Piirroskeskustelu

• Sekalaisen sakin omistaja

@kics Aivan ihanaa jälkeä! ❤

• Piirrosharrastajat

@loci Ihana väri! Laittaisin sen kyllä vielä jollekin erilaiselle taustalle, jotta se ei tummana ja punasävyisenä hukkuisi tuohon tummanpunaiseen lautataustaan noin. Joku vaaleampi sävy ja väri, josta se hypähtää esille imartelisi työtä ihan eri tavalla (ja samalla pyyhkisin linejen yli lipsuneet värit jaloista, pieni mutta lopputuloksen kannalta merkittävä muutos!). Mittasuhteiltaan tää on kivan tasapainoinen, ehkä ollut ruudukko apuna? Soma, tekisi mieli rapsutella. 🙂

@Kics Totta kai me muistetaan! Kiva kun oot täällä taas ❤ Tuo pääkuva on superkiva, tykkään päämerkistä, intensiivisestä katseesta, otsapannasta, kiiltävistä suitsista ja hohtelevasta karvapeitteestä. Miellyttävä kokonaisuus.

Joulu tulee tänä vuonna ihan hirveän äkkiä. Jotenkin havahduin koko talveen vasta ihan hetki sitten ja tein oikeastaan kai ekan talvisen kuvan tälle vuodelle:

http://lauantaimaalari.net/y/granni/talvigranni.png

Ja mainoskatko: Tekaisin yhdestä lineprojektista livevideon pikseli-instaani (@jusurosen) ja jos rohkeus riittää, tekniikka pelittää ja naapurit on suotuisasti hiljaa silloin kun aikataulu sallii piirtelyn, teen myös kuvan värityksestä liven. Voin höpötellä samalla piirtelyyn liittyviä asioita (saa nähdä mihin lähden polveilemaan). Näillä näkymin aloitusaika voisi olla 19 maissa, mutta tallennan videon siten, että se on vuorokauden verran nähtävissä storyssa. 🙂

• @Lynn Mun photari oli pakko asentaa uusiks ja mul ei ollu tallennettuna muuta ku noi png tiedostot, niin sinne meni sen kuvan muokkausmahikset oikeestaan 😧

Mutta joo, eilen mä piirtelin toisenkin rakenteen ja alottelin estekuvaa, jonka sain tänään valmiiksi
    0_1545230132095_7289cb66-c127-482e-a5f0-96cdd3973f80-image.png

0_1545230144806_2304bcac-541d-4b8a-b239-fb0b3226f410-image.png

• Piirrosharrastajat

@Kics ille terkut, kiva kun olet tullut takaisin ja ihanaa, minkälaisella inspiraatiopuuskalla samantien pistit piirtäen 😍

@Lynn in Granni on vaan niin kaunotar, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Ja kuten usein jaksan hokea, sun taustat on vaan niin kauniita kaikessa yksinkertaisuudessaan ❤

@Loci puolestaan on piirrelly tutun näköstä heppaa, voihan Elmo ❤

Mulla on jonkinlainen kriiseily meneillään oman piirtämisen (eritoten värittämisen suhteen). Oon aina tykänny omasta tyylistäni ja siitä, minkälainen fiilis siitä välittyy, mutta nyt viimeaikoina oon ihaillu muiden maalauksellisia tyylejä aika kateellisena. Että miksen mäkin osais ja vois ja viitsis. Niimpä otin härkää sarvista ja hyppäsin mukavuusalueelta sinne kuuluisalle epämukavuusalueelle: lopputuloksena Love sai itselleen rakennekuvan.

Yllättävintä oli se, ettei tähän mennyt sen enempää aikaa, kuin cellshading-tyylillä värittämiseenkään. Eniten pelotti, miten mun linet istuu tähän tyyliin, mutta loppujen lopuksi nehän on ihan kivat 😄

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan kaikkea uutta ja jännää!

Hateyouloveyou 21

• Oreihin hurahtaneet

@Sage aaah Love on niin super 😍 You nailed it! Ja tausta on kanssa ihan älyttömän kaunis. ❤

• @Sage ihan älyttömän nätti rakennekuva! 😍

Itelläkin kriiseily oman piirto- ja väritystyylin suhteen, haluisin oppia värittää paljon realistisemmin. Nyt ei voi joululomiakaan hyödyntää harjoitteluun ja piirtämiseen, kun remontin takia joutuu asumaan sijaisasunnossa eikä tänne ollut mahdollista raahata piirtopöytää mukaan.

• Noniin pääsin skannailemaan 💕 Tämmönenkin tuli maalattua!

alt text

alt text

• Kouluratsastajat

@tuulia voi miten ihania😍

• @Tuulia ihania 😍 sun kuvista välittyy jotenkin tosi hyvin sellanen kiva rento tunnelma!

• @luna-laakso @Theo voi kiitos ❤

• Enpä ollut taas vuoteen maalannut akryyleillä niin nyt maalaisin rennon joulukuvan 😊 Täytyy ehkä maalata joku toinenkin vielä ennenkun lähden taas Saksaan, kun sinne en akryylejä raahaa 😄

alt text

• Kouluratsastajat

@tuulia olin silleen “täh, toihan on valokuva?” SIIIS APUA MITEN UPEAAAAAAAAAA JÄLKEÄ ❤😍❤😍

• @luna-laakso No voi kiitti 💕 Mulle se oli ennemmin rennolla kädellä suttailu 😂 Ainakin verrattuna vuodentakaiseen akryylityöhön johon meni kuusi iltaa… 😄

Nyt luvassa skannattu versio Sirgestä ja sen inspiraatiokuva noin kahdeksan vuoden takaa 😂

alt text

alt text

Jotain kehitystä? 😹 Tuli vastaan about samoilta ajoilta piirretty kuva mun ihka ekasta tuntiratsusta, ja pohdin että meniskö laadultaan kuvana Santralla 🤔

alt text

• Ihania piirrustuksia. Käyn täällä aina inspiroitumassa.

Oma piirrustusinto heräilee kanssa näin uuden vuoden myötä, mutta tuntuu jotenkin todella vaikealta aloittaa monen vuoden jälkeen, koska hevoset näyttää ihan möhköiltä.

Tintti tarvitsisi kuvaa itselleen, ja luonnollisesti pitkän piirrustustauon jälkeen on helpoin aloittaa ara-appaloosasta. 😄 Ajattelin, että linjat luonnostelisin ihan kynällä ja värittelisin kuvan sitten akvarelleilla.

Löysin netistä kivan piirretyn kuvan arabin päästä ja kattelin siitä mallia ja vähän apua tekniikkaan, mutta tästä tuli hieman käärmeen näköinen ja en ole yhtään varmaan miten varjostukset yms. pitäisi tehdä. Kommenttia ja apua kaivataan. Kuva otettu kännykällä, koska en jaksanut kaivaa skanneria kaapista.

heppa

• Piirrosharrastajat

@Crimis ja @Theo kiitos Loven kuvan kehuista ❤

Ihana miten näkee kehityksen @Tuulia n kuvissa! Parasta on se, että oot pysyny tossa maalaustekniikassa, lumoavan kaunista jälkeä (tykkään siveltimenvetojen tuomasta rosoisuudesta ja väreistä).

@rebely lle onnea inspiraatiotulvan taltuttamiseen! Ihana kynänjälki noissa ara-appaloosan varjostuksissa, pitäisin kiinni tuosta tekniikasta. Enemmän huomiota kiinnittäisin mittasuhteisiin, ja niihinhän luonnollisesti ne mallikuvat tuovat apua: silmän koko ja sijainti, leuan ja niskan liittyminen kaulaan, pään (ehkä ennemminkin profiilin) pituus. Siinä jotain muutamia huomioita, vaikka tuosta työstä tykkäänkin nimenomaa persoonallisen tyylin takia! 😍

Aiemmin tänä vuonna lupasin panostaa enemmän taustoihin (ei stock-kuvia), ja sitä olen todentotta toteuttanut kuva kuvalta enemmän. Tänään valmistui Kalla CUP:n kenttärankingin voittajasta, Julia Luodista ja hevosestaan Valeriesta, kuva. Paluu kesäfiiliksiin ja maastoestekokeeseen, mukavaa vaihtelua talveen! 😊

Julia Luoti ja Valerie

• Sekalaisen sakin omistaja

@sage Aivan ihana! ❤ Ja ratsastajalla loistava ilme! 😂

• Mua on viime aikoina ärsyttänyt se, etten osaa piirtää ns. “rennommalla otteella”, vaan käytän lineihin ja väritykseen aina liikaa aikaa enkä silti ole kovin tyytyväinen lopputulokseen. Päätin sitten ihan huvin vuoksi koittaa piirtää vähän rennommalla, suttusella mutta paljon nopeammalla tekniikalla linen, ja jälki on kyllä vähän sen näköstä. 😄 Astuin pois mukavuusalueeltani myös siinä, että piirsin oikealle katsovan hevosen - yleensä piirrän aina toisinpäin. Kaippa tästäkin jotain oppii, kun kokeilee vähän erilaisia juttuja eikä tee samalla tavalla kuin aina ennen. (tän on tarkotus olla connemara ori, mutta ehkä hippasen ruipelo oriksi 😄 )

alt text

• Piirrosharrastajat

Pitkästä aikaa taas on aikaa ja tilaisuus piirrustella! Ja vähän samoin tunnelmin kuin @Theo olen minäkin liikkeellä, eli mietin että voisi kerrankin yrittää piirtää “rennolla otteella” ja nopeammin kuin yleensä, astua vähän oman mukavuusalueen ulkopuolelle ja olla välittämättä tuon taivaallista niistä asioista jotka yleensä jäävät omasta mielestäni lopputuloksessa häiritseviksi… No, saa nähdä kuinka onnistun tässä! Toistaiseksi olen aloittanut tuhertamalla pääkuvaa clevelandinruunikko-oriista:

alt text

Kuten näkyy, tuherrus on äärimmäisen keskeneräinen. Vasemmalle lisäsin tilaa ihan vasta hetki sitten, koska hepparaasu oli aivan likistynyt kuvan vasempaan reunaan, ja siinä kohtaa on vain nopeasti sudittu “pohjaväri”, jonka päälle läimin varsinaisen lopullisen värin. Uljaan orhimme ylvästä päätä halkova hämmentävä viiva on jälki pikaisesta naamanlyhennysleikkauksesta, joka oli ehdottoman välttämätön, sillä totesin harmikseni että vasemmalla jalalla kyhäämäni lineartin kaltainen asia (jonka mukaan olin, totta kai, alkanut jo värittää) olikin tältä osin todella omituisen näköinen. Onneksi hoksasin tämän jo tässä vaiheessa enkä vasta myöhemmin!

Alkuperäisenä suunnitelmanani oli jättää ainakin osa lineartista näkyviin, mutta ans kattoo ny. Lisäksi päätin heittäytyä niinkin uhkarohkeaksi, että ajattelin kokeilla, kuinka piirtäminen sujuu ns. vapaalla kädellä, toisin sanoen ilman että käytän apuna ruudukkoa, kuten yleensä. Mallikuva minulla toki on; en ole niin hyvä, että osaisin piirtää hevosen ihan ulkomuistista 😄

Voisin yrittää saada aikaiseksi postata tänne muitakin välivaiheita tästä clevelandinruunikkoherrasta, jospa se motivoisi ja innostaisi saamaan kuvan valmiiksi asti. Lisäksi olen tykännyt seurata tässä ketjussa muiden keskeneräisten töiden valmistumista, joten ehkä joku saa iloa irti minunkin välivaihekuvistani 🙂

EDIT: Lisään tähän perään, ettei tule turhaa tuplapostausta.

alt text

“Mä vaan nopeesti…” No ei, kun nysväämiseksihän tämä taas meni! No, ainakin jonkun sortin rentous on ehkä sisäistetty, tai sitten on vaan tosi kivaa piirtää pitkästä aikaa.

• Hienoja piirustuksia taas kaikilla, mukavaa, että muilla ollut innostusta hevosten piirtämiseen! 🙂
    Itselläni ollut pari viikkoa ihan totaalinen motivaation puute nimenomaan hevosten piirtämiseen. Tässä on kyllä tullut piirreltyä ahkerasti kaikkea muuta, mutta heti kun edes yrittää piirtää jotain hevosen näköistä, niin inspis katoaa. 🙄

Nyt illalla kuitenkin sain “jotain” aikaiseksi, tämäkin tuli “vahingossa” kun piti piirtää jotain ihan muuta. xD Anatomiat on ihan kökköä, mutta kuvakulma on haastava ja halusin sitten varta vasten yrittää piirtää ilman mitään mallikuvia.
    alt text
    Keksisikö joku tälle rakennekukkaselle rodun? 😄 Menisköhän jostain japanilaisesta rodusta, hokkaidosta tai jostain.

Muoks. Linet tehty. Ja kuva käännetty, näyttää paremmalta näin päin. Pään ja kaulan asento ehkä hassut ja vähän pullukkakin siitä tuli väkisin kun en osannut enää korjata sirommaksi, mutta toisaalta kivempi tuo on ehkä vähän tuollaisena raskastekoisempana kuin silakkamallisena.
    alt text

• Piirrosharrastajat

Taas on vino pino upeita töitä näytillä, mutta ehkä tähän kehtaa laittaa omansa myös 😄 Tykkään tässä värimaailmasta ja varsan ilme onnistui hyvin, hieman tuommoinen huolestuneen utelias katse 🤔 Kerranki en blurrannut koko taustaa, vaan jätin sen noin, kun sinne tuli yksityiskohtia joista pidän

alt text

10

868
Users

11.4k
Topics

208.9k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.