Piirroskeskustelu

• Luonnostelu ei oo ikin ollu yhtä kivaa

alt text
    alt text
    alt text

• Linetystä!

alt text
    alt text

• Piirrosharrastajat

@nikki tost tulee kiva, hyvän mallinen et sen tunnistaa heti tekeks

• Piirrosharrastajat

Arttu sai vihdoin ja viimein rakennekuvan 😄 Oon tähän yllättävän tyytyväinen vaikka aluks tuntu ettei mikään asetu ja näytä kivalta

alt text

• @Nikki llä tosi kiva tekke tulossa!
    @kioja Onpa ihana Arttu! Kauniit valot ja varjostukset tässä työssä.

Tänään on tullut piirreltyä taas vaihteeksi heposia. Tämä menee vielä toistaiseksi nimettömälle sella italiano-tammalleni. Piti aluksi piirtää tästä ori (mallina oli jonkun orin kuva), mutta muuttuikin matkan varrella tammaksi…
    Tyytyväinen kyllä olen tähän, sillä mustien hevosten värittäminen on mulle haastavaa.
    alt text

Ja öö joku länkkärityyppi. Värien ja Kritan brushien testailua.
    alt text

• Minäkin pitkästä aikaa taas tartuin kyniin, shirevaavalle kuvaa tulossa… Arvoin hetken aikaa että lähdenkö leikkimään tussauksen kanssa mutta oli oikeestaan aika kiva yhdistellä vuosien takaista tussailua ja uutta vesiväri-innostusta 😄 Tästä jatkuu värikynillä, katotaan mitä tulee… 😛

alt text

• Piirrosharrastajat

@aksu Toi on ihan mahottoman nätti vauva jo tässä vaiheessa! :0 pitäis itekin tehä pitkästä aikaa käsin jotain muuta kuin pelkkiä suttuja

• Itsellä on tällä hetkellä joku outo pikku kriisi meneillään. Onko mulle tuttua sellainen itsensä ja oman tyylin kadottamisen tunne? Tai en tiedä miten sitä kuvailisi. Piirsin ennen kaiken käsin, ihan kaiken, koska ei ollut varaa mihinkään laitteisiin. Olen piirrellyt silloin tällöin, vähintään kerran viikossa 7 vuotiaasta asti. Olen todella pitkään haaveillut jostain piirto välineestä ja nyt kun sain sellaisen, tai siis itse ostin, niin oma jälki näyttää oudolta ja tuntemattomalta. Lisäksi tänään alkoi häiritä se, miten automaattisesti on alkanut katsoa hirveästi mallia oikeista kuvista, ja persoonallisuus kuvissa on alkanut pikku hiljaa hiipua. Toki näen oman tyylini ja se on tunnistettava, mutta kuitenkin, tajuatteko mitä meinaan? Aina kaivan jostain valmiin mallin, jonka piirrän, koska nyt se on helppoa laittaa ohjelmassa ihan paperin viereen ja tehdä jopa täysi kopio. Tänään jotenkin ahdistuneena asiasta piirsin ekaa kertaa pitkään aikaan jotain ilman mallia, suoraa päästä (lisään kuvan loppuun), ja tuli jotenkin lämmin olo, kun näki jotain täysin originaalia. Mutta samalla on tunne, että eipä sitä varmaan enää osaisi piirtää esim rakennetta, ilman mallia. Tiivistettynä on siis vähän sellainen olo ettei ole enää niin omaitsenä/se puhdas muoto, vaan kopioi jotain. En tiedä mitä höpisen.

alt text

• FWB

Vau @Nikki n tekestä on tulossa hieno! Innolla odotan lopputulosta. 😎
    @Kioja Upea. ❤ Ihanan kolmiulotteinen ja aidosti väritetty, noi jalkojen varjostukset erityisesti!1 ❤
    @jodochus Just wow 😍 Vitsit sulla on hieno tyyli! Ihan älyttömän upea väritys tuossa mustassa.
    @aksu Hattu nousee kyllä kaikille jotka osaa piirtää käsin, ja vieläpä käyttää vesivärejä. Vau! ❤
    @Marjahilla Mä en tuohon omaan tyyliin oikein osaa kommentoida, kun tavallaan musta tuntuu ettei mulla sellaista ole (tai no rumuus, anatomiavirheet sun muu kakka yhdistää jne.). Mä kyllä hirveästi otan mallia oikeista kuvista, vielä kun olen niin epävarmakin sen suhteen miltä hevoset näyttää, niin siksikin tulee pysyttyä hyvin tiukasti niissä mallikuvissa kiinni. Ja sit kun ahdistaa etten osaa piirtää yks yhteen valokuvan kanssa ja kaikki muutkin tekee hienompia ja äh.
    Tykkään kyllä sun tekemistä jo lineistä ihan älyttömästi, sulla on tosi kiva tyyli niissä! 😍

En tiedä kumpi jännitti enemmän, estehyppykuvan piirtäminen vai se, että siinä on kokonainen ihminen. Mutta tulipahan kohdattua taas yksi pelko! En kyllä edelleenkään tiedä onko toi järin tammamainen. 😓
    alt text

• FWB

Ja tuplaspämmi. 😄 Samainen hevonen sai myös rakennekuvan itselleen!

alt text

• Muuten hyvä mutta aivan selvä kopio suoraan valokuvasta 😅

• Piirrosharrastajat

@danie Sinäpä teit hyvän ensivaikutelman forkalle rekisteröidyttyäsi.
    Osa täällä käyttää mallikuvia enemmän ja osa vähemmän. Ei se taidehistoriassa mitenkään merkillistä ole, että tekijä katsoo mallia siihen mitä ei omasta päästään saa keksittyä.

@Juinttu sulla on ihanat värit tossa rakennekuvassa, tommonen oikein suklainen ruunikko ❤ ja söpö ilme

• @danie piti luoda käyttäjä ihan tuota kommenttia varten? 😄 Monet käyttää reffejä kuvissa, kuten myös minä, eikä siinä ole mitään väärää. Läpipiirtäminen on sitten eri juttu. Rakennekuvissa nyt ei ole hirveästi vaihtoehtoja miten heppa siinä seisoo 😛

• @tiuhti said in Piirroskeskustelu:

@danie piti luoda käyttäjä ihan tuota kommenttia varten? 😄

tämä ! luulisi että on ht.netin ajoista päästy jo sen verran enemmän aikuisuuteen ettei ketään olisi lähtenyt ristiinnaulitsemaan vaikka omalla nimimerkillä olisi kommentoinut … ja vähän tyhjä väite, jos ei ole linkittää kuvaa, josta mukamas on suoraan kopioitu 😅

• Sanokaa moi kaksmetriselle noriker-shireristeytykselle Chippendalelle!

alt text

• FWB

@danie Kuten aiemmassa viestissäni sanoin, mä pitäydyn eritoten hevosten kohdalla hyvin tiukasti mallikuvissa kiinni, koska ne on mulle aivan vieras eläinlaji ja aihe. En uskalla liikaa lähteä sooloilemaan.
    Ruuduttaminenkin on käsittääkseni yleinen ja hyväksytty piirtotapa jota myös täällä osa harrastanee?
    Hei olisi mielenkiinnosta hauska nähdä mistä kuvasta tää sun mielestä on kopio! Osutko oikeaan? 😁

@J Kiitos paljon. 😍

• Käytän miltei aina jonkin sortin mallikuvaa, piirränpä mitä vaan räpellystä. Ihan vaan kehittymisen kannalta. Hevoskuvista varmasti vielä helppo löytää alkuperäinen, kun töissä piirrän google auki, esim:

alt text
    alt text

Rakenteissa varsinkin mallia saa käyttää, että näyttää hevoselta, eikä tämäkään tarkoita, että palkintoja välttämättä tippuisi. Silmä kyllä kehittyy pikkuhiljaa.

Toivottavasti tämmöisiä hämelöitä kommentteja kuten @Danie lta tuli, ei tarvitse tällä foorumilla lukea, ei hyödytä kyllä ketään =/

• Piirrosharrastajat

@danie Heh, musta on hauska että väitetään kuvaa suoraksi kopioksi ilman minkään sortin todisteita 😄 Ja vaikka olisi osoittaakin kuva, josta kuva olisi kenties mallia käyttäen piirretty, niin mitä sitten? Mallin käyttäminen ei ole kiellettyä eikä kukaan tietääkseni ole määritellyt yhtä ja oikeaa tapaa käyttää mallikuvaa. Jollekin se mallin käyttäminen tarkoittaa yhden kuvan orjallista tuijottamista kun toinen saattaa käyttää yli kymmentä eri kuvaa ja yhdistelee niistä mieleisensä piirroksen 🙂
    Laitetaan nyt esimerkkinä vaikka oma, vuonna 2014, suoraan mallista ruudukon avulla piirretty kuva. En koe että piirros olisi yhtään sen huonompi, vaikka tarkasti mallia aikanaan seurasinkin 🙂
    alt text

• @kopoin Jfc, HOW. Aivo meni just naks 🤣
    Kuin pitkään meni tuon kanssa?

@AnneL Ihana tuo alempi 😍

• @kopoin Jfc, HOW. Aivo meni just naks 🤣
    Kuin pitkään meni tuon kanssa?

Apua, joo munki täytyy tietää 😱
    Aivan valtavan upea, rakastan 😍

3

923
Users

12.2k
Topics

225.4k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.