Piirroskeskustelu

• Täällä oli joku aika sitten “asteittaista” esittelyy työskentelystä, niin aattelin heittää oman prosessini näytille:

alt text
    Alotan luolapiirroksilla. Ihan vaan nopee hahmotelma et millasta kuvaa mä aattelin lähtee tekee, mittasuhteilla ei selkeästi oo mitään väliä.

alt text
    Siitä lähtee sitten luonnostumaan ensimmäinen “kunnon” luonnos. Tän osan yksityiskohtasuus vaihtelee - joskus hinkkaan tätä ihan pilkkuun asti, joskus tästä tulee enemmänkin vaan suuntaviiva, kuten tällä kertaa.

alt text
    Linetys alkaa, piirrän ensin vaan ulkoviivat. Yksityiskohtasen luonnoksen piirrän tässä vaiheessa vaan mustalla tai sit lähen tekemään suuntaviivasesta luonnoksesta sitä lopullista versiota tässä vaiheessa. Mun piirtojärjestys on lähes poikkeuksetta poski, leuka, turpa, korvat, kaula, lapa, selkä, peppu, takajalat, maha, etujalat.

• alt text

Ilman mallia, mikä varmasti näkyy 😂

• Piirrosharrastajat

Pari päivää vanha piirros jo, mutta edelleen näyttää omiinkin silmiin hyvältä niin kai sitä vois tännekin jakaa 😄
    oon kai vihdoin tajunnu, ainakin joissain määrin, miten suokit toimii!
    alt text

• Raviharrastajat

0_1559132499563_Snapchat-1074033159.jpg
    tuli raapustettua eturaskas pörröponi näin omaksi viihdytyksekseni, vaikka virheitä riittää tuli tästä jotenkin omasta mielestä super symppis! Mä toisaalta inhoan tehdä tussilinejä mutta samaan aikaan rakastan ku saa olla näinkin huolimaton sen työn jäljen kanssa.
    Pitäis vielä päättää, minkä värinen tapaus kyseessä. 🤔

• En tiedä käykö tää nyt tänne mutta täällä on piirtelijöitä niin menkööt!

Oon tilaamassa pikkusiskolle ns. mystery boxia Amazonista. Kerään siis ite kaiken näköstä pikku piirtelytavaraa ja teen niistä yllätyspaketin siskolle. Onko teillä mielessä jotain, mitä olis ihan must ostaa nuorelle taiteilijanalulle? On siis 15-vuotias ja on ihan älyttömän taitava piirtäjä, maalailee myös. Hällä on kyllä Derwentin kyniä, erilaisia maaleja (vesiväri, akryyli, öljy), mutta ajattelin että jotain erilaista uutta tilais kokeiluun.

• Piirrosharrastajat

@kirsiina kunnon paperia, koska laadukas luonnospaperi ja “vuotamaton” tussia ja vesiväriä kestävä paksumpi työskentelypaperi tekee piirtämisestä niin paljon mukavampaa ku mikään kopio-A4

• @j Joo, paperia onkin ennestään ja sitä oon tilaamassa myös lisää, erikoisuutena lisäsin ostoskoriin semmosta seepian(?) väristä paperia jos vaikka semmosesta innostuis 🙂 Kopio-A4:lle on piirretty viimeksi pienenä.

• Piirrosharrastajat

@kirsiina Copicin tusseja (ja niille sopivaa paperia)? Näitä myydään eri kokoisina setteinä, ja jo muutamalla värillä sekä harmailla sävyillä saa kivoja töitä aikaiseksi, ei tarvitse siis koko valikoimaa ostaa heti. 😄

• Piirrosharrastajat

Miten voi linejen piirtäminen välillä niin rankkaa ja hidasta 😧 Tää mun uusin työ oli niin helppo ja kevyt ja rento piirtää mut nyt sit työn alla oleva line on ihan kamalan väsyttävä 🤔

alt text

edit:// halleluja! Vihdoin valmista 😂

alt text

• Vihdoin ehdin jotain piirtää!

https://images-wixmp-ed30a86b8c4ca887773594c2.wixmp.com/f/33d74115-ae0d-46d5-b1b7-8e1f7c7a953a/dd8gjt1-7b8a7f93-d93e-4e2d-9e2c-42f439d58e16.jpg/v1/fill/w_1280,h_900,q_75,strp/niokassu_by_pinjakumpulainen_dd8gjt1-fullview.jpg?token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJzdWIiOiJ1cm46YXBwOjdlMGQxODg5ODIyNjQzNzNhNWYwZDQxNWVhMGQyNmUwIiwiaXNzIjoidXJuOmFwcDo3ZTBkMTg4OTgyMjY0MzczYTVmMGQ0MTVlYTBkMjZlMCIsIm9iaiI6W1t7ImhlaWdodCI6Ijw9OTAwIiwicGF0aCI6IlwvZlwvMzNkNzQxMTUtYWUwZC00NmQ1LWIxYjctOGUxZjdjN2E5NTNhXC9kZDhnanQxLTdiOGE3ZjkzLWQ5M2UtNGUyZC05ZTJjLTQyZjQzOWQ1OGUxNi5qcGciLCJ3aWR0aCI6Ijw9MTI4MCJ9XV0sImF1ZCI6WyJ1cm46c2VydmljZTppbWFnZS5vcGVyYXRpb25zIl19.wx1ufAHBycAb8aDndJ4bLnikqxcp9SyFTkeyPtWdLUs

• Oon tässä ollut ehkä viimesen kuukauden aikalailla tauolla enkä oo mitään oikeen piirrellyt kun ei oo ollenkaan huvittanut, mut voi vitsi kun selasin näitä teiän piirrustuksia niin kyllä rupes taas motivaatio hiippaileen piilostaan! Ihan tosi ihania kesäkuvia ja muita 😍

• Piirrosharrastajat

@Kioja linejen tekeminen on aivan vihoviimestä, ei siis mitään rajaa! 😂 sulla on niin kaunis tyyli, toi uusin työ on ihan huikee! tästä tekeilläkin olevasta tulee varmasti valmiina makee! 😎

@alex-hallava kehuinkin tätä jo ign puolella mut kehun uudelleen, että tässä on vaan niin mieletön tunnelma!! ja toi sun väritysjälki on aina vaan yhtä miellyttävää!

alt text
    mulla on armoton opiskelu työn alla että miten ihmeessä kimoja väritetään 🙈 saa nähdä millanen lopputulos tulee

• Piirrosharrastajat

@jesse Kiitti! Kiva kuulla että joku muukin tykkää mun lineistä 😄 Toi hyppykuva itseasiassa tuli pari päivää sitten valmiiks 😆 En vaan postannu sitä tänne, mut tässä se nyt on

alt text

• Mikäköhän olis parhain selain piirto-ohjelma? 🤔

• Piirrosharrastajat

alt text
    Sellanen siitä tuli! Vähän kyllä mietin että pitäiskö mun vielä vaan rohkeemmin käyttää värejä hevosessa. Mielipiteitä, vinkkejä? Onko kimoksi miten onnistunut? 😊

• Törkeästi tulen näin piirroskeskusteluun kuvanmuokkausongelmineni, mutta muistelen jostakin piirtopuolen tutoriaalista muutama vuosi sitten tälläisen ominaisuuden bonganeeni 😄

Eli siis millä voi fotarissa asettaa niin, että sivellin ei mene läpinäkyvien pikselien päälle, vaan piirtojälki näkyy vain alueella, jossa on valmiiksi jotakin sisältöä?

• Suomenhevoskasvattajat

@miivi magic wandilla valitset sen sisällön 🙂

• Moderaattorit

@miivi linkität layerit toisiinsa, väritetty alue alle ja se uusi väri siihen ylemmälle layerille.

• Piirrosharrastajat

@alex-hallava Älyttömän ihana kesäinen kuva! Taustasta tykkään paljon.
    @Kioja lla upea estekuva! Ihanasti kiiltää tuo hepan turkki.
    @Jesse llä myös upea kuva! Tykkään noista valoista ja varjostuksista sekä selkeistä lineistä. Mielestäni tämä on onnistunut kimo!

Vihdoin löytyi vähän aikaa piirtämisellekin. Edit. Valmis. Kun ei jaksa tehdä taustakuvaa niin ei jaksa.
    ![alt text](image url)

Tämäkin pitäisi vielä värittää…
    alt text

• Piirrosharrastajat

@miivi maski, maskitaso. Täs on ihan adoben sivuilta tutoriaalia maskeista: https://helpx.adobe.com/photoshop/using/masking-layers.html

4

937
Users

12.4k
Topics

230.9k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.