VHRY (5.11.20 UKK-sivu)
-
Virtuaalinen historiallisen ratsastuksen yhdistys
UKK-sivulta löytyy yleisiä, usein kysyttyjä kysymyksiä. Varsinkin historiallisiin lajeihin vasta tutustuva saa varmasti sivusta hyötyä irti. Lisää kysymyksiä voi matalalla kynnyksellä myös lähettää joko yhdistyksen sähköpostiin tai laittaa Keskustan kautta viestiä.
Jalostuslista ja suppea laatuarvostelu
Jalostushevoslistalle voi ilmoittaa hevosia matalalla kynnyksellä, arvosteluun ei ole pakko sen yhteydessä osallistua. Olen suunnitellut ihan oikeaa laatuarvostelua julkaistavaksi sitten kun harrastajakunta vähän heräilee, joten kokeilen tällä “minilaatiksella” niinsanotusti kepillä jäätä.2019 Cup on nyt taputeltu, kiitos kaikille osallistujille ja kisajärjestäjille sekä onnea rankingien kärkinimille! Cup-sivulta löydät vuoden 2019 rankingin ja palkintobannerit.
Myös talleja voi ehdotella suruitta linkkilistalle, mikäli sieltä löytyy pikkuisenkaan historiallisiin lajeihin liittyvää toimintaa. Myös working equitation hipoo niin liipaten historiallisten lajien rajoja, että voin we-tallejakin lisätä vaikkapa omalle listalleen.
VHRY CUP:in osakilpailut järjestetään poikkeuksellisesti typistettynä loppuvuonna 2020 elokuusta eteenpäin. Kolmelle osakilpailulle etsitään järjestäjiä, lisäinfoa löytyy tapahtuman omalta sivulta.
Huomautan vielä että kyseessähän ei siis ole minkäänlainen jaos, vaan pelkkä yhdistys joka kokoaa harrastajia ja toimintaa yhteen. Yhteisiä sääntöjä tms. ei siis ole, vaan pelkkiä suosituksia.
Vielä kerran, VHRY osoitteineen. Parannusehdotuksia, mielipiteitä ja ruusuja otetaan vastaan, joten mikäli jotain sanottavaa löytyy tai kysyttävää löytyy, niin antaa palaa!
-
Ihanan oloinen idea, tähän täytyy tutustua lähemmin!
Mitä luulet, istuisiko esterataa, seivästystä, miekan käyttöä ja ampumista yhdistelevä tent pegging historiallisen ratsastuksen piiriin? Hemsburyssa järjestettiin lajissa yhdet kokeilevat kisat ehkä vuosi sitten, ja siitä voisi hyvin saada jotain hauskaa kehiteltyä.
-
@J. Voisihan tuo vaikka sopiakin.
Tosin miulla ei ole kyseisestä lajista mitään käryäkään… Mutta jos siulla on aikaa ja intoa esitellä lajia edes lyhyesti, niin voin sen oikein hyvin tulevalle infosivulle lisätä, ja mikäpä estää lisäämästä tentpegging-kisoja kalenteriin.
-
Hops, löytyykö lisää harrastajia tai kiinnostuneita?
-
Mua ainakin kiinnostas ku oon tässä miettinyt jonkunlaisen barokkiheposen hankintaa(:
-
Voin yrittää viikonloppuna ihan mieluusti vääntää jonkinlaista lajitiivistelmää
-
Ite voin laittaa niistä keskiajan lajeista esitelmää tässä lähiaikoina
-
@R. said in Virtuaalinen Historiallisen Ratsastuksen Yhdistys:
Ite voin laittaa niistä keskiajan lajeista esitelmää tässä lähiaikoina
Annundwenilla on myös hyvä kokoelma keskiaikaohjeita! Nämä voisi varmaan melkein suoraankin linkata VHRYn sivuille?
-
@J. Totta
Itse väsänny Dragoniin omat, mutta voihan noitakin ofc käyttää.
-
@Nana Yess! :horse_racing_tone2:
Totta, Annún ohjeet voisikin tuonne ihan hyvin linkittää, hyvä huomio.
Itse olen luokkajaoissa käyttänyt aika paljon IRL-Suomessa/euroopassa käytettyjä luokkia, mutta Annúlla on kieltämättä paljon selkeämmin nimetty eri lajit ja luokat. Jos olisin vasta lajin pariin ajatumassa oleva ummikko niin enemmän miulle kertoisi luokkana noviisimiekka: kaalinpäiden katkaisu, kuin esimerkiksi skill at arms: war. Ainakin ennen kuin saan/saadaan infotekstejä julkaisukuntoon.
-
Kuulostaapa kivalta! Kesällä muutaman hepon kanssa kokeiltiinkin Annundwenin järjestämiä turnajaisia, mut sit se vähän jäi… Vois ottaa uuden kokeilun ja siirtää vaikka meidän barokkihepot kilpailemaan pelkästään historiallista ratsastusta :slight_smile:
-
@Tinúvel Senkus kokeilemaan, eipähän siinä ainakaan mitään häviä! n_n Ajattelin tässä vielä tämän vuoden aikana järjestää muutaman alta esquela-kisankin, joten sinne viimeistään barokkihevoset sopivat kuin nenät päähän…
-
Onpa kiva idea ja yhdistyksellä myös siistit sivut! Piti käydä barokkihepoilla osallistumassa muutamiin kisoihin kokeilumielessä, ja varmaan jatketaan satunnaisesti kisailua myös tulevaisuudessa
-
@Pierre Hyvähyvä! Barokkiroduillehan voi myös järjestää aivan hyvin omia luokkiaan, alta esquela näin esimerkkinä, tai mikseipä vaikka härkätaisteluun perustuvia taitoluokkiakin. Tekohärkään toki turvautuen, ei rääkätä virtuaalisiakaan härkiä.
-
Sillain kiinnostava saada niistä luokista infoa esimerkiksi millaisia luokkia barokkiroduille olisi ym
Keskiaika sillain tiedossa ja tuo härkätaistelu ei ole yhtään paha idea
-
@R. Mie toivottavasti saan vielä tämän kuun puolella joitakin barokkilajeja julkaisukuntoon, samoin kuin jousiammunnasta lyhyttä briiffiä.
Kuinka keskiaikaesittelyt sujuvat?
Kalenteriin on lisätty alkuvuodeksi muutama kutsu, rohkeasti vain osallistumaan vaikkei kokemusta vielä olisikaan!
-
Oi vitsit miten ihana!
Mulla onkin pari ratsastusjousiammuntaa treenaavaa kakkoshahmoa hevosineen, niin kisoihin ainakin voidaan tulla.
-
@Pölhö Aa luulin, että myö käytetään Allu Expressin tekstejä, mutta voin väsätä ne joulun loman aikana
-
@Sussu-VRL-12636 Mahtava kuulla! Kalenterista löytyykin sopivasti jousiammuntaluokkia joihin ehtii vielä osallistumaan, matalalla kynnyksellä mukaan vain.
@R. Mie ajattelin että jos kirjoitetaan ihan omat, itse ainakin ajattelin seurata esittelyissä irl-(Suomessa ja Euroopassa) käytettyjä sääntöehdotelmia.
-
Hei tyypit, sattuuko joku muistamaan mikä oli se varustekauppa, mistä löyty keskiaikaista kamaa / oliko niitä useampikin???