SOS: Suntuubi lopettaa, minne nettisivut?

• Sähköpostiin pamahti hyvin surullinen ilmoitus… Suntuubi lopettaa kesällä 2020 ja kaikki siellä olevat sivut häviää. Mulla on neljät nettisivut suntuubissa ja nyt tuli kieltämättä kriisi, ja iski myös kovaa tähän muutenkin piinaavaan motivaatio- ja aikapulaan. Saattaa tämän takia lähteä virtuaalihevoset kokonaan… Mutta koitetaan nyt kuitenkin vielä kysellä, löytyykö jostain pelastus.

Eli suosittele hyvää nettisivupohjaa, maksutonta tai maksullista. Vaatimuksia muutama:

• ei mainoksia
    • ulkoasu täysin itse rakennettavissa ja muokattavissa
    • runsaasti sivutilaa
    • kuvat ladattavissa sivun sisälle (eli ei tarvetta ulkopuoliselle kuvapalvelulle, esim. photobucketille)

Siinä kai oleellisimmat. Plussaa jos saa vieraskirjan suntuubin tyylillä. Mulla on virtuaaliheppojen lisäksi oma vieraskirjapohjainen roolipeli, ja sitä ollaan tässä etunenässä pelastamassa…

Saa nähdä miten käy tän harrastuksen… Ei oo opiskelijan lompakosta varaa maksaa useampaa nettisivua ja noi ilmaset nyt vähän on mitä on 🙄

Tulkaa pliis joku kriiseilemään mun kanssa tänne ja pelastakaa mut 😂😭 Kaikki muutkin suntuubin uhreiksi joutuneet erityisesti.

• Tarinaheppailijat

en nyt tiedä täyttääkö kaikki kriteerit mutta monet ihanat sivut weeblyssä, ilmanen ja helppokäyttönen

• Suomenhevoskasvattajat

Samoilla fiiliksillä mennään! Altervista varmasti sopis suht hyvin noihin sun kriteereihin ja itsekin oon sitä kokeillut kyllä, mutta eihän siitä mitään tullut 🙄

• Esteratsastajat

Mulle kävi samalla tavalla @Hazel 😕 arkun kanssa myös 😕 Arkkuun kylläkin se html pohjalla tekeminen oli helppoa, joten se vois kanssa mulla olla harkinnassa jollen laatiksia halua websiin 🤔

• Suomenhevoskasvattajat

@jannica no hyvä etten oo sentään ihan ainoo joka ei osaa noista kumpaakaan käyttää 🙄 Liian hankalaa jotenkin mulle

• Altervistaa suosittelen ilmaisvaihtoehdoista. Mulla oli ongelmia sen kanssa, mutta kaikilla muilla toimii ku unelma. Multa voi tulla kysyy apuu jos siltä tuntuu 😏

• Esteratsastajat

Haha, ilmeisesti ei olla oltu ainoita Hazelin kanssa xDD

• Mulla ei siis ollut muita ongelmia, kuin että Altervistan oma välimuisti ei tyhjentynyt, eli css-tiedostot ei näkynu päivitettynä.

• Esteratsastajat

Okei 😮 mulla ei oo ikinä toiminut noi joissa pitää koneelta siirtää tiedostoi 😕

• @Jannica Mut eihän Altervistassa tarvii olla ftp-yhteys. Niitä tiedostoja voi muokata selaimessa.

• Kouluratsastajat

Itse käytän Weeblyä ja siitä tykkään! Siinä täytyy aluksi valita jokin valmis sivupohja mutta halutessaan voi poistaa vaikka kaikki tiedot siitä aika nopeasti ja aloittaa puhtaalta pohjalta

• Esteratsastajat

Joo voi niitä toki @Nikki muokata selaimessakin mut kokeilin sitä alunperin just sen takia et saisi sen yhteyden kautta ne niin paljon helpommin :DD

Ja juu, en muistanut koko weeblyä, se on tosiaan aikas samanlainen kun suntuubi 😊

• Mä suosittelen altervistaa jos tahtoo kokonaan html pohjasen, mutta jos ei jaksa koodeja niin weebly! Weebly nimenomaan silleen, että ottaa sieltä löytyvän valmiin ulkoasupohjan ja sitten siihen muokkaa koodeista mielensä mukaisen ulkoasun, näppärää kun voi sitten käyttää noita weeblyn elementtejä eikä tarvitse itse sisältöä tehdä aina koodeilla 😊 Ja aika pitkälle pärjää samoilla taidoilla, millä on suntuubin css koodien kanssa pärjännyt. Näin esim ak:sta löytyvä Spookis on tehty, nykyään homma siis rulettaa sen sivujen kanssa ilman koodeja näppärästi weeblyn valmiseditorihommalla.

Googlaamalla löytyy kanssa ihan hirveästi vastaavanlaisia website editoreita, oon noita pyöritellyt ja tehnyt tilejä about jokaseen mitä oon ilmasiksi löytänyt ja testannut ulkoasuja yms. 😅 Osa parempia, osa ihan kauheita. Voin linkkailla jossain vaiheessa muutamia mitä oon testannut ja todennut ihan ok vaihtoehdoiksi 🤔

• @Jannica Ai mun mielestä weebly on ihan sietämättömän hankala :-------D

• Kyl mulle vähän surku tulee sinä kohtaa kun ponipallero.suntuubi.com osoite lakkaa toimimasta 💔 Vuonna 2009 aloittanut virtuaaliharrastuksen sieltä :’( Pitää ruveta koiria siirtämään siis sieltä muualle, niin seurailen sen varjolla vähän…

En osaa ongelmassa auttaa, kunhan tulin surustelemaan 😄

• Esteratsastajat

Sain siihen niin hyvän opastuksen, et jopa mun tietotaidolla pärjäsi 😂 😂

• Weeblyä itsekkin suosittelen lämpimästi. En ole mikään ulkoasumaisteri/ osaa mitään omia html koodijuttuja tehdä, mutta monella todella hienot sivut siellä. Helppokäyttöinen, selkeä ja monipuolinen, sivutilaa on vaikka muille jakaa ja samalle käyttäjälle saa käsittääkseni tehtyä vaikka kuinka monta eri sivustoa. 😄
    Edit/ Netistä käsittääkseni löytyy myös ohjeita noihin ulkoasuhommiin weeblyssä. En ole itse niihin perehtynyt mutta niistä varmaan apua, jos uusi ja outo sivusto.

• Mähän en tosiaan ite koodaa mitään ulkoasuja ikinä :'D Roolipeli puolella meidän toinen ylläpitäjä hoitanut törkeen upeet ulkoasut aina suntuubiin. V-heppojen kohdalla nyt vaikeeks vasta meneeki, ku pitäis ulkoasullekin etsiä tekijä… Ja kun puhutaan sivustosta, jolle tulee tekstiä aivan julmetusti ja kilometri kaupalla tarinaa, niin ajatus koodiin kirjoittamisesta on hirveä.

Kaiken huipuks mulla ei todellakaan olisi aikaa alkaa siirtämään kaikkia mun satoja hevosia uusille sivuille… Just ku vanhat sain valmiiks. No onneks on vuosi aikaa saatella laatiksiin, kuopata ja myydä suurin osa.

• @Sonja Mulla oli ajatuksena rupee tekee ilmaisulkkia Suntuubipakolaisille 😎

• Suomenhevoskasvattajat

Weeblyä suosittelen minäkin, mulla on siellä ak linkeistä Hukkasuo ja oriasema. Samalle käyttäjätunnukselle ainakin ennen sai tosin vain kaksi sivustoa (siis kaksi eri osoitetta, siellä ei mulla ainakaan oo tila loppunut kesken ja tosiaan kuvat ja kaikki siellä).

11

997
Users

13.2k
Topics

248.0k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.