Piirroskeskustelu

• @juinttu Älä nyt, upeahan toi on!

• FWB

@Nikki @Jannica @ScrewDriver Oi kiitos paljon! ❤

• Piirrosharrastajat

@Kioja emmäkestä, Prettis on kyllä yks mun aivan ikiaikaisista suosikeista kuvagalleriansa kera! Myös aiemman sivun maastoestekuva oli aivan upea, tosi vauhdikasta menoa.
    @Sage Zeta ❤ Varmaankin mun lempparikuva sun kaikista teoksista, niin vaikea kuin valinta onkin. Upea on myös Armi suihkulähteen äärellä 🙂
    @Juinttu Jupinat uskalluksesta jorpakkoon! Todella kaunis ja keskittyneen näköinen hevonen, jonka väri on ihan mielettömän nätti. Seuraavaksi sitten taltutat ratsastuskuvarintamalla koko ratsukon piirtämisen 😉
    @H. Ihanaa kun otat Seben muitakin kävijöitä niin kivasti huomioon näissä kuvissa! Toi tausta on mun erityissuosikki, niin siistiä kun miljöö toteutetaan huolellisesti ja alkuperäisdesignia kunnioittaen.
    @H02877 😍 en mä edes sano nyt muuta

Mä oon ahkeroinut valmiiksi ikuisuuksia keskeneräisinä tiedostoina lojuneita kuvia. Bavarignis sai lopulta liikekuvan ja Valine Alme rakenteen. Valman rakennekuva on ollut pitkän painimisen ja monen yrityksen tulos. Toiset kuvat vaan vissiin vaatii enemmän vaivannäköä, mutta tässä tapauksessa tykkään kyllä lopputuloksesta.

Paljon on sekä valmistunut että tekeillä, alla pari viimeisintä valmista kuvaa. Niiden lisäksi sain tehtyä kaksi kuvaa Power Jumpeja varten, ja DS:n kuvattomat hepatkin vähitellen saavat kuvitusta sivuilleen. Miten silti tuntuu, että oon koko ajan menossa ja reissussa enkä muka saa mitään piirrettyä 😄

Tarinaan kuvitukseksi rennonletkeä rapsuttelukuva:
    http://lauantaimaalari.net/piirros/sebe/rostijapoppoo.png

Ja kilpailuosallistumisena asuun keskittynyt poseeraus:
    http://lauantaimaalari.net/y/apricot/apricotauburnkisa.png

• Esteratsastajat

@Lynn aivan ihana tunnelma tuossa ekassa kuvassa ^^

• Ah mitä upeuksia taas täällä! Pitää käydä peukuttamassa ihmisten töitä.

Viimeisimmälle ostokselleni (isopäinen xx-tamma) piti tehdä kuva, pitkästä aikaa jaksoin panostaa edes hieman taustaan. Yleensä en taustoja viitsi tehdä, koska ne vie liikaa aikaa (tämä liki 20 vuotta vanha Elements on aika kankea piirto-ohjelma muutenkin…). Tykkään piirrellä enemmän sarjakuvamaisesti kuin realistisella otteella.
    alt text

• FWB

@jodochus ja @Lynn VAU miten hienoja. 😍 Kaikessa realistisuudessaan kuitenkin ihanan persoonallisia ja mahtavat värimaailmat!

Ja kiitos ihan mielettömästi Lynn! ❤ Ihmisten piirtäminen on kyllä vielä sellainen mitä jännittää lähteä tekemään. 😁 Mutta eiköhän vielä joku päivä kun tulee piirreltyä jollekkin toisellekkin ratsastuskuva.

Voihan suitset. Nyt kun alkaa joku hatara käsitys hevosten rakenteesta olemaan, niin sitten opetellaan että miten nää varusteet toimiikaan. 😆

• FWB

Kamalata floodinkia, toivottavasti ette pistä pahaksenne. Ei se kimo ihan NIIN hirveä ollut kuin uskalsin pelätä. 😂

alt text

• @juinttu Yksityiskohdat 😻

• Kouluratsastajat

@juinttu katoin että tuossa on valokuva oikeasta hevosesta, aivan ihana kuva! 😍

• Moderaattorit

Hienoja piirroksia kaikilla! 🙂 Ite en oo piirtänyt koneella yhtään mitään maaliskuusta alkaen… Milloinkohan sitä sais piirtämiseen fiilistä.

• Esteratsastajat

Samaa täällä odotellaan xD

• FWB

@luna-laakso @ScrewDriver Oi kiitos paljon! 😍

• Moderaattorit

Noh, nyt se meni rikki. Piirtotauko siis. Kutakuinkin helmikuun jälkeen en ole piirrellyt yhtään mitään ja nyt piirsin, tosin ei se tuntunut hyvältä -.- Ihan kamalaa vääntämistä, enkä tiedä mistä tämä kamala “viha” piirtämistä kohtaan tulee.

• Piirrosharrastajat

@jodochus Onpa kaunis hevonen 😍 Ihana rautiaan sävy.
    @Jannica voi kiitos! 🙂
    @Elisa ei auta kun piirtää lisää, niin tuntuma löytyy taas - ja kärsiä vaan se kausi kun tuntuu pakertamiselta. Piirtäminen on kyllä niin jaksohommaa, joskus sujuu ja sitten taas on niiin tuskaa… mutta jos se lohduttaa niin eipä ne taidot oo minnekään kadonneet!

@Juinttu Ihmiset on kyllä ollut mulle yksi suurimmista tuskailunaiheista, mutta nyt mä oon jotenkin innostunut niistä jopa enemmän kuin hevosista! Sen se on vaatinut, että oon luonnostellut niitä paljon käsin mallikuvista ja ilman, ja nyttemmin ottanut tavaksi koneella piirrellä niitä ilman onnistumispaineita = omina kuvinaan ilman julkaisupakkoa hevosen sivuilla 😄 Vaatteet ja kankaat on nyt seuraava systemaattisen harjoittelun kohde. Halusta saada farkut toimimaan se lähti:

http://lauantaimaalari.net/hahmot/keinuhengailut.png
    Tytön fakut on tosiaan piirretty ensin ja muu kuva rakentunut vasta sitten hetken mielijohteesta siihen ympärille. Värejä napsin farkkukuvista, niin kuin harjoitteluvaiheeseen sopii. Siihen olen tyytyväinen, että poikaan ei suoria malleja ollut ja ihan ihmiseltä se näyttää 🙂

http://lauantaimaalari.net/piirros/auburn/powerjumpjengi.png
    Yhä on kullä aika geneerisiä nämä mun ihmisluonnostelut, ja varmin tapa tunnistaa omat hahmonsa on hiukset… jospa kasvonpiirteetkin alkaa eriytyä vähitellen.

http://lauantaimaalari.net/piirros/sebe/powerjumptikrujusu.png
    Koitan tätä nykyä kiinnittää enempi huomiota ihmisiin myös näissä hevoskuvissa, sillä kai ne paranee millä hevosetkin. Kuva toisensa jälkeen.

Kun nyt pitkän ja monikuvaisen viestin alotin, niin jaettakoon samaan syssyyn uusin rakennekuvakin:
    http://lauantaimaalari.net/ds/k/lieselotte.png

Ja sitten tilareiden pariin, huih!

• Hei piirrosharrastajat! Olisiko kellään tarvetta liisata tuontisukuista piirrettyä suomenhevostammaa (tai vaihtoehtoisesti Ratsutalli Liljan kasvattama varsa)? Lupiini eli tutummin Pinja rautiaanpäistärikön värinen 150cm korkea este- & kouluratsastuksessa kisannut tamma. Tamman tavoitteena on sla & yla. Jälkeläisiltä toivotaan yleislaaturvosteluun kaksi seuraavista sivuille: kuva, luonnekuvaus/päiväkirjamerkintöjä/valmennuksia (väh. 5 lausetta), jälkikasvua tai vähintään 10 kilpailua.
    Tarjoa rohkeasti tuonti tai suvullista oria, rodulla ei ole väliä.=) Minulta on myös mahdollista saada isäksi kuvallisena suokkia, arabia & amerikanlämppäriä (+ ratsuponioria takautuvasti).

• Kouluratsastajat

This post is deleted!

• Moderaattorit

@lynn joo mutta kun se ei oo sitä, ettäkö se piirtäminen tökkis. Siitä tulee vaan ihan fyysisesti paha olo… 🤔 tää kausi on kestänyt jo 5 kk

• Moi pitkästä aikaa! Ihania kuvia näkyy olevan täällä, tuttuun tapaan ❤ Minäkin maalasin eka kertaa sitten helmikuun, kun yllättäen on tiedossa viikkotolkulla vain aikaa lojua kotona. Lensin laukasta maneesin seinään niin kuntoutan nyt oikeeta kättä kun kyynärpää leikattiin 😄 Jaksoi se jo vähän auttaa vasuria luonnostelussa mutta maalit pitää vielä suttailla vasurilla!

hestiajussina.jpg

• Moderaattorit

@tuulia voi kamala! 😮 pikaista paranemista

• Pitkästä aikaa määkin mukana missään piirto- tai poneiluhommissa. Oon toistaiseksi lainakoneen varassa ja kun en tätä muutenkaan osaa käyttää, niin tuli vihdoin ladattua Krita ja se toimii kyllä kuin unelma koneen kanssa, käyttäjä vaan on hiukan eri asia 😂

Anyway, karvanen irkkucobi projektina tällä kertaa. Kritassa kun on noita kivoja karvamaisia brusheja. Jälkiviisautena hoksasin, että karvabrushit tarvii isomman työstökoon parempaa jälkeä varten, mutta mennään nyt tällä kun työkalujen paikatki on vielä opettelussa.
    alt text

Ps. Kaikille muiden töitä kateellisena kyttääville: vaikka ois kuinka jo päälle 8 vuotta piirtäny jatkuvasti samalla piirtiksellä, samaa aihetta ja samalla tekniikalla, niin ei siinä tarvita kun ohjelmanvaihdos ja kuvat ei näytäkään enää yhtä hyviltä kuin ennen. Tottakai iso osa pitkäaikasempien piirtäjien teoksista on ihan puhdasta piirtotaitoa, mutta on siinä mukana aika kovasti myös ymmärrystä siihen, että miten sen oman tutun ohjelman saa pelaamaan parhaiten yksiin oman tyylin ja taidon kanssa. 🙂 Pps. Mulla on niiiiiin ikävä ArtRagea ja sen linetykseen täydellisesti sopinutta sivellintä 💔

7

924
Users

12.2k
Topics

225.4k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.