Näyttelyjaos - uusi osoite & ylläpito

• Virtuaalinen Näyttelyjaos on vaihtanut ylläpitoa ja osoitetta. Uudet sivut löytyvät täältä, ja ylläpitoon siirtyivät Sorel ja Lissu. Suurkiitokset Welbylle ja vaapulle laitoksen ylläpidosta sekä eteenpäinviemisestä, uudistetusta tuomarinäyttelystä ja kaikesta muustakin!

Näyttelyjaoksen sivuston sisältö on pysynyt aika lailla samana; saimme käyttää edellisen sivuston materiaaleja ja otimme valmiit tekstit riemumielin vastaan. Näistäkin kiitos edelliselle ylläpidolle!

Tuomarikoulutus on jatkuvasti auki; jos tuomarointi yhtään kutkuttaa, tervetuloa tekemään koetta! Näyttelyjaoksen tuomarit ovat oikeutettuja osallistumaan tuomarinäyttelyihin (tilaisuuteen tuotavien hevosten määrä riippuu tuomaroiduista luokista), joissa jaetaan ylimääräisiä SERTejä.
    Tuomarinäyttelyihin tulee muutos; sen sijaan, että jokainen tuomari järjestää näyttelyt vuorollaan, ylläpito hoitaa nämä tilaisuudet vuorokuukausin. Tuomarit saavat edelleen järjestää tuomarinäyttelyitä niin halutessaan, ja tästä työstä palkitaan hevosmäärän tuplaamisella samalla tavalla kuin aikaisemminkin.

Toiveenamme on pitää näyttelykalenteri aktiivisena (mitä se on nyt ollutkin, kiitos kaikille näyttelyjärjestäjille sekä tuomareille! ❤ ), myös ylläpidon puolelta. Ryhdymme järjestämään vähän reippaammalla kädellä erikoisnäyttelyitä (suuria SERTinjakonäyttelyitä, SERTittömien näyttelyitä, yhtä SERTiä metsästävien näyttelyitä…) sekä ihan tavallisia näyttelyitä. Meitä voi ja pitääkin pyytää samaan malliin tuomariksi omiin näyttelyihinsä kuin tähänkin asti. 😄

Oikein hyvää maaliskuun jatkoa kaikille!
    (Tuomareille on laitettu yhteinen tuomarisähköposti, jos mailia ei jostain syystä näy eikä kuulu niin nykäistää hihasta! 🙂 )

• 🏵

• Ihan villi kysymys, voisiko nj tulosten sivuille laittoa helpottaa - ts. jos kaikissa luokissa on sama tuomari, voisiko iänaikaisen, kuluttavan copypastettamisen lopettaa SA saaneiden kanssa? 😄

• Kouluratsastajat

@vp Mä oon tästä (osittain)niin samaa mieltä. Jos tuomari laittaa samalla kertaa kaikki tulokset niin ihan turhaa työtä linkitellä niitä hevosia sinne.

Jos bis tuomari tuomaroi vasta luokkatuloksien jälkeen niin silloin on tietysti kaikkien SA:n saaneiden oltava linkitettynä, ettei tuomarointi ole kohtuuttoman hankalaa.

• Mä rutisen vahvasti vastaan tossa ettei sertin arvoisia tarttis linkata luokkatuloksiin. Näyttelyt on yks parhaita tapoja itelle löytää aktiivisia oreja omista roduista ja lisäksi katselen usein millaisia hevosia muilta löytyy ja miten tuomari jonkun tietyn hevosen kuvat on luokassa sijottanu suhteessa muihin koneihin.

• Ihan villi kysymys, voisiko nj tulosten sivuille laittoa helpottaa - ts. jos kaikissa luokissa on sama tuomari, voisiko iänaikaisen, kuluttavan copypastettamisen lopettaa SA saaneiden kanssa? 😄

Mä rutisen vahvasti vastaan tossa ettei sertin arvoisia tarttis linkata luokkatuloksiin. Näyttelyt on yks parhaita tapoja itelle löytää aktiivisia oreja omista roduista ja lisäksi katselen usein millaisia hevosia muilta löytyy ja miten tuomari jonkun tietyn hevosen kuvat on luokassa sijottanu suhteessa muihin koneihin.

tässä tilanteessa, että yksi ja sama tuomari tuomaroi kaiken, voisi varmaan löytää jonkun kultaisen keskitien ja jättää osallistumislistat luokkien tulosten alle, jossa linkit hevosten sivuille. silloin niitä ei tarttis linkittää uudelleen tuloksiin ja ne jotka haluu tirkistellä jalostusmateriaalia tai miten tuomarin maku on hevoset arvostellut, niin löytyis linkitetyt sivut edelleen 🤙

• @leahiiii totahan ne laiskat teki ennenku se kiellettiin.

• @kati jos pitää valita jompi kumpi, niin kyllä mä sit meen tohon @VP kantaan mukaan. jos haluaa ettiä jalostusmateriaalia niin sitten VH-numeron tai nimen kanssa ryntääpi liiton rekisteriin tai muuhun paikkaan ettimään niitä. en ite järjestä näyttelyitä enää kuin joskus ja jouluna, joten loppupeleissä kuitenkin tyydyn sitten valtavirran mielipiteeseen 😌 nään kuitenkin turhaksi alkaa soimaamaan ketään laiskaksi jos teki noin sillon joskus, koska jos se oli nopeampaa eikä kiellettyä niin why not. tietenkin se oli sit BIS-tuomarille varmasti vähän ikävää lähteä hakemaan niitä hevosia osallistujalistasta, mutta jos se ei ole kiellettyä niin ei varmaan ihmiset ole tulleet edes ajatelleeksi tätä jos eivät ole BIS-tuomarina ikinä tuomaroineet. on se tietenkin esteettisempää linkittää hepat tuloksiin, mutta jos järjestää paljon näyttelyitä (eli ts. uudet heti kun vanhat taputeltu), niin kyllä siihen jossain vaiheessa kyllästyy kun vie kuitenkin aikaa.

• @kati said in Näyttelyjaos - uusi osoite & ylläpito:

Mä rutisen vahvasti vastaan tossa ettei sertin arvoisia tarttis linkata luokkatuloksiin. Näyttelyt on yks parhaita tapoja itelle löytää aktiivisia oreja omista roduista ja lisäksi katselen usein millaisia hevosia muilta löytyy ja miten tuomari jonkun tietyn hevosen kuvat on luokassa sijottanu suhteessa muihin koneihin.

Mie en välttis eti jalostusmateriaalia, mutta minusta on kiva katsoa ja seurata tuomareiden mielipiteitä hevosten kuvista. Lisäksi jos mulla on joku hevonen samoilla kuvilla, kun vaikka LKV1-3, niin tiedän, että sille tuomarille kannattaa hevonen niillä kuvilla viedä. Ja musta on kamalan työlästä lähteä kaivelemaan niitä erillisistä osallistujalistoista.

Eikä oo ees työlästä linkittää hevosia tuloksiin. Minä linkitän kaikki, jopa ne jotka ei saaneet SA.

• Kouluratsastajat

Musta se on vähän outoa, että näyttelyiden järjestäjien pitäisi käyttää aikaansa siihen, että jollain toisella on mahdollisimman helppoa etsiä jalostusmateriaalia tai katsella kuvia. Ketä tässä nyt oikeasti laiskottaa 😅
    Eikö se riitä, että osallistujalistan jättää vaikka sivuille mukaan?

• Tämä tulosten linkittäminen / linkittämistyyli taitaa olla asia, jossa makuja on monia ja täydellistä kompromissia ei välttämättä löydy. Ainakaan toistaiseksi sääntöä ei muuteta mihinkään suuntaan, mutta voihan tästä tekaista äänestyksen, jos linkittäminen tuntuu isolle osasta porukkaa hirveän työläältä. 😄 Sääntöhän taisi olla nykymuotoinen tasapuolisuuden vuoksi; joko kaikkia velvoitetaan linkittämään tuloksensa (tuomarimäärästä viis) tai sitten ei ketään, ne linkittävät jotka tykkäävät. (Joskin sen verran me omista mieltymyksistämme sanomme, että jos tuomareita on useampi eikä tuloksia linkitellä, niin ai että BIS-kehän kanssa askartelu on vähemmän kivaa.)

• Kouluratsastajat

@nj said in Näyttelyjaos - uusi osoite & ylläpito:

Sääntöhän taisi olla nykymuotoinen tasapuolisuuden vuoksi; joko kaikkia velvoitetaan linkittämään tuloksensa (tuomarimäärästä viis) tai sitten ei ketään, ne linkittävät jotka tykkäävät. (Joskin sen verran me omista mieltymyksistämme sanomme, että jos tuomareita on useampi eikä tuloksia linkitellä, niin ai että BIS-kehän kanssa askartelu on vähemmän kivaa.

No jos haluaa olla näin hankala niin ihan turha mitään äänestyksiä edes tehdä 🙄

Musta tää asia olisi ihan helppo laittaa sääntöihin fiksusti niin, että näyttelyiden järjestäjien ei joka kerta tarvii hakata copypastea tai bis tuomari menetä hermojaa. Mutta ei ilmeisesti.

• Ei meidän ole tarkoitus olla hankalia. Vaikka meillä on omat mieltymyksemme (samalla tavalla kuin muillakin?) niin ei se nyt sano että minäminäme-tyylillä mennään. 🙂 Jos enemmistö (mielipiteensä ääneen sanovista) kokee tulosten linkittelyn työlääksi ja/tai turhaksi niin sitten ko. sääntöä muokataan tai poistetaan kokonaan, ihan sama meidän henk.koht. mielipiteellemme.

Tulossivun suhteenhan on pari vaihtoehtoa;

• a) Kaikki SA:n saaneet osallistujat linkitetään
    • b) Kaikki SA:n saaneet osallistujat linkitetään, jos näyttelyissä on kaksi tai useampi tuomaria tuomaroimassa (mikäli näyttelyissä on vain yksi tuomari, SA:n saaneita osallistujia ei tarvitse linkittää, mutta (linkitetyn) osallistujalistan tulisi löytyä samalta sivulta tulosten kanssa)
    • c) Pelkät tulokset, ei linkkejä, ei osallistujalistoja, oli tuomareita minkä verran tahansa (tulokset saa linkittää, osallistujalistan jättää esille, ts. tyyli vapaa)

C-vaihtoehto antaisi kaikista vapaimmat kädet kaikille; ne linkittävät jotka tykkäävät, ne jotka eivät siitä välitä jättävät osallistujalistan esille ja niineespäin. 🙂

• Suomenhevoskasvattajat

Musta ainakin to B vaihtoehto kuulostaisi toimivalta ja kaikkia osapuolia tyydyttävältä ratkaisulta.

• @tuuliat said in Näyttelyjaos - uusi osoite & ylläpito:

Musta ainakin to B vaihtoehto kuulostaisi toimivalta ja kaikkia osapuolia tyydyttävältä ratkaisulta.

• Mä en nää mitään ongelmaa siinä linkittämisessä. Musta nykyinen sääntö on hyvä. Tuloksia on näin helppo kattoa ja tutkia, mitä itse ainakin tykkään tehdä.

• Kouluratsastajat

Ite kannatan B vaihtoehtoa. Mun mielestä C on huonoin vaihtoehto.

Mä en ite olisi tän säännön kanssa mikään natsi, vaan esim. jos bis tuomari pyytää, että tulokset linkitetään ennen bis kehän tuomarointia niin se on mun mielestä ok.

ts. koko linkityshommassa mua ei häiritse mikään muu kuin se turha työ. Kun sähköpostiin tulee luokkatulosten kanssa samaan aikaan bis kehän tulokset niin tuntuu ihan hölmöltä askarrella niiden tuloksien kanssa 😄 Ite ajattelen, että ne serttihevoset linkitetään nimenomaan BIS kehää varten.

• Kannatan B:tä. Ehdottomasti linkitys jos on useampia tuomareita, jos tuo C tulisi voimaan niin loppuisi minun tuomaroinnit siihen kun en ala mistään osallistujalistasta katsomaan SA:n saaneita BIS-kehää tuomaroidessa, ihan älyttömästi enemmän hommaa. Kaikkein kätevintä nyt olisi jos ne kaikki SA:n saaneet olisi linkitetty, mutta jos se tuottaa ongelmia jollekulle niin ok, ei ole niin vakavaa. Yleensä itse kuitenkin tuomaroin koko näyttelyt kerralla jos olen ainut tuomari, joten joudun silloin kuitenkin tsekkaamaan ne SA-hevoset sieltä osallistujalistalta.

• Kenttäratsastajat

Kaiketi B.

Sen ajanjakson jona toimin tuomarina mulla oli tapana kopioida osallistujalistat lähdekoodista ja lähettää tulokset koodeineen päivineen näyttelynjärjestäjälle. Mä ajattelin tää oli ihan yleinen tapa. Ilmeisesti ei.

¯_(ツ)_/¯

• Esteratsastajat

B kanssa samalla linjalla, helpottaa tuomarin työtä bis-kehässä kun on linkitettynä jos useampi tuomari. Sitten taas jos sama tuomari lähettää kerralla luokkatulokset ja bis-kehän näen linkittämisen erikseen turhana. Toki osallistujalistat hyvä jättää sivuille tässä tapauksessa kuitenkin.

10

916
Users

12.0k
Topics

222.2k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.