Kaverikirja

• @Break said in Kaverikirja:

mulla on varmaan joskus vuosia sitten ollut teiltä kasvatti! Muistan tosin vaan sen että se oli ylämaanponitamma, jota taidettiin kutsua Willow’ksi

Mäkin muistan, että sulla oli meiltä poni jossain vaiheessa! En vaan kuollaksenikaan muista et kuka.
    Ping @Sakkura

1. Lempinimesi?
    • Nenna, Nennis, Jensku, Jennuli. (Rakkaalla lapsella on monta nimee :D)
    1. Oletko opiskelija vai töissä? Millä alalla?
    • Työtön. 2 ov vaille valmis painotuotantoassistentti.
    1. Mikä on lempivärisi?
    • keltainen, vihreä, turkoosi. Hetkestä riippuen. Valkoinen ja musta on tylsiä, pitää vähän olla väriä elämässä! 😄
    1. Mitä harrastat virtuaalihevosten lisäksi?
    • en varsinaisesti mitään. Lenkkeilen kausiluontoisesti, lueskelen kausittain. Hevostelen hyvin harvoin IRL.
    1. Kissa vai koira vai joku muu?
    • Kissa ja heppa
    1. Parasta kuunneltavaa?
    • Tämäkin menee tosi paljon mielialan ja tähtien asennon mukaan. Aika laidasta laitaan. Tällä hetkellä ehkä taas kulutan kotimaista poppia ja rokkia eniten 😄
    1. Parasta katsottavaa?
    • Komediat. Sarjoina ja leffoina.
    1. Mistä pidät eniten?
    • rauhallisista aamuista kahvipannua halaillen ja muksujen touhuamista pällistellen. (No, en nyt tiedä, pidänkö tästä kaikista eniten, mutta tämä tuli nyt ekana mieleen. 😄 )
    1. Mitä inhoat tai pelkäät?
    • Inhoan valehtelua, kaksinaamaisuutta yms. Pelkään… Jotain. Ehkä yksinäisyyttä ja tyhjänpäälle jäämistä. Tietyllä tapaa tuo Venäjä ja muutoinkin levottomuuden pelottavat, jos erehtyy asioita ajattelemaan omalle kohdalle.
    1. Mitä virtuaalitalleja tai -eläimiä omistat?
    • Hiprakan, Rumour Poniesin ja Shamrock Hillin sekä purkutuomion saaneen Arvolaakson. Virtuaalisia elukoita ei ole kuin hevosia ja poneja.
    1. Mikä vuodenaika on paras ja miksi?
    • Jokaisessa vuodenajassa on puolensa. Parhaan väliltä en osaa valita, mutta ikävin on ehdottomasti syksy, koska on niin kovin pimeää ja kosteaa. Kesä on ihana, koska aurinko, lämpö ja hyvä yleinen fiilisi. Kevät ihana myös, koska silloin alkaa ihmiset heräilemään horroksestaan. Talvesta tykkään pakkasen ja etenkin lumen vuoksi. Pulkkamäessä on mukavaa ja vuorenvalloitus on aivan huippua! Ja luistelu. Ja lumiukot, -linnat ja tietty -hevoset!
    1. Oudoin tapasi?
    • Ööööh. Empäs osaa sanoo, mikä ois oudoin. Toisen outo on toiselle normaalia etc. 😄
    1. Mistä haaveilet?
    • Kliseisesti jonkinlaisesta lottovoitosta ja terveydestä 😄 Oma tupa ja perunamaa olisi kanssa ihan jees sekä parit elukat pihaan. Matkustelusta. Kiinteämmästä keskivartalosta :DDDDD
    1. Mikä on horoskooppisi?
    • Vesimies
    1. Oletko ilta- vai aamuihminen?
    • Ehdottomasti ilta! Aamut menee jos jonkinlaisessa koomassa aina, iltaa kohden alkaa vireystaso nousemaan ja myöhäisillasta/alkuyöstä taidan olla kaikista virkeimmillään. Juuri silloin, kun “normaalisti” pitäisi mennä nukkumaan.
    1. Ketä ihailet ja miksi?
    • Ihailen vahvoja ja aikaansaavia ihmisiä. Mukavia, huomaavaisia ja ystävällisiä. Sanavalmiita ja omaa itseään toteuttavia.

• 1. Lempinimesi?
    IRL ei oo käytössä mitään

2. Oletko opiskelija vai töissä? Millä alalla?
    Töissä, rahoitusalalla

3. Mikä on lempivärisi?
    Sininen

4. Mitä harrastat virtuaalihevosten lisäksi?
    Oikeita hevosia, kuntosalia, laiskottelua

5. Kissa vai koira vai joku muu?
    Kissa! Kotoa löytyy kohta 1v pullaposki brittiläinen lyhytkarva

6. Parasta kuunneltavaa?
    Kuuntelen aika pitkälti housea/edm

7. Parasta katsottavaa?
    Katon tv:tä/sarjoja tosi vähän, varmaan joku “hauska” sitcom, en osaa nimetä mitään tiettyä

8. Mistä pidät eniten?
    Nukkumisesta, suklaasta, syömisestä!

9. Mitä inhoat tai pelkäät?
    Ötökät…

10. Mitä virtuaalitalleja tai -eläimiä omistat?
    Allekirjoituksesta löytyy kaikki tällä hetkellä edes vähän aktiiviset tallit

11. Mikä vuodenaika on paras ja miksi?
    Kesä tai syksy. Kesällä ihanaa on lämpö ja luonto, syksyllä taasen se kun saa kaivaa esille kaikki lämpimät neuleet, saappaat ja takit, juoda teetä ja polttaa kynttilöitä kun illat pimenee.

12. Oudoin tapasi?
    Hankala sanoa, mutta varmasti monia!

13. Mistä haaveilet?
    Rahasta ja leveästä elämästä :–D

14. Mikä on horoskooppisi?
    Neitsyt

15. Oletko ilta- vai aamuihminen?
    Aamu

16. Ketä ihailet ja miksi?
    Pakko sanoa etten ihaile oikein ketään. Ehkä ihmisiä jotka jaksaa olla aina positiivisia ja nähdä kaikesta kurjasta myös ne hyvät puolet. Sen taidon haluaisin kyllä oppia itsekin. :–)

• Suomenhevoskasvattajat

1. Lempinimesi?
      URL Tinu. IRL mulla ei ole tainnut koskaan olla lempinimeä.

Tällä hetkellä teen töitä sen verran mitä on tarjolla, mikä tähän asti on tarkoittanut lähinnä kausityöntekijän hommia postin lajittelussa sekä oman alan töitä (eli paskanlappausta 😄). Ensi keväänä mulla oli suunnitelmissa ihan läpällä hakea yliopistoon lukemaan folkloristiikkaa tai arkeologiaa, mutta kahtellaan jos muistan/jaksan/elämäntilanne sen silloin sallii :slight_smile:

3. Mikä on lempivärisi?
      Musta

Heppailua, piirtämistä, lukemista & turhanpäiväisen tiedon hamstraamista, pelaamista, erinäisistä asioista innostumista & fanittamista & kavereille hypettämistä, kotona joogailua… Eli en paljon mitään :rofl:

Molemmat ihan kivoja tiettyyn pisteeseen asti, mutta valitsisin mielummin koiran 🐕

6. Parasta kuunneltavaa?
      Tää on tää kysymys mihin on aina niin kauheen vaikee vastata + oon tosi huono kategorisoimaan musiikkia… Lempparibändit lienee pitkälti alternativea/pop rockia/punk rockia/punk poppia/jtn vastaavaa, mutta oon tietyllä tapaa tosi kaikkiruokainen musiikin suhteen (tykkään esim. klassisesta, elokuvamusiikista, vanhasta suomalaisesta musiikista, raskaammasta musiikista…). Toisaalta en voi sietää räppiä (paria poikkeusta lukuun ottamatta) tai tämänhetken ykköshittejä/lähestulkoon mitään, mitä radiokanavat (poislukien tietty Rock) soittavat tai naislaulajia (paria poikkeusta lukuun ottamatta)… 😄

7. Parasta katsottavaa?
      Supernatural, Game of Thrones, Emmerdale, Lapin poliisit, MasterChef Australia. Leffoista LOTR

8. Mistä pidät eniten?
      Vaikea kysymys, johon on monta vastausta 😄 Sanotaan vaikka ettää… suklaasta, siitä että ei tarvitse stressata asioista ja metsässä kävelystä/luonnossa liikkumisesta

Epävarmuutta, ihmismassoja ja ötököitä. Pelkään myös lokkeja, isoja koiria ja tavallaan kissoja :rofl: Mulla on myös viha-rakkaussuhde pimeään

Tallit & kenneliprojekti löytyvät tuosta allekirjoituksesta. Trulliksessa on heppojen lisäksi koira, aasi, muutama lehmu sekä vuohi ja pari kissaa.

Periaatteessa tykkään kaikista 😄 Talvi lienee kuitenkin ykkössuosikki, koska tykkään lumesta ja viileydestä ja talvella on aina niin kaunista!

12. Oudoin tapasi?
      Nyt ei tuu äkkiseltään mitään outouksia mieleen 😛

13. Mistä haaveilet?
      Vakityöstä, parisuhteesta ja siitä, että elämässä selviää ilman mitään suurempaa epäonnea ja menetyksiä

Kauris ♑

Ilta/yöihminen. Illat ja yöt on jotenkin paljon tunnelmallisempia kuin päivät ja mulla on silloin aina henkisesti paljon parempi olo. Kaverit aina läpällä heittää että oon vampyyri, koska en pahemmin tykkää auringonvalossa paistattelusta ja kukun kaiket yöt :rofl:

En taida enää ihailla ketään yksittäistä henkilöä… Mutta noin niinkun muuten ihailen ahkeria, itsevarmoja ja sosiaalisesti lahjakkaita ihmisiä

• Suomenhevoskasvattajat

1. Lempinimesi?
    Enää vain irkkaajien keskuuteen jäänyt tana- ja tallipiireissä tullut Taina.

Opiskelen taloushallinnon merkonomiksi aikuisopistossa, samalla teen välillä tallilla lomituksia yms.

3. Mikä on lempivärisi?
    Vihreä

Ratsastusta ainoastaan

Kissa

6. Parasta kuunneltavaa?
    Ysäri ja eurodance :dancer_tone1:

7. Parasta katsottavaa?
    Tällä hetkellä sanottava varmaan Masterchef Australia, kun en oikein seuraa mitään sarjojakaan.

8. Mistä pidät eniten?
    Hyvä ruoka on aina semmoista, mistä tulee hyvälle mielelle.

Hiiriä ja lintuja, inhoan myös sipulia.

Haavelaakso ja aika retuperällä oleva Kauniston tila

Kesä, mielellään aurinkoinen semmoinen. Tykkään lämmöstä, eikä mulle ole mikään este vetää esim. ratsastustreenejä helteellä. Kunhan ei tarvitse palella!

12. Oudoin tapasi?
    Apua. Näitä on niin paljon etten edes yritä laittaa kaikkia ja esim. kaiken varmistelu onkin tullut täällä jo pari kertaa. Ehkä oudoin tapa muiden mielestä on kuitenkin se, että nukun telkkari auki ja herään heti jos se sammuu.

13. Mistä haaveilet?
    Rikkaasta, komeasta ja ihanasta miehestä, joka elättää minut ja muutaman hevosen siinä sivussa. 😄

Vähän riippuu mistä katsoo, vesimies/kauris.

Ehkä enemmän aamu, vaikken kovin hyvä ole siinäkään.

Tämä on aina ollut semmoinen kysymys, mihin en vaan osaa vastata. Ei ole ketään tiettyä henkilöä, enkä osaa myöskään kuvailla minkäänlaista henkilötyyppiä tähän.

• Onpas kiva idea! Katselin tätä jo toissapäivänä mutta vasta nyt on aikaa sen verran että ehtii vastata.

1. Lempinimesi?
      Mulla taisi olla lempinimiä viimeksi lapsena, mielenpainuvin nimi on Heikku : D

Olen tällä hetkellä töissä Prismassa ja sain hiljattain opiskelupaikan sihteerin ammattitutkinnon alalta. Olen jo pitkään suunnitellut uranvaihtoa ja nyt se on viimeinkin tapahtumassa! Tai vähintäänkin koulu on hyvä alku.

3. Mikä on lempivärisi?
      Metsänvihreä

Tällä hetkellä en oikeastaan mitään, syynä taloudellinen tilanne joka on ihan peeaa paitsi tietenkin jos wowin voi laskea harrastukseksi : D

Paha kysymys, molemmissa on hyvät puolensa mutta ehkäpä enemmän koira

6. Parasta kuunneltavaa?
      Rakastan Eppu Normaalia ja siinä sivussa menee mm. J. Karjalainen, Dingo tms muut vanhemmat artistit

7. Parasta katsottavaa?
      Tykkään seurata paljon erilaisia sarjoja, mutta GoT & Supernatural taitavat olla ykkössuosikit

8. Mistä pidät eniten?
      Kahvi! Rakastan myös historiaa, hevosten värigenetiikkaa, myöhäisiä iltavuoroja ja tietenkin Ben&Jerry

Aikaisia aamuja : (, En tykkää myöskään ampiaisista enkä ihmisistä jotka asettavat itsensä muiden yläpuolelle tai ovat muuten vain idiootteja.

Islanninhevostalli Syndur, Shado Arabians, Zonjiet Stud, Rätvänä, Branwen Farm, KF Ponies lisäksi mulla on muutama keskeneräinen projekti

Sanoisin että kevät. Ei ole liian kuuma ja se tulee heti pimeän talven jälkeen

12. Oudoin tapasi?
      Outoa kyllä, ei tule yhtään mieleen vaikka niitä on. Oon sen verran levoton ihminen että en edes pysty istumaan hiljaa paikallaan, joka voi kyllä näyttää muiden silmissä oudolta kun on jatkuva tarve säätää jotain: D

13. Mistä haaveilet?
      Uranvaihdoksesta, omasta islanninhevosesta vielä joku kaunis päivä, omasta rivarikaksiosta tai -kolmiosta, omasta lapinporokoirasta

Kauris

Ehdottomasti ilta-ihminen! Vaikka on aamuvuorotkin töissä sikäli kivoja, että ne ovat jotenkin rentouttavia vaikka vihaan aikaisia herätyksiä

Ihailen moniakin ihmisiä. Mun on pakko nostaa niille hattua jotka jaksavat olla positiivisiä vastoinkäymisistä huolimatta sekä tietenkin sellaisia ihmisiä jotka ajattelevat myös muidenkin etuja kuin vain itseänsä. Mun on vaikea nähdä ihmisissä huonoja puolia, josta syystä oon oppinut ihailemaan ihmisiä hyvien puoliensa tähden. Jokainen ihminen on mun silmään oma yksilö, jota kuuluu kunnioittaa oli itse ihminen millainen tahansa. Toki kunnioitus ja ihailu on eri asioita, mutta menkööt : D.

• Suomenhevoskasvattajat

1. Lempinimesi?
    Joku aika sitten minulla ei ihan oikeasti ollut vielä mitään varsinaista lempinimeä, mutta jossain vaiheessa alkoi tietyn porukan keskuudessa muodostumaan Jensku ja sen jälkeen on muutama muukin mahtunut joukkoon. Itse en kyllä oo oikein ikinä lämmennyt tuolle, mutta kai siihen on jo jotenkin tottunut :’)

Valokuvaaja, en voisi muuta kuvitellakaan tekeväni!

3. Mikä on lempivärisi?
    Tykkään kyllä aika monistakin väreistä, mutta turkoosi ja sähkönsininen on kyllä niitä kestolemppareita.

Ratsastusta, salilla kuntoilua, lenkkeilyä ja toki teen myös kuvausprojekteja omaksikin iloksi 🙂

Koira, hevonen ja monenlaiset jyrsijät ❤ Oikeastaan tällainen kavalkadi löytyy myös kotoa :’)

6. Parasta kuunneltavaa?
    En osaa kyllä oikeastaan nimitä mitään tiettyä. Oon niin kaikkiruokanen musiikin suhteen! Kyllä se enemmän menee vähän menevämpään musiikkiin, mutta fiiliksen mukaan menee muukin 🙂 Vähemmän oon kuitenkin minkään raskaan musiikin tai räpin ystävä.

7. Parasta katsottavaa?
    Tässä vähän sama kuin musiikissa. Tykkään katsoa laidasta laitaan kauhua, fantasiaa, historiallista, romantiikkaa, jännitystä, toimintaa… Se nyt on varmaan pakko erikseen mainita, että oon aika ehdoton Potter-fani!

8. Mistä pidät eniten?
    Perhe, avopuoliso ja omat lemmikit ovat ehdottomasti lähellä sydäntä ❤ Valokuvaaminen on myös ihan oikeasti sellainen juttu, mitä teen ihan sydämestäni.

Totta kai nämä perinteisimmät eli että jollekin läheiselle tai lemmikille sattuu jotakin. Ystävien kohdalla on sattunut nyt niin paljon perheenjäsenten menettämisiä ja muuta, että on laittanut todella miettimään, mitä jos se olisikin osunut omalle kohdalle… Vähemmän raskaita pelonaiheita on juurikin nämä korkeanpaikankammot ja muut vastaavat 😄

Ventos on ainoa suomenhevosineen, jonka linkki löytyykin tuosta alhaalta 🙂

Kesä! No koska lämpö ja luonto. Kaikki ulkoilukin on mukavampaa, kun ei tarvitse paketoida itseään monen vaatekerran alle!

12. Oudoin tapasi?
    Tätä piti kyllä miettiä pitkään, eikä kyllä mitään kovin ihmeellistä tullut mieleen… Perfektionistinä ja melko neuroottisena monien asioiden suhteen löytyy jo varmaan aika monta outoa tapaa, mutta mutta. Mitkä nyt tulivat mieleen, niin tykkään ihan älyttömästi uuden kirjan tai lehden eli painomusteen tuoksusta ja siksi sivuja pitääkin aina välillä haistella. Toinen on se, että minun on saatava hiplata jatkuvasti kaulakorun ketjua, se tuntuu todella kivalta sormien välissä!

13. Mistä haaveilet?
    Näitäkin on vaikka miten paljon! Ehkä tällä hetkellä eniten on pinnalla se, että olisi varaa ostaa lisää kuvausvälineitä. Yksi haave on myös se perinteinen, että pääsisi matkustelemaan paljon.

Vesimies.

Ehdottomasti ilta! Aamuista ei tule kyllä minun kohdallani yhtään mitään… 😄

Monia lähipiirin ihmisiä, jotka ovat jaksaneet eteenpäin, vaikka eteen on tullut raskaitakin asioita. Ihailen myös ihmisiä, jotka ovat oikeasti aitoja ja eivät välitä tippaakaan, mitä muut ajattelevat, ovat vain rehellisesti omia itsejään.

• 1. Lempinimesi?
    :: Mies sanoo “Mii”, mutta muuta ei taida tällä hetkellä olla.

:: Olen vähän jumittunut kassatädiksi, koulutukselta merkonomi.

3. Mikä on lempivärisi?
    :: Musta, punainen, magenta.

:: Valokuvausta & metallimusiikkia.

:: 🐈 ! Mies on valitettavasti allerginen, joten taidan kohta tyytyä koiraan.

6. Parasta kuunneltavaa?
    :: Pagan-/ black-/ death metal, synthwawe ja muu synkistely. joskin nykyisin myös vähän kevyempi menee. Kattroll @ Last.FM.

7. Parasta katsottavaa?
    :: Twin Peaks, X Files, AHS, Hannibal, Dexter…

8. Mistä pidät eniten?
    :: Musiikista, kissoista, avomiehestä.

:: Sormien katkomista, hnnngg. 😱

:: Hiidenpelto, johon on suomenhevosten lisäksi eksynyt myös tallikoira ja maskottiponi.

:: Ää, kaikissa on puolensa.

12. Oudoin tapasi?
    :: Herkästi innostuva! (Vooii miten söpö minikurkku! Ja kissa tossa kissanruokapaketissa!)

13. Mistä haaveilet?
    :: Vanha omakotitalo, muutama suomenhevonen ja kissa.

:: 🐏 , pitää täysin paikkaansa.

:: Ehkä enemmän aamu, mutta tykkään nukkua.

:: Äiti ei perusteluja kaipaa 🖤

• Sleep is for the weak! Kai sitä kerran viidessä vuodessa pitää osallistua johonkin sosiaaliseen tapahtumaan.

1. Lempinimesi?
    Nykyään käytetyin on Mirsa ja sen erinäiset versiot.

Opiskelija, AMK tietojenkäsittelyä tradenomipuolella.

3. Mikä on lempivärisi?
    Musta 😄

Valokuvausta. Tällä hetkellä ei ole enää oikein muuta aktiivista touhua, pari vuotta sitten tuli kierrettyä marsunäyttelyitä vähän tehokkaammin mutta nekin jo jäi.

Koira!

6. Parasta kuunneltavaa?
    Oh gawd, jumituin tähän jo ennen kuin aloitin kirjoittamaan yhtään mitään. Kuuntelen nykyään musiikkia melkein laidasta laitaan, mutta hmm. Popeda on ihan all time favorite mihin palatessa on aina kotoisa olo, mutta toisaalta kunnon hevimetelit (Carach Angren, King Diamond, Behemoth, Ajattara…) tekee kyllä sielulle erittäin hyvää.

7. Parasta katsottavaa?
    Tähän toinen oh gawd, en yksinkertaisesti muista mitä on tullut katsottua vaikka saatan rykäistä jonkun sarjan kahdeksan tuottaria kahdessa viikossa 😄 Yltiöovelat ja -nohevat miespääosat kiehtoo, House, Mentalist ja Hannibal varmaan hyvinä esimerkkeinä. Leffoista eniten kiinnostaa Marvel ja jonkunasteisesti goret.

8. Mistä pidät eniten?
    Hyvästä konsertista. Jos seuraavaan viikkoon ei satu ja pääkin kääntyy, ei ollut tarpeeksi kivaa!

Eniten taitaa täälläkin raastaa ihmiset, vaikka tässä alkaa jo oppia vieraskoreaksi niin olen introvertein ihminen kenet olen ikinä tavannut :d

Aktiivisena on tällä hetkellä lähinnä allekirjoituksesta löytyvä Nidavellir. Sitten on sekava projekti Granstad, showponiosasto Cherrypond ja ±300 muuta pölyyn tukehtunutta tallia ja irtohevosta, mihin päinkään kukaan ei ole pariin vuoteen katsonut.

Kesä. Vaikka kunnon talvi on kaikista kaunein, niin en vain yhtään meinaa sietää kylmää ja kaikkea talven tuomaa lisävaivaa. Kesällä on lämmin, kaikkea kivaa touhuttavaa ja keskiyön uisteluretket on mainioita ❤

12. Oudoin tapasi?
    Tätä piti miettiä jo vähän aikaa, mitä tähän ylipäänsä edes kehtaa laittaa :d En tiedä meneekö tämä ihan tapoihin, mutta ehkä eniten ärsyttää se etten osaa nauraa kunnolla ääneen. Tulee vähän turhan usein ties mitä hinkuvinkua ja sian kiljuntaa ja ihme hirnumista kun ei ole mitään rotia koko touhuun 😄

13. Mistä haaveilet?
    Jos kaikenmoista älytöntä materiaa ei lasketa, niin olisi eeppisen hienoa asua jossain mökissä Norjassa ilman mitään velvoitteita mihinkään suuntaan.

Härkä. NASA yrittää että olisin vaihtunut Oinaaksi, mutta en huoli moisia.

Ilta, ehdottomasti. Osaan kyllä olla aamullakin tarvittaessa tehokas, mutta jos luontaisella rytmillä mennään niin alan olla toimintakunnossa ehkä joskus kello kolmen jälkeen.

Hmm. Mitään tiettyä henkilöä ei tule mieleen, ainoastaan luonteenpiirteitä ja muita ominaisuuksia mitkä tekee mielestäni Hyvän Ihmisen. Jos pitäisi joku tavoitehahmo valita, niin isoveljeni oli kaikin puolin ihailtavan arvoinen ihminen ❤

• 1. Lempinimesi? Ei taida olla, jos ei lasketa kaikkia miljoonaa nimeä, jolla mies tuppaa kutsumaan.
    2. Oletko opiskelija vai töissä? Millä alalla? Melkein kuudetta vuotta töissä tilitoimistossa.
    3. Mikä on lempivärisi? Ei taida olla varsinaista lempiväriä, mutta suosimani värit kaikessa taitaa rajoittua ruskean ja harmaan eri sävyihin.
    4. Mitä harrastat virtuaalihevosten lisäksi? Päivässä ei tahdo tunnit riittää mihinkään harrastamiseen, edes enää virtuaalihevosiin.
    5. Kissa vai koira vai joku muu? Kissa, vaikka kotona onkin koira 😄
    6. Parasta kuunneltavaa? Mielialan mukaan mennään.
    7. Parasta katsottavaa? Harvemmin tulee katsottua mitään, harvoja sarjoja joihin olen jäänyt koukkuun taitaa olla House ja How I Met Your Mother.
    8. Mistä pidät eniten? Rakkaasta aviomiehestä sekä päivistä, jolloin ei ole kalenterissa yhtään ohjelmaa (näitä on nykyään enää muutama kuussa).
    9. Mitä inhoat tai pelkäät? Inhoan ärsyttäviä asiakkaita, jotka luulevat olevan aina tärkeysjärjestyksessä ykkösiä.
    10. Mitä virtuaalitalleja tai -eläimiä omistat? Allekirjoituksessa linkki sekalaiseen laumaani.
    11. Mikä vuodenaika on paras ja miksi? Syksy, sillä aamut alkavat olemaan ihanan raikkaita ja kaikki se luonnon värikkyys.
    12. Oudoin tapasi? Vaikea sanoa, varmaankin lähes neuroottinen tapani pitää koti ja sähkölasku kurissa 😄
    13. Mistä haaveilet? Kesälomasta, joka on edelleen pitämättä sekä vanhasta omakotitalosta, jota saa vapaasti remontoida oman mielensä mukaan.
    14. Mikä on horoskooppisi? Kaksonen
    15. Oletko ilta- vai aamuihminen? Aamu.
    16. Ketä ihailet ja miksi? Kaikkia niitä, jotka uskaltavat toteuttaa unelmiaan.

• Russponit

1. Lempinimesi?
    • katimau, keiju
    • opiskelen nettilukiossa tässä samalla kun olen lapsen kanssa kotona 🙂
    1. Mikä on lempivärisi?
    • punainen
    • valokuvaus
    • koira, koska ne on parhaita
    1. Parasta kuunneltavaa?
    • vaikea sanoa kun kuuntelen laidasta laitaan. Vanha suomirokki on kyl kova sana.
    1. Parasta katsottavaa?
    • HBO:n sarjat, true blood, got ❤ ym.
    1. Mistä pidät eniten?
    • Kotona olemisesta 😄 Onneksi sitä saa nyt harrastaa riittämiin.
    • Inhoan hämähäkkejä ja pelkään korkeita paikkoja :F
    • Spiderwick, Elfengård, Karmsunda, Karhumetsä, Loimuketut, Loimulehto… 😄 eli virtuaalihevosia pääasiassa.
    • Syksy, koska ruskan värit ❤ ei oo liian kuuma eikä liian kylmä.
    1. Oudoin tapasi?
    • syödä kynsiä. En oo vaan päässy eroon 😞
    1. Mistä haaveilet?
    • Eläinlääkärin ammatista, omasta talosta.
    • Skorpioni
    • Ennen olin aamuihminen, mut nyt taas iltaihminen. Aamuihmisenä olis kaikista paras, koska se vaikuttaa olotilaan koko päivän, sillon on just hyvä fiilis. Iltaihmisellä sitä ei ole.
    • Ihailen ihmisiä jotka ovat omia itsejään.

• 1. Lempinimesi?
    Simpukka, Sinttu tai joku muu vastaava

Tällä hetkellä välivuosi ja työtön, mutta haastatteluja käyty ja toivon mukaan pian töissä!

3. Mikä on lempivärisi?
    musta, valkoinen ja harmaa ja ne ei varmaan ees oo värejä 😄

ratsastusta, kirkkovenesoutua ja kuntosalia

Koira ja kani ❤

6. Parasta kuunneltavaa?
    No kuuntelen vähän kaikkea mahdollista mitä spotifyn toplistoilla on, mutta oon oikeestaan kyllästynyt niihin. All time favourite on ehkä kuitenkin McFly.

7. Parasta katsottavaa?
    Gossip Girl, Pretty Little Liars ja Modern Family. Sitten Breaking Bad oli kans hyvä!

8. Mistä pidät eniten?
    Tää on tosi laaja kysymys…

Pimeää tai en pelkää sitä pimeää vaan niitä mielikuvia, joita mulle tulee pimeässä eli se vissiin sitten on sitä että pelkää pimeää 😄

Varvun talli
    Heinähaan talli
    Varpulan ratsastuskeskus
    ja sitten yksi yksityinen Ce’s Valkyria

Syksy, koska syysmuoti ❤ , ei oo liian kylmä eikä liian kuuma ja saa käyttää myös takkeja ja huiveja 😄

12. Oudoin tapasi?
    Jos mun nenä taittuu ylöspäin, niin mulla on pakkomielteinen tapa taittaa sitä aina välittömästi alaspäin.

13. Mistä haaveilet?
    Tällä hetkellä siitä, että tietäisin mitä tehdä elämällä. Haaveilen siis siitä, että tiedän mitä haluaisin tehdä työkseni.

Rapu

No fiftyfifty. Joskus tosi vaikeaa herätä aamulla, mutta sitten taas nukahdan ysiltä illalla. Että tarvittaessa aamuihminen ja tarvittaessa iltaihminen.

Vahvoja ja itsenäisiä ihmisiä, sillä pyrin olemaan sellainen itsekin.

• FWB

1. Lempinimesi?
      Ei oikeestaan oo, kiusallaan eräs kaveri tykkää sanoa “Haggikseksi” joka siis on (hirveä) väännös mun sukunimestä 😄

Opiskelen kolmatta vuotta liiketaloutta (juridiikka suuntautumisena) ammattikorkeassa ja lisäksi oon valtiolla töissä oikeestaan omalla alalla, osa-aikaisesti.

3. Mikä on lempivärisi?
      Sininen!

Valokuvausta ja vähän kielten opiskelua.

Koira ❤

6. Parasta kuunneltavaa?
      “Bearded man”-tyyppinen musa 😄 Jaaa rakastan Imagine Dragonsia!

7. Parasta katsottavaa?
      Tällä hetkellä Supernatural, ehdoton ikiaikojen suosikki on Fringe! Katon ihan hirveesti sarjoja, eniten miellyttää kaikki missä on joku yliluonnollinen elementti mukana.

8. Mistä pidät eniten?
      No just nyt vois sanoa että kotona olemisesta, sitä kun ei pahemmin ehdi harrastaa 😄

HÄMÄHÄKKEJÄ. Näin just viime yönä unta että kävelin kauheeseen hämähäkinverkkoon jossa oli ihan jäätävä hämähäkki (siis ruumis ehkä sormen pään kokoinen lol) ja sitten niitä verkkoja oli joka puolella ja se hämähäkki oli mun hiuksissa ja mä jouduin liiskaamaan sen mun käsissä ja yh tunnen vieläkin ne kylmät väreet joita sain siinä unessakin 😄 Mitä ihmisiin tulee, inhoan kaikkitietäviä ja “aina äänessä vaikka ei olisi edes asiaa”-tyyppisiä yksilöitä.

Multa löytyy Whitehall, Carrow, Sysiluoto ja lisäksi erinäisiä yksityishevosia: Leijonankesyttäjä, Cinderella Stories ja Valentia.

Talvi! Koska mulla on aina kuuma, jonka lisäksi rakastan sitä että saa hiihdellä ympäriinsä jossain lämpimissä töppösissä ja villapaidoissa. Talvi on myös niin äärimmäisen kaunis, ainakin jos lunta on kunnolla. Pimeä tekee mielestäni kesän jäljiltä myös hyvää, saa tavallaan luvan kanssa olla hiukan väsynyt ja levätä - plus poltella kynttilöitä!

12. Oudoin tapasi?
      Hmmmmm. Ehkä mun tieraivo? Mutta siis haluan korostaa että mä ajan oikein siististi, mutta tuota öh verbaalinen ilmaisu voi olla joskus hieman raskasta kun joku ei osaa painaa kaasua tai käyttää vilkkua tai on muuten vaan mun tiellä.

13. Mistä haaveilet?
      Kauheen syvällistä, mutta siitä että löytäisin oman paikkani. Mun unelma oli päästä opiskelemaan oikeustieteelliseen, mutta se ei taida vaan olla mulle oikea paikka, kun en pääse millään pääsykokeesta läpi. Nyt oon kyllä tavallaan juridiikan allalla, mutta en sillä tavalla kuin haluaisin. En oikein tiedä mitä mun nyt sitten pitäis tehdä, valmistuminen AMK:sta häämöttää mutta en koe että haluaisin loppuelämäkseni sellaisiin töihin, joita tolla koulutuksella ois tiedossa. Also, haaveilen siitä että ois rahaa tehdä asioita! Ei tarvis ees olla mitään isoa, mutta että vois käydä esim. kavereiden kanssa syömässä ja leffassa. Mut opiskelijan elämää 😄

Kaksonen.

Nykyään ilta! Ennen olin ehdoton aamuihminen, sitten koko höskä meni upside down mun parin viikon kesäloman aikana, ja kappas - olenkin zombi aamuisin ja uneton öisin. Heh!

En nyt osaa nimetä ketään yksittäistä ihmistä, mutta ihailen sellaisia ihmisiä jotka uskaltaa tehdä elämässään pelottomasti isojakin muutoksia esim. uran suhteen.

• Suomenhevoskasvattajat

1. Lempinimesi?
      Sukulaiset puhuttelee Lateksi, isä Lauru ja kaverit sukunimellä

Lukiossa olen, tosin nyt pitkällä sairaslomalla.

3. Mikä on lempivärisi?
      Sähkönsininen, musta, viininpunainen ja pinkki

Koiran kanssa ulkoilua ja muuta puuhastelua

Koira ehdottomasti, kissat on kivoja kunhan ne ei oo omia. Lisäksi sitten jyrsijät, fretit ja hevoset.

6. Parasta kuunneltavaa?
      Tähän en pysty vastaamaan vain yhtä, kuuntelen nii laidasta laitaan mutta tällä hetkellä uppoaa uugeemi suomiräppi, raskaampi ja reggaeen vivahtavat biisit.

7. Parasta katsottavaa?
      Rikossarjat ja Friin murhajutut uppoaa tällä hetkellä 😄

8. Mistä pidät eniten?
      Koti on maailman paras paikka, joten se ja siihen lisäksi mies, ystävät ja perhe.

Tähän voisi tulla piiiitkä lista mutta laitetaan pahimmat: ampiaiset, klovnit, hammaslääkäri

Kettulan ja lisäksi muutaman piirretyn yksärin joita en nyt jaksa linkata 😄

Syksy! Syksyllä on synttärit, ilmat viilenee ja on pimeää.

12. Oudoin tapasi?
      Umm, varmaan se että pitää olla halityyny nukkuessa ja jonkun sarjan pitää pyöriä hiljasella kun alan nukkumaan.

13. Mistä haaveilet?
      Siitä että läheiset pysyy terveinä ja siitä että itse pääsisin pois sairaslomalta.

Vaaka, ja oon luonteeltani myös hyvin tyypillinen vaaka.

Ilta ehdottomasti! Aamusin vaan koomaan ja yritän saada aivot toimimaan 😄

Äitiä ja mummia. Äitiä koska se on kaikesta huolimatta saanut elämänsä kuntoon ja mummia siksi, että se pysty kasvattaan mut kohtuu fiksuksi kansalaiseksi vaikka en mikään helppo teini ollutkaan

1. Lempinimesi?
      Kitkula, Kitkutin

En kumpaakaan, työkokeiluja takana miljoona ja opiskelemaan hain eläintenhoitajaksi, en mene kouluun vaan suoritan näyttötutkintoja : )

3. Mikä on lempivärisi?
      Vaaleanpunainen, persikan oranssi, vaaleanruskea, murrettu vaaleanharmaa, koivun puhkeavien lehtien vauvanvihreä : D

Maalaamista, piirtämistä, valokuvausta, lukemista, kirjoittamista, haaveilua, elokuvien netflixiä, pokemon go:ta, eläinlaumani hoitoa, suosittua rottieni instagramtilin pitoa 😄

Naku kissat, koirat, kesyrotat, linnut, valaat, hevoset, liskot, puput, pandat, kummituseläimet…

6. Parasta kuunneltavaa?
      Veden äänet, musiikki (laaja maku, miinus örinä ja metalli ja ooppera), rentoutusmusiikki

7. Parasta katsottavaa?
      rikossarja Bones ❤ muumit, mac gyver, monet elokuvat, pokemon

8. Mistä pidät eniten?
      eläimistä, taiteesta, luonnosta, musiikista

kuolleita ötököitä 😧

Green Feather’s Farm, lemmikkeinä on farmilla omansa mutta mulla on 10 kesyrottatyttöä, kaksi kania, 2 pesivää seeprapeippoa ja kanarianlintu : )

KESÄ koska lämmin ja ei tartte kenkiä ❤

12. Oudoin tapasi?
      en ikinä mene sänkyyn vaatteet päällä, enkä voi mennä sänkyyn jos olen ollut paljainjaloin. Myöskään yöllä ei voi käydä vessassa laittamatta sukkia ensin ja ottamatta niitä sitten taas sängyssä pois!

13. Mistä haaveilet?
      Ateljeesta (eli kolmioasunnosta), koiran sijaiskotina olemisesta, kuumailmapallomatkasta, benj-hypystä…

Kalat, nouseva on jousimies : )

Aamulla ekstrovertti ja illalla introvertti, riippuen hiukan päivästä. Mutta aamulla parempaa seuraa kun illalla 😄

Äitiäni, koska äiti on rohkea ja persoonallinen ja päässyt monien asioiden yli. Iskää, koska iskä on ymmärtäväinen ja viisas ihminen. Pikkusiskoani, koska on persoonallinen ja ihana ja upea. Ja yleisesti ihailen ihmisiä jotka pitää toisistaan ja eläimistä huolta ❤

1. Lempinimesi
      Kikka 🙂

Sekä että 😉 (oppisopimus) Hevosala ♡

3. Mikä on lempivärisi?
      Sininen eri sävyineen

En ehdi harrastaan koska hepat 🙂

Koira! Terrierit!

6. Parasta kuunneltavaa?
      Mieheni jupinat 😄

7. Parasta katsottavaa?
      Tällä hetkellä tokyo ghoul!

8. Mistä pidät eniten?
      Öää… Emt 😄 kaikesta

Olla köyhä 😛

Encore (georgian grandeja)

Kevät-Kesä vaihde. Varsoja ja kaikkee ♡

12. Oudoin tapasi?
      Ruokatauolla tykkään siivota omaa kämppää ja unohdan syödä 😄

13. Mistä haaveilet?
      Omasta maatilasta…

Rapu

Sekä että 🙂 Päivällä haluun aina nukkua päikkärit!

Moniakin ihmisiä… 🙂 Eri syistä… esim. @Viiru on super hyvä piirtään ja tykkään sen tyylistä ♡

1. Lempinimesi?
    • Nonna
    • Olen kassamyyjä, mutta tällä hetkellä kahden lapsen kanssa kotona (hoitovapaa).
    1. Mikä on lempivärisi?
    • Tykkään monista väreistä, mutta ehkä turkoosin eri sävyt menee kaiken muun edelle.
    • Kuntosali, lenkkeily.
    • Koira! En oo kissaihminen yhtään. Tai on ne ihan jees, mutta omaa en halua.
    1. Parasta kuunneltavaa?
    • Musiikki noin yleensäkin. Melkein kaikenlainen sellainen menee.
    1. Parasta katsottavaa?
    • Gilmore Girls, Emmerdale, Grand Hotel, Peaky Blinders, Breaking Bad… Ja monet monet muut.
    1. Mistä pidät eniten?
    • Lasten kanssa touhuamisesta. ❤
    • Pimeää, hammaslääkäriä, sosiaalisia tilanteita, ahtaita paikkoja, hissejä, korkeita paikkoja tilanteesta riippuen, ampparit, hämähäkit… Siinähän noita 😄
    • Vaikee sanoa. Eniten tykkäisin ehkä kuitenkin kesästä, koska silloin pääsee telttailemaan ja rannalle ja ei tarvii pukea hirveetä määrää vaatetta päälle ulos lähtiessä (lasten kanssa se on aika jees :D).
    1. Oudoin tapasi?
    • Hmmm… Tilanteissa, joissa pitäis istua paikallaan se on lähes mahdotonta. Aina pitää heiluttaa jalkaa, räpeltää sormia/korvia/hiuksia. Ei vaan pysty! 😄
    1. Mistä haaveilet?
    • Uudesta työpaikasta, omakotitalosta…
    • Skorpioni
    • Aivan ehdottomasti iltaihminen!
    • Hmmhmm… En oikeestaan ihan ihailemalla ihaile ketään.

• ♞ Puoliveriharrastajat

Täähän on kiva, ihanan “laajat” kysymykset niin monilla on tosi erilaisia vastauksia

1. Lempinimesi?
    Elmo on jäänyt parille ihmiselle yläasteajoista ja sukunimellä kutsuminen myös

Työtön sairaslomalainen, suunnitelmissa käydä lukio

3. Mikä on lempivärisi?
    Kultainen ja musta

Autoilua! Tykkään ajaa

Kissa 😻

6. Parasta kuunneltavaa?
    Pyhimys, Sairas T, Kube ja Ruger Hauer

7. Parasta katsottavaa?
    YouTube-videot, lähinnä pelivideot. En jaksa keskittyä sarjojen tai elokuvien juoneen

8. Mistä pidät eniten?
    Suklaa, Coca-Cola, aurajuusto ja kissat 😄

Inhoan Audeja, mansikoita ja pinaattilettuja

Ragnarok ja monia muita puoliverisiä ja shetlanniponeja, joilla ei ole vielä uusia sivuja

Kesä tottakai, koska lämmin. Myös tämmöinen alkutalvi on kiva, kun on sopivan viileä.

12. Oudoin tapasi?
    Pistän ketsuppia melkein jokaiseen ruokaan (jauhelihakeitossa se on parasta), mutta vihaan sitä ranskalaisten kanssa

13. Mistä haaveilet?
    “Normaalista” elämästä, että koulut olisi käyty ja tekisin työtä mistä tykkään

Rapu

Ilta!

Äiti 😍 Ei erikoisempaa syytä kuin että loistomamma

• Suomenhevoskasvattajat

1. Lempinimesi?
    Ninni tai hiertiäinen, jälkimmäisen alkuperästä ei ole tietoa 😄

Suoritan kaksoistutkintoa, metsäkoneenkuljettajaksi olisi tarkoitus valmistua.

3. Mikä on lempivärisi?
    Indigonsininen

Virallisesti en mitään, mutta lukemista, ruuanlaittoa, satunnaista salilla käyntiä ja hiihtoa talvisin.

Koira.

6. Parasta kuunneltavaa?
    Kaikenlainen suomalainen; Tapio Rautavaara, Popeda, Eppu Normaali, Indica, Happoradio, Kaija Koo…

7. Parasta katsottavaa?
    Suurin osa Marvelin tai DC Comicsin elokuvista ja sarjoista, rikossarjat, toimintakomediat…

8. Mistä pidät eniten?
    Kahvi, jääkiekko, ravit.

Hämähäkit ja lukit.

Hyvin alkutekijöissään oleva sh-talli.

Syksy. Talviurheilukausi alkaa hiljalleen ja saa käpertyä hyvällä omallatunnolla peittokasan alle kahvikupin kera.

12. Oudoin tapasi?
    Olen hiukan nirso ruokien suhteen, syön erittäin vähän kasviksia, mutta en syö myöskään juuri lihaa (vain kanaa tai jauhelihaa), enkä tykkää juuri mistään maitotuotteesta, pitäisi kai yrittää vähän laajentaa ruokailutottumuksia.

13. Mistä haaveilet?
    Elämästä pikku torpassa keskellä ei mitään. En pistäisi pahakseni kyllä paria suomenhevosta ja koiraa pihassa.

Härkä.

Riippuu päivästä, lähinnä ehkä aamuihminen.

Kaikkia sisaruksiani, jokaisella on ollut enemmän tai vähemmän vaikeuksia elämässään, mutta kuitenkin pärjänneet ihailtavan hyvin ❤

1. Lempinimesi?
    • Eipä ole varsinaisia lempinimiä 🙂
    • Olen töissä ihan tallilla; teen tallityöt ja ratsutan nuoria hevosia
    1. Mikä on lempivärisi?
    • Laivastonsininen!
    • Mä olen todella aktiivinen ihminen, joten liikun yleensä aika paljon. Harrastuksesi voisi laskea ratsastuksen, saleilun ja lenkkeilyn/juoksemisen.
    • Koirat ja hevoset elämän rakkaus ❤
    1. Parasta kuunneltavaa?
    • Melkein kaikki, riippuu fiiliksestä. Yleensä mahdollisimman reipasta vaan niin hyvä tulee (ainakin aamulla herättelee työmatkan aikana kivasti)
    1. Parasta katsottavaa?
    • Sarjoina Supernatural, Suits, Reign, the 100… Netflix on yleensäkin kovassa käytössä 🙂
    1. Mistä pidät eniten?
      Hevosista, koiristani, miehestäni, kavereista, liikkumisesta, autoilusta ja musiikista nyt ainakin. Vaikea valita vaan yhtä kun tykkään monista jutuista! Syöminenkin on tosi kivaa!

2. Mitä inhoat tai pelkäät?

• Ampiaisia ja muurahaisia! Hyi! Lisäksi sisälläni asuu pieni perfektionisti ja joskus ärsyttää jos tavarat vaikka epäsiististi. Ja niinkin pieni asia kuin se, että wc-paperirulla on laitettu telineeseen väärinpäin ärsyttää ihan kamalasti. Ihan pakko aina kääntää oikeinpäin ja saankin kuulla tästä aina kavereiltani 🙂
      Omistan kaksi keskeneräistä tallia, sekä liudan piirrettyjä heposia. Näitä en jaksa alkaa luettelemaan

2. Mikä vuodenaika on paras ja miksi?

• Kesä! Ennen olin selvä talvi-ihminen, koska olen niin lämminverinen, että pystyn olemaan ulkona pakkasessa t-paidallakin. Joten kesät olivat tuskaa. Olen kuitenkin oppinut rakastamaan merta, veneilyä, auringonlaskuja ja kesän myöhäisiä iltoja ❤
    1. Oudoin tapasi?
    • Vaikea keksiä, mutta ehkä se, että tykkään autoilusta niin paljon, että mulle on ihan luksusta päästä ajamaan myöhään illalla autolla ja kuunnella musiikkia ihan täysillä!
    1. Mistä haaveilet?
    • Paremmasta työpaikasta ja paremmasta terveydentilasta.
      Oinas

2. Oletko ilta- vai aamuihminen?
      Iltaihminen, vaikka monet väittivät, että parikymppisenä viimeistään en valua enää valvoa myöhään. Mun mielestä se on parasta ja tuntuu, että vasta pimeällä herää kunnolla!

3. Ketä ihailet ja miksi?

• Mä ihailen mun ratsastuksenopettajaa: mulla on vaikeita ongelmia, mutta se jaksaa vaan kannustaa! Jos mä olisin itseni opettaja niin huutaisin mulle varmaan aina kurkkusuorana 🙂 Hups…

8

867
Users

11.4k
Topics

208.4k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.