista piirtäminen vaikuttais olevan nykyään yleisempää (koska realismi jne.). Hiljaa mielessäni oon aina kyl toivonu, että sen sijaan et joutuu sanoo “ilman malliiiiii” (mikä tuntuu leuhkalta…), ni ihmiset mainitsis siitä referenssikuvien käytöstä. Oon saanu sellasen käsityksen, et monissa taideyhteisöissäki on normaali käytäntö ilmoittaa referenssikuvien käytöstä - ja sen jättämättä mainitseminen kertoo puolestaan siitä, et kuva on mielen tuotosta. Vois iteki jatkossa ihan vaikka linkata oheen kuvan josta on mallin ottanu, koska seki on iha mielenkiintosta nähä miten erilainen tai samanlainen se piirros on.

Loppuun tunnustus: Piirrän suurimman osan päästä, koska koen mallista piirtämisen vaikeeksi. En vaa osaa jäljentää näkemääni kovin hyvin. Rakennekuvat varsinki on jotenki supervaikeita. Oon vähän kade niille jotka sen taitaa 😃

1

902
Users

11.9k
Topics

219.7k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.