E: Hopiavuoren hevostalli: tarinankertojien tyyssija (os. estevalmennukseen)

• Suomenhevoskasvattajat

Huh, okei, tästä se lähtee. Mua ei ole ikinä ennen jännittänyt esitellä virtuaalitallia. Olenkohan mä ikinä ennen katsonut edes yhtäkään talliani esittelyn arvoiseksi…?

Tervetuloa Hopiavuoren hevostallille: tarinankertojien kotiin. Ja hevosiakin siellä asuu.

Hopiavuoren hevostalli

Tarina alkoi siitä, kun Hopiavuoren Eetun kihlaus päättyi vuodenvaihteen tienoolla. Kun alkujärkytyksestä selviydyttiin, ainoa ajatus Eetun päässä oli, että talli on säilytettävä. Hän ei halunnut luopua unelmastaan. Ja kalliiksi Eetun unelmatalli tulikin: kaikki hevoset jouduttiin myymään, paitsi Jussi, Eetun kulta. Eetu otti todella suuren taloudellisen riskin. Minä ja Eetun äiti uskomme, että riski oli kannattava. Kyllä Hopiavuori vielä hevosista täyttyy, sillä me emme Eetun kanssa voi olla ainoat täällä, jotka rakastavat sydämestään tarinoita. Jos sinäkin rakastat kirjoittamista tai piirtämistä (ja siedät Eetun leviää ja komiaa pohojalaasmurretta), liity seuraan. Olet löytänyt lajitoveriesi pesäpaikan.

Hopiavuoren hevostalli
    🐴 Sijaitsee kuvitteellisessa Otsonmäen kunnassa, lähin kaupunki Seinäjoki
    🐴 Majoittaa yksityishevosia (1 paikka jäljellä)
    🐴 Tarjoaa hoitohevosia (2 heppaa jäljellä, ks. Toimisto)
    🐴 Panostaa tarinoiden kommentointiin ja muiden hahmojen ja hevosten huomioonottamiseen. Hahmokeskeinen talli.
    🐴 Odottaa juuri sinua mukaan tarinaan

Jos haluat mukaan, esittele hahmosi Toimistossa. Tunnukset saat tästä.

Tapahtumat
    🐴 Eetun estevalmennus 10.8.
    🐴 Ilmainen, talkoovoimin tehty Perheleiri 3.-4.8.
    🐴 Yömaasto 6.7. (avoin kaikille)
    🐴 Näyttelyt 13.6.
    🐴 Kesälaidun alkaen 22.6.
    🐴 KRJ:n alaiset tarinakisat 19.5.
    🐴 Maastakäsittelyvalmennus /-tapahtuma 26.5. (täynnä)
    🐴 Kouluvalmennus 4.5.
    🐴 Avajaismaasto 30.3. (Kuittaukset viim. 10.4. kunniamerkkiä varten)
    🐴 Etsimme kahta tallityöntekijää. Toinen pesti sopii opiskelijallekin.
    🐴 Tarjolla on myös huone kimppakämpästä, kämppiksenä muuan Hopiavuoren Eetu

• Onneksi en ole samanlainen kuin sinä enkä voi edes sanoa rakastavani tarinoiden kirjoittamista. Koska kyllä mie kovasti haluaisin ilmoittaa jonkun hahmon tänne! Mieluiten mun Oonan, mut sillä on kolme hevosta sekä kissa ja koira, niin sehän veisi niillä jo niin monituista paikkaa eikä luultavasti “antaisi tarpeeksi takaisin”. Niin että parempi vaan sanoa, että hiano paikka ja tuun joskus kääntymään ainakin tapahtumissa!

• Suomenhevoskasvattajat

@tuire sitä varten tein kohtuuttoman kokoisen tallin muutamalle hevoselle ja jätin Hopiavuoren isännälle vain yhden lemmikin! 😄 Ei juuri kenenkään tarina pysy yllä vuodesta toiseen, jos ei välillä saa edes uutta heppaa vanhan rinnalle. Kyllä meille mahtuu porukallakin, joten tervetuloa vain jos jonkun hahmon haluat jossain vaiheessa mukaan. 😄

• Tosi kauniita kuvia! Ehkä kaipaisin sivuille vielä entistä enemmän kuvia, mutta se asia varmasti korjaantuu vuosien saatossa kun teille kertyy materiaalia 🙂 Onnellista ja pitkää ikää!

• Piirrosharrastajat

Mulla alkoi jo muotoutua hahmo mielessä kun kattelin Hopiavuorta 😄 Jotenkin sun kirjotustyyli innostaa itteäkin kirjottamaan (oon seurannu Minin elämää siitä saakka kun se kävi meillä kesälaitumella ekaa kertaa ja lukenu sen koko päiväkirjan ainakin kahdesti läpi 😆) Pitää vähän hioa vielä ideaa ja keksiä jostain sopiva liian hieno hukkaan menevä hevonen tälle mun hahmolle 🤔

• Mä oon tosi samoilla linjoilla @Kioja kanssa 😄 Mulla olis tosi söpö issikkatamma, jolle oon suonu liian vähän aikaa. Ehkä mä voisin keksiä itselle jonku hahmon ja tuoda parivaljakon sit Hopiavuoreen!

• Suomenhevoskasvattajat

@uppe Kiitos, kiitos! Kyllä noita kuviakin alkaa tuosta syntyä. En malttanut enää pantata tallia yhtään pidempään, joten vielä on kyllä vähän kaljut sivut. 🙂

@kioja Huh eikä, en ajatellut että joku oikeasti lukisi mun tekstejäni. 😄 Mä olen tosi otettu, oikeasti, tämähän on siisteintä mitä olen aikoihin kuullut! Toivottavasti saat hahmosi ja heppasi hiottua ja lähdet mukaan tarinaan, sillä olen muiden tarinoista elävä hirviö, ja minulla on aina nälkä. 🙂

@meera Kiitos! Tule ihmeessä mukaan polkemaan tarinaan vauhtia!

Päivitin tallin Toimistoa:
    🐴 Etsimme kahta tallityöntekijää. Toinen pesti sopii opiskelijallekin.
    🐴 Tarjolla on myös huone kimppakämpästä, kämppiksenä muuan Hopiavuoren Eetu

• Suomenhevoskasvattajat

Avajaismaastoiluun kaivataan osallistujia. Yksi hahmo vain yhdellä hepalla, muuten ei ole rajoituksia. Kuittaus ei ole pakollinen. 🙂

Eetu sai myös ilouutisia tänään, kun kuuli, että kimppakämpän toisesta huoneesta on joku jo kiinnostunut! Jes! Eetu kertoi, että vähän jännittää, millainen heppu sieltä tulee, ja että tulevatko he toimeen. Sanoin Eetulle, että älä poika turhaan murehdi: kyllähän sinä melkein kaikkien kanssa pärjäät. Millainenhan tarina tästä tulee!

• Suomenhevoskasvattajat

Oi jes, joku on jo saanut iloa meidän maastoretkestä. ❤ Toivottavasti vielä muitakin haluaa lähteä matkaan.

Mulle voi myös lähettää (tähän/yksityisesti) ideoita semmosista tarinajutuista, joihin olisi kiva osallistua, mutta joita ei itse viitsi ryhtyä järjestelemään. Voisin niitä sitten pitkin kevättä kokeilla toteuttaa. 🙂

• Suomenhevoskasvattajat

Uusi päivä on koittanut Hopiavuoren hevostallilla. Tänään ehdin istahtaa piirtopöydän esiin ja vähän tehdä hommia, jotta Eetulle saataisiin uusia maksavia asiakkaita talliin.

Eetu käski minua myös pitämään vielä meteliä siitä maastoretkestä täällä. 🙂 Majapaikkakaan ei ole ongelma, jos tulet kauempaa: tallin nuoren iän vuoksi meillä kun on noita karsinoita vielä ihan hirveä määrä tyhjinä. 😄 Niitä voi käyttää.

• Suomenhevoskasvattajat

Hopiavuoren Eetu soitti minulle ja kertoi ilouutiset! Kämppikset ovat löytyneet. Odotan hänen raporttiaan siitä, millaista elämä on Jillan ja Noan kanssa samassa asunnossa. 😄

Tosi kiva, että myös maastoilemaan on lähdössä porukkaa. ❤ Tulkaa vain muutkin. Jos joku innostuu lähtemään Hopiavuoren hepoilla ja oikein kirjoittamaan, kirjoitan mielelläni takaisinpäin jotain kiitokseksi! Ja ilmaiskaa, jos haluatte tiettyyn kohtaan letkaa, niin pääsette. 😄 Huom: ilmoittautumisviestissä ei ole pakko olla vielä kuittausta. Sen voi ihan hyvin lähettää jälkikäteen!

• Suomenhevoskasvattajat

Hopiavuoressa näyttää olevan aika hilpeä tunnelma. Kuulemma jo kolmas kirjoittaja on lähdössä remmiin mukaan, eikä Eetu voisi olla tyytyväisempi. Monta kirjoittajaa tietää aina paitsi enemmän tarinoita, myös yllättävämpiä tilanteita. Jes!

Maastoretkelle mahtuisi vielä vaikka keitä! Viikko aikaa osallistua, ja kuittausaikaa on kymmenenteen päivään. Kuittaus ei ole pakollinen, ja vaikka haluaisit tehdä tuotoksen, sen ei tarvitse olla osallistumisen yhteydessä. 🙂

• Suomenhevoskasvattajat

Eetu-isäntä tekstasi viettäneensä ihanan illan. Kuulemma oman tallin pitäminen ja hevosista huolehtiminen on juuri niin mahtavaa kuin hän kuvitteli, vaikka kyllä häntä aluksi kaikki se vastuu ja riskit pelottivatkin. Eetun mukaan ei haittaisi yhtään, vaikka toisitte vielä lisää hevosianne meidän kaikkien tarinaan. 🙂

• Suomenhevoskasvattajat

Huvittaisiko kirjoittaa, mutta masentaa aloittaa taas kaikki alusta uudessa paikassa? Nou hätä. Otsonmäki on pieni paikka, ja tällä oikean elämän seudullakin ihmiset oikeasti tuntevat toisensa, jos harrastavat aktiivisesti jotain samaa asiaa. Hahmosi voi siis aivan hyvin tuntea ainakin minun hahmoni etukäteen vaikka hevosten tai jonkun muun harrastuksen kautta. Olen koettanut kytkeä joka hahmon arkeen muutoinkin kuin tallin kautta, niin että voit halutessasi olla jo valmiiksi jonkun kaveri. 🙂 Pelaan kyllä mukana, jos vain tiedän suunnitelmasi!

• Tarinaheppailijat

Pakko tulla kommentoimaan että hopiavuori on vaan niin ihana! 😻 Houkuttaisi hyvin paljon tulla mukaan porukkaan, mutta en ole kyllä kovin aktiivinen kirjoittaja nykyään kun opiskelu ja työt vievät aikaa… 😅 Mutta ehkä voisin harkita, jos osaisin päättää kolmen ponin väliltä että kuka olisi sopivin 🤔

• Suomenhevoskasvattajat

@tanttu oi vau, olen aina monta päivää ihan fiiliksissä kun joku tykkää Hopiavuoresta. 🙂 Kiitos. Lähde vain mukaan tarinaan. Harrastamistahan tämä on: ei me niskaan ihan heti henkäillä! Sitä paitsi mistäs sen tietää, vaikka tekstit alkaisivat melkein kirjoittaa itse itsensä, kun polkaistaisiin yhdessä Hopiavuoreen hevosdraamaan käyntiin. 😄

• Suomenhevoskasvattajat

Vielä pääsee maastoon. 🙂 Tarinkisojen järjestämistä odotellaan niin kauan, että päästään rekisteriin.

• Suomenhevoskasvattajat

Maastossa on jonkin verran tarinaa, josta ammentaa ehkä inspiraatiota, jos huvittaa kirjoitella. 🙂 Panttaan vielä Eetun tarinaa. Ainakin mun mieltä aina lämmittää, kun just mun hahmo mainitaan jossain. Haluan mainita Eetun tarinassa mahdollisimman monta ja pelata teidän muiden mukana, niin en kirjoita ennen kuin kaikki halukkaat ovat päässeet mukaan. 🙂

• Suomenhevoskasvattajat

Hello Ilves lähetti minulle tänään sellaisia terveisiä, että vaikka yksin maastoilu on hänestä mukavaa (varsinkin Hopiavuoren ihanissa maastoissa), seuraavalla kerralla hän ottaa kyllä kaverin mukaan. Lähde sinä Hellon kanssa. Ei haittaa, vaikket voisi nyt tällä kertaa jäädä Hopiavuoreen. Jos haluat kirjoittaa, Hello sanoi vastaavansa kyllä tarinaan tarinalla ja kommentilla. Eetuakaan ei kuulemma haittaa, vaikka ulkopuolista porukkaa piipahtelisi. Kyllä hänellä kahvia riittää muillekin kuin omalle väelle. 🙂

• Suomenhevoskasvattajat

Hopiavuoren Eetu lähetti mulle tänään sekavan tekstarin. Sillä on uusia kämppiksiä, ja vaikka se on noin yleisesti ottaen aika peloton ukkeli, sitä pelottaa Noan käärme. Se oli raukka valvonut monta tuntia yöllä, kun olisi pitänyt mennä vessaan, mutta se oli lukenut jostain käärmeiden luikertelevan putkia pitkin. Se oli ollut ihan varma, että Noan peto puree sitä vielä pyllyyn. Rauhoitelkaa nyt joku sitä samalla kun menette Hopiavuoreen kaffille ja ilmoittautumaan maastolenkille. 😄 Se on raukka valvonut itsensä ihan irrationaaliselle tuulelle.

//edit
    Siis siellä voi oikeasti käydä myös vain kääntymässäkin. Mä vastaan aina tarinaan tarinalla ja kommentilla. Voi ottaa oman hepan mukaan. Käykää vaikka “moikkaas kaveria” tallipäiväkirjan kautta, niin kyllä ainakin meikäläinen lukee, kommentoi ja vastaa.

3

916
Users

12.0k
Topics

222.7k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.