Piirroskeskustelu

• Piirrosharrastajat

@vp Juu, tuo on ihan hyvĂ€ 😄

• @minni mĂ€ voin tehdĂ€ palkintoloimia. Laitatko vaikka chattiin viestiĂ€?

• Piirrosharrastajat

mites hei muuten, rupeaako pkk sakottamaan jos kimo on kimoutunut ihoon asti? EttĂ€ on muka “vÀÀrĂ€n vĂ€rinen” tai huonosti vĂ€ritetty tms? EihĂ€n se tosiaan ole perinteinen kimon ulkoasu, mutta ihan mahdollista kuitenkin joissain roduissa.

Tuo etummainen tÀssÀ on sellainen, ettÀ jos vÀritÀn sen pohjalta naaman ihon, tulos on ulkonÀöllisesti aika lÀhellÀ W-kirjavia.
    RyntÀistÀ kuitenkin nÀkee ettÀ iho on alun perin ollut tumma, mutta vaan tÀllÀsenÀ tosi valkeana jalostetussa kimorodussa vÀlillÀ voi ihokin vaalentua karvan perÀssÀ.

Onko nÀyttelytsÀÀnssejÀ?

• @j Siis eikö tuo ole kuin mikĂ€ tahansa kimo jolla olisi alla vaikka valkopÀÀ jonka johdosta iho pinkki? En siis tiedĂ€ mistÀÀn virtuaalisista nĂ€yttelytominnoista, mutta ihan kelpo vĂ€ritys sen pitĂ€isi olla.

• @viivuska Sen kun piirrĂ€t vaan! MĂ€ oon kans ihan noviisi asiassa, raapustelen menemÀÀn vaan. Etenkin hevosista tuppaa tulemaan aina vĂ€hĂ€n kummallisen nĂ€köisiĂ€, mutta ei se niin vakavaa ole. KyllĂ€ siinĂ€ aina joka kuvan kanssa kehittyy edes hippusen verran, suosittelen vaan jatkamaan. EikĂ€ tosiaan kannata olla liian itsekriittinen. EikĂ€ sen yhden kuvan tarvitse aina olla ihan tĂ€ydellinen, mĂ€ ainakin jÀÀn vĂ€lillĂ€ liikaa jumittamaan yhteen juttuun ja mietin ihan ettĂ€ Ă€h, ei tuu mitÀÀn, mutta sitten etiĂ€ppĂ€in vaan. TsemppiĂ€ piirusteluihin! 🙂

• Piirrosharrastajat

@violett Siis voi olla varmaan teoriassa valkopÀÀkin, mutta kimot toisinaan voi kimoutua “ihoon asti” ja kladrubinhevonen ei ole yleisesti kovin isomerkkinen rotu. Viereisen vetohevosen iso kuonopilkku on jo aika “iso” rodulleen.

Vaaleaihoisen vetohevosen ryntÀistÀ (missÀ karva on ohutta) nÀkee, ettÀ tummaan ihoon on iÀn myötÀ kalvennut vaaleita pinkkejÀ lÀikkiÀ, ja sama on tapahtunut naamassa. Kai se on ikÀÀnkuin vitiligoa tavallaan? TÀssÀ artikkeli lÀheistÀ sukua olevien lipizzojen vitiligo-kimo-yhteydestÀ.
    (TÀstÀ syystÀ vanhoilla kimoilla ihosyövÀn riski voi olla yhtÀ yleinen kuin esim. valkovoikoilla)

LĂ€hinnĂ€ siis sitĂ€ meinasin et jos tiedoissa lukee mkm, ei merkkejĂ€, ja ulkonĂ€kö tuo, niin sanotaanko rakenneluokkien palautteessa ettĂ€ “nyt teit vÀÀrin”? 😄

Et ei kai mun pidÀ noita artikkeleita tamman tietoihin linkkailla

• @j En nyt tunnista, ettĂ€ onko linkin kuvissa lipizzoja vai kladdeja, mutta löysin ilmeisesti puhtaan kladrubin, jolla tuota pigmentin tuhoutumistĂ€ on havaittavissa. Kladrub ori Sacramoso Rabona III löytyi kun hain kladruber sabino -hakusanoilla. MielestĂ€ni tuon turvan pigmentti on tuhoutunut tai on joku sabinonkaltainen meininki kyseessĂ€. Vilautat tota kuvaa jos joku vikisee
 tai vaihdat kisauspaikan VSN:n tai NJ:n puolelle jos ei vaan pĂ€rjÀÀ.

Itse innostuin traditional piirrosheppanÀyttelyn jÀlkeen yrittÀmÀÀn taas rakenteita kÀsin. Saa nÀhdÀ itkettÀÀkö sitten kun pÀÀsee tuloksia lukemaan. :'D

alt text

• Suomenhevoskasvattajat

Hellou pitkĂ€stĂ€ aikaa! Sain noin puolentoista vuoden jĂ€lkeen inspiksen tarttua piirtopöytÀÀn ja noin kolmen-neljĂ€n tunnin vÀÀnnön jĂ€lkeen sain aikaiseksi tĂ€llaisen. Ei mikÀÀn tĂ€ydellinen (esim. tolla kuulla ei oo kaikki hyvin 😂), mutta itse olen tyytyvĂ€inen, etenkin kuvan tunnelmaan ja taustaan. Hevosen on tarkoitus olla pohjavĂ€riltÀÀn cremello, ei kai mennyt liian tummaksi tms, vaikka kuvassa onkin jo iltahĂ€mĂ€rĂ€? đŸ€”

alt text

• Piirrosharrastajat

@tinu MĂ€ katsoin ekaksi kuvaa ettĂ€ vaalean sĂ€vyinen hopeanmusta 😅 Voi olla ettĂ€ vaaleaksi jĂ€tetty harja tekee kyseisen ilmiön đŸ€” EhkĂ€ jos jouhet olis saman vĂ€riset kuin muu kroppa ja varjostettu kans samalla tavalla, niin vĂ€ri nĂ€yttĂ€isi yhtenĂ€isemmĂ€ltĂ€?

edit:// rupesin nyt kattomaan muuten ettĂ€ ihan hirmusen hienot lupiinit ❀

• Suomenhevoskasvattajat

@kioja MĂ€ mietin vĂ€hĂ€n samaa, ettĂ€ onko liian hopeinen
 Cremello vĂ€ri iltahĂ€mĂ€rĂ€ssĂ€ taisi olla vĂ€hĂ€n liian kunnianhimoinen tavoite nĂ€in pitkĂ€n piirtotauon jĂ€lkeen 😂 TĂ€ytyy jossain vaiheessa vĂ€hĂ€n fiksata jouhia, josko se auttaisi. Ja kiitos lupiinikehuista! Vihaan kavioiden piirtĂ€mistĂ€, joten piti keksiĂ€ jotain millĂ€ ne peittĂ€isin ja lupiinit vaikutti hyvĂ€ltĂ€ idealta tĂ€hĂ€n kuvaan 😂

@Minni đŸ˜â™„

• Piirrosharrastajat

@tinu Oisko tÀssÀ vaikka jonkinlainen vÀrimalli?
    alt text

• Suomenhevoskasvattajat

Mites, nĂ€yttÀÀkö nyt enemmĂ€n cremellolta? đŸ€” Kokeilin mennĂ€ sieltĂ€ mistĂ€ aita on matalin ja kĂ€ytin gimpin varjostus ja lisĂ€valotustyökalua karvapeitteeseen sekĂ€ jouhiin.

alt text

• Piirrosharrastajat

@tinu nyt nÀyttÀÀ kokonaisuudessaan vaaleammalta joo! Ja sopii silti yömaisemaan.

Ero tuli ehkĂ€ siitĂ€ ettĂ€ tummat pinnat kiiltÀÀ vaaleita “tarkemmin” ja isommalla kontrastilla - kun oli isot tosi tummat varjoalueet ja pienet tosi kirkkaat valotukset, karvapeitteestĂ€ tuli tumman nĂ€köinen. Kun koko hepassa on vĂ€hemmĂ€n kontrastia perusvĂ€rin ja valojen vĂ€lillĂ€, lopputulos pistÀÀ ajattelemaan vaaleaa pohjaa. MitĂ€ vaaleampi pinta, sitĂ€ vĂ€hemmĂ€n kauttaaltaan eroa varjoihin ja valoihin. Se kun ei peukalosÀÀntömĂ€ sillai ihan samalla tavalla “kiillĂ€â€ kuin tummat.

• Mulla ei oo kauheesti kokemusta rakennekuvista ja nyt koitan tehĂ€ mallista irlannincobille kuvaa. Oisin kiitollinen jos jollain ois tĂ€s vaihees jotain kritiikkiĂ€ tai vinkkejĂ€ (vinkkejĂ€ voi laittaa muuhunki kuvan vaiheeseen ko vaan tĂ€hĂ€n luonnosvaiheeseen) 😄

0_1596382757182_Linnan ori irkku rakenne.png

• Piirrosharrastajat

@valooooo rakennekuvat on kans olleet mulle jo vuosia kompastinkivi - piirrÀn mieluummin liikettÀ kuin anatomiaa - mutta parhaiten siinÀ omasta kokemuksesta kehittyy vertailemalla erirotuisia hevosia keskenÀÀn.

Toi on mun mielestÀ tosi söötti, ja rodun tunnistaa kyllÀ! Jos haluat jotain kehitysehdotuksia, niin kaula on kiinnittymiskohdastaan ryntÀisiin vÀhÀn paksun nÀköinen ja pÀÀ iso (mikÀ tietty sopii ehkÀ sellaiselle tosi pienelle ponikokoiselle tinkerille kyllÀ).

• Ei tÀÀ ihmisten piirtĂ€minen kyllĂ€ ikinĂ€ tuu olemaan mun juttu
 Portrettii piti kuitenkin tarinahahmolle saada 🙈

alt text

• Huomasin tĂ€ssĂ€ nĂ€yttiksen ajureita pĂ€ivitellessĂ€ ettĂ€ oon joskus aikasemmin laittanut nĂ€ytön asetuksista saturation- palkkia isommalle (mikĂ€lie onkaan suomeksi) ettĂ€ vĂ€rit nĂ€kyy kirkkaammin. Nyt sit juolahtikin mieleen ettĂ€ sehĂ€n perkele muuten vÀÀristÀÀkin piirtĂ€mieni kuvien vĂ€riĂ€. Voi sitĂ€ itkun mÀÀrÀÀ kun Ă€lysin kui harmaita ja masentavia nuo piirrokset oikeesti ovatkin, kun nĂ€ytön saturation ei olekkaan enÀÀ kaksinkertainen đŸ€Ł ÄlkÀÀ tehkö samaa virhettĂ€ hyvĂ€t kanssaihmiset :'D

• Ajattelin rohkaistua ja laittaa tĂ€nne eka kertaa nĂ€ytille työn alla oleva tyĂ¶â€ŠđŸ˜… Taukoa takana 2,5v ja toinen työ sen jĂ€lkeen, en muutenkaan oo kovinkaan paljoa piirrellyt/vĂ€ritellyt hevosia tai mitÀÀn ylipÀÀtÀÀn. TyövĂ€lineinĂ€ toimii tabletti huonolla kynĂ€llĂ€ ja ilmaisohjelma 😂 Linet ei oo mun kĂ€sialaa, vaan DeviantArtista. Mutta siis kommentteja ois kiva kuulla, risuja ja ruusuja 😊
    0_1596483324745_Screenshot_20200803-222835_ibisPaint X.jpg

• Piirrosharrastajat

@melli HyvĂ€ltĂ€hĂ€n se nĂ€yttÀÀ! Kiva ettĂ€ piirrĂ€t taas ❀ LisÀÀ sĂ€vyjĂ€ etenkin jouhiin, kannattaa kokeilla rohkeasti eri sĂ€vyjĂ€, ei pelkĂ€stÀÀn eri tummuusasteella. Ja myös vaaleita yksityiskohtia, esim varusteisiin, niin ne erottuu paremmin ja tulee valoa kuvaan 😊

Mie tein sitten kuitenkin instagramin virtuaalijutuille, voisin vaikka postata sinne kuvaa tuloillaan olevasta vuoniksesta! Löytyy nimellĂ€ @sumulahti 🐎

19

1.0k
Users

13.7k
Topics

261.6k
KysyttÀvÀÀ, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttÀ suoraan yllÀpitÀjÀÀn (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.