Piirroskeskustelu

• Tarinaheppailijat

@j Aivan, unohdin spesifioida, että nimenomaan Photarin käyttäjien brush-asetukset kiinnostavat, kun itse käytän sitä 🙂

• Piirrosharrastajat

@alexiina-c said in Piirroskeskustelu:

Onpa ihanaa, kun voi tehdä niin herkkää ja vaihtelevaa viivaa (nimimerkillä piirtänyt tasapaksua värisevää jälkeä hiirellä vuosia). Pari kysymystä olisi teille, jotka myös käytätte piirtopöytää (eli varmaan te kaikki muut - olen aika usein teknologiassa jälkijunassa)!

Nyt tää hiirellä piirtäjä heti hyökkää tänne kertomaan, että ei, kaikki ei käytä piirtopöytää 😁 Enkä varmaan tuu käyttämään vaikka multa sellanen tosi hyvä löytyykin. Haluun pitää elossa vanhaa taitolajia, ja näyttää samal et hiirellä saa ihan yhtä hyvää jälkeä. Monesti tuntuu et piirtikseen vaihdetaan nimenomaan paineentunnistuksen tuoman vaihtelevan linen takia, vaikka saman pystyy toteuttaa hiirelläki. Se linen paksuus vaihtelee paineen sijasta piirtonopeuden mukaan 😃

Keitäs tääl oli muita hiirellä piirtäjiä? On päässy unohtumaan, ja kaikki ei välttämättä viimekertasiin uteluihini vastaillu.

• @Jouni Muistuta nyt kuitenki et sul on joku fancy kallis hiiri, eikä mitää Prisman 10€ hiirtä

• Piirrosharrastajat

@nikki Ainii juu tosiaan, meinas unohtua tärkeä asia, eli pitää kyl olla sellane Logitechin yli 60e maksava kunnon järee hiiri, eikä tyylii se kympin pilipalipaska tai joku langaton onneton 😂 On kyl hintansa väärti, oma pelittäny 14 vuotta.

//muoks// logitech MX518 on malli, ja hinta näyttäski olevan sen 60€ - suosittelen.

• Piirrosharrastajat

@jouni Mä piirtelen kans langallisella hiirellä (just vieläpä sellasella melko pilipalihiirellä, 20 euroa taisin maksaa) ja photarilla, ku oon liian laiska opettelee kritaa.

Siitä puheenollen tässä viimeisin työ hetkisen piirtotauon jälkeen, jonka kontrastin onnistuin sössimään peruuttamattomasti (sen sitä saa ku piirtää liian kirkkaalla näytöllä).
    alt text

• Tarinaheppailijat

@jouni Jes, nyt on asennetta! ✊ En hiirestä piirtämisessä varmasti kokonaan luovu (ainakin näin alkuun värittäminen sillä tuntuu kynää helpommalta), mutta linejälki on piirtopöydän kanssa sulavempaa ja itselle mieluisempaa.

Onko täällä muuten ketään, joka tekee pixel artia? Se on myös jotain mitä ihailen. Muistan joskus törmänneeni virtuaalitalliin, jossa paitsi oli käsittämättömän upeita piirroksia hevosilla, niin myös koristekuvat itsetehtyjä söpöjä pixel arteja.

• Piirrosharrastajat

@Alexiina-C Hyvä että uus piirtopöytä tekee piirtelystä ja jäljestä mieluisampaa 😄 Mulla kans tää värittäminen tuntu piirtiksellä sen verran kömpelöltä, että taisin väritykset tehdä hiirellä jos oikein muistan.
    Oon joskus nähny jossain piirrostallilla hienoa pixel artia, mutta en tiiä oliko sama paikka kyseessä. Jäi pelkästää mieleen et sivuja oltiin koristeltu veikeesti niillä pikku kuvilla, ja se oli must ideana tosi hauska 😃

• Piirrosharrastajat

Miten te väritätte hevosen posken? 🙈 En jotenki tajua miten saisin siihen yksityiskohtaisuutta kuitenkin tekemättä siitä turvonneen näköistä 🤔 Niistä tulee jotenki aina tosi latteita tai omituisen näköisiä

• Mitä tykkäätte tälläisestä tyylistä tehdä harjan linet? Kokeilin vähän jotain yksityiskohtaisempaa 🙂

alt text
    alt text

• Sekalaisen sakin omistaja

@marjahilla Tykkään, että harjaan on nimenomaan panostettu, tuo sellaista positiivista vaikutelmaa ja aitoutta mielestäni kuvaan 😄

• @knipse Hyvä jos ei kuitenkaan oo liian sekava.

• Raviharrastajat

@marjahilla mä tykkään hirveesti näistä sun lineistä! Tulee semmonen kiva sarjakuvafiilis näistä. 😍

• @Marjahilla noi harjat on mun mielestä ihan tosi nättejä, just sopivan yksityiskohtasia!

• @marjahilla Itekin rakastan tällasta tyyliä jouhissa! ♥

• Piirrosharrastajat

@marjahilla kyl mä ainakin kans mielelläni pyrin ton tyyppiseen oikeesti ääriviivatyönä piirrettyyn harjaan! Tuo eloa koko kuvaan ihan eri tavalla 😄

• Wau, kiitos kaikille. Pitää vielä hioa tekniikkaa, mutta esimerkiksi @J , tykkään sun tyylistä ihan hirveästi ja toimit yhtenä inspiraation lähteenä 💓 Mä saan luultavasti ensiviikon aikana käytyä ostamassa itselle uuden ison tabletin ja piirtokynän, joten katsotaan mitä saan niillä aikaan! Tähän asti on menty periaatteessa 1-4 siveltimellä, joista en ihan hirveästi tykkää (mutta ilmaisohjelma). Värittäähän niillä voi aika kehnosti, kun kokokin on rajoitettu tietyissä. Olen jo pitkään halunnut kokeilla ainakin procreate ohjelmaa, jos on kenellekkään tuttu 🙂

// voi siis olla että tyyli vähän muuttuu, kun olen tähän asti piirtänyt etusormella 😆 ja nyt sitten jatkossa kynällä.
    /// Mutta jatkossakin haluan antaa ilmaiseksi ainakin osan lineistä, koska tiedän ettei kaikki pysty niistä maksamaan 🙂

• Tein tän linen jo varmaan puol vuotta sitten ja pari kertaa oon yrittänyt alottaa sen värittämistä, muta ei oo vaan napannu. Vihdoin sain nyt sitten valmiiks, taustoja en melkein ikinä tee ite minkä todellakin näkee mutta muuten oon ihan tyytyväinen 😄

alt text

• Minua kiinnostaisi tietää, miten täällä keskustassa yleensä hoidetaan maksut kuvista, piirroksista ja muista? Itse olen vasta täyttänyt 18, eikä ole tilikään kauaa käytössä, joten en tiedä näistä jutuista hirveästi. Tulevaisuuden kannalta mietin, jos itsekkin haluan joskus pyytää joistakin piirroksistani rahaa. Onnistuuko tälläinen ilman että minun tarvitsee kertoa esim oikeaa nimeäni?

• Piirrosharrastajat

@marjahilla Kyllä se koko nimi on kerrottava jos tilille rahaa haluaa. Molemmat osapuolet tulee näkemään toistensa koko nimen, ellei sit ostaja vaan kuseta ostoaikeissaan jättäen maksamatta 😂 . Aina voi valita asiakkaansa, ja kannattaaki kattoo vähä kelle tietojaan jakelee. Ite en lähtis tilitietojani antamaan ihan uusille kasvoille, vaan ainoastaan sellasille “luotetuille” eli suht tutuille nimille, jotka on täällä ollu asioimassa ja aktiivisena pidempään.

• Aivan! kiitos vastauksesta 🙂

8

902
Users

11.9k
Topics

219.8k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.