VRL:n kehitys (apua?)

• Koodailen parhaillaan kasvattajanimirekisteriä, ja hajoan rotujen ja kasvattien lisäämiseen. Kun tästä suosta pääsee yli, edessä on hevosrekisterin rekisteröinti- ja muokkauslomakkeet, sekä joukkotuhoase. Siinä vasta sitten onkin savotta 😄

Mutta, teen tätä silti ihan mielelläni aina kun aikaa on. Silti toivoisin, että minulla olisi seuraa joiden kanssa jutella tästä projektista, ja jotka auttaisivat, jos ei nyt koodauksessa, niin muissa asioissa sitten. VRL:n työryhmä tarjoaa ihan korvaamatonta apua liiton nykyisessä pyörityksessä esim. tukipyyntöjen, kisakalenterien ja rekisterijonojen ylläpidossa, jotta meikäläisellä on vapaat kädet tehdä jotain uutta. He eivät kuitenkaan ehdi tehdä kaikkea! Listasin alle rooleja, joihin kaipailen kovasti ihmisiä. Jos näihin rooleihin ei löydy ketään, koodailen uutta VRL:oa huvikseni kun aikaa on, teen päätökset oman pääni mukaan, keskityn koodaamaan, jätän tekstit kirjoittamatta, enkä luultavasti julkaise sitä koskaan.

🖥 Sihteeri
    Minä haluaisin olla vain koodari. Se tarkoittaa, että esimerkiksi miittien, keskustelujen ja foorumikyselyiden organisointi kuuluisi jollekin muulle, en halua vetovastuuta. Tämä homma edellyttää kykyä kommunikoida minun ja harrastajien kanssa, ja kiinnostusta projektiin ylipäänsä, ja mahdollisesti halua ryhtyä VRL:n pitäjäksi tulevaisuudessa.

🕵 Testaajat
    Testaajat pääsevät leikkimään uudella VRL:llä, ja vaikuttamaan sen toimintoihin. Testaajalta vaaditaan lähinnä jonkinverran aikaa käydä koodaamiani ominaisuuksia läpi, ja listata löydettyjä bugeja tai korjausehdotuksia. Tällä hetkellä Keskustassa on chattiryhmä, jossa tosin juuri kukaan ei ole aktiivinen (kukaan ei ole vastannut 17 päivää sitten heittämääni kysymykseen), mutta myös muista kommunikaatiotavoista voidaan sopia.

✏ Tekstien ja sääntöjen kirjoittajat
    Uuden liiton tekstit ovat tällä hetkellä tätä tasoa:
    http://vrl.zimpl.nl/virtuaalihevoset
    http://vrl.zimpl.nl/liitto/copyright
    Tekstien kirjoittajien tehtävä on kirjoittaa liiton sivujen tekstit ja säännöt. Tehtävän voi aloittaa kaivelemalla vanhan VRL:n tekstit, poistaa niistä vanhentuneet tiedot (olen ihan varma, että sieltä löytyy vielä puhetta mm. adoptiosta), ja päivittää tekstit ja säännöt nykyaikaan. Tekstien kirjoittajat voivat myös pyytää Keskustassa kommentteja sisällöistä ennen kuin ne asetetaan esille.

🛠 Koodarit
    Heti kun saan nää perusominaisuudet ja uuden tietokannan kasaan, olisin valmis ottamaan tähän uusia koodareita. Koodit löytyvät nyt jo GitHubista, ja jos et tarvitse hirveästi perehdytystä PHP ja MySQL maailmaan, voit mennä saman tien katsomaan mitä sieltä löytyy ja vaikka aloittaa koodaamisen. Perehdyttämiseen minulla ei kuitenkaan juuri nyt ole aikaa.

Anyone? 🙂

• Sekalaisen sakin omistaja

Mä voin tulla testailemaan ilomielin ominaisuuksia ja heittelemään mahdollisesti omia ideoitani soppaan! 😄 Olen pitkään sivusta kauhistellut kuinka iso taakka sun harteille on sysätty ja tulen todellakin enemmän kuin mielelläni keventämään sitä, vaikkakin aika vähän 😉 ❤

• Mäkin lähden mielellään testariksi 🙂

• Minkälaisella aikataululla noita tekstejä pitäis saada kirjoitettua valmiiksi? Mä voisin ehkä osan kirjoitella 🙂

• Mäkin voisin kirjoitella noita tekstejä, ja mahdollisesti testailla. Koodausavuksi musta ei valitettavasti ole, kun ei ole tietotaitoa. Mistä saisi aloittaa?

• Raviharrastajat

Mä myös voin ilmoittautua tekstejä kirjoittamaan, jos mun kirjoitukset kelpaa ja teksteillä ei mikään hetinytjahuomenna-kiire ole 🙂

• Ilmoittautuisin mielelläni myös testaamaan ja kirjottelemaan tekstejä, jos tarve. PHP:ssä ei ole tarpeeksi kokemusta, että uskaltaisin tulla niitä säätämään 😅

• En osaa koodata, mutta kaikkeen muuhun olisi kyllä kiinnostusta! Discord vois olla keskustelukanavana kätsy, mutta eiköhän keskustankin chätillä selviä 🙂

• Iso kiitos kaikille tarjoutuneille ja kiitos kannustavista kommenteista! ❤

Tekstien aikataulusta: Kiire ei ole, pääasia että tekstit olisi kunnossa uuden VRL:n julkaisun aikaan, mutta ottaen huomioon etten ole vielä päässyt kisoihin käsiksi, tää ei tapahdu ainakaan muutamaan kuukauteen. Täytyisi keksiä joku kommunikaatiokanava (discord?) ja esim. googledokumentteja, joihin aletaan koostamaan tekstejä ja listaamaan sivuja, jotka on jo jollakulla päivityksen alla.

Testaamisesta: Mahtavaa että kiinnostuneita on näin paljon! Meidän tarvitsee keksiä joku kommunikaatiokanava, ja tapa listata kaikkia löytyneitä virheitä. Mitä mieltä olisitte Discordista? Tää Keskustan chatti ei valitettavasti ehkä ole tarpeeksi käytettävä laajempaan kommunikointiin… Ja joku googledokkari voisi oikein hyvin toimittaa bugi- ja puutelistauksen virkaa.

@Tinka-R Onko virtuaalihevostelulle jo olemassa omaa Discordia? Koska jos on, olisin siellä saman tien 🙂 Jos ei ole, niin haluaisitko napata vastuun ja tehdä sellaisen? Sen avulla saisi helpommin pidettyä nuo etämiititkin järkevästi, ja se olisi luonteva alusta heitellä lyhyitä tilannepäivityksiä. Voin ryhtyä vaikka kanssaylläpitäjäksi, ja ottaa vastuun näiden VRL-keskustelukanavien pyörittämisestä toistaiseksi?

• Discord on hyvä, sitä tullut käytettyä HR:ää pelatessa ja on musta tosi toimiva.

• Ääni täältä myös Discordille, toimii oikein kivasti 🙂

• Raviharrastajat

Mä yhdyn edellisiin, Discord toimii 👍

• Ok 😄 Mä teen siis seuraavaksi Discordin! Onko joku teistä kokenut Discordin säätäjä, joka vois tulla jeesimään?

• @marsupieni Mä voin kyllä jeesiä

• Mulle saa kanssa heittää viestiä jos ilmenee ongelmia tai kysymyksiä 😊 Mä en just nyt kerkeä sitä asentamaan, mutta voin ylläpidossa ja rooleissa yms myöhemmin autella jos tarve!

• psst. https://discord.gg/WbJ3CJz \o/

Testaajat ja tekstien kehittäjät ja VRL:n nykyiset työntekijät, vinkatkaa yleisellä kanavalla keitä olette (jos discord nickinne on eri), niin jakelen teille testaajaroolia jotta pääsette keskustelukanavalle.

Toi on vielä ihan levällään, mutta jos haluatte, voin pystytellä sinne jo muitakin kanavia (tai antaa teille oikeuksia tehdä itse). Saattaa mennä vähän säätämiseksi ennen kuin saan oikeudet oikein 😄

• Mikäs ton GitHub projektin linkki olikaan? En nyt äkkiseltään löytänyt sitä mistään vaikka joskus olen sen nähnytkin 😄

• Esteratsastajat

Tulisin mieluusti testaajaksi! Olen siinä Keskustan ryhmässä, mutta koko homma unohtui kun taisin avata linkin töissä… Discordissa olen kuitenkin aina paikalla 😄

• @sakkura

@tinka-r said in VRL:n kehitys (apua?):

Mulle saa kanssa heittää viestiä jos ilmenee ongelmia tai kysymyksiä 😊 Mä en just nyt kerkeä sitä asentamaan, mutta voin ylläpidossa ja rooleissa yms myöhemmin autella jos tarve!

Täältä löytyy: https://github.com/marjaananen/vrlv3

@jayde said in VRL:n kehitys (apua?):

Tulisin mieluusti testaajaksi! Olen siinä Keskustan ryhmässä, mutta koko homma unohtui kun taisin avata linkin töissä… Discordissa olen kuitenkin aina paikalla 😄

Teretulemast! https://discord.gg/WbJ3CJz \o/

• @marsupieni Kiitos, mäpä tutustun tähän ja yleisesti tohon frameworkkiin. Kaikista vaikeimpiin php-logiikoihin musta ei ole ehkä apua, mutta varsinkin yksinkertaisemmissa jutuissa pystyn kyllä auttamaan! Ehkä joku pikainen läpikäynti perusrakenteesta ja todo-listasta olisi tarpeen jossakin vaiheessa ennen kuin lähden koodaamaan kuitenkin.

10

937
Users

12.4k
Topics

230.8k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.