Piirroskeskustelu

• Piirrosharrastajat

@kirsiina 😆 oh noes, taas siellĂ€ on vĂ€rittĂ€mĂ€ttömiĂ€ kohtia! Oon ihan sokee xD pitÀÀ korjaa asap

• Piirrosharrastajat

Ah, vĂ€rittömĂ€t kohdat ❀ Kuinkahan monesta omasta kuvasta olen niitĂ€ vuooosien jĂ€lkeenkin bongaillut
 😄 Pahimmat ovat olleet suojat, jalustimet sekĂ€ ratsastajien kĂ€det. 😂

• Piirrosharrastajat

@mila Mulla yleensĂ€ kĂ€y huteja hevosten merkkien ja varusteiden solkien kanssa 😆 Mut hyvĂ€ et joku huomaa tĂ€ssĂ€ vaiheessa niin ei sit tuu PKK-tuomareilta huomautuksia 😄

• Piirrosharrastajat

Ite aina niin keskityn siihen, ettĂ€ hevonen nĂ€yttÀÀ siltĂ€ miltĂ€ aiemmissakin kuvissa ja et merkit on “oikein” , mutta sitten kaikki muu on vĂ€hĂ€n sutaisten tehty. 😄

• Piirrosharrastajat

@mila Mulla on niin putkinĂ€kö et meen sillee check-list -tyylillĂ€ “hevosen pohjavĂ€ri -> varusteiden pohjavĂ€ri -> varusteideiden yksityiskohdat” jne. tĂ€mmösiĂ€ checkpointteja on liikaa ja sit skippailen xD MĂ€kin tietty koitan tehdĂ€ hevosesta mahdollisimman saman nĂ€köisen kuin aiemmissa kuvissa, mutta sit ku oon tĂ€mmönen siivilĂ€pÀÀ et kaikki valuu lĂ€pi ni yleensĂ€ huomaan vasta joskus kuukauden pÀÀstĂ€ ettĂ€ nii joo, tĂ€mĂ€ asia x nĂ€yttÀÀ vÀÀrĂ€ltĂ€ 😂 Mulla oli yhen hevosen kuvassa toisen hevosen nimi varmaa puoltoista vuotta ennen ku tajusin et tÀÀhĂ€n on pĂ€in persettĂ€

• Piirrosharrastajat

MĂ€ vihaan ratsastajien, varusteiden ja taustojen piirtĂ€mistĂ€/vĂ€rittĂ€mistĂ€ niin senkin takia yleensĂ€ aloitan siitĂ€ hevosesta. 😄 ja se hevonen on yleensĂ€ aina se ns. pÀÀpointti siinĂ€ kuvassa muutenkin, ettĂ€ senkin takia eniten siihen keskittyy.

• Hevosen samannĂ€köisyydestĂ€ puheenollen
 En osaa yhtÀÀn. Ruunikko muuttaa sĂ€vyÀÀn aina miljoona kertaa ja menin kattomaan nuorelle varsalle vĂ€rimallia aikuisen hevosen kuvasta, kun unohin ettĂ€ ai niin, varsathan on ihan pikkusena vĂ€hĂ€n eri vĂ€risiĂ€. Nyt tuoreimpana vĂ€rimokana, unohin ruunikolta tummemmat jalat, ja orilla ei siis todellakaan ollut jo valmista kuvaa sivuilla, jossa jalat on aika selkeĂ€sti tummemmat

• Piirrosharrastajat

@screwdriver MĂ€ en vĂ€litĂ€ hirveĂ€sti varsa-ajan vĂ€ristĂ€ ellei kyseessĂ€ ole kimo 😄 Helpoiten saman vĂ€rin ja sĂ€vyn saa, kun ottaa hevosen ensimmĂ€isestĂ€ kuvasta vĂ€rit đŸ€”

• Piirrosharrastajat

@kioja said in Piirroskeskustelu:

@screwdriver MĂ€ en vĂ€litĂ€ hirveĂ€sti varsa-ajan vĂ€ristĂ€ ellei kyseessĂ€ ole kimo 😄 Helpoiten saman vĂ€rin ja sĂ€vyn saa, kun ottaa hevosen ensimmĂ€isestĂ€ kuvasta vĂ€rit đŸ€”

Ja kun valokuvissakin vĂ€risĂ€vyt ovat vĂ€hĂ€n erilaiset riippuen esimerkiksi valaistuksesta, niin ehkĂ€ se ei ole moka jos piirroskuvissakin on nĂ€kyvissĂ€ jotain vastaavaa 🙂 Tai nĂ€in olen ainakin itse vĂ€rittĂ€essĂ€ni ajatellut, ettĂ€ ei ole tarkoituskaan olla aiempien kuvien kanssa yksi yhteen, kunhan on “tarpeeksi uskottavasti” sama hevonen kaikissa kuvassa, eli esimerkiksi niin ettĂ€ joku selkeĂ€n punertava ruunikko ei ole jossain muussa kuvassa todella tumma “kylmĂ€nsĂ€vyinen” ruunikko tai jollain muulla tavalla selkeĂ€sti eri vĂ€rinen otus. Pienet sĂ€vyvaihtelut eivĂ€t haittaa.

(Minulla on tosin osalle piirroshevosistani tallennettuna joku “vĂ€ripaletti”, johon olen sutinut jotakin niitĂ€ sĂ€vyjĂ€ joita olen kĂ€yttĂ€nyt kyseisten hevosten aiemmissa kuvissa. TĂ€mĂ€ saattaa auttaa yhdenmukaisuuden kanssa, mutta olen vĂ€hĂ€n huolissani siitĂ€, ettĂ€ syökö nĂ€iden vĂ€ripalettien kĂ€yttö piirroskuvistani jotain syvyyttĂ€ ja vaihtelua, joita olisi esim. kirkkaana kesĂ€pĂ€ivĂ€nĂ€ “kuvatun” ja hĂ€mĂ€rtyvĂ€nĂ€ talvi-iltana “kuvatun” otoksen vĂ€lillĂ€.)

• FWB

Olen tĂ€ssĂ€ ihmetellyt, ettĂ€ miten ihmeessĂ€ ja kummassa saa piirrettyĂ€ nĂ€tisti ohenevan viivan? 😂 Onko kyseessĂ€ puhtaasti teknisistĂ€ taidoista riippuva homma, vai voisiko asiaan vaikuttaa jotenkin siveltimen sÀÀdöillĂ€? Olen kokeillut vaikka miten, mutta silti lopputulos on aina tĂ€mĂ€. 🙄
    PitÀÀköhÀn vaan jatkaa harjoittelua?

Edit. Niin ja ohjelmana mulla on kĂ€ytössĂ€ Photoshop. 😁

• @juinttu MĂ€ en ite ainakaan kritalla saanut mitÀÀn fiksua aikaan, toki voi katsoa saako piirtopöytÀÀ sÀÀdettyĂ€ vĂ€hemmĂ€n herkĂ€ksi.

• FWB

@loci Hei tĂ€mĂ€ taisikin ratkaista homman! En olekkaan aiemmin tajunnut piirtopöydĂ€n herkkyyttĂ€ sÀÀtÀÀ. 🙈 Kiitos paljon. ❀

• alt text

PitÀsköhÀn tuo ruveta taas poneileen.

EDIT // Painttiversio. Hiirakko overo/tovero (vÀhÀn vaan pihalla nÀistÀ nykyÀÀn)

alt text

• Piirrosharrastajat

@miias said in Piirroskeskustelu:

PitÀsköhÀn tuo ruveta taas poneileen.

PitĂ€isi! 😄

• @kioja mitĂ€ ihana Tilby siellĂ€ ! 😍 chelmsfordilaisia reliikkejĂ€ ! kurkkasin sivuille ja hĂ€n on niin nĂ€tti ❀

• Piirrosharrastajat

@leahiiii MitĂ€, onks tÀÀ joku reliikki? 😂 MĂ€ oon vaan pitĂ€ny ns peruspollena peruspollejen seassa! Kaunishan se on ku mikĂ€, siinĂ€ oot oikeessa 😘

• @kioja reliikki ja reliikki, Chelmsford on lopettanut niin kai niitĂ€ voi jonkin asteen reliikeiksi kutsua 😅 mutta onneksi sai noinkin kivan kodin, ja peruspolleilu on hĂ€nelle kasvattajan puolesta aivan hyvĂ€ ! ❀

• Moderaattorit

Ajattelin ottaa vanhoja heppoja takaisin aktiiviseksi 🙂 Vanha kasvatti Zandas Rein on hiljalleen kasvamassa vauva-ajoista.

• Hoksaako sen kuinka pahasti et kulutin kaiken rakenteenhinkkausenergian akkaan ja heppa jĂ€i sen vuoksi vĂ€hĂ€n heitteille?

EDIT // Ainiin! Ja siitĂ€ on jotain vuosikymmen ku oon nĂ€hny satulaa livenĂ€, eli siis onko toi kuvassaoleva ihan uskottava kapine ja/tai saanko siitĂ€ sellasen jos vĂ€ritĂ€n sen tarpeeks nyhvĂ€ten? 😄 Niinku noi hepan haaratki, vĂ€ritĂ€n ne vĂ€hĂ€n muotoon ja piilotan varjoon, jos hepan vĂ€ri sallii. En vaivaudu piirtÀÀn vĂ€rkkejĂ€ jos ei oo ihan pakko kun ei ne oo niin mielenkiintosia

alt text

Siis niiiiin paljo rispektii kaikille, jotka piirtÀÀ ratsastuskuvia ❀ ❀ ❀ ❀ TÀÀ ainakin oli jotain ihan hirveetĂ€ työstettĂ€vÀÀ linevaiheessa. En tajua miten jaksatte. VielĂ€ pari tsemppisydĂ€ntĂ€ ❀ ❀

• alt text
    No nyt onnistu. Otin kyllĂ€ mallia, mallikuvat: 1, 2, 3 😀

//Okei okei, jotai kunnollisempaa kans.

14

1.0k
Users

13.4k
Topics

252.6k
KysyttÀvÀÀ, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttÀ suoraan yllÀpitÀjÀÀn (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.