Piirroskeskustelu

• image url

• @marjahilla aivan ihana! Oikein tuntee isot, märät hiutaleet ja kaipuun lämpimään talliin! 😍

• @Marjahilla n piirros toi vähän vilunväristyksiä tähän paahteeseen, hieno!

Halleluja, mä sain jotain tehtyä! Ja vieläpä tietokoneella. Eikä ollu ees suokki tai lehmä… 😄
    alt text

• Piirrosharrastajat

On ollu vähä kiireitä, mut silti siinä välissä ehtiny vähä piirtelemäänki. Tein pari pääkuvaa lisää, mut tällä kertaa täysin diginä alusta saakka. Jätin kaikki maholliset mallikuvat rauhaan, ja se näkyy kans lopputuloksessa: Nää on vähemmän nättejä, eikä yhtä luonnollisen näkösiä ku aiemmat.
    Voikkovärit ja muut vaaleet kellertävät värit vastustaa edelleen.
    Loistojuttu: hevonen, joka voi imuroida mielettömät määrät hajuja, roskat tallin lattialta, sekä pienimmät alkeistuntilaiset XXL-kokoisilla sieraimillaan.

Linellisiä oon kans piirrelly, koska se on erityisen kivaa 😃
    alt text
    En tiiä käytetääks tommosia häntähärpäkkeitä ratsastettaes, ja jos käytetään ni miks, mut halusin vaa jotain lisätä peräpuolelleki :DD

• Piirrosharrastajat

@jouni Öö siis vau, jälleen kerran 😮 😍 Rakastuin tohon voikkoon, ihan sairaan upea!

Välillä on hauska piirrellä tämmösiä sarjakuvamaisia hahmoja. Liittyy Power Jump-tapahtumaan, mutta ei ole se itse tuotos jolla osallistuin. Se on vähän panostetumpi. 😁
    alt text

• Piirrosharrastajat

alt text
    Hyppykuvalinjalla jatketaan 😄 Noista valkosista roippeista voi päätellä, et luikahdin sieltä, mistä aitalankku oli matalin, koska olen hyvin malttamaton 😁 Ratsastajan naamaakaan en jaksanu piirtää. Tykkään et pikkuleteistä tuli kivat, ja ite hevonen ainaki sen verran onnistunu, et sen viiti laittaa ainaki väliaikasesti ulkoasua koristamaan. En tiiä tuliko ulkasta liian tunkkanen seepia, mut en keksiny muuta tähä hätään 😃 Muutenki vaikee keksiä järkevää yläkuvaa, pääkopan idealaatikot on ihan tyhjinä.

• Piirrosharrastajat

Huh, vihdoin valmis. Aloitin eilen illalla ja tänään sain valmiiksi, meni tässä varmaan joku 6-7h (hups…), kun hevosen jalkojen piirtämisen kanssa oli ongelmia. Muuten olen kyllä tyytyväinen tähän, jopa taustakin onnistui ihan hyvin imo.

alt text
    Tässä sama kuva isommassa koossa.

• Moderaattorit

Harmittaa kun teillä kaikilla niin hienoja panostettuja kuvia, mutta itse ei saa mitään aikaiseksi, korkeintaan rakennekuvia. Rumia sellaisia kaiken lisäks.

• @elisa Pöh, on ihan satavarmasti hienoja! Itsekään en piirrä enää melkein mitään muuta kun rakennekuvia, mutta ainakin tulee sit harjotusta niitten osalta. 😉

• Moderaattorit

@theo ei oo piirtäny pitkään aikaan muita kuin tilauksia (ei piirroshevosiin liittyviä) niin on inspiraatio ja se vanhan tyylinen piirtohalu kadonnut näihin hommiin.

• @elisa Voin kyllä hyvin kuvitella et jos pitkän ajan putkeen väkertää vaan tilauksia yms et into katoaa, eikä sitä kyllä oikeen pakottamalla takasinkaan saa.

• Moderaattorit

No tuollainen, ihan eri tyyliä mitä yleensä, tosi raskas värittää ja lopputuloskin ärsyttää oikeasti ihan vitusti 😄

• Piirrosharrastajat

@elisa mun mielestä sulla on ehkä vähän väärä asenne? 😅 Toisten hienoista töistä ei kannata ahdistua, vaan päinvastoin inspiroitua. Myös tuo omien töiden haukkuminen on ehkä vähän surullista, vaikka fiiliksen tavallaan tunnistankin (aina kaikki työt ei onnistu, aina kaikkeen ei ole tyytyväinen ja aina ei oo motia jne).

Ja tämä on todellakin sellainen tsemppiviesti, eikä tarkoitettu pahalla: josko piirtämisen lähestyminen sellaisella positiivisella otteella jeesais? 😁

• Moderaattorit

@sage en ahdistu muiden piirroksista. Ärsyttää oma aikaansaamattomuus. Ei oikein nyt inspaa ylipäätään mikään mikä näihin liittyy, pakko se on silti kaakeille kuvat saada valmiiks. Vituttaa että muilla sitä inspistä juuri on ja saavat paljonkin aikaan, varsinkin kun itse joskus ollut samanlainen. Nyt vaan ei onnistu mikään, piirtotyyli on kadonnut kokonaan, ei ole samanlaista otetta siihen tekemiseen niin kuin ennen.

Aikaisemmin homma oli helppoa, vaivatonta ja hauskaa, tällä hetkellä päinvastaista kokonaisuudessaan. Eikä viitsisi kokonaan lopettaa piirtämistä, koska samalla loppuu sitten vähitellen into näihin virtuaalikopukoihin ja sitä en halua, joten pakko vääntää väkisin ja pitää edes jonkinlaista piirtotaitoa yllä.

• Piirrosharrastajat

@elisa okei, tuo “muiden hienot panostetut kuvat” versus “omat rumat työt” antoi vain fiiliksen, että sinua jarruttaa juurikin ne toisten onnistumiset! No mutta. Harmi että susta tuntuu tuolta, toivottavasti löydät piirtämiseen taas sen kipinän ja arvostuksen omia tekeleitä kohtaan (ehkä siitä voisikin tulla lisää motia, kun keskittyy niihin hyviin asioihin?) 😊

• Moderaattorit

@sage niin, en tiedä. Tai sitten tää todella on harrastuksen lopun alkua.

• Piirrosharrastajat

@elisa tai sitten sun kannattaa ihan tosissaan vaan pistää hevoset hetkeks jäihin ja ottaa se piirtoharrastuksen elvyttäminen uudestaan keskiöön.

Mä en ainakaan ite millään kykene pelkästään hevosiin tai pelkästään taustamaisemiin tai pelkästään hahmosuunnitteluun tai pelkästään fanarttiin. Mulla on jaksoja ja joskus joku teema tuntuu paremmalta kuin toinen.
    Joskus joku tekniikka ylipäänsä tuntuu paljon paremmalta kuin toinen. Viime aikoina oon saanut lyijykynillä ja yksiväripaleteilla aikaan paljon miellyttävämpiä töitä kuin kunnon digitekniikalla.

Ehkä se meinaa että mun v-heppailu on tosi hidasta ja katkonaista. Mut se myös meinaa että jos en jaksa rakennekuvia niin mun ei tarvii niitä tehä.

Piirtelen sit vaikka sinivuokkoja tai lintuja tai ihmishahmoja väliin.
    Tällä hetkellä tekis mieli aloittaa kunnolla perspektiivipiirtäminen / arkkitehtuurikuvitukset. Talot osaa olla niin nättejä joskus.

• Moderaattorit

@j muuten ihan jees, vielä vähemmän vain kiinnostaa piirtää mitään ylimääräistä ts. muita aiheita, tuntuu turhalta. En tiedä mikä tässä nyt hiertää. Kovasti haluais piirtää näitä, mutta kamalaa turhaa vääntämistä se on. Ristiriitaista.

• Piirrosharrastajat

Mä kyllä tavallaan ymmärrän ton Elisan fiiliksen.
    Ihanaa katsella muiden upeita piirroksia, jotka antavat itsellekin inspistä piirtää, mutta sitte kuitenki tulee semmonen “No, enhän mä mitään osaa”-fiilis. Varsinkin silloin kun ns. Pakotan itseni piirtämään jotain.

Siksi mä piirrän silloin, kun oikeasti haluan piirtää.
    Oli ne sitten viiden minuutin pikaisia tuherruksia tai niitä, että istun tuntitolkulla nenä kiinni tietokoneen näytössä.

• Moderaattorit

@mila jep. Toki mä osaan piirtää, tiedän sen, mutta se jälki mitä tällä hetkellä tulee on sellaista, mikä ei miellytä ja lopputulos täysin erilainen mitä mielessä alunperin haki. Ja se turhauttaa. Ja kyllä, todellakin teidän muiden piirroksista saa inspistä ts. sellasen kivan tunteen että “olispa kiva piirrellä taas”, tulee sellainen kotoisa ja nostalginen olo kun noita katselee, mutta sitten kun aloittaa tekemisen, innostus loppuu kuin seinään ja muuttuu pakkopullaksi, kun se ote siihen piirtämiseen on kadonnut. Tuo kynähiirikin tuntuu oudolta kädessä. Samoin piirto-ohjelmien kaikki brushit ja asetukset tuntuu vääriltä. Täydellinen artblock varmaan päällä.

Ja siis kun mä todella haluan piirtää, mutta se tuntuu niin kurjalta samaan aikaan.

17

932
Users

12.3k
Topics

228.1k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.